Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 383363
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 23 d’agost de 2021 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat d’Educació Especial Quatre per Quatre, de Palma, que s’amplia amb dues unitats d’educació bàsica especial i dues unitats del Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta en unes noves instal·lacions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En el BOIB núm. 190, de 31 de desembre de 2015, es va publicar la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 18 de desembre de 2015 per la qual s'autoritza l'obertura i el funcionament del centre privat d'educació especial Quatre per Quatre al municipi de Palma. Com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre va quedar configurat de la manera següent:

Ensenyaments autoritzats:

Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat.

Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 1 unitat.

2. El 31 de gener de 2020 (NRE L13E5738/2020), la senyora Elvira Jiménez Rozas, com a presidenta d'Amadiba (Associació de Mares i Pares de Persones amb Discapacitat de les Illes Balears) i representant de l'entitat titular del centre, va sol·licitar l'ampliació de la configuració del Centre Privat Concertat d'Educació Especial Quatre per Quatre, de Palma, amb el codi 07015525, amb dues unitats d'EEB i dues unitats de TVA en unes noves instal·lacions al carrer de Ca na Vinagre, al polígon de Son Morro. En aquesta sol·licitud s'especificava que posteriorment s'entregaria el projecte tècnic i les llicències d'obres de l'ajuntament.

3. En data 1 de juliol de 2020 i 27 de juliol de 2020, la representant del centre va presentar la documentació següent: el projecte bàsic d'ampliació i canvi d'ús de les noves instal·lacions i una còpia en paper dels plànols i un CD que els contenia en format digital.

4. El 30 de novembre de 2020, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe desfavorable sobre la sol·licitud i va especificar que la documentació presentada no acreditava que les instal·lacions del centre complissin amb els requisits establerts per la normativa vigent.

5. En data 22 de gener de 2021, la cap de la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres comunicà al centre l'informe desfavorable del Servei de Centres Educatius.

6. En data 16 de març de 2021, la representant del centre va presentar nova documentació per tal d'esmenar l'informe de 30 de novembre de 2020. Concretament, va presentar el nou projecte visat amb les modificacions que s'havien sol·licitat.

7. En data 6 de juny de 2021, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable dels plànols presentats i comprovà que el centre complia amb les condicions de seguretat en cas d'incendi, les condicions d'habitabilitat i les condicions acústiques. Amb referència a les condicions d'accessibilitat, el centre va presentar el compromís d'instal·lar un elevador vertical, ja que actualment disposa d'una cadira salvaescales l'ús de la qual serà supervisat i assistit per personal del centre.

8. En data 9 de juny de 2021, la cap de la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres va comunicar al centre l'informe favorable i li va sol·licitar que li comunicassin la finalització de les obres per tal que els serveis tècnics poguessin realitzar la visita al centre i comprovar que les instal·lacions s'adequaven als plànols aprovats.

9. En data 11 de juny de 2021, la senyora Elvira Jiménez Rozas va sol·licitar la visita a les noves instal·lacions.

10. En data 16 de juny de 2021, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable de la visita i va constatar la total coincidència de les instal·lacions amb els plànols presentats després d'haver visitat el centre juntament amb la cap de la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres el 16 de juny de 2021.

11. El 19 d'agost de 2021, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat d'Educació Especial Quatre per Quatre, de Palma, mitjançant l'ampliació amb dues unitats d'EEB i dues unitats de TVA en unes noves instal·lacions.

12. El 20 d'agost de 2021, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va emetre una proposta de resolució per la qual s'autoritza la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat d'Educació Especial Quatre per Quatre, de Palma, mitjançant l'ampliació amb dues unitats d'EEB i dues unitats de TVA en unes noves instal·lacions.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats, per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer, pel qual es modifica el Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, d'autoritzacions de centres privats per impartir ensenyaments de règim general, el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a Espanya, i el Reial decret 321/1994, de 25 de febrer, d'autorització a centres docents privats per impartir ensenyaments artístics, per adequar-los a la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici (BOE núm. 62, de 12 de març).

5. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig). En l'article 40, en el capítol X, assenyala que s'han d'establir les directrius d'intervenció adients per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.

6. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 2 de maig de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de dia 25 de març de 2015 per la qual es regulen les ràtios als centres específics d'educació especial, i s'estableixen les ràtios dels programes de formació per a la transició de la vida adulta (TVA) per als alumnes escolaritzats als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules ASCE (aules substitutòries de centre especial) (BOIB núm. 61, de 17 de maig).

7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 5 de juliol de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de dia 13 de maig de 2015, per la qual s'estableixen amb caràcter provisional els requisits mínims d'espai als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules substitutòries de centre específic (ASCE) ubicades a centres ordinaris (BOIB núm. 95, de 2 d'agost).

8. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

9. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb data 20 d'agost de 2021, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2021-2022, la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat d'Educació Especial Quatre per Quatre, de Palma, amb codi 07015525, mitjançant l'ampliació amb dues unitats d'educació especial bàsica (EEB) i dues unitats del Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA) en unes noves instal·lacions.

2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07015525

Denominació genèrica: Centre Privat Concertat d'Educació Especial

Denominació específica: Quatre per Quatre

Titularitat: Amadiba (Associació de Pares i Mares de Persones amb Discapacitat de les Illes Balears)

Domicili: c. de Ca na Tavernera, 2

Localitat: Palma

Municipi: Palma

CP: 07007

 

Domicili de les noves instal·lacions: c. de Ca na Vinagre, 11

Localitat: polígon de Son Morro

Municipi: Palma

CP: 07007

Ensenyaments autoritzats a les instal·lacions del carrer de Ca na Tavernera, 2:

Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat i 3-5 alumnes

Modalitat: Trastorn de l'espectre Autista i/o Trastorns greus de la personalitat 

 

Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 1 unitat i 5-8 alumnes

Modalitat: Trastorn de l'espectre Autista i/o Trastorns greus de la personalitat

Ensenyaments autoritzats a les instal·lacions del carrer de Ca na Vinagre, 11, en horari de matí:

Educació especial bàsica (EEB): 2 unitats i 3-5 alumnes per unitat autoritzada.

Modalitat: Trastorn de l'espectre Autista i/o Trastorns greus de la personalitat

 

Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 2 unitats i 5-8 alumnes per unitat autoritzada.

Modalitat: Trastorn de l'espectre Autista i/o Trastorns greus de la personalitat

3. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent quant a la titulació dels professors destinats a les unitats autoritzades mitjançant aquesta Resolució. També està obligat a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 23 d'agost de 2021

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà