Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 386474
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 9 d’agost de 2021 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 4 de juliol per la qual s’aproven els criteris de gestió de la borsa d’assessors especialistes que poden ser proposats com a instructors d’expedients disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 12 de juliol de 2016 es publicà la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 4 de juliol per la qual s'aproven els criteris de gestió de la borsa d'assessors especialistes que poden ser proposats com a instructors d'expedients disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears.

2. El 23 de desembre de 2017 es publicà la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. L'article cinquanta-unè d'aquesta Llei modificà l'apartat 2 de l'article 80 de la Llei 4/2013 per tal de facilitar el nomenament, per part dels ajuntaments, de persones instructores en els procediments disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears.

3. En conseqüència, és necessari que els criteris de gestió de la borsa d'assessors especialistes que poden ser proposats com a instructors d'expedients disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears s'adapti a la regulació legal actualment vigent.

Fonaments de dret

1. L'article cinquanta-unè de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que modificà l'apartat 2 de l'article 80 de la Llei 4/2013.

2. L'article 20 del Decret 32/2020, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim disciplinari de la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. L'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

4. L'article 2.1.d) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que atribueix a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General d'Emergències i Interior, competències en matèria de coordinació de les policies locals.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar el punt 5 de l'annex de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 4 de juliol per la qual s'aproven els criteris de gestió de la borsa d'assessors especialistes que poden ser proposats com a instructors d'expedients disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears, que queda redactat de la manera següent:

5. Abans d'incoar expedients disciplinaris als membres de les policies locals de les Illes Balears per la presumpta comissió de faltes greus o molt greus, els ajuntaments poden sol·licitar a la Direcció General d'Emergències i Interior que proposi la designació de la persona instructora de l'expedient corresponent.

En la sol·licitud, l'ajuntament ha d'especificar quina o quines són les presumptes faltes greus o molt greus comeses i la categoria de la persona a la qual es pretén incoar l'expedient.

Així mateix, els ajuntaments, sense haver d'esperar la proposta del director general d'Emergències i Interior, poden nomenar directament una persona instructora de l'expedient disciplinari per faltes greus o molt greus no inscrita en la borsa, que compleixi els requisits que s'estableixen en l'article 20.1 del Decret 32/2020, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim disciplinari de la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.          

2. Modificar el punt 7 de l'annex de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 4 de juliol per la qual s'aproven els criteris de gestió de la borsa d'assessors especialistes que poden ser proposats com a instructors d'expedients disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears, que queda redactat de la manera següent:

7. Quan l'ajuntament hagi sol·licitat la designació d'un instructor d'una escala o subgrup determinat i no hi hagi cap persona en la borsa que pertanyi a aquesta escala o subgrup, la Direcció General d'Emergències i Interior pot proposar la inclusió en la borsa de persones que compleixin els requisits de l'apartat 3 i que siguin de l'escala esmentada o d'una de superior o del mateix subgrup o d'un de superior.

A aquest efecte, l'ISPIB ha de comunicar a l'ajuntament sol·licitant la manca de persones adequades per tal que pugui proposar persones susceptibles de ser incloses en la borsa d'acord amb el paràgraf anterior.

3. Modificar el punt 9 de l'annex de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 4 de juliol per la qual s'aproven els criteris de gestió de la borsa d'assessors especialistes que poden ser proposats com a instructors d'expedients disciplinaris incoats per faltes greus o molt greus a membres de les policies locals de les Illes Balears, que queda redactat de la manera següent:

9. Quan es produeixi alguna causa justificada en un expedient disciplinari que motivi la necessitat de designar un nou assessor especialista, l'ajuntament que hagi sol·licitat la designació ho ha de comunicar a la Direcció General d'Emergències i Interior perquè aquesta pugui efectuar una nova proposta. L'ajuntament també pot sol·licitar el canvi d'instructor a la Direcció General d'Emergències i Interior quan la persona instructora deixi de complir, de manera sobrevinguda, els requisits que preveu l'apartat 3.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 d'agost de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez