Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 403658
Convocatòria de borsa de treball per proveir, llocs vacants, de caràcter laboral, de la categoria educador/a a les escoles d'educació infantil municipals gestionades per l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB)
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 28 de juny de 2021, la convocatòria de borsa de feina per a proveir, amb caràcter temporal, els llocs de feina vacants en la categoria d'educador/a, en les escoles d'educació infantil municipals de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià a partir de l'any 2021, de conformitat al que es disposa en l'article 56 de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, permeti l'accés a l'ocupació pública, es publiquin les bases reguladores que la regeixen.
CONVOCATÒRIA DE BORSA DE TREBALL PER PROVEIR, LLOCS VACANTS, DE CARÀCTER LABORAL, DE LA CATEGORIA EDUCADOR/A A LES ESCOLES D'EDUCACIÓ INFANTIL MUNICIPALS GESTIONADES PER L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (IMEB)
Vistes les necessitats organitzatives de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB), es fa necessari procedir a la convocatòria d'una borsa de treball, de caràcter laboral, de la categoria EDUCADOR/A pel sistema de concurs, per proveir, amb caràcter temporal, llocs vacants de les Escoles d'Educació Infantil Municipals gestionades per l'IMEB.
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
Denominació de la plaça: EDUCADOR/A
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball pròpia d'EDUCADOR/A per cobrir les substitucions del personal que conforma la plantilla de les Escoles d'Educació Infantil Municipals i que té reserva de plaça, o bé cobrir de manera eventual necessitats de l'IMEB.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits degudament acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació d'instàncies.
2. DRETS D'ACCÉS AL PROCÉS SELECTIU
16,00 € (Ordenança fiscal publicada en el BOIB 139 de dia 22.09.2012).
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord amb l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, es permeti l'accés a l'ocupació pública.
En aquest últim cas, per les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament.
En el cas de persones nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, i no haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que els impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'acompliment de les corresponents funcions. No obstant això l'anterior, cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració de minusvàlids de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.
e) No estar sotmeses a causa d'incompatibilitat específica.
f) Titulació acadèmica:
En aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), els i les professionals hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents:
- Títol de grau d'educació infantil o equivalent.
- Títol de tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmicament i professionalment.
- Certificat de professionalitat d'educació infantil.
- Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil.
- Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats per a l'atenció a nens de 0-3 anys. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger haurà de presentar-se fotocòpia de la credencial que acrediti la seva homologació a Espanya, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
g) Acreditar el certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament en el primer cicle d'educació infantil (CCI) en el cas dels tècnics/tècniques superiors en educació infantil o amb titulacions equivalents acadèmicament o professionalment; o el certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament en el segon cicle de l'educació infantil i a l'educació primària (CCIP) o un d'equivalent, en el cas de diplomatura en estudis de mestre/a, especialitat d'educació infantil, i els graduats i graduades en educació infantil, Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 14 d'abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari i s'estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC) o equivalent.
h) Certificat de delictes de naturalesa sexual, de conformitat amb la llei Orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor modificada per la Llei 26/2015.
i) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. D'acord a l'article 5 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exemptes del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33%. Als membres de famílies nombroses que tinguin reconeguda tal condició, se'ls aplicarà una reducció de la quota del 50%, d'acord amb la Llei 40/2003, de 18 de novembre. Les situacions susceptibles d'exempció s'hauran d'acreditar excepte que indiqui en la sol·licitud de participació que autoritza a l'IMEB perquè ho comprovi per mitjans electrònics. Aquesta taxa es pot abonar en el compte Bankia ES76 2038 3289 93 6000014262. Aquest pagament ha d'estar clarament identificat (dades de la persona interessada i convocatòria), per tal que l'IMEB pugui comprovar aquest requisit per mitjans electrònics.
Per ser admeses només cal que les persones aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
Pel que fa als requisits f) Titulació acadèmica, g) Coneixements de la llengua catalana i h) Certificat de delictes de naturalesa sexual, la persona aspirant els ha d'acreditar, excepte que indiqui en la sol·licitud de participació que autoritza a l'IMEB perquè ho comprovi per mitjans electrònics.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió a la presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat a la formalització del contracte laboral, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la data de signatura del contracte, amb la finalitat de què, per l'IMEB, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que es disposa en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i en la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posem en el seu coneixement que:
1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calviá, Illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.
2.- Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades del IMEB són: dpd@calvia.com.
3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la seva participació en una borsa d'ocupació de la categoria Educador/a.
4.- La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i en l'art. 6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de:
Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de Balears.
Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
Quan escaigui, Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
6.- Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'entitat seguint les instruccions emanades de Disposició addicional setena de la Llei orgànica de Protecció de Dades i Garantia de drets digitals en relació a la identificació dels interessats en les notificacions per mitjà d'anuncis i publicacions d'actes administratius. No estan previstes altres comunicacions ni transferències internacionals de dades personals, excepte obligació legal.
7.- Podrà exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà del IMEB carrer Juliá Bujosa Sans Batle, num 1, Calvià o telemàticament a través de la seu electrònica http://www.calvia.com/web/plantilles/jstl/sede/plt/sede.plt?kpagina=966&kidioma=2&knode=692
8.- Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades en dpd@calvia.com.
5. PROCÉS DE SELECCIÓ
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. La Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits, degudament acreditats en el moment de presentació d'instàncies, de les persones aspirants admeses.
FASE DE CONCURS. La valoració es farà d'acord amb el següent barem de mèrits:
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
A.1.) Serveis prestats en escoles d'educació infantil (EI) de caràcter públic de qualsevol Administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1,5 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
A.2.) Serveis prestats en qualsevol Administració, empreses públiques o entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, organismes autònoms de les administracions públiques, consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1 punt per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
A.3.) Serveis prestats en escoles infantils o empreses d'àmbit escolar, de caràcter privat, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,75 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
A.4.) Serveis prestats en empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,50 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les següents especificacions:
- En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte o relació i funcions exercides, expedit per l'òrgan competent de l'Administració de què es tracti.
- En empresa privada: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides.
Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
- En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, si escau, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de llicència fiscal per a períodes anteriors a l'1-1-1992, i/o certificat del col·legi professional, si n'és el cas.
Únicament serà valorat aquest mèrit quan de la documentació aportada es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc a cobrir.
Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que les persones candidates en presentin la documentació acreditativa dins del termini de presentació d'instàncies.
B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ
Coneixements superiors a l'exigit com a requisit per participar en aquesta convocatòria:
1. Certificat C1: 1 punt
2. Certificat C2: 1,50 punts
3. Coneixements de llenguatge administratiu (LA): 0,50 punts.
Si la persona aspirant acredita la possessió de més d'un certificat de diferents nivells, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements. En el cas que l'aspirant acrediti la possessió del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), se li ha de valorar amb un 0,50 punts més a la puntuació total.
Aquest mèrit s'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
C) TITULACIONS ACADÈMIQUES
C.1.) Es valoraran segones titulacions acadèmiques, de la mateixa o superior categoria, a raó d'un punt cadascuna. Podran ser valorades en aquest apartat les següents titulacions (sempre que no hagin estat presentades com a requisit d'accés): grau en educació infantil, grau en educació primària, psicopedagogia, logopèdia, pedagogia, psicologia, o equivalents.
C.2.) Altres estudis de postgraus (màster, especialista universitari o expert universitari): s'han de puntuar segons el nombre de crèdits que constin, a raó de 0,025 punts per crèdit ECTS
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
Forma d'acreditació:
Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant l'aportació del o dels corresponents títols, aportats dins del termini de presentació d'instàncies.
D) TITULACIONS DE LLENGUA ESTRANGERA
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.
Puntuacions.
Puntuació de cada nivell:
NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERÈNCIA
Puntuacions |
|||
EOI |
Universitats, escoles d'Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, amb els continguts del marc europeu comú de referència. |
||
A1 |
Bàsic 1 (1r curs de cicle elemental) |
0,4 |
0,3 |
A2 |
Bàsic 2 (2n curs de cicle elemental) |
0,6 |
0,4 |
B1 |
Intermedi 1 |
0,8 |
0,6 |
B1+ |
Intermedi 2 (3r curs de cicle elemental) |
1 |
0,8 |
B2 |
Avançat (abans 1r curs de cicle superior) |
1,2 |
1 |
B2+ |
Avançat B2+ (abans 2n curs de cicle superior) |
1,4 |
1,2 |
C1 |
1,6 |
1,4 |
|
C2 |
1,8 |
1,6 |
ALTRES NIVELLS DE L'EBAP
Puntuacions |
|||||||||||||||||||||
1r curs de nivell inicial |
0,1 |
||||||||||||||||||||
2n curs de nivell inicial |
0,2 |
||||||||||||||||||||
1r curs de nivell elemental |
0,3 |
||||||||||||||||||||
2n curs de nivell elemental |
0,4 |
||||||||||||||||||||
1r curs nivell mitjà |
0,6 |
||||||||||||||||||||
2n curs nivell mitjà |
0,8 |
||||||||||||||||||||
1r curs nivell superior |
1 |
||||||||||||||||||||
2n curs nivell superior |
1,2 |
Per a una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats.
En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, es podrà sol·licitar un informe a l'EBAP.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts.
E) ACCIONS FORMATIVES
Es valoraran les accions formatives, l'assistència a seminaris, congressos i jornades, així com pràctiques formatives no laborals i no curriculars per a estudiants o titulats, relacionades amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
La valoració dels cursos serà la següent:
E.1) Cursos
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 10 punts, dels quals
La valoració dels cursos serà la següent:
Cursos rebuts:
Titulats: 0,001/hora amb un màxim de 2 punts
Si no s'especifica la durada de les accions formatives es comptabilitzaran amb una durada de 5 hores.
Cursos impartits:
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 10 punts.
E. 2) Altres accions formatives Es valoraran els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a 10 hores. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts. Es tindran en compte els criteris generals indicats en l'apartat E.1)
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 8 punts.
Forma d'acreditació:
L'acreditació de les pràctiques formatives no laborals per a titulats i/o pràctiques no curriculars per a estudiants, serà amb certificat expedit per l'òrgan convocant i haurà d'indicar com a mínim: dades personals, estudis,durada i dedicació, entitat on s'han realitzat la beca i tasques duites a terme.
6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta pels següents membres:
Presidenta: Laura Fuster Morales o, en substitució, Mª Asunción Robredo Sobrino.
Vocal 1: Montserrat Granados Jiménez o, en substitució, Antonia Morey Martín.
Vocal 2: Cristina Carpio Calviño o, en substitució, Ángeles De Llano García.
El secretari del Consell Rector de l'IMEB.
Una persona designada per la representació dels treballadors i de les treballadores.
7. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL
7.1. La borsa de treball estarà integrada pels aspirants que hagin participat en el procés selectiu. La puntuació final serà el resultat de la puntuació obtinguda en la fase de concurs i serà la que determini l'ordre en la borsa de treball.
7.2. Els empats que es produeixin es dirimiran, en primer lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat A), «Experiència professional», del punt 5, «Concurs». Si persisteix l'empat, en segon lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat A.1), «Serveis prestats en escoles d'educació infantil (EI) de caràcter públic de qualsevol administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada». Finalment, si persisteix l'empat, es determinarà per sorteig.
7.3. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball serà fins que l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques en constitueixi una altra de la mateixa categoria professional. En tot cas, tindrà una vigència màxima de quatre anys.
8. CRIDA
8.1. Quan sigui necessari cobrir un lloc de treball, s'oferirà a la persona aspirant que es trobi en el primer lloc de la borsa de treball.
8.2. Les personis aspirants que renunciïn de manera injustificada a l'oferta de contractació passaran a l'últim lloc de la llista.
8.3. Les persones que desitgin ser excloses de la bossa ho hauran de sol·licitar per escrit amb registre d'entrada del IMEB o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8.4 Es consideren causes justificades de renúncia del contracte les circumstàncies següents, que s'han de justificar per escrit i amb documents dins dels tres dies hàbils següents, passant a estar en situació de no disponible de la bossa, la qual cosa hauran de sol·licitar per escrit amb registre d'entrada del IMEB o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Sofrir malaltia acreditada o prova mèdica, mitjançant el corresponent justificant mèdic.
- Malaltia greu o defunció d'un familiar fins al segon grau d'afinitat o de consanguinitat, acreditant certificat mèdic.
- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu fins que el menor compleixi els 3 anys d'edat.
- Qualsevol altra que de manera excepcional el IMEB estimi oportuna, d'ofici o a petició de la persona interessada, amb acord del comitè d'empresa del IMEB. En aquests supòsits, les persones aspirants conservaran el seu lloc en la llista i podran ser citades novament quan deixin de concórrer les causes de renúncia, sempre que hagin comunicat per escrit al IMEB la seva disponibilitat.
8.5. La dimissió o renúncia en el contracte quan la persona està treballant suposa l'exclusió de la borsa de treball per la qual va ser anomenada.
Les crides a les persones interessades es faran sempre telefònicament. S'utilitzaran altres mitjans com el correu electrònic, en el cas que així s'especifiqui en la sol·licitud.
En el cas d'haver intentat la comunicació infructuosament per dues vegades en el mateix dies, la persona aspirant a qui s'hagués intentat l'oferiment conservarà el seu lloc en la llista en les dues primeres ofertes. A partir de llavors passarà a l'últim lloc de la llista. La persona interessada haurà de comunicar al IMEB els possibles canvis en els números de telèfon o forma de contacte.
9.- CONTRACTACIONS I LLISTA D'ESPERA Les persones integrants de la bossa no se'ls podrà tornar a cridar sempre que la nova contractació impliqui la superació del període legal màxim establert. L'IMEB actualitzarà la situació de cadascun dels aspirants en les borses de treball, cada sis mesos.
Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies per a presentar al·legacions, a comptar a partir de l'endemà al de la publicació.
LLISTATS ADDICIONALS
Excepcionalment, quan en una categoria quedi esgotat el llistat revisat de la borsa de treball, podrà confeccionar-se un llistat addicional a partir de les sol·licituds registrades i no revisades. En el cas que no hi hagués sol·licituds suficients per a cobrir les necessitats, s'obrirà un termini extraordinari de borsa de treball per a cobrir aquestes necessitats de caràcter temporal. En tot cas les vinculacions temporals es realitzaran conforme a les disposicions legals que es trobin en vigor i utilitzaran el barem de valoració de mèrits establert en aquest Reglament. Aquestes convocatòries donaran un termini de mínim 10 dies des de la seva publicació en un mitjà de comunicació local o altres mitjans de difusió.
10. DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
El termini per a presentar la sol·licitud per a formar part d'aquest procés selectiu serà de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en el web de l'Ajuntament-IMEB (www.calvia.com).
Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'han de presentar de manera telemàtica pel Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial en el Registre General de l'IMEB, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11. RECURS D'ALÇADA. INCIDÈNCIES
Tot el no que no estigui previst en aquestes Bases se cenyirà al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es derivin, així com l'actuació del Tribunal Qualificador, podran ser impugnats.
Contra aquesta resolució, que no esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant l'alcalde-president de la corporació, en el termini d'un mes comptador des de la notificació, de conformitat al qual disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que es pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, en el registre de l'IMEB, o en les dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la ja esmentada Llei 39/2015.
Calvià, en el dia de la signatura electrònica (7 de setembre de 2021)
La presidenta Olga Granados Expósito