Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 394064
Bases i convocatòria que regeixen la cobertura del lloc de treball de director/directora de l’Hospital Residència Assistida que gestiona el Consell Insular d’Eivissa
1. Objecte de la convocatòria i normativa aplicable
1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió pel sistema de lliure designació del lloc de treball de director/directora de l'Hospital Residència Assistida, adscrit al Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
1.2. La forma de provisió del lloc de treball és mitjançant el procediment de lliure designació, obert a altres administracions públiques amb concordança amb la vigent relació de llocs de treball del Consell Insular d'Eivissa.
1.3. Aquesta convocatòria es regirà per aquestes bases, de conformitat amb l'article 80 el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, l'article 79 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'article 101 i següents de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, l'article 20 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la CAIB, i pel Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.
2. Característiques del lloc
2.1. Grup, categoria, jornada i horari.
2.2. Funcions
Les funcions del lloc de treball són les següents:
A.1. Objectiu fonamental del lloc o missió:
A.2. Funcions genèriques:
3. Requisits de les persones aspirants
3.1. Les persones aspirants a aquest lloc de treball han de complir els següents requisits en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a) Ser personal funcionari/ària de carrera o personal laboral fix del Consell Insular d'Eivissa del grup A, subgrups A1 o A2 i trobar-se en servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa que, d'acord amb la normativa vigent, possibiliti participar en una convocatòria de provisió de llocs de treball, i haver estat com a mínim dos anys en el seu lloc de treball definitiu fins la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat de les excepcions que contempla la llei.
b) Ser personal funcionari/ària de carrera de qualsevol administració pública del grup A, subgrups A1 o A2 i trobar-se en servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa que, d'acord amb la normativa vigent, possibiliti participar en una convocatòria de provisió de llocs de treball, i haver estat com a mínim dos anys en el seu lloc de treball definitiu fins la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat de les excepcions que contempla la llei.
c) Posseir formació complementària d'especialista universitari en dependència, discapacitat, geriatria, gerontologia, direcció de centres residencials o altres àrees de coneixement relacionades amb l'àmbit d'atenció a la dependència, o estar en condicions d'obtenir-les abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
d) Estar en possessió d'un certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell C1 o superior, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici del que assenyala el punt 1 de la disposició addicional sisena del Decret 11/2017, de 24 de març.
e) No haver estat en situació de separació del servei mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial, per mitjà d'una resolució judicial ferma, per a l'exercici de les funcions públiques o càrrecs públics. En cas de tenir la nacionalitat d'un altre Estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació ni en una situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
f) Haver satisfet els drets d'examen en la forma establerta en l'apartat 4.3 d'aquestes bases.
Aquests requisits s'han de reunir en la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta convocatòria i s'han de complir a la data de la presa de possessió.
3.2. No podrà participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera o personal laboral, següent:
- El personal que es troba en situació de suspensió ferma.
- El personal declarat en situació d'excedència voluntària per interès particular i excedència voluntària per agrupació familiar que no hi hagi romàs un mínim de dos anys.
4. Sol·licituds i documentació
4.1. Les persones que reuneixin els requisits exigits i vulguin participar en aquest procediment de provisió de lloc, hauran de presentar la sol·licitud que consta a l'annex d'aquestes bases, en el termini de quinze dies hàbils des de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, preferentment a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) o de forma presencial a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre. També es podran presentar en la forma que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.2. La presentació de la sol·licitud implica, als efectes previstos en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment de les persones afectades per a la seua inclusió en el fitxer de personal d'aquesta entitat local, la finalitat de la qual és la derivada de la gestió del procés de selecció, i és obligatori emplenar-la. Les persones interessades disposen dels drets d'accés, rectificació i cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legalitat vigent, i l'entitat local és la responsable del fitxer.
4.3. Les persones aspirants hauran d'acompanyar a la sol·licitud el document acreditatiu d'haver abonat 30,05 euros per drets d'examen (ordenança fiscal reguladora publicada al BOIB núm. 174 Ext. 21/11/2005), mitjançant model d'autoliquidació que figura a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa. La sol·licitud s'ha d'acompanyar amb el resguard original de l'ingrés efectuat.
En cap cas, la sola presentació del justificant d'ingrés dels drets d'examen no suposarà la substitució del tràmit de presentació, de la sol·licitud (Annex I) a l'òrgan expressat en aquestes bases. Així mateix, la falta d'abonament d'aquests drets d'examen durant el termini de presentació de sol·licituds no serà esmenable i determinarà l'exclusió de les persones aspirants.
No serà procedent en cap cas la devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de la convocatòria per causa imputable a la persona interessada.
4.4. Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud el currículum, en què han de constar les dades següents:
a) Número del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).
b) Llocs de feina que hagi ocupat.
c) Grau consolidat.
d) Experiència professional i de gestió.
e) Títols acadèmics.
f) Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d'idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar, que justifiquin els requisits exigits o mèrits a considerar.
4.5. Les errades de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de part.
4.6. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació presentada, sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
5. Admissió d'aspirants
5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, que serà exposada a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa, en la qual constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, quatre xifres aleatòries del número de document nacional d'identitat i la causa de l'exclusió, si és el cas.
5.2. En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, des del dia següent a aquell en què es publiqui la relació provisional a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa, perquè puguin presentar al·legacions a l'exclusió. Qui no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d'estar-hi admès/admesa, s'exclourà definitivament del procés.
5.3. Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
6. Mèrits rellevants a considerar en la provisió
6.1. Formació complementària en l'àmbit de direcció de recursos humans; planificació, implementació, avaluació de polítiques públiques; control i planificació pressupostària; gestió i administració hospitalària; informàtica a nivell usuari (processador de textos, bases de dades, full de càlcul, etc.).
6.2. Experiència en l'àmbit de la direcció administrativa de serveis o centres a l'administració pública i/o al sector privat, especialment de centres hospitalaris.
7. Entrevista
7.1. Per tal de contribuir a la determinació del grau d'idoneïtat professional, la comissió de valoració podrà convocar a les persones aspirants per tal de comparèixer a una entrevista que ha de versar sobre el currículum presentat i els requisits exigits d'acord amb el que es preveu en aquesta convocatòria, pot estendre's a la comprovació dels requisits i es tindrà en compte tant la trajectòria acadèmica, formativa i l'experiència professional de les persones candidates, així com l'aptitud i idoneïtat en relació amb les tasques i funcions a desenvolupar.
Prèviament a l'execució de l'entrevista, la comissió acordarà quins són els àmbits que cal analitzar i com cal avaluar-los i elaborarà un full de preguntes a realitzar per analitzar les mateixes, amb les observacions corresponents per a cada candidat/a i els criteris de correcció.
L'entrevista tindrà una duració màxima de 45 minuts.
Les persones aspirants amb alguna discapacitat poden demanar en la sol·licitud de participació les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització de l'entrevista.
7.2 Una vegada efectuada l'avaluació de les persones candidates, la Comissió emetrà un informe que inclourà la proposta de nomenament d'una persona aspirant o, en el seu cas, la proposta de declarar deserta la convocatòria, motivant-la amb criteris de mèrits, capacitat i idoneïtat, i l'elevarà a la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans proposant la designació.
8. Comissió de valoració
Es constituirà una comissió de valoració, encarregada d'avaluar les sol·licituds presentades i, de realitzar les entrevistes a les persones aspirants. Estarà formada per les persones següents:
President/a:
Titular: Agustín Goerlich López; suplent: Lourdes Ferrer Ripoll
Secretari/ària:
Titular: María Mayans Castelló; suplent: Belén Planells Tur
Vocals:
Titular: Carmen Castro Gandasegui; suplent: Nora Lía Soria García
Titular: Marina Lloves Gómez; suplent: Olga Egea Miró
Titular: Mercedes Prats Serra; suplent: Josefa Costa Torres
9. Nomenament i presa de possessió
9.1. Després de la presentació dels requisits exigits a la base tercera, que requerirà el Servei de Recursos Humans d'aquesta Corporació, la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa procedirà al nomenament del director/a de l'Hospital Residència Assistida de conformitat a la proposta de la Comissió de valoració i li adjudicarà el lloc de treball. Posteriorment es publicarà la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
9.2. La persona designada per ocupar el lloc de treball n'ha de prendre possessió en el termini màxim de 5 dies des de la data de la notificació de la resolució que s'adopti, si no implica canvi de residència o d'un mes si comporta canvi de residència o reingrés al servei actiu.
10. Recursos
Contra la resolució d'aprovació de la convocatòria i les seues bases, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.
Eivissa, 2 de setembre de 2021
La cap de Secció de Selecció, Provisió i Planificació de Recursos Humans Esperanza Escandell Ribas