Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 378380
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat a proposta del director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local, per la qual es qualifica positivament la modificació dels Estatuts del Col·legi Oficial d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca i se n’ordena la inscripció en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears
En data 28 de juliol de 2021, el director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. El 17 de febrer de 2021 el Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca va presentar en el Registre de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat una sol·licitud de qualificació de la modificació dels articles 34 i 40 dels seus Estatuts, aprovada per la Junta General extraordinària de dia 17 d'octubre de 2017, d'acord amb el certificat del secretari del Col·legi Professional de 12 de febrer de 2021.
2. El 27 de novembre de 2020 el Consell General de Col·legis Oficials d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics va aprovar la modificació dels Estatuts del Col·legi Oficial de d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, d'acord amb l'article 6.4 de la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre Col·legis Professionals.
3. El 30 d'abril de 2021 la part interessada va aportar la documentació requerida per tal d'esmenar les deficiències advertides en la sol·licitud.
4. El 3 de maig de 2021 el Servei d'Assessoria Jurídica de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat va emetre informe favorable a la modificació parcial dels Estatuts, d'acord amb l'article 16 del Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 32/2000, de 3 de març.
5. El 14 de juny de 2021 la Conselleria de Mobilitat i Habitatge va emetre informe favorable a la modificació parcial dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, d'acord amb l'article 16 del Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 32/2000, de 3 de març.
Fonaments de dret
1. L'article 36 de la Constitució espanyola disposa que la llei ha de regular les peculiaritats pròpies del règim jurídic dels col·legis professionals i l'exercici de les professions titulades. L'estructura interna i el funcionament dels col·legis han de ser democràtics.
2. D'acord amb el que disposa l'article 31.9 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, corresponen a la Comunitat Autònoma les competències de desplegament legislatiu i d'execució en matèria de corporacions de dret públic representatives d'interessos econòmics i professionals, les quals ha d'exercir en el marc de la legislació bàsica de l'Estat i en els termes que s'hi estableixin.
3. L'article 21.1 a de la Llei 10/1998 estableix que els col·legis professionals han de comunicar a la conselleria competent en aquesta matèria el text oficial dels estatuts i les modificacions que s'hi facin, en els termes que es determinin reglamentàriament.
4. L'article 16.4 del Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 32/2000, de 3 de març, estableix la competència per dictar la resolució sobre la qualificació dels estatuts col·legials, que recau en el conseller competent en matèria de col·legis professionals.
5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat a través de la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació local, la competència en matèria de corporacions de dret públic.
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució en els termes següents:
1. Qualificar positivament la modificació dels articles 34 i 40 dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, aprovats per la Junta General el 15 de juny de 2020, d'acord amb el principi d'autonomia que estableix l'article 12 del Decret 32/2000, de 3 de març, pel qual s'aprova el Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears, el text del qual s'annexa a aquesta resolució.
2. Ordenar la inscripció d'aquesta modificació del text dels Estatuts en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears.
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Notificar aquesta Resolució a la corporació sol·licitant.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 29 de juliol de 2021
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez
El director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local Francesc Miralles Mascaró
ANNEX
Artículo 34.- La Junta de Gobierno. Composición
1. La Junta de Gobierno es el órgano ejecutivo que garantiza la coordinación y cohesión del resto de los órganos corporativos, que vela en todo momento por la buena marcha de la actividad colegial. Le corresponde la aprobación de las directrices y líneas de actuación, así como la administración y dirección del Colegio y estará compuesta por:
a) El Presidente
b) El Vicepresidente-Contador
c) El Secretario
d) El Tesorero
e) Y por los Vocales, cuyo número no podrá ser inferior a seis ni superior a diez, que se denominarán vocal 1º, 2º, 3º y así sucesivamente.
2. Todas las vocalías serán de libre designación, sin perjuicio de que la Junta de Gobierno, una vez constituida, pueda, a propuesta del Presidente, designar al vocal o vocales que se consideren convenientes para asumir aquellas concretas actividades o áreas de trabajo que se entiendan más oportunas para la mejor organización y funcionamiento de la Junta.
Artículo 40 bis.- El Vicepresidente-Contador
Corresponde al Vicepresidente-Contador sustituir al Presidente en caso de ausencia o enfermedad y en todos aquellos actos y representaciones que éste expresamente le delegue, asumiendo en este momento todas las atribuciones y responsabilidades del Presidente expresadas en el apartado anterior. Igualmente, como Contador, asumirá las funciones específicas que para dicho cargo se prevén en el artículo 43 de los estatutos.