Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 387933
Decret de Batlia de data 16 de juliol mitjançant el qual es va aprovar definitivament la modificació del Reglament Orgànic Municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia de data 16 de juliol, mitjançant el qual es va aprovar definitivament la modificació del Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de Calvià, en no haver-se presentat reclamacions o suggeriments en el període d'exposició pública, de conformitat amb l'establert a l'article 102 de la Llei 20/2006 i a l'acord adoptat per la corporació plenària en sessió de dia 25 de març de 2021, pel qual es va aprovar inicialment la modificació de l'esmentat reglament.

“DECRET DE BATLIA.

Per la corporació plenària en sessió de dia 25 de març de 2021, es va aprovar inicialment la modificació del Reglament orgànic municipal de l'Ajuntament de Calvià.

En compliment del previst en els apartats b) i c) de l'article 102 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, es va sotmetre a informació pública per un període de 30 dies, publicant-se anunci en el Boib número 49, de 13 d'abril de 2021; així mateix es va donar audiència a les associacions inscrites en el Registre municipal d'associacions, la finalitat de les quals guarda relació amb l'objecte del Reglament, perquè qualsevol interessat pogués examinar l'expedient i formular al mateix reclamacions, objeccions o observacions. 

D'altra banda, en data 28 de maig de 2021 es va sol·licitar a l'Institut Balear de la Dona l'emissió d'informe d'impacte de gènere del text aprovat inicialment, d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. En data 25 de juny ha emès informe favorable considerant que no s'ha detectat l'existència de cap desigualtat per qüestió de gènere.

Finalitzat el tràmit d'exposició pública i segons consta en informe emès el dia 14 de juliol de 2021 per l'encarregada de la Unitat de Registre General no s'han presentat al·legacions a l'aprovació inicial de la modificació del citat Reglament.

L'article 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears regula el procediment d'elaboració de reglaments i ordenances i la modificació dels mateixos, establint en el seu apartat d) que si després del període d'exposició pública no s'ha presentat cap reclamació o suggeriment, l'acord inicialment adoptat s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés. Així mateix, conforme a l'article 103.1 no entrarà en vigor fins que no s'hagi publicat íntegrament en el Boib, i hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils a que fa referència l'article 113 de la citada Llei.

En conseqüència, pel present disposo el següent Decret:

1º- Aprovar definitivament la modificació del Reglament orgànic municipal de l'Ajuntament de Calvià, en no haver-se presentat reclamacions o suggeriments en el període d'exposició pública, de conformitat amb l'establert a l'article 102 de la Llei 20/2006 i a l'acord adoptat per la corporació plenària en sessió de dia 25 de març de 2021, pel qual es va aprovar inicialment la modificació de l'esmentat reglament.

2º- Procedir a la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, entrant en vigor una vegada hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils a que es refereix l'article 113 de la Llei 20/2006, Municipal i de règim local de les Illes Balears.

Calvià,

El Batle; Firmat: Alfonso Rodríguez Badal.”

S'adjunta com a document Annex l'apartat Primer de l'acord plenari de dia 25 de març en el que s'assenyalen els articles modificats, acord publicat al BOIB núm. 49 de 13 d'abril de 2021:

“Primer.- Aprovar inicialment la modificació del "Reglament Orgànic municipal de l'Ajuntament de Calvià", en els següents termes:

- Es modifica l'art. 77 ROM, que queda redactat en els termes següents:

“Article 77.

Les sessions del Ple poden ser de tres tipus:

a) Ordinàries.

b) Extraordinàries.

c) Extraordinàries de caràcter urgent.

Quan concorrin situacions excepcionals de força major, de greu risc col·lectiu, o catàstrofes públiques que impedeixin o dificultin de manera desproporcionada el normal funcionament del règim presencial de les sessions dels òrgans col·legiats, aquests podran, apreciada la concurrència de la situació descrita per la batlia o qui vàlidament els substitueixi a l'efecte de la convocatòria d'acord amb la normativa vigent, constituir-se, celebrar sessions i adoptar acords a distància per mitjans electrònics i telemàtics, sempre que els seus membres participants es trobin en territori espanyol i quedi acreditada la seva identitat. Així mateix, s'haurà d'assegurar la comunicació entre ells en temps real durant la sessió, disposant-els mitjans necessaris per garantir el caràcter públic o secret de les mateixes segons procedeixi legalment en cada cas.

Als efectes anteriors, es consideren mitjans electrònics vàlids les audioconferències, videoconferències, o altres sistemes tecnològics o audiovisuals que garanteixin adequadament la seguretat tecnològica, l'efectiva participació política dels seus membres, la validesa del debat i votació dels acords que s'adoptin”. 

- Es modifica l'art. 12 ROM, que queda redactat en els termes següents:

“Article 12.

1. Els regidors i regidores tenen el deure d'assistir a les sessions del Ple de la Corporació i a les de les comissions o òrgans col·legiats dels quals formin part, excepte causa justa que els ho impedeixi, que hauran de comunicar amb l'antelació necessària a Batlia.

2. Els regidors i regidores poden assistir a distància a les sessions plenàries, quan concorri una causa justificada d'embaràs, maternitat, paternitat, malaltia greu o qualquevol altra causa degudament justificada davant el plenari, que impedeixi la seva assistència personal a la sessió. La participació a distància requereix l'autorització prèvia del ple.

3. La participació a distància requerirà l'utilització dels mitjans informàtics i de tot tipus i el cumpliment de les condicions de seguretat jurídica establertes a l'article 17 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per garantir l'adequat exercici de les funcions de fe pública per la secretaria de l'entitat local”.

- Es modifica l'art. 88 ROM, que queda redactat en els termes següents:

“Article 88.

1. Per a la constitució vàlida del Ple es requereix l'assistència, presencial o a distància, d'un terç del nombre legal dels seus membres. Aquest quòrum s'haurà de mantenir durant tota la sessió.

2. És necessària la presència del batle o batlessa i del secretari o secretària de la Corporació o dels que legalment els substitueixin, excepte en aquells casos en què la legislació bàsica de règim local preveu expressament la substitució del batle o batlessa.

3. Quan fos necessària l'assistència d'un nombre especial de regidors o regidores perquè hi hagi quòrum de votació, s'hauran de reiterar les convocatòries fins a aconseguir-ho”.

- Es modifica l'art. 105 ROM, que queda redactat en els termes següents:

“Article 105.

1. Tancat el debat d'un assumpte, s'ha de procedir a la votació. El dictamen o proposta, excepte excepció, s'ha de votar íntegrament.

2. Abans d'iniciar-se la votació, el batle o batlessa, en cas que s'haguessin plantejat i acceptat esmenes o addicions a la proposta, ha de plantejar clarament i concisa els termes d'aquesta.

Els acords s'adopten per votació dels membres de la corporació assistents a la sessió corresponent de forma presencial o a distància

3. Quedarà acordat el que voti la majoria simple dels assistents, tant si es fa la sessió en primera o en segona convocatòria, excepte els casos en què la Llei exigeixi un major nombre de vots.

4. Hi haurà majoria simple quan els vots afirmatius siguin més que els negatius.

5. Hi haurà majoria absoluta quan els vots afirmatius siguin, com a mínim, la meitat més un del nombre legal de regidors i regidores que integren la Corporació, i serà exigible aquesta en aquells supòsits prevists en la legislació bàsica de règim local i en aquest Reglament.

6. Serà exigible el quòrum de dos terços del nombre de fet de membres que integren la Corporació en aquelles matèries en què expressament ho exigeix la legislació bàsica de règim local”.

- Es modifica l'art. 15 ROM, que queda redactat en els termes següents:

“Article 15.

1. Tots els membres de la Corporació, els alts càrrecs directius de l'Ajuntament i el personal funcionari amb habilitació nacional estatal que ocupen llocs de lliure designació estan obligats a formular declaració sobre causes de possible incompatibilitat i sobre qualsevol activitat que els proporcioni o els pugui proporcionar ingressos econòmics. Així mateix han de fer una declaració dels seus béns patrimonials.

Aquestes declaracions s'han d'incorporar als registres següents:

a) Declaracions de causes de possible incompatibilitat i registre d'activitats.

b) Registre de béns patrimonials.

2. Aquests registres han d'estar sota la responsabilitat directa de la batlia i custodiats pel secretari o la secretària de la Corporació.

Per acord de Ple, es podrà establir que les obligacions patrimonials i de béns, interessos i activitats es presentin al Registre de declaracions patrimonials i d'activitats de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears d'acord amb els seus models.

3. El contingut del Llibre de registre de causes de possible incompatibilitat i d'activitats ha de tenir caràcter públic, i podrà ser consultat pels membres de la Corporació i per aquelles persones que hi acreditin un interès legítim i directe mitjançant petició dirigida a la Batlia, degudament motivada, la qual, amb audiència prèvia de la persona interessada, resoldrà expressament.

4. Del registre de béns patrimonials, que ha de tenir caràcter públic i podrà ser consultat pels membres de la Corporació, se'n podran expedir certificacions únicament a petició del declarant, del Ple o del batle o batlessa, del partit o formació política per la qual hagués estat elegit i d'un òrgan jurisdiccional.

5. Els procediments prevists en els apartats 3 i 4 d'aquest article s'entenen sense perjudici de la publicitat a la qual s'ha de sotmetre aquesta informació, en els termes prevists a la legislació de transparència”.

El que es publica en el BOIB en compliment del que disposa l'article 49.b) de la Llei de bases de règim local.

 

Calvià, document signat electrònicament (20 de juliol de 2021)

El batle

Alfonso Rodríguez Badal