Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 379557
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores del Certamen de creació Eivissa Jove

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el dia 28 de juny de 2021, va acordar aprovar inicialment les bases específiques reguladores del Certamen de creació Eivissa Jove.

Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL CERTAMEN DE CREACIÓ EIVISSA JOVE

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases específiques és establir la regulació de les convocatòries del Certamen de creació Eivissa Jove. L'Ajuntament d'Eivissa concedeix aquests premis per valorar, promoure i donar visibilitat al talent creatiu de les persones joves de la ciutat.

Les diferents modalitats dels premis podran variar a cada convocatòria i, per tant, es concretaran en la convocatòria corresponent.

Article 2. Requisits de les persones beneficiàries

- Haver nascut o ser resident en el municipi d'Eivissa. Com a mínim, s'haurà d'estar empadronat en el municipi d'Eivissa abans de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

- Tenir entre 16 i 30 anys abans de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

- En cas de participació col·lectiva, el 80% de les persones que formin part del grup hauran de complir els requisits anteriors.

Article 3. Requisits de les obres presentades

a) En cada convocatòria s'establiran les condicions tècniques de presentació de les obres.

b) Les obres presentades hauran de ser originals i inèdites, que no hagin estat editades, publicades ni premiades anteriorment en cap altre concurs.

c) Les obres han d'estar completament acabades i llestes per a ser exhibides.

d) Les obres signades o amb marques que puguin identificar l'autor/a seran desqualificades automàticament.

e) No seran admeses obres ofensives, que enalteixin valors contraris als drets fonamentals o a la dignitat de les persones.

f) Les obres presentades hauran d'estar lliures de drets que puguin posseir tercers. La responsabilitat derivada del plagi o qualsevol transgressió de la legislació vigent en matèria de propietat intel·lectual en la qual poguessin incórrer els participants serà exclusivament del seu compte.

g) En cas que en les obres aparegui la imatge de persones, els/les autors/as hauran de comptar amb el consentiment exprés i inequívoc d'aquestes persones.

Article 4. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, un cop que s'hagi presentat davant la Base de Dades Nacional de Subvencions el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds

1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria corresponent i un extracte seu es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert a l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.

2. Les persones interessades a concórrer en la convocatòria corresponent han de formular la sol·licitud mitjançant el corresponent tràmit al Registre d'Entrada (SAC, c. de Canàries, 35), amb cita prèvia, o a través de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es).

També es pot presentar a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).

La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i l'Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment i aportar els corresponents certificats.

3. Les convocatòries corresponents establiran la documentació a presentar, així com la manera i lloc de presentació de les obres.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.

Article 5. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions

No es preveuen entitats col·laboradores.

Article 6. Procediment per a la concessió dels premis

El procediment de concessió dels premis es tramita en règim de concurrència competitiva. Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

1. Inici

El procediment de concessió de premis s'inicia mitjançant una sol·licitud de participació en la convocatòria corresponent del Certamen de creació Eivissa Jove.

2. Instrucció

En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

Una vegada valorades les obres pel jurat, es realitzarà una acta única per modalitat que recollirà les puntuacions, valoracions i decisions del jurat, així com qualsevol incidència digna d'esment, en cadascuna de les etapes del certamen, legitimant d'aquesta manera el procés de selecció seguit. L'acta servirà de base per a la proposta de resolució.

L'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada mentre no se'ls hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.

3. Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió dels premis ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

La competència per atorgar els premis correspon a l'òrgan fixat a l'article 9 d'aquestes bases.

4. Publicitat dels premis concedits

L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). 

Article 7. Criteris objectius de concessió i, en el seu cas, ponderació d'aquests

El jurat valorarà les obres atesos els següents criteris:

• Qualitat artística i execució tècnica: 40%.

• Innovació, interès i creativitat de l'obra: 40%.

• Valors d'igualtat de gènere, inclusió o de conservació mediambiental que es transmeten: 20%.

Article 8. Quantia individualitzada dels premis o criteris per a la seua determinació

La quantia dels premis serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions.

Els premis previstos en les convocatòries corresponents podran ser declarats deserts, a judici i proposta del jurat.

Els premis que es concedeixin estaran subjectes al que es disposa en la legislació vigent en matèria de retenció d'IRPF.

Article 9. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució

1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques és el Ple de la corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits.

L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, és la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tenguin caràcter plurianual, que han de ser aprovades pel Ple de la corporació.

2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la regidoria delegada que promou la subvenció.

La convocatòria específica establirà la composició d'un jurat per a cada modalitat, integrat com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les obres i emetre un acta de valoració que serveixi de base a la proposta de resolució.

Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.

Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:

a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria corresponent.

c) Introduir les modificacions necessàries en el desenvolupament del certamen perquè funcioni correctament.

d) Afegir o anul·lar fases de selecció en funció del nombre de participants.

e) Sol·licitar els informes d'altres òrgans i l'acta del jurat.

f) Emetre les propostes de resolució provisional i definitiva de la concessió d'acord amb l'acta de valoració del jurat.

Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:

En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es pot prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:

- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.

- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria, l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;

- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.

L'expedient de concessió de subvencions ha de contenir l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.

4. Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 10. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per garantir l'adequada justificació de la subvenció

No es preveuen. 

Article 11. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts

No es preveuen.

Article 12. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació

No es preveuen.

Article 13. Pagament

El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de la concessió del premi.

Article 14. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució

No es preveuen.

Article 15. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals

Els premis percebuts per les obres presentades en cadascuna de les convocatòries que desenvolupin aquestes bases no podran ser compatibles amb altres premis o ajudes econòmiques concedits per qualsevol administració pública o entitats privades.

 

Article 16. Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment  el premi rebut per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos legalment previstos.

Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Article 17. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i han de respondre al principi de proporcionalitat

Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a  reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

0 %

Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si escau, l'import a reintegrar.

Article 18. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció

Les persones beneficiàries d'aquests premis romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.

Article 19. Impugnació

Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar i/o substituir.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquesta.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.

Segona. Tot allò que no estigui previst a aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament  de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.

Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor, una vegada aprovades definitivament pel Ple de la corporació, amb la publicació de seu text íntegre en el BOIB.

Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Eivissa, document firmat electrònicament (24 d'agost de 2021)

El secretari acctal Joaquim Roca Mata