Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 380758
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 23 d’agost de 2021 per la qual es convoquen ajuts en espècie corresponents als exercicis 2021 a 2024 per a l’acompanyament i assessorament d’entitats públiques beneficiàries dels ajuts de la Conselleria d’Educació i Formació Professional per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d’educació infantil dels exercicis 2020 a 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 12 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, segons la redacció establerta per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, disposa que els centres que acullin de manera regular durant el calendari escolar infants que tenguin entre zero i sis anys han de ser autoritzats per les administracions educatives com a centres d'educació infantil.

2. L'article 14.7 de la mateixa Llei indica que el Govern, en col·laboració amb les comunitats autònomes, ha de determinar els continguts educatius del primer cicle de l'educació infantil. Així mateix, ha de regular els requisits de titulació dels seus professionals i els que hagin de complir els centres que imparteixen aquest cicle, en tot cas, pel que fa a la relació numèrica alumne-professor, a les instal·lacions i al nombre de llocs escolars.

3. L'article 15.1 especifica que les administracions públiques han d'incrementar progressivament l'oferta de places públiques en el primer cicle amb el fi d'atendre totes les sol·licituds de la població infantil de zero a tres anys. Així mateix, han de coordinar les polítiques entre elles i altres entitats per assegurar l'oferta d'aquest cicle. Amb aquest fi, han de determinar les condicions en les quals es podran establir convenis amb corporacions locals, altres administracions i entitats sense ànim de lucre. Tots els centres resultants han d'estar autoritzats i supervisats per l'Administració educativa.

4. La Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears, determina, en l'article 37, que, d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat, les persones menors d'edat tenen dret, des del seu naixement, a l'educació i a rebre una formació integral que garanteixi el ple desenvolupament de les seves capacitats, de la identitat personal des que neixen, des del si de la família, amb la col·laboració de les administracions públiques de les Illes Balears.

5. L'article 3 del Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil, aprovat pel Decret 23/2020, de 31 de juliol, estableix que les administracions públiques han de promoure l'oferta suficient de places de primer cicle d'educació infantil, d'acord amb les necessitats de cada nucli de població. A tal fi, han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i altres administracions.

6. Així mateix, el Govern de les Illes Balears, mitjançant el Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears, va regular l'ordenació general dels ensenyaments a les Illes Balears. Com a resultat d'això, la legislació d'àmbit local i la legislació educativa preveuen la regulació de la cooperació entre les corporacions locals i les administracions educatives. La Conselleria d'Educació i Formació Professional, en les seves actuacions prioritàries, preveu el foment de l'oferta d'una xarxa d'escoles infantils que doni resposta, en matèria educativa, als infants de zero a tres anys.

7. El Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, aprovat pel Decret 30/2020, de 28 de setembre, estableix en el seu redactat la relació entre la Conselleria d'Educació i Formació Professional, altres administracions i entitats privades titulars de centres de primer cicle d'educació infantil.

8. L'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, adscrit a la Direcció General de Primera infància, Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, es va constituir com a òrgan d'elaboració de plans i estudis, gestió de programes i serveis, execució d'acords, assessorament, coordinació, investigació i consulta en relació amb l'organització i funcionament de la xarxa d'escoles infantils públiques i dels programes i serveis d'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies dels infants d'edats corresponents a l'educació infantil.

9. Arran de l'aprovació de la PNL 16956-17, es va encomanar a una comissió tècnica elaborar un document marc sobre l'atenció educativa i assistencial dels infants menors de tres anys que inclogui una diagnosi i una anàlisi de la realitat en l'atenció educativa als infants de 0-3, unes orientacions bàsiques per a totes les administracions i un catàleg de propostes i serveis. Fruit d'aquesta tasca, es va determinar, entre d'altres, la necessitat d'ampliar l'oferta pública de places de primer cicle d'educació infantil i facilitar la regularització dels centres que atenen criatures d'aquest rang d'edat de manera habitual.

10. El Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, aprovat pel Decret 30/2020, de 28 de setembre, estableix que les entitats públiques interessades a formar part de la xarxa d'escoles infantils públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears han de subscriure convenis amb la conselleria competent en matèria d'educació, l'objecte dels quals pot ser la creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil, entenent per creació de noves places públiques de primer cicle d'educació infantil l'ampliació de l'oferta de places en aquesta etapa educativa, i per consolidació les actuacions d'adaptació necessàries dels espais i dels equipaments perquè unitats que ja estiguin en funcionament sense l'autorització administrativa educativa corresponent puguin obtenir l'autorització d'acord amb el que preveu el Text consolidat aprovat pel Decret 23/2020.

11. Els articles 4, 5 i 6 de l'esmentat Text consolidat aprovat pel Decret 30/2020 regulen les convocatòries i els criteris de distribució d'ajuts per a la creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil.

12. L'article 12.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix que «no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament per ordre, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents». En aplicació d'aquesta obligació, es va publicar, en el BOIB núm. 101, d'11 de juliol de 2009, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'educació i cultura.

13. En data 5 de desembre de 2020, es va publicar en el BOIB, núm. 204, la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil.

14. En la sessió de 7 de juny de 2021, el Consell de Govern va autoritzar, a proposta del conseller d'Educació i Formació Professional, la despesa per a la modificació de la convocatòria dels ajuts de caràcter pluriennal per a la creació i consolidació de places públiques i també per a la reconversió de places de titularitat privada.

15. En data 22 de juny de 2021, es va publicar en el BOIB, núm. 82, la Resolució del conseller d'Educació i Formació professional de 16 de juny de 2021 per la qual s'amplia el crèdit i es modifica la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil.

16. A causa de les dificultats tècniques de les diferents entitats públiques beneficiàries dels ajuts per a la creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil, es considera necessari que la Conselleria d'Educació i Formació professional, mitjançant l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, fent exercici de les competències en matèria d'educació i donada l'experiència en l'autorització i construcció de centres educatius, aporti l'acompanyament i l'assessorament necessaris a aquestes entitats per dur a terme, amb garanties per als infants, l'execució de les places que són objecte dels ajuts abans esmentats. A més, els terminis de justificació de la convocatòria d'ajuts per a la creació i consolidació de places públiques van lligats als terminis de justificació dels fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat amb fons europeus i compromesos en la reunió de la Comissió General d'Educació de la Conferència Sectorial d'Educació de 15 d'abril de 2021, en què s'acordaren els criteris de repartiment dels fons d'aquest Pla en matèria de zero a tres anys.

17. Aquest acompanyament i assessorament tècnic haurà de córrer a càrrec d'un equip especialitzat, coordinat per l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància amb la solvència tècnica i recursos dimensionats a partir de les sol·licituds de la present convocatòria. La Conselleria d'Educació i Formació Professional, lligada a aquesta convocatòria, farà un encàrrec de gestió a mitjà propi, concretament a l'entitat TRAGSATEC. El finançament d'aquest encàrrec es farà a càrrec dels fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

18. En aquest cas, aquesta cooperació s'instrumentarà a través d'una addenda al conveni de Col·laboració per la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques de les Illes Balears, establert en el Text consolidat aprovat pel Decret 30/2020 i que exigeix el punt cinquè de l'apartat quinzè de la Resolució de convocatòria de 27 de novembre de 2020 esmentada. Es tracta d'un conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i l'Ajuntament o l'entitat pública sol·licitant per millorar l'oferta de places públiques de primer cicle d'educació infantil i les condicions educatives de la primera infància. Amb aquesta addenda s'instrumentarà la cooperació i l'assessorament d'acord amb les sol·licituds presentades a la convocatòria d'ajuts en espècie.

19. D'acord amb el que s'estableix en l'article 4.2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s'ha d'aplicar aquesta Llei si les ajudes consisteixen en la prestació de serveis, l'adquisició o la contractació dels quals s'hagi fet amb la finalitat exclusiva de lliurar-los o prestar-los a terceres persones.

20. Així mateix, l'article 15.4 del Decret legislatiu 2/2005 disposa que quan l'ajuda consisteixi en la cessió de prestació de serveis, la contractació dels quals s'ha de fer amb la finalitat exclusiva de lliurar-los als beneficiaris, serà necessària la consignació prèvia del crèdit pressupostari destinat a la contractació corresponent. I, d'acord amb el que disposa l'article 36 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en aquests casos, la despesa s'ha d'imputar al capítol 4 o 7, segons correspongui.

21. La quantia per a la línia de subvencions que possibilita aquesta convocatòria s'estableix d'acord amb la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 6 de maig de 2021 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 i prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 (BOIB núm. 63, de 15 de maig de 2021).

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig de 2006), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

2. La Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears (BOIB núm. 26, de 28 de febrer de 2019).

3. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

4. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2019).

5. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).

6. El Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears (BOIB núm. 83, de 14 de juny de 2008).

7. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost de 2020).

8. El Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 167, de 29 de setembre de 2020).

9. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

10. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 22 d'octubre de 2020 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 183, de 27 d'octubre de 2020).

11. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 204, de 5 de desembre de 2020).

12. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 6 de maig de 2021 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 i prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 (BOIB núm. 63, de 15 de maig de 2021).

13. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 16 de juny de 2021 per la qual s'amplia el crèdit i es modifica la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 82, de 22 de juny de 2021).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts en espècie corresponent als exercicis 2021 a 2024 per a l'acompanyament i assessorament d'entitats públiques beneficiàries dels ajuts de la Conselleria d'Educació i Formació Professional per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil corresponent als exercicis 2020 a 2024, d'acord amb les bases que figuren en l'annex 1.

2. Publicar el model de sol·licitud d'ajuts en espècie, que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

3. Publicar el model de declaració responsable, que figura en l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

4. Publicar el model d'addenda al conveni de Col·laboració per la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques previst en el Decret 30/2020, pel qual s'instrumentarà la cooperació i l'assessorament d'acord amb les sol·licituds presentades, que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria.

5. Publicar el model de certificat mensual, que figura en l'annex 5 d'aquesta convocatòria.

6. Publicar el model de certificat anual, que figura en l'annex 6 d'aquesta convocatòria.

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 23 d'agost de 2021

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

1. L'objecte de la present Resolució és convocar ajuts en espècie corresponents als exercicis 2021 a 2024 per a l'acompanyament i assessorament d'entitats públiques beneficiàries dels ajuts de la Conselleria d'Educació i Formació Professional per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil dels exercicis 2020 a 2024.

2. Tots els centres i places escolars que resultin de l'assessorament i acompanyament d'aquesta convocatòria han de ser de titularitat pública.

3. Tots els ajuts que es donin tenen com a objectiu l'acompanyament i assessorament a les entitats públiques titulars dels centres per a l'adaptació i creació de places que compleixin els mínims especificats en el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil, aprovat pel Decret 23/2020, de 31 de juliol.

4. Vinculat a aquesta convocatòria, la Conselleria d'Educació i Formació Professional farà un encàrrec de gestió al mitjà propi Tecnologies i Serveis Agraris, SA, SME, MP (en acrònim, TRAGSATEC) d'acord amb l'article 2.h) dels Estatuts d'aquesta societat i pel procediment previst en l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

 

Segon

Activitats subvencionables

1. Es distingeixen dos tipus d'activitats subvencionables:

- Suport tècnic.

- Suport juridicoadministratiu.

2. S'inclouen dins les activitats de suport tècnic:

a) Suport tècnic en la recerca de possibles ubicacions (solars, reconversió d'espais i immobles…) dels centres i places de nova creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil, objecte de subvenció.

b) Suport tècnic per redactar la documentació tècnica per a l'adequació (física i a la normativa) de la ubicació dels centres i places de nova creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil, objecte de subvenció.

c) Suport per elaborar documentació tecnicoadministrativa per a la licitació de la redacció dels projectes per crear i consolidar places de primer cicle d'educació infantil, així com per supervisar les ofertes rebudes.

d) Suport en la direcció tècnica dels projectes.

e) Suport per elaborar documentació tecnicoadministrativa per a la licitació d'obres, serveis i subministraments, així com per supervisar les ofertes rebudes.

f) En el cas de municipis de menys de 2.500 habitants, suport per a la redacció del projecte per a la creació de noves places i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil objecte de subvenció.

g) Visites d'obra a totes les illes i assistència en la direcció d'obra, així com en la coordinació de seguretat i salut de les obres en les actuacions programades pels ajuntaments per a la creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil objecte de subvenció per dur a terme la supervisió de les obres.

h) Assessorament tècnic i educatiu sobre els projectes presentats per assegurar que les instal·lacions possibilitaran el bon funcionament del centre des del punt de vista educatiu i d'atenció als infants de menys de tres anys.

i) Col·laboració en la recopilació i implementació de la normativa tècnica d'aplicació als projectes d'obres noves per a la creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil.

j) Control dels terminis d'execució i documentació justificativa dels diferents projectes de creació, consolidació i reconversió posats en funcionament a partir de les convocatòries i convenis de la Conselleria d'Educació i Formació Professional amb les diferents entitats titulars.

k) Redacció d'informes sobre l'estat dels projectes de creació, consolidació i reconversió de places de primer cicle d'educació infantil públiques a les Illes Balears.

3. S'inclouen dins les activitats de suport juridicoadministratiu:

a) Suport en totes les tasques dels departaments jurídics de l'ajuntament o entitat pública beneficiària dels ajuts en tot el que afecta la creació i consolidació de places de primer cicle d'educació infantil objecte de subvenció.

b) Suport en l'elaboració de documentació juridicoadministrativa per a la licitació d'obres, serveis i subministraments.

c) Suport en l'elaboració de documentació juridicoadministrativa per a la licitació dels serveis d'atenció als infants d'edats corresponents al primer cicle d'educació infantil.

d) Redacció de contractes i documentació administrativa.

4. També s'hi inclouen altres activitats de suport tècnic, degudament justificades i a l'empara de l'addenda de conveni subscrita, directament relacionades amb la projecció i construcció de les places de primer cicle d'educació infantil objecte dels ajuts de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 204, de 5 de desembre de 2020), modificada per la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 16 de juny de 2021 per la qual s'amplia el crèdit i es modifica la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 82, de 22 de juny de 2021) (d'ara endavant, convocatòria de creació i consolidació de places públiques).

Tercer

Beneficiaris

1. Els beneficiaris d'aquestes subvencions són els ens públics de titularitat pública de les Illes Balears que són beneficiaris dels ajuts convocats per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil corresponents a la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024 per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil i per a la reconversió de centres privats que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil, modificada mitjançant Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 16 de juny de 2021 per la qual s'amplia el crèdit i es modifica la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 ( BOIB Núm. 82 de 22 de juny de 2021) – en endavant, convocatòria de creació i consolidació de places públiques - .

2. En el cas d'ajuntaments que disposen d'ens amb entitat jurídica per a la gestió dels serveis educatius, aquests poden sol·licitar els ajuts en nom de l'ajuntament.

3. No en poden ser beneficiaris els ens públics que han estat beneficiaris d'ajuts pels mateixos conceptes per part d'una altra administració o que incloguin aquestes mateixes tasques en la justificació dels ajuts per a la creació i consolidació de places públiques com un cost suportat per l'entitat pública beneficiària.

Quart

Import i crèdit pressupostari

1. La dotació màxima aprovada per a la concessió d'aquests ajuts en espècie és de 988.486,88 €, amb càrrec a les partides pressupostàries següents, d'acord amb els detalls d'anualitats i imports següents:

Anualitats

Import màxim

Partida Pressupostària

2021

69.375,83 €

13601 421K04 46000 00 MR002

2021

2.469 €

13601 421K04 46100 00 MR002

2022

294.547,35 €

13601 421K04 46000 00 MR002

2022

11.0000 €

13601 421K04 46100 00 MR002

2023

294.547,35 €

13601 421K04 46000 00 MR002

2023

11.0000 €

13601 421K04 46100 00 MR002

2024

294.547,35 €

13601 421K04 46000 00 MR002

2024

11.0000 €

13601 421K04 46100 00 MR002

2. En el cas que es vulgui incrementar la dotació de la partida s'haurà de fer mitjançant resolució del conseller d'Educació i Formació Professional.

3. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total, de conformitat amb la normativa aplicable.

Sisè

Requisits

1. Per tal de ser beneficiari d'aquest ajut en espècie, l'entitat sol·licitant ha de ser beneficiària dels ajuts especificats en la convocatòria de creació i consolidació de places públiques.

2. Els centres per als quals se sol·licitin els ajuts en espècie han de tenir iniciat el procés d'autorització de centres.

3. Els ens públics sol·licitants han de tenir signat el conveni d'adhesió a la xarxa pública d'escoletes abans de la resolució d'aquest procediment.

Setè

Termini de presentació de sol·licituds i esmena d'errades

1. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. D'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol) i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi falta algun document, la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils, presenti els documents preceptius que hi manquen, amb l'advertiment exprés que si no ho fa, s'entén que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vuitè

Sol·licituds i documentació

1. Cada entitat pública ha de presentar una única sol·licitud, en la qual s'ha d'indicar el tipus d'assessorament i acompanyament per a cada centre i/o ampliació, d'acord amb el model de l'annex 2.

2. La sol·licitud d'ajuts s'ha de presentar de manera telemàtica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i s'hi ha d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment signada electrònicament, que estarà disponible en la Seu Electrònica d'aquesta Administració i en la pàgina web de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància. En cas de presentar-la de manera presencial, l'administració, conforme al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, requerirà a les entitats sol·licitants que la realitzin en la forma indicada anteriorment.

3. Cada sol·licitud s'ha d'acompanyar dels documents que s'indiquen a continuació. Els documents preceptius que no s'enumeren es consideren entregats amb la sol·licitud de l'ajut per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil.

I. Generals:

a) Imprès oficial de la sol·licitud, que figura en l'annex 2. L'ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l'entitat.

b) Una declaració de tots els ajuts sol·licitats o obtinguts de qualsevol ens públic pel mateix concepte.

c) Una declaració responsable, d'acord amb el model de l'annex 3, signada pel representant legal de l'entitat. Aquesta declaració ha d'incloure:

- La declaració que totes les dades exposades són certes, que es compleixen els requisits del punt cinquè d'aquesta convocatòria i que se'n coneixen i accepten les bases.

- La declaració de conèixer la legislació que regula la concessió d'ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 de bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

- La declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions ni a cap de les causes de denegació que s'estableixen en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per ser beneficiari de subvencions.

- La declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l'ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

- La declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l'obligació de reintegrar l'ajut obtingut.

d) Un certificat expedit pel secretari de l'entitat en què consta l'acord de l'òrgan competent de l'entitat pel qual s'aprova sol·licitar l'ajut.

e) La Conselleria d'Educació i Formació Professional ha d'obtenir d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud suposa autoritzar l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui directament l'acreditació de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la hisenda autonòmica. En el cas que l'entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s'ha d'aportar un certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i un certificat de la hisenda autonòmica juntament amb la sol·licitud.

II. Específics:

a) Sol·licitud de subscripció del Conveni de Col·laboració per la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques previst en el Decret 30/2020, de 28 de setembre, en cas de haver fer efectiva la signatura previament.

b) El compromís de facilitar tota la informació requerida per l'equip tècnic i/o juridicoadministratiu per tal de donar compliment a l'assessorament.

c) Les dades de la persona de contacte amb l'entitat per al seguiment de les activitats derivades de la subvenció.

4. L'administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar la sol·licitud de manera correcta. En el cas que la direcció general corresponent ja hagi tramitat expedients que li permetin tenir constància dels antecedents que s'estableixen en aquesta Resolució, és suficient que s'indiqui l'expedient en què es troben. No obstant això, l'acreditació de les facultats o dels requisits ha de ser vigent en el moment de sol·licitar l'ajut.

5. L'administració ha d'incorporar d'ofici els informes i la documentació relativa a aquest procediment.

 

Novè

Òrgan instructor i instrucció i resolució del procediment

1. L'inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d'Educació i Formació Professional.

2. La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a través de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, és l'òrgan competent per instruir el procediment i fer les propostes de resolució de concessió de subvencions.

3. La instrucció del procediment, la resolució de les sol·licituds i la notificació corresponent s'han de tramitar d'acord amb els articles 8 i 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 esmentada.

Desè

Comissió Avaluadora

1. Es crea una comissió avaluadora, amb la mateixa composició de la corresponent convocatòria de creació i consolidació de places públiques, formada pels membres següents:

a) Presidenta: la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona en qui delegui.

b) Secretari: un funcionari de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

c) Vocals:

- La directora de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.

- Una persona en representació de la Unitat de Gestió Econòmica.

- Una persona en representació dels Serveis Jurídics.

- Una persona en representació dels centres de la xarxa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears, nomenada per la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, amb veu però sense vot.

- Una persona en representació de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears, amb veu però sense vot.

2. La Comissió Avaluadora exerceix les funcions següents:

a) Examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d'ajuts en espècie corresponents als exercicis 2021 a 2024 per a l'acompanyament i assessorament d'entitats públiques beneficiàries dels ajuts de la Conselleria d'Educació i Formació Professional per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil corresponents als exercicis 2020 a 2024.

b) Emetre l'informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor competent per elaborar les propostes de resolució dels ajuts en espècie per a l'acompanyament i assessorament d'entitats públiques beneficiàries dels ajuts de la Conselleria d'Educació i Formació Professional per a la creació i consolidació de places públiques de primer cicle d'educació infantil corresponents als exercicis 2020 a 2024.

3. La Comissió Avaluadora pot demanar l'assessorament d'un representant de cada consell insular per a l'elaboració de l'informe.

Onzè

Criteris de concessió

1. La concessió de la subvenció s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. En cas de produir-se demandes que suposin una quantia superior al crèdit assignat a la convocatòria, la quantia corresponent a cada sol·licitant pel servei d'acompanyament i assessorament es minorarà proporcionalment en aquells serveis que suposin exclusivament una col·laboració en hores d'assistència.

Dotzè

Addenda al Conveni de Col·laboració per a la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques previst en el Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància

1. Una vegada resolt el procediment de concessió d'ajuts i en el termini màxim de quinze dies naturals des de l'endemà de la publicació de la resolució, els beneficiaris resultants han de subscriure amb la Conselleria d'Educació i Formació Professional una addenda al conveni de Col·laboració per la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques previst en el Decret 30/2020, per instrumentar la cooperació i l'assessorament, segons el model que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

2. Es tracta d'una addenda al conveni establert en el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, aprovat pel Decret 30/2020 de 28 de setembre. L'objectiu del conveni és millorar l'oferta de places públiques de primer cicle d'educació infantil i en el punt cinquè de l'apartat quinzè de la convocatòria de creació i consolidació de places públiques, de la qual s'ha de ser beneficiari per poder sol·licitar aquest ajut en espècie, se n'exigeix la subscripció.

3. Aquesta addenda serà vigent fins a la finalització del darrer termini de justificació dels ajuts de creació i consolidació de places públiques i la finalització de la tramitació del final d'obra, això és, el 30 de novembre de 2024. Aquesta data coincideix amb el darrer termini de justificació de la present convocatòria d'ajuts en espècie.

Tretzè

Quanties dels ajuts

1. El cost dels serveis d'acompanyament i assessorament s'estima en una mitjana de 622 € per plaça de nova creació o consolidació, d'acord amb la sol·licitud de l'ens públic dels ajuts per a la creació i consolidació de places públiques.

2. La quantia màxima total assignada a cada beneficiari es calcularà multiplicant el nombre de places concedides en la convocatòria de creació i consolidació de places públiques per la quantia de 622 €.

3. En cas que el total dels ajuts sol·licitats excedeixi la quantia màxima assignada per al pressupost de l'encàrrec, el servei el servei es minorarà proporcionalment en aquells serveis que suposin exclusivament una col·laboració en hores d'assistència.

4. Aquesta quantia màxima serà destinada a sufragar el cost derivat de l'encàrrec de gestió al mitjà propi que executarà l'acompanyament i assessorament d'acord amb les seves tarifes vigents i el pressupost aprovat de l'encàrrec. Això és, d'acord amb les unitats màximes pressupostades en l'encàrrec i que s'executarà d'acord amb les subvencions concedides.

5. No obstant l'anterior, el cost final de les subvencions en espècie vindrà determinat pel cost de les unitats executades i certificades de conformitat, d'acord amb el pressupost aprovat de l'encàrrec de gestió, calculat segons les tarifes aprovades vigents en el moment de l'encàrrec, i d'acord amb la subvenció concedida, sens perjudici que aquest cost pugui ser inferior atenent als treballs efectivament executats pel mitjà propi i que constin en la relació valorada mensual i acceptats de conformitat per l'Administració autonòmica.

Catorzè

Proposta de resolució

1. L'òrgan instructor ha de fer la proposta provisional de resolució de concessió sobre la base de l'informe de la Comissió Avaluadora.

2. Aquesta proposta provisional s'entén acceptada pel beneficiari si en el termini de vuit dies no es fa constar el contrari, amb el benentès que, en el cas de centres que poden ser considerats singulars en els termes establerts per la normativa vigent, el càlcul de places és orientatiu i s'ha d'ajustar en la resolució del procediment.

3. La proposta provisional s'ha de comunicar a les entitats sol·licitants mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

Quinzè

Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

1. L'import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. En particular, no podrà ser subvencionable l'activitat en espècie (redacció del projecte, direcció d'obra, redacció i direcció de l'estudi de seguretat i higiene, etc.), si es pretén justificar-la com a cost subvencionable de l'obra en l'ajut sol·licitat en la convocatòria de creació i consolidació de places públiques (punt segon de l'annex 1 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 esmentada).

Setzè

Resolució del procediment

1. El conseller d'Educació i Formació Professional, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de resoldre el procediment derivat d'aquesta Resolució, i ha de concedir o denegar l'ajut sol·licitat.

2. El termini màxim per resoldre els expedients és de sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si després d'haver transcorregut el termini màxim establert no s'ha dictat i notificat la resolució individual expressa, la sol·licitud s'entén desestimada per silenci administratiu.

3. La resolució del conseller d'Educació i Formació professional, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, posa fi a la via administrativa.

4. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l'ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Dissetè

Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d'execució

A més de les obligacions que estableixen específicament les bases reguladores de la subvenció, les entitats beneficiàries estan obligades a:

a) Disposar d'una persona de contacte permanent amb l'administració per a la interlocució amb l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància i amb el mitjà propi encarregat de l'assessorament (TRAGSATEC).

b) Proporcionar la informació sobre l'execució de l'activitat subvencionada que li requereixi la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació efectuades per la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, a les de control financer que corresponen a la Intervenció General de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a les determinades per la legislació de la Sindicatura de Comptes.

d) Comunicar a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa la sol·licitud i l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins del termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

e) Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en informacions, convocatòries públiques o cartells informatius de l'obra, així com mantenir, durant un mínim de deu anys, aquesta informació en un lloc públic visible dels centres educatius que resultin de l'ajut d'aquesta convocatòria. També hi ha de constar els logotips de finançament a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, tot indicant que es tracta d'una actuació finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea - NextGenerationEU.

f) Vincular l'assistència tècnica objecte de la subvenció en espècie amb la creació i consolidació de places públiques del primer cicle d'educació infantil, que és l'objectiu final d'aquestes ajudes, en la forma i terminis que s'estableix en la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 27 de novembre de 2020 (BOIB núm. 204, de 5 de desembre).

 

Divuitè

Terminis de justificació de l'ajut

1. Entre dia 1 i dia 5 de cada mes, els beneficiaris, mitjançant un certificat del secretari o interventor municipal i segons el model de l'annex 5, informaran l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància de les actuacions realitzades.

2. Coincidint amb la justificació de cadascun dels terminis establerts en l'annex 1 de la convocatòria de creació i consolidació de places públiques, es farà arribar un certificat del secretari o interventor municipal amb la relació de totes les activitats d'acompanyament realitzades dins el termini justificat, amb indicació de la data d'inici i de finalització, segons el model de l'annex 6.

3. En qualsevol cas, el darrer informe de justificació haurà de coincidir, com a màxim, amb la justificació del darrer termini d'execució de creació i consolidació de les places, això és, setembre del 2024.

Dinovè

Revocació i reintegrament dels ajuts concedits

1. D'acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2. Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, s'han d'aplicar els criteris de gradació establerts en l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 esmentada anteriorment.

3. En particular, en cas que les obres per a la creació i consolidació de places no finalitzin en el termini previst, es revocarà l'ajut en espècie i serà el beneficiari qui haurà de fer el reintegrament dels costos causats durant el procés.

4. Per al reintegrament, s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d'acord amb els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades. També s'ha d'aplicar l'establert en l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 ja esmentada. I en el cas que es declari la procedència del reintegrament, la previsió específica per als ajuts en espècie de l'apartat 3 de l'article 21 esmentat abans, que estableix que es considera quantitat rebuda per reintegrar un import equivalent al preu d'adquisició del bé, dret o servei. En tot cas, és exigible l'interès de demora corresponent, de conformitat amb el que disposa l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Vintè

Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Vint-i-unè

Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d'Educació i Formació Professional s'han de sotmetre a la inspecció, fiscalització i control corresponent, segons els articles 42 i 48 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. El beneficiari, d'acord amb l'article 11.d) del Text refós esmentat, s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se li requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

Vint-i-dosè

Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, s'informa sobre el tractament que es donarà a les dades personals consignades en les sol·licituds:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestió de les sol·licituds, d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i els articles 6.1.b) i c) del Reglament general de protecció de dades.

b) Responsable del tractament: Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

c) Destinataris de les dades: Conselleria d'Educació i Formació Professional, Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Tribunal de Comptes i Sindicatura de Comptes, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.

d) Termini de conservació de les dades: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es van recollir i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. És d'aplicació el que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

e) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts