Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 392636
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 30 d’agost de 2021, relatiu a l’aprovació d’una quarta resolució de la convocatòria dels ajuts per pal·liar els efectes econòmics derivats de l’adopció del nivell 4 d’alerta sanitària en diferents sectors econòmics de Menorca, corresponents als mesos de febrer i març de l’any 2021 (exp. 03140-2021-000646)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost General del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2021 propugna com a eix estratègic d'actuació, entre d'altres, augmentar els ajuts destinats al teixit empresarial i associatiu de l'illa amb la finalitat de donar suport a la seva adaptació a les necessitats sorgides amb motiu de la pandèmia actual de COVID-19.

En consonància amb el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 de les Illes Balears (aprovat per Acord del Consell de Govern de 27 de novembre i publicat en el BOIB núm. 201, de 28/11/2020), per acord del Consell de Govern de 15 de gener s'adopta el nivell d'alerta sanitària 4 a l'illa de Menorca (BOIB núm. 7 de 16/01/2021), i es prorroga successivament en acord del Consell de Govern de 29 de gener (BOIB núm. 13 de 30/01/2021) i novament en acord del Consell de Govern de 12 de febrer (BOIB núm. 19 de 13/02/2021).

Mitjançant el Decret de Presidència 45/2021, de 5 de febrer (BOIB núm. 16 de 06/02/2021), es dicta l'aprovació de les bases que han de regir la concessió dels ajuts per pal·liar els efectes econòmics derivats de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària en diferents sectors i la seva convocatòria corresponents al període comprès entre el 16 de gener i el 15 de febrer de 2021. Els òrgans instructors i avaluadors s'estableixen simultàniament amb el mateix decret. L'import màxim global (IMG) per a la convocatòria dels ajuts es fixa en 750.000,00 € i l'import màxim individual (IMI) en 1.500,00 €. El termini de presentació de sol·licituds queda establert en 15 dies naturals, corresponents a les dates compreses entre el dia 8 i el 23 de febrer de 2021 (ambdós inclosos).

Atesos els efectes de les pròrrogues del nivell d'alerta sanitària 4 a Menorca, per Decret de Presidència 89/2021, de 23 de març (BOIB núm. 41 de 25/03/2021), es dicta l'aprovació d'unes noves bases per regir una altra concessió d'ajuts per pal·liar els efectes econòmics derivats de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària en diferents sectors i la seva convocatòria corresponent ara als períodes compresos entre el 16 de febrer i el 15 de març de 2021 i el 16 de març i el 15 d'abril de 2021. Els òrgans instructors i avaluadors s'estableixen posteriorment mitjançant el Decret de Presidència 124/2021, de 4 de maig (BOIB núm. 70 de 29/05/2021). L'IMG per a la nova convocatòria dels ajuts es fixa en 1.750.000,00€ i l'IMI en 1.500,00€/mes. El termini de presentació de sol·licituds queda establert en 15 dies naturals, corresponents a les dates compreses entre el 29 de març i el 13 d'abril de 2021 (ambdós inclosos).

Aquests ajuts estan cofinançats per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant el conveni signat el 4 de febrer de 2021, que té per objecte col·laborar econòmicament amb el Consell Insular de Menorca per tal que aquest pugui dur a terme les actuacions necessàries per ajudar a pal·liar les pèrdues produïdes com a conseqüència de les restriccions aprovades pel Govern per aturar l'expansió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 en els sectors econòmics de Menorca que es descriuen en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

Els presents ajuts es regeixen per la Comunicació de la Comissió Europea relativa al Marc Temporal de les mesures d'ajuts estatals destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, de 19 de març de 2020 (d'ara endavant Marc Temporal Comunitari), i les seves successives modificacions, entre les quals s'inclou la publicada en el Diari de la Unió Europea l'1 de febrer de 2021, que estableixen el marc temporal per a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, avantatges fiscals i de pagament o altres formes, destinats a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19.

Per Acord del Consell Executiu de dia 10 de maig (BOIB núm. 67 de 22/05/2011), a proposta del conseller executiu d'Economia i Territori, basada en l'informe de l'òrgan instructor i l'observació de l'òrgan avaluador, s'aprova una primera concessió dels ajuts de febrer i març a 385 de les sol·licituds presentades, consistent en la disposició i el pagament d'un import total d'1.191.000,00 €.

Seguidament, per Acord del Consell Executiu de dia 24 de maig (BOIB núm. 76 de 08/06/2021), a proposta del conseller executiu d'Economia i Territori, basada en l'informe de l'òrgan instructor i l'observació de l'òrgan avaluador, s'aprova una segona concessió dels ajuts de febrer i març a 10 de les sol·licituds presentades, consistent en la disposició i el pagament d'un import total de 39.000,00 €. El mateix acord resolgué denegar la concessió a 40 sol·licituds, per diferents motius d'invalidesa, i també acceptar el desistiment manifestat per una de les persones interessades.

 

Finalment, per Acord del Consell Executiu de dia 21 de juny (BOIB núm. 88 de 03/07/2021), a proposta del conseller executiu d'Economia i Territori, basada en l'informe de l'òrgan instructor i l'observació de l'òrgan avaluador, s'aprova una tercera i darrera concessió dels ajuts de referència a 119 de les sol·licituds presentades, consistent en la disposició i el pagament d'un import total de 390.000,00 €. El mateix acord resolgué denegar la concessió a 13 sol·licituds, per diferents motius d'invalidesa, i també no concedir la subvenció a 42 sol·licituds pel desistiment dels interessats a atendre els requeriments.

Mitjançant comunicació telefònica de data 01/07/2021, el Sr. Muhammad Imran, que inicialment no constava a l'expedient com a persona interessada (exp. 03140/2021/000647), manifestà el seu desconeixement sobre l'estat de tramitació de la seva sol·licitud, ja que no es trobava identificat entre cap de les explotacions aparegudes en les resolucions dels punts 5è, 6è i 7è (aleshores pendent de publicació en el BOIB però publicada en el tauler d'edictes).

Mitjançant comunicació telefònica de data 01/07/2021, Indira i Nimail, SL, que inicialment no havia atès el requeriment amb registre de sortida GS/2021/008390, de data 25/05/2021 (exp. 03140/2021/000647), manifestà la seva disconformitat total amb la resolució del procediment del punt 7è (aleshores pendent de publicació en el BOIB però publicada en el tauler d'edictes) assegurant que sí que l'havia contestat en temps i forma, per la qual cosa en demanà la revisió sense interposar recurs d'alçada a la Comissió de Govern (llavors encara fora de termini per manca de publicació oficial).

Mitjançant comunicació telefònica de data 02/07/2020, Sakova Group Discotek, SL, que inicialment no havia atès el requeriment amb registre de sortida GE/2021/008187, de data 24/05/2021 (exp. 03140/2021/000647), manifestà la seva disconformitat parcial amb la resolució del procediment del punt 7è (aleshores pendent de publicació en el BOIB però publicada en el tauler d'edictes) assegurant que sí que l'havia contestat en temps i forma, per la qual cosa en demanà la revisió sense interposar recurs d'alçada a la Comissió de Govern (llavors encara fora de termini per manca de publicació oficial).

Atès el nou i darrer informe que l'òrgan instructor eleva a l'òrgan avaluador, emès en data 29/07/2021, i el vistiplau de l'òrgan avaluador a aquest, que en la seva memòria diu:

«1. Mitjançant comunicació telefònica, de data 01/07/2021, el Sr. Muhammad Imran, amb NIE ***8959**, que inicialment no constava a l'expedient com a persona interessada (exp. 03140/2021/000647), manifesta el seu desconeixement sobre l'estat de tramitació de la seva sol·licitud al no identificar-se entre cap de les explotacions aparegudes en les resolucions dels punts 5è, 6è i 7è (aleshores pendent de publicació al BOIB però publicada al tauler d'edictes).

Segons constava a l'expedient d'aquesta instrucció, no hi havia cap documentació amb el número de registre aportat pel Sr. Muhammad Imran (tot i que el de la seva sol·licitud tampoc apareixia relacionada a cap altra unitat administrativa).

Amb el suport del servei d'informàtica la instrucció ha pogut comprovar com la seva sol·licitud de participació, amb el número de registre GE/2021/008138, de data 29/03/2021 (presentat a les 9:13:43 hores), s'havia extraviat durant la transferència dels documents entre la safata de tramitació i l'expedient corresponent. Per tant, el Sr. Muhammad Imran compleix tots els requisits necessaris per admetre la seva sol·licitud a tràmit, ja que constitueix la garantia d'haver realitzat la sol·licitud en temps i forma, d'acord amb la resta de documents recuperats.

Examinada la documentació, comprovats els requisits i les condicions, l'explotació ALMA DONER KEBAB, BAR (B4844BAL), sense més dil·lacions, s'ha avaluat favorable i serà proposada per aquesta instrucció a la concessió de l'ajut sol·licitat per un import total de 3.000,00 €. Tot açò a l'empara de la rectificació d'errors materials, de fet o aritmètics comesos per l'administració, d'acord amb l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.»

«2. Mitjançant comunicació telefònica, de data 01/07/2021, INDIRA I NIMAIL, SL, amb NIF ***6683**, que inicialment no havia atès el requeriment amb registre de sortida GS/2021/008390, de data 25/05/2021 (exp. 03140/2021/000647), manifestà la seva disconformitat total amb la resolució del procediment del punt 7è (aleshores pendent de publicació al BOIB però publicada al tauler d'edictes) assegurant que sí que l'havia contestat en temps i forma, per la qual cosa en demana la revisió sense interposar recurs d'alçada a la Comissió de Govern (llavors encara fora de termini per manca de publicació oficial).

Segons constava a l'expedient d'aquesta instrucció, no hi havia cap documentació amb el número de registre aportat per INDIRA I NIMAIL, SL (tot i que el del seu escrit d'esmenes en resposta al requeriment sí que aparegué relacionat a la unitat administrativa del servei d'ordenació turística).

Amb el suport del servei d'informàtica la instrucció ha pogut comprovar com la seva resposta al requeriment, amb el número de registre GE/2021/013397, de data 27/05/2021 (presentat a les 16:11:40 hores), s'havia derivat a una altra unitat administrativa en comptes de l'expedient corresponent. Per tant, INDIRA I NIMAIL, SL compleix tots els requisits necessaris per admetre el seu escrit d'esmenes a tràmit, ja que constitueix la garantia d'haver-lo realitzat en temps i forma, d'acord amb la resta de documents recuperats.

Examinada la documentació, comprovats els requisits i les condicions, l'explotació SA CANTINA, BAR CAFETERIA (BC0148ME), sense més dil·lacions, s'ha avaluat favorable i serà proposada per aquesta instrucció a la concessió de l'ajut sol·licitat per un import total de 3.000,00 €. Tot açò a l'empara de la rectificació d'errors materials, de fet o aritmètics comesos per l'administració, d'acord amb l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú».

«3. Mitjançant comunicació telefònica, de data 02/07/2020, SAKOVA GROUP DISCOTEK, SL, amb NIF ***5870**, manifestà la seva disconformitat parcial amb la resolució del procediment del punt 7è (aleshores pendent de publicació al BOIB però publicada al taulell d'edictes) assegurant que d'acord amb la seva sol·licitud de participació i en els escrits d'esmenes presentats a requeriment de la instrucció l'objecte de l'ajut eren dues explotacions i no només una, per la qual cosa en demana la revisió sense interposar recurs d'alçada a la Comissió de Govern (llavors encara fora de termini per manca de publicació oficial).

Revisada de nou la documentació, comprovats els requisits i les condicions, la instrucció ha constat que per error l'explotació SAKOVA, BAR (B6306BAL) no s'havia proposat correctament a avaluació. Per tot açò, sense més dil·lacions, s'ha avaluat favorable i serà proposada per aquesta instrucció a la concessió de l'ajut sol·licitat per un import total de 3.000,00 €. Tot açò a l'empara de la rectificació d'errors materials, de fet o aritmètics comesos per l'administració, d'acord amb l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú».

Aquests ajuts es concedeixen de forma directa i amb una quantia individual fixa sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria i fins que s'esgoti el crèdit disponible.

Cada sol·licitant pot presentar únicament una sol·licitud i que la base 12a de les bases reguladores d'aquests ajuts preveuen, per una banda, que el seu atorgament s'anirà fent a favor dels sol·licitants que compleixin els requisits previstos en la convocatòria, encara que no hagi acabat el termini per a la presentació de les sol·licituds, per rigorós ordre de registre d'entrada, per l'import establert en la convocatòria i en les presents bases i fins que hi hagi crèdit disponible. Per altra banda, la mateixa base 12a especifica que en els casos en els quals els sol·licitants no presentin tota la documentació requerida en les bases o quan aquesta sigui errònia, s'ha de fer un requeriment d'esmena de la documentació presentada, de forma que en aquests casos l'ordre de registre d'entrada que es tindrà en compte serà el del darrer registre que es presenti al Consell Insular de Menorca per tal de completar l'expedient.

Aquest sistema de tramitació pretén fer possible resoldre la concessió d'ajuts de forma àgil i successiva, amb la finalitat de donar una resposta immediata o al més ràpida possible per tal de pal·liar els efectes econòmics derivats de les restriccions sanitàries adoptades amb la declaració del nivell 4 d'alerta sanitària a Menorca.

Ateses les competències pròpies o concurrents que sobre aquestes matèries té el Consell Insular de Menorca i de conformitat amb la normativa bàsica aplicable en matèria de subvencions, en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del Pressupost general d'aquesta administració;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament d'Economia i Territori,

El Consell executiu, per unanimitat dels sis membres assistents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyor Pastrana Huguet, senyor Juaneda Mercadal, senyora Gomis Luis i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

PRIMER. Aprovar una quarta concessió, d'acord amb les bases de la convocatòria dels ajuts per pal·liar els efectes econòmics derivats de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària en diferents sectors, corresponent als mesos de febrer i març de 2021, i a l'empara de la rectificació d'errors materials, de fet o aritmètics comesos per l'administració, d'acord amb l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, a les sol·licituds del Sr. Muhammad Imran, amb NIE ***8959**; la raó INDIRA I NIMAIL, SL, amb NIF ***6683**, i la raó SAKOVA GROUP DISCOTEK, SL, amb NIF ***5870**, d'acord amb el resultat de les baremacions, i tramitar la disposició i el pagament (DO) del 100 % de l'import proposat: 3.000,00 € per a cada una. L'import global de la concessió és de 9.000,00 €.

SEGON. Comunicar aquests acords a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, per tal que tengui els efectes que corresponguin.

TERCER. Comunicar aquest acord de proposta de resolució al Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions, prèviament a la publicació i a l'anunci d'aquest en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

 

​​​​​​​L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 1 de setembre de 2021

Per delegació de la presidenta, La secretària Rosa Salord Olèo (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)