Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 381378
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R3 de data 10 d’agost de 2021, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de data 21 de maig de 2020, per la qual es convoquen ajudes per la Cooperació entre agents per desenvolupar cadenes curtes de comercialització mitjançant accions de promoció, per a l’ any 2020
L'apartat 9.4. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de data 21 de maig de 2020, per la qual es convoquen, ajudes per la Cooperació entre agents per desenvolupar cadenes curtes de comercialització mitjaçant accions de promoció, corresponents a l' any 2020, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, en data 10 d'agost de 2021, va signar la següent resolució,
“INFORME-PROPOSTA DE RESOLUCIÓ / RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ
Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020
Mesura: 16.4.2 Cooperació entre agents per fomentar cadenes de distribució curtes
Convocatòria: COCCI2020_1 - R3
Codi DIR: A4026954
Codi SIA: 227224
ANTECEDENTS
1.Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen subvencions per a la cooperació entre agents per desenvolupar cadenes curtes de comercialització mitjançant accions de promoció per a l'any 2020.
2.De conformitat amb l'apartat sisè de la resolució esmentada, el termini de presentació de sol·licituds va acabar el dia 15/07/2020, i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 20 sol·licituds d'ajuda.
3.Els òrgans gestors del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d'aquesta ajuda.
4.Els interessats, assenyalats a l'Annex I adjunt, han presentat dins el termini establert i en la forma escaient, la documentació prevista a la convocatòria, i s'ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda i han acreditat el compliment dels criteris de selecció indicats.
5.Una vegada avaluades les sol·licituds d'ajuda pels òrgans gestors, i d'acord amb els criteris d'elegibilitat de la convocatòria, als beneficiaris els hi correspon una ajuda màxima detallada a l'Annex I, després d'aplicar la deducció d'inversions i/o actuacions que no són elegibles per aquesta línia d'ajudes descrita a l'Annex II.
6.En data 12/07/2021 es notifica, mitjançant publicació a la pàgina web http://www.caib.es, proposta provisional als interessats, amb la puntuació i ajuda corresponent, concedint-los un termini de 10 dies per presentar les al·legacions escaients.
7.Una vegada finalitzat el termini, els interessats relacionats a l'Annex IV adjunt han presentat al·legacions dins termini , que es desestimen tal i com es detalla a l'Annex IV “Detall i resposta al·legacions presentades”.
8. Atès l'Informe de determinació de procediment de dia 05/07/2021, que inclou l'ampliació de crèdit publicada en BOIB el 03/07/2021, el crèdit actual existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria.
FONAMENTS DE DRET
1. Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen subvencions per a la cooperació entre agents per desenvolupar cadenes curtes de comercialització mitjançant accions de promoció per a l'any 2020.
2.Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
3. Llei 39/2015 de 1 d'octubre de règim jurídic de les administracions públiques.
INFORME I PROPOSTA
Analitzades les al·legacions presentades pels interessats, detallades a l'Annex IV, aquest servei gestor les desestima, tal i com es motiva a l'esmentat annex. Per tant, es proposa al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:
1. Concedir l'ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l'Annex I, que són un total de 4 expedients i que comença amb AGRICOLA AUBOCASSER, S.L. i acaba amb SOCIETAT COOPETATIVA BESSONER, que suma un import total de 46.805,57 euros, relativa a la línia d'ajuda “Cooperació entre agents per desenvolupar cadenes curtes de comercialització mitjançant accions d' informació”, deduint les inversions/actuacions no elegibles especificades a l'Annex II .
2. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l'Annex I .
3. Determinar que, d'acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l'Annex III.
4. Notificar la resolució a cada un dels interessats de l'Annex I .
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Alimentació, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Palma, 5 d'agost de 2021
La cap de la Secció XVI |
El cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural |
Lidia Álvarez Álvarez |
Isidre Cañellas Simonet |
Conforme amb la Proposta, en dict Resolució
Palma, 10 d'agost de 2021
El vicepresident del FOGAIBA |
Fernando Fernández Such” |
ANNEX I. RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB DRET D'AJUDA
Núm. exp. |
COORDINADOR Beneficiari directe |
NIF |
Beneficiari final |
NIF |
Import ajuda concedida Actuacions |
Cofinançament 100%CAIB |
Termini execució |
Anualitat |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
COCCI2020_1/005 |
AGRICOLA AUBOCASSER, S.L. |
B65592347 |
AGRICOLA AUBOCASSER, S.L. |
B65592347 |
22.813,00 |
22.813,00 |
12 mesos |
2020 |
COCCI2020_1/014 |
GRUP BALEAR D'ORNITOLOGIA |
G07089600 |
GRUP BALEAR D'ORNITOLOGIA |
G07089600 |
4.620,07 |
4.620,07 |
12 mesos |
2020 |
COCCI2020_1/015 |
MOON LIGHT RIDING, SL |
B07845704 |
MOON LIGHT RIDING, SL |
B07845704 |
910,00 |
910,00 |
12 mesos |
2020 |
COCCI2020_1/018 |
SOCIETAT COOPERATIVA BESSONER |
F01720655 |
SOCIETAT COOPERATIVA BESSONER |
F01720655 |
18.462,50 |
18.462,50 |
12 mesos |
2020 |
TOTAL |
|
|
|
|
46.805,57 |
46.805,57 |
|
|
ANNEX II: DETALL D'INVERSIONS/ACTUACIONS NO ELEGIBLES PER BENEFICIARI
Sol·licitant |
NIF |
Núm. exp. |
Import inversions / actuacións NO ELEGIBLES |
Motiu |
AGRICOLA AUBOCASSER, S.L. |
B65592347 |
COCCI2020_1/005 |
7.500,00 € |
No hi ha pressupost de la inversió “Publicidad e FAcebook” |
GRUP BALEAR D'ORNITOLOGIA |
G07089600 |
COCCI2020_1/014 |
185,17 € |
L'import dels pressupostos aportats no coincideix amb les inversions sol·licitades. S'accepta l'import dels pressupostos aportats. |
MOON LIGHT RIDING, SL |
B07845704 |
COCCI2020_1/015 |
2.484,72 € |
Els envasos que es venen amb la mercaderia no es consideren material de promoció. |
SOCIETAT COOPERATIVA BESSONER |
F01720655 |
COCCI2020_1/018 |
24.570,00 € |
Les actuacions de promoció han de ser conjuntes per a tots els membres del grup. |
ANNEX III: OBLIGACIONS BENEFICIARIS
Realitzar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a l'Annex II
Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la Resolució de convocatòria.
Mantenir la inversió objecte de subvenció i la seva destinació durant al menys cinc anys comptats des de la data de pagament de l'ajuda, i també mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l'explotació i el beneficiari, durant aquest període.
No efectuar a la inversió objecte de subvenció cap modificació important que afecti la seva naturalesa o les seves condicions d'execució o que proporcioni un avantatge inadequat a una empresa o a un organisme públic, i que resulti, ja sigui d'un canvi en la naturalesa del règim de propietat, d'una determinada infraestructura o bé de la interrupció o del canvi de localització d'una activitat productiva.
Complir les normes comunitàries aplicables a la inversió i en especial les relatives a la durabilitat de les operacions previstes a l'article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.
Adoptar les mesures que siguin necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat. Per a accions que suposin inversions que superin un cost total de 50.000 euros, el beneficiari haurà de col·locar una placa o tanca explicativa.
En cas que sigui obligatòria la inscripció d'acord amb la normativa vigent, registrar les actuacions objecte de subvenció en el Registre sanitari o en el Registre d'establiments del sector de l'alimentació animal, abans de la data d'acabament del termini establert a l'Annex II.
En el supòsit d'adquisició, construcció o rehabilitació i millora de béns inventariables, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s'haurà de fer constar en l'escriptura que el beneficiari haurà de destinar els béns amb la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció durant un mínim de cinc anys, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests extrems han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent.
Sotmetre's als controls que dugui a terme l'administració, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.
S'informa als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma.
Palma, 23 d' agost de 2021
El director gerent del FOGAIBA Mateu Morro Marcé