Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ ORQUESTRA SIMFÒNICA ILLES BALEARS
Núm. 395059
Resolució del gerent de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears per la qual s’aproven la convocatòria i bases per a la confecció de diverses borses de treball per a contractes de naturalesa temporal a la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears
Segons el que estableix l'article 24.1 lletra i) dels Estatuts de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears (BOIB núm. 202, d'1 de desembre 2020), correspon al gerent desenvolupar la política de personal, segons les directrius del Patronat, i promoure els procediments de selecció i promoció.
D'altra banda, l'article 19 del Conveni Col·lectiu del personal de la Fundació disposa que per cobrir les exigències del servei no previstes en la plantilla s'hauran de dur a terme contractacions temporals per programa a mode de reforç. Així mateix, s'han de cobrir les jubilacions, baixes de llarga durada, maternitat, incapacitat, excedències o permisos de llarga durada.
Atès que els borsins existents es troben esgotats o pròxims a la finalització del seu termini màxim de durada, és necessària la convocatòria de diverses borses de treball per a tots els instruments.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria i bases per a la confecció de diverses borses de treball.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex I.
3. Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB i a la pàgina web de la Fundació.
Palma, 3 de setembre de 2021
El gerent de la Fundació Pere Malondra Sánchez
ANNEX I Bases del procediment
1.Objecte de la convocatòria i naturalesa dels contractes
L'objecte d'aquesta convocatòria és la cobertura, mitjançant contractes temporals, de professors músics de totes les famílies instrumentals per necessitats eventuals o de substitució de plantilla a través d'audicions pel sistema d'oposició.
El règim jurídic dels contractes per cobrir necessitats eventuals per a un programa serà el dels artistes en espectacles públics (R.D. 1435/85).
Els contractes de substitució de baixes de llarga durada, jubilacions, maternitat, incapacitat, excedències o permisos de llarga durada seran coberts amb contractes laborals amb una durada igual o inferior a 45 dies, o amb contractes d'interinatge fins a cobertura de vacant o d'extinció de la causa que els va motivar.
2. Requisits dels aspirants
Per ser admesos en el procés selectiu per tal de confeccionar les borses, els aspirants han de posseir, el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents de participació:
3. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds s'estableix en 15 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En cas que el darrer dia del termini assenyalat sigui inhàbil, el termini de presentació s'estendrà fins al dia hàbil següent.
La presentació de les sol·licituds s'ha d'efectuar en el registre de la Fundació, situat al carrer de Vicenç Juan i Rosselló núm. 22B, de Palma, en horari de 9.00 h a 14.00 h.
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la web de la Fundació (https://simfonicadebalears.com) la llista provisional d'admesos i exclosos. Aquesta publicació es considerarà amb caràcter general com a notificació als interessats. A fi d'esmenar les causes que hagin motivat l'exclusió en la llista esmentada, els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per al·legar i presentar la documentació corresponent.
Mitjançant la llista definitiva de persones admeses i excloses es decidirà sobre les al·legacions plantejades pels interessats en el procediment sobre la seva exclusió, i la publicació de la llista en la web de la Fundació els servirà de notificació.
4. Model de sol·licitud i documentació a presentar
Les sol·licituds es poden formalitzar segons el model normalitzat que figura en l'annex II d'aquestes bases. A dita sol·licitud, ha de figurar menció expressa en relació amb si la persona aspirant vol ser acompanyat o no per un pianista, i en cas de voler-ne, ha d'indicar si vol aportar-lo ella mateixa o si pot ser aportat per la pròpia Fundació (s'han inclòs unes caselles al model de sol·licitud per expressar tot l'anterior). S'ha de presentar una sol.licitud per a cada instrument que l'aspirant vulgui accedir.
A banda de la sol.licitud, s'haurà de presentar obligatòriament, essent causa d'exclusió la no presentació, la següent documentació:
A banda de l'anterior documentació obligatòria, i als efectes de considerar-lo com a mèrit, segons l'establert a laDisposició Addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, els aspirants que disposin d'un certificat de nivell de català superior a l'exigit, podran presentar una fotocòpia del mateix per tal que es valori com a mèrit:
5. Tribunal qualificador
President: el director titular, Pablo Mielgo Carrizo.
Vocals: concertino, concertino associat, solista de Violí II, ajuda de solista de Violí II, solista de viola, solista de violoncel, solista de contrabaix, i solistes de cada una de les seccions de fusta, trompa, metalls i percussió, i tres músics no solistes triats per sorteig.
Secretari (sense vot): Cristina Martínez Mateu, cap de producció. Com a suplent, Mar Furió Terrassa, oficial de producció.
Els representants del comitè d'empresa podran assistir tant a les proves com a les deliberacions en qualitat d'observadors, però no podran intervenir en els debats ni en les deliberacions.
El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president, el secretari i sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament. Les decisions s'adoptaran per majoria simple, actuant el secretari, sense vot.
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes o les incidències que es presentin i prendre els acords necessaris pel que fa a la interpretació de les bases.
Alhora de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos, es publicarà la identificació nominal dels membres titulars, i els suplents corresponents, del Tribunal qualificador.
L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal es farà efectiva d'acord amb el que disposen els articles corresponents de la normativa de règim jurídic del sector públic.
6. Desenvolupament del procés selectiu
Amb la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos en el procés, s'anunciarà la data i el lloc en què es duran a terme les audicions.
Les proves de selecció consistiran en els exercicis recollits a l'annex III d'aquestes bases, consistents en dos exercicis per a cada instrument.
Cada membre del Tribunal puntuarà els dos exercicis amb un número del 0 (puntuació més baixa) al 10 (puntuació més alta), i podrà afegir com a màxim un decimal. Els dos exercicis (obra obligatòria i passatge orquestral) tenen la mateixa importància (50% cadascuna). Una vegada anotades totes les puntuacions, es rebutjaran la més alta i la més baixa. Finalment, es realitzarà una mitjana, la qual serà la puntuació final de les proves artístiques.
La puntuació que els membres del Tribunal atorguin a cada aspirant serà secreta. Cada membre del Tribunal tindrà un full per a cada prova, en què escriurà la nota atorgada i les observacions que consideri. Aquest full serà anònim i la persona que exerceixi la secretaria del Tribunal el recollirà al final de cada prova.
Finalment, per a la confecció de les llistes definitives,als aspirants que hagin superat les proves artístiques amb més d'un 5 de mitjana, s'haurà de sumara dita mitjana el mèrit relatiu a l'acreditació dels següents nivells de català:
Atès que aquests dos nivells són del mateix itinerari, la puntuació no és acumulativa, en el sentit que la puntuació per al certificat de nivell superior se subsumeix la del certificat de nivell inferior.
La informació i les notificacions als interessats durant cadascuna de les fases del procés de selecció s'efectuaran mitjançant les corresponents publicacions a la web de la Fundació.
7. Audicions
L'ordre d'intervenció dels aspirants s'establirà mitjançant un sorteig previ a l'inici de les proves. En cada prova, la compareixença dels aspirants serà requerida de viva veu; s'exclouran els que no compareguin a l'acte. El Tribunal podrà exigir en qualsevol moment als aspirants que acreditin la seva identitat. El Tribunal podrà, durant l'execució de la prova, comunicar-se amb el candidat per guiar o indicar el desenvolupament de la mateixa: repetició, interrupció, etc.
En cas que participin dos candidats o més, el Tribunal decidirà abans de cada exercici si la prova s'ha de dur a terme amb cortina o sense, acord que haurà de quedar reflectit a l'acta.
La utilització del telèfon mòbil o qualsevol altre dispositiu de telecomunicació dins els locals on es duguin a terme les proves estarà absolutament prohibida tant per als aspirants com per als membres del Tribunal. Els aspirants queden advertits que el fet d'utilitzar-los donarà lloc a l'exclusió de l'audició.
Les proves seran obertes al públic, complint amb les mesures sanitàries relatives a la COVID-19 i sempre que sigui possible complir amb les restriccions d'aforament. No es podrà accedir a les sales una vegada començades les proves. Així mateix, no es permetrà l'ús de mòbils al públic assistent.
8. Resultats de les proves
Una vegada acabada les audicions, el Tribunal publicarà una llista provisionalper instrument i per ordre de major a menor puntuació.
La publicació de les llistes provisionals donarà lloc a l'inici d'un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicacióen cas que es vulguin recórrer o impugnar els resultats.
Acabat dit termini, es publicaran les llistes definitives, amb els aspirants que hagin obtingut més d'un 5 de mitjana als exercicis, sumant-se després el mèrit del coneixement de llengua catalana per a la confecció d'aquestes llistes definitives.
9. Vigència i incorporació
Les borses de treball tindran una vigència màxima de tres anys, a partir de la publicació de les llistes definitives de cada instrument. La vigència de lesborses podrà ser prorrogada amb caràcter extraordinari mitjançant Resolució motivada.
La crida de les persones es realitzarà per estricte ordre de la puntuació obtinguda. Una vegada acabada la relació laboral regida pel RD 1435/85 o la relació laboral temporal, l'aspirantes reincorporarà a la borsa en el seu lloc originari.
La renúncia a incorporar-se a una plaça, excepte en els casos de crides realitzadesen el marc del règim jurídic d' artistes en espectacles públics (R.D. 1435/85), suposarà passar al darrer lloc de la llista.
Per tal de compensar el fet insular, per a les crides de contractacions per dies en el marc del règim jurídic d'artistes en espectacles públics (R.D. 1435/85) i aspirants amb residència a un municipi de fora de Mallorca, se'ls pagarà un màxim de 200 euros en concepte de compensació per l'estància i vols, despesa que haurà de justificar-se per tal de ser pagada. Addicionalment, se'ls pagaran les dietes aprovades per Acord de Patronat de la Fundació.
Les persones contractades podran ser requerides en el moment de la signatura del contracte per presentar els originals de les titulacions o certificats presentats com a requisits i mèrits.
Aquesta borsa romandrà com a única borsa vigent a partir de la seva confecció, amb la qual cosa les borses anteriors per a qualsevol instrument quedaran sense efecte o vigència.
ANNEX II: Model d'instància per participar en la convocatòria per a la confecció d'una borsa de treball per a contractes laborals de naturalesa temporal de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears
(Emplenar els espais puntejats)
SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN LA BORSA DE L'INSTRUMENT ..........................................
DADES PERSONALS
Primer llinatge: ………………………………..
Segon llinatge: …………...……………………
Nom: ……………………………….................
Número DNI: ……….....……………..............................
Data de naixement: …………….........…..….
Domicili: ……..........................................................................................................................
Província: ................………………………....
Localitat: ..…………………….....................
Telèfon: .............……………………………...
Adreça electrònica: ..............................................
EXPÒS:
1. Que m'interessa prendre part al procediment que convoca la Fundació Orquestra Simfònica Illes Balears per a la confecció de diverses borses de treball per a contractes de naturalesa temporal a la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears.
2. Que complesc tots els requisits de la convocatòria i, expressament, els relatius a la capacitat funcional, les capacitats físiques i psíquiques i la inhabilitació.
SOL·LICIT:
Participar al procés selectiu per al qual (marcar un dels tres requadres):
Necessitaré pianista: ( ) Pianista aportat per l'Orquestra ( ) Pianista propi
( ) No necessitaré pianista.
................................................., ........ de .................................... de ....................
(Signatura)
GERÈNCIA DE LA FUNDACIÓ ORQUESTRA SIMFÒNICA DE LES ILLES BALEARS
ANNEX III. TEMARI DE LES AUDICIONS
1) VIOLÍ (Per a les necessitats de Violí I i Violí II)
Prova 1: Mozart, Concert núm. 3 , 4 , 5, a escollir. Només l'exposició del primer moviment d'un d'ells més la cadència.
Prova 2:Passatges orquestrals:
- Prokófiev - Simfonia clàssica: primer moviment, primera pàgina; quart moviment, del compàs 1 al compàs 34
- Mendelssohn - Somni d'una nit d'estiu, overture: primera pàgina i Scherzo Allegro vicace inici fins a lletra E
- Strauss - Don Juan: primera pàgina
- Brahms – Simfonia núm. 1: primer moviment, del compàs 1 al 9; del compàs 21 al 29; del compàs 41 al 71
- Bartok – Concert per a orquestra: primer moviment, del compàs 76 al 134; tercer moviment, del compàs 86 al 100
- Mozart - Simfonia núm. 39: Finale - Allegro, del compàs 1 al compàs 42
- Rossini: Guillermo Tell, overture: Des de compàs 308 fins a lletra M (344)
2) VIOLA
Prova 1: concerts per a viola de Stamic o Hoffmeister 1 mov. Exposició.
Prova 2: obres orquestrals:
- Beethoven. Simfonia núm. 5. Andante con moto.
- Smetana. Overture"The Bartered Bride". Primera pàgina.
- D. Xostakóvitx. Simfonia núm. 5. Moderato.
- Mendelssohn. Somni d'una nit d'estiu. Scherzo de lletra C a lletra D.
- Prokófiev. Simfonia núm. 1. Allegro con brio. Primers 5 compassos i de lletra B a lletra C.
3) VIOLONCEL
Prova 1: Haydn, Concert en do o en re major. Primer moviment. Només exposició
Prova 2: passatges orquestrals
- Mozart. Simfonia núm. 35 k.v. (quart moviment fins al compàs 34)
- Beethoven: Simfonia núm. 5 op. 67 (segon moviment)
- Strauss: Don Juan (orchester-probespiel schott)
- Brahms: Simfonia núm. 3 op. 90 (tercer moviment: principi fins a la B).
- Verdi: Rèquiem: Ofertori
4) CONTRABAIX
Prova 1: primer moviment de Dittensdorf Concert en mi major o Dragonetti.
Prova 2: passatges orquestrals:
-Simfonia Beethoven núm. 9 recitatiu.
-Simfonia Beethoven núm. 5, 3r moviment.
-Simfonia de Mozart núm. 39, 4t moviment (des del compàs 105 fins al 137)
-Mussorgsky/Andante - Pictures from an exhibition.
-Strauss / Ein Heldenleben núm. 9 d'assaig fins al número 11.
5) FLAUTA I FLAUTÍ
Prova 1: Mozart, Concert en sol major per a flauta (fins a la reexposició amb cadència)
Prova 2: repertori orquestral (flauta i flautí)
6 OBOÈ I CORN ANGLÈS
Prova 1: Concert per a oboè i orquestra de W. A. Mozart Kv 314 en do m, primer i segon moviments amb cadències.
Prova 2: passatges orquestrals:
Oboè:
Corn anglès:
7) CLARINET, CLARINET BAIX I REQUINT
Prova 1: Concert per a clarinet------------- W. A. MOZART
Prova 2: passatges orquestrals:
Clarinet:
Clarinet baix:
Requint:
8) FAGOT I CONTRAFAGOT
Prova 1
W. A. Mozart
Concert per a fagot i orquestra KV 191.
Primer i segon temps amb cadències
Prova 2: repertori orquestral
Fagot
W. A. Mozart
Les noces de Fígaro - Obertura
Simfonia n. 41
1r temps - Del compàs 62 fins al 300
4t temps - Del compàs 87 fins al 390
L. Van Beethoven
Simfonia n. 6 - Segon temps
H. Berlioz, Symphonie fantastique
4t temps - Del compàs 49 fins al 63
5è temps - Del compàs 67 fins al 84
J. Brahms, Concert per a violí - Segon temps - Da capo fins al compàs 22
M. Ravel, Bolero
Txaikovski, Simfonia n. 6 – Quart temps - Del compàs 4 fins al compàs 36
Contrafagot
M. Ravel
Concert per a la mà esquerra - Introducció
Ma mère l'oye - Quart temps
9) TROMPA
Prova 1: Mozart, Concert núm. 3 en mi b o R. Strauss, Concert núm. 1 en mi b
Prova 2: repertori orquestral (Probespiel):
Beethoven - Simfonia núm. 3 Heroica, 3r mov., 2a i 3a trompa (p. 4)
Beethoven - Simfonia núm. 7 en la, 1r i 4t mov., 2a trompa (p. 8 i 9)
Beethoven - Simfonia núm. 9, 3r mov., 4a trompa (p.11)
Mahler - Simfonia núm. 1, 1r mov., 2a trompa, comp. 32 a 44 (p. 30)
Txaikovski - Simfonia núm. 5, 2n mov., solo 1a trompa (p. 75)
R. Strauss - Till Eulenspiegel, 1a trompa, D.C. fins a xifra 1 (p. 53)
R. Strauss - Don Juan, després lletra N (p. 52)
10) TROMPETA/PICCOLO
Prova 1: concert:
Concert en mi bemoll major, Hob. VIIe/1 de J. Haydn: primer moviment sense cadència i segon moviment. Trompeta en DO
Prova 2: repertori:
1. Beethoven, Simfonia número 5:
trompeta 1: segon moviment
trompeta 2: segon moviment i tercer moviment (últim allegro)
2. Bartok, Concert per a orquestra:
trompeta 2
3. Rimsky Korsakov, Scheherezade:
trompeta 2
4. Bizet, Carmen:
prélude corneta 2
5. Mahler, Segona simfonia:
Offstage (banda interna) trompeta 1 i 2
Una obra amb lectura a primera vista amb transposició
11) TROMBÓ TENOR
Prova 1: concert Morceau Symphonique, de Guilmant
Prova 2: passatges d'orquestra:
- Rèquiem de Mozart
- Bolero de Ravel
- Pascua rusa, de Rimsky-Korsakov.
12) TROMBÓ BAIX
Prova 1:concert New Orléans, de Bozza
Prova 2: passatges d'orquestra:
-Walquiria, de Wagner
-9a Simfonia de Beethoven
-Guillermo Tell, de Rossini
-Renana, de Schumann
13) TUBA
Prova 1: Concert de tuba, Ralph Vaughan Williams, mov. 1 i 2
Prova 2: passatges orquestrals. Del llibre Orchester Probespiel, Edition Peters, o anàlegs:
-Symphonie fantastique, Héctor Berlioz. Pàgines 2 i 3
- Sinfonische Metamorphosen, Paul Hindemith. Pàgines 12 i 13
- Simfonia 1, Gustav Mahler. Pàgina 15
- Till Eulenspiegels lustige Streiche, Richard Strauss. Pàgines 22 i 23
- Die Meistersinger von Nürnberg, Richard Wagner. Del número 11 al número 13
- Die Walkůre, Richard Wagner. Pàgina 53 _3 aufzug 1 scene.
14) TIMBALS I PERCUSSIÓ
Prova 1: marimba
Un preludi, partita o fuga de J. S. Bach
Prova 2: repertori orquestral:
Timbals
9a Beethoven
1r mov.: Inici-B; K-L; 19 de la R-Fi
2n mov.: F-H
5è mov.: 2 abans prestissimo
R. Strauss, Caballero de la Rosa
Caixa
R. Korsakov: Scheherezade
R. Chapí: El tambor de granaderos
Xilo
G. Gershwin: Porgy and Bess
Lira
P. Dukas: El aprendiz de brujo
Pandereta
A. Dvorak: Carnaval - Obertura
Triangle
F. Liszt: Concert de piano n. 1
Bombo i plats
P. Txaikovski: Simfonia n. 4 i Romeu i Julieta
15) ARPA
Prova 1: W. A. Mozart. Concert per a flauta, arpa i orquestra (sense cadenza)
Prova 2: passatges orquestrals
- H. Berlioz. Symphoniefantastique - 2n moviment fins al 23
- P. I. Txaikovski. El llac dels cignes - cadenza
- M. Ravel. Tzigane - cadenza
- P. Sorozábal. La del manojo de rosas – n. 8. Farruca en la menor