Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 377361
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de les Illes Balears de 17 d’agost de 2021 per la qual s’estableix la convocatòria de subvencions per executar projectes de prospeccions per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 580028

Antecedents

1.El Pla Director de la Cooperació al Desenvolupament de les Illes Balears 2020-2023 és l'eina de planificació que assenyala el camí que ha de seguir la política autonòmica de cooperació al desenvolupament i posa l'accent en la millora de la qualitat, en la coordinació i la complementarietat entre els diversos actors, en l'alineament amb les estratègies locals de desenvolupament i en la informació i la transparència.

2.El Pla Director planteja fomentar una cooperació descentralitzada orientada a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible acordats per l'Assemblea de les Nacions Unides, per mitjà d'instruments que afavoreixin l'empoderament de les comunitats, la reducció de les desigualtats, l'equitat de gènere, la sostenibilitat ecològica i la construcció d'una ciutadania global, crítica i transformadora. També incorpora l'enfocament de drets humans, la participació i l'equitat de gènere i la sostenibilitat ambiental com el marc transversal que ha de determinar el conjunt de les polítiques i les actuacions de desenvolupament de les Illes Balears.

3.En data 26 de gener de 2021, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 de pròrroga de la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, que preveu que la Direcció General de Cooperació de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en el marc de l'objectiu estratègic III.4.5, estableixi subvencions adreçades a entitats sense ànim de lucre en matèria de cooperació per al desenvolupament.

4.Normativament, aquesta convocatòria es regeix pel Decret 15/2018, de 8 de juny, del règim especial de les ajudes a l'exterior en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat internacional i del Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament de les Illes Balears (BOIB núm. 72, de 12 de juny). Els ajuts s'adrecen a les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; a proposta de la directora general de Cooperació; amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; amb l'autorització prèvia del Consell de Govern; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1.Aprovar la convocatòria de subvencions per executar projectes de prospeccions per a l'any 2021, d'acord amb els punts que consten en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2.Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 70.000,00€ (setanta mil euros).

3.Autoritzar una despesa de 70.000,00€ (setanta mil euros) amb càrrec a la partida pressupostària 17501.232A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

4.Designar la directora general de Cooperació òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar  recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (17 d'agost de 2021)

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX 1 Punts de la convocatòria

1. Objecte

1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és establir les subvencions per executar projectes de prospeccions per a l'any 2021 en els països en desenvolupament segons les prioritats que preveu el Pla Director de la Cooperació al Desenvolupament de les Illes Balears 2020-2023.

1.2Els projectes de prospeccions comprenen diferents actuacions en el terreny amb la finalitat de identificar, formular i/o generar el coneixement necessari per a una futura redacció d'un projecte o programa de desenvolupament.

1.3Aquestes subvencions tenen la raó de ser en importància de la fase de identificació dels projectes o programes de cooperació al desenvolupament.  En aquesta fase es decideix, entre altres coses, el tipus d'intervenció i les persones implicades en el mateix i es recull la informació necessària per a la posterior formulació. Així, es pot dir que l'èxit o el fracàs d'un projecte depèn en gran mesura d'una bona identificació inicial.

1.4  Com estableix el Pla Director, tenen preferència els projectes que s'executin en els països classificats com a prioritaris:

  • Àfrica subsahariana: Senegal, Mali, Burkina Faso, Níger, Etiòpia, Burundi i República Democràtica del Congo.
  • Amèrica central i Carib: Haití, Guatemala, El Salvador, Hondures i Nicaragua.
  • Regió andina: Equador, Perú i Bolívia.
  • Regió mediterrània: Marroc, República Àrab Sahrauí Democràtica, Algèria, Tunísia i Palestina.

En cas de projecte transnacional, es tindrà en compte el país amb major puntuació.

No obstant això, també es poden presentar projectes a la resta de països receptors d'ajuda oficial al desenvolupament (AOD) del Comitè d'Ajuda al Desenvolupament (CAD) de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) així com als països menys avançats (PMA).

1.5. També tenen prioritat les prospeccions que incideixin en els sectors d'acció que prioritza el Pla Director 2020-2023

-Dret als serveis socials bàsics: salut, educació, i aigua i sanejament.

-Desenvolupament local i dinamització de les economies comunitàries.

-Drets humans i de les dones.

-Protecció del medi ambient i la biodiversitat, i lluita contra el canvi climàtic.

1.6 Aquesta convocatòria es regeix pel Decret 15/2018, de 8 de juny, del règim especial de les ajudes a l'exterior en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat internacional i del Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament de les Illes Balears (BOIB núm. 72, de 12 de juny).

2. Import i crèdit pressupostari

2.1. L'import màxim que es destina a la convocatòria és de 70.000,00 € (setanta mil euros), amb càrrec a la partida pressupostària 17501.232A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

2.2. L'import màxim previst es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta ampliació no implica ampliar el termini per presentar sol·licituds ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

3. Forma i termini de presentació de sol·licituds

3.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds i el formulari de projectes, degudament emplenats, d'acord amb el model facilitat per la Direcció General de Cooperació disponibles en el web http://dgcooper.caib.es.

3.2. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament i s'han d'adreçar a la Direcció General de Cooperació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (codi DIR3 A04013498) per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es), d'acord amb l'article 14, apartats 2 i 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas de  què la presentació de la sol·licitud es faci de manera presencial, l'Administració, conforme al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, requerirà a les entitats sol·licitants que la formalitzin de la manera indicada. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi duit a terme l'esmena.

3.3. El termini per presentar les sol·licituds d'ambdues modalitats és de trenta dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.4. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica que s'accepten les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i en el Decret 15/2018.

3.5. Amb la sol·licitud, s'ha de presentar el formulari del projecte i el pressupost, adjunts, en format electrònic (document de text i full de càlcul).

3.6. El formulari s'ha de presentar amb tots els apartats emplenats, atès que els que es deixin buits o incomplets no obtindran cap puntuació. Només es valorarà la informació que consti en el formulari. La manca de presentació del formulari o d'algun dels apartats no és esmenable.

3.7. La presentació del formulari i el pressupost detallat en un model distint del que s'estableix per a aquesta convocatòria implica l'exclusió i la no valoració del projecte.

4. Entitats beneficiàries i requisits

4.1. De conformitat amb l'article 4.2.b del Decret 15/2018, poden ser beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat, d'acord amb els estatuts corresponents. S'entén per radicades a les Illes Balears que estiguin inscrites en el Registre d'Associacions o en el Registre de Fundacions de les Illes Balears o, en el cas que estiguin inscrites en un registre d'àmbit estatal, que disposin d'una seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S'entén per disposar de delegació permanent i activa tenir seu social o delegació amb establiment permanent a les Illes Balears, i disposar d'un equip de gestió o un òrgan de treball amb capacitat de decisió a les Illes Balears que pugui assumir la responsabilitat directa dels projectes o les actuacions per als quals se sol·licita la subvenció, així com estar en condicions de facilitar en qualsevol moment a la Direcció General de Cooperació qualsevol aclariment, informació i documentació sobre la comptabilitat i la gestió del projecte durant les fases de seguiment, execució i justificació.

4.2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:

a) Estar inscrites en el Registre d'ONGD de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 43 del Decret 15/2018. Cal que la constitució legal de l'entitat i la seva presència efectiva a les Illes Balears s'hagin produït com a mínim dos anys abans de la publicació de la convocatòria. Als efectes del que s'estableix respecte al requisit de l'antiguitat que han d'acreditar les entitats beneficiàries, en el cas de successió d'entitats s'ha de respectar l'antiguitat originària de l'entitat, sempre que aquesta circumstància s'acrediti en els nous estatuts.

b) Disposar de l'organització i de la capacitat suficients i necessàries a les Illes Balears per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

c) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Els estats, les organitzacions internacionals de dret públic creades per tractat o acord internacional i les persones jurídiques estrangeres, públiques o privades, sense ànim de lucre han de complir aquest requisit quan sigui exigible legalment.

d) Haver justificat suficientment les subvencions o ajudes rebudes anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

e) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

f) Executar els projectes mitjançant l'actuació d'un soci local en el país en desenvolupament. S'entén per «soci local» o «contrapart estrangera» la persona jurídica creada i reconeguda legalment en el registre oficial corresponent com a entitat nacional sense ànim de lucre, d'acord amb la legislació del país on s'ha de desplegar l'acció, que manté relacions de col·laboració amb l'entitat beneficiària i que assumeix, en tot o en part, l'execució directa de les actuacions objecte d'ajuda. D'una manera excepcional, també es consideren socis locals entitats que, malgrat no tenir personalitat jurídica reconeguda en el país on s'executa el projecte, no tenen ànim de lucre, si s'acredita que desenvolupen actuacions en el país on s'executa el projecte i que poden dur a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament, mitjançant un certificat de l'entitat sol·licitant. Aquest requisit addicional s'ha d'acreditar, si escau, mitjançant la documentació adjunta a la sol·licitud d'ajuda.

g) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que les representa legalment, així com el formulari de projectes de prospeccions, degudament emplenat, segons el model normalitzat disponible al web http://dgcooper.caib.es, i l'original o una còpia compulsada de la documentació següent:

a)El document d'identitat de les persones representants legals, o de les persones delegades de l'entitat a les Illes Balears, si és el cas.

b)El document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials actualitzats degudament inscrits en el registre corresponent, o el certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud. A més, en el cas d'entitats d'àmbit estatal, original o còpia compulsada del certificat acreditatiu de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

c)El document d'identificació fiscal de l'entitat (NIF).

d)En el cas de les fundacions, document acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

e)Una declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries, d'acord amb el model oficial aprovat per l'Administració (disponible al web http://dgcooper.caib.es), llevat que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; en aquest darrer cas, n'hi ha prou d'indicar les dades esmentades.

f)Un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiqui que està al corrent dels pagaments de les obligacions de la seguretat social i tributàries davant l'Administració de l'Estat, en cas que l'entitat sol·licitant denegui expressament l'autorització de comprovació a la Direcció General de Cooperació.

g)Les declaracions responsables següents (segons el model normalitzat disponible al web http://dgcooper.caib.es):

-De compliment de les obligacions de l'entitat.

-De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció.

-De totes les ajudes i les subvencions sol·licitades a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que s'hagin concedit a l'entitat.

-De disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

-De no haver estat objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

5.2. Tota la documentació del soci local s'ha de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears, en francès, en anglès o en portuguès.

5.3. L'entitat sol·licitant pot presentar voluntàriament qualsevol altra documentació escrita o gràfica que avali la bona marxa o execució del projecte. Aquesta documentació complementària s'ha de presentar com a annex a la sol·licitud. És necessari incloure en la documentació una llista dels annexos presentats. En cap cas, l'aportació d'aquest material no substitueix la informació inclosa en el formulari.

5.4. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Cooperació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.

5.5. Les entitats sol·licitants que, per a qualsevol altra convocatòria, ja hagin presentat a la Direcció General de Cooperació la documentació esmentada en els apartats a, b, c i e del punt 5.1, queden alliberades de l'obligació de tornar-la a presentar, sempre que aportin una declaració responsable per donar fe que aquesta documentació no s'ha modificat i continua plenament vigent, i identifiquin l'expedient en què consta. En aquest cas, la persona que representa legalment l'entitat ha de fer constar aquesta circumstància en una declaració escrita.

5.6. En cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeixen el Decret 15/2018 i aquesta convocatòria, o no incloguin la documentació esmentada en els paràgrafs anteriors, s'ha de requerir l'entitat interessada perquè esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si transcorre el termini de deu dies hàbils i no l'ha esmenat, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient sense més tràmits, amb la resolució prèvia corresponent, en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

5.7. Així mateix, si el procediment de concessió posteriorment es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de l'ajut, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, transcorregut un termini de quinze dies hàbils, se'n produirà la caducitat. Si acaba aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar a l'òrgan competent per resoldre el procediment l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, l'ha de notificar a l'entitat interessada.

6. Nombre de projectes i durada

6.1. Les entitats sol·licitants poden presentar un màxim d'un projecte de prospeccions amb una sol·licitud de subvenció que no superi els 7.000€.

6.2. La durada màxima dels projectes que es presentin és de nou mesos, comptats des de la data d'inici. En qualsevol cas, els projectes s'han d'iniciar durant l'any 2021.

6.3. Es considera que els projectes subvencionats han acabat una vegada transcorregut el termini d'execució previst, comptat des de la data d'inici del projecte.

6.4. El termini d'execució del projecte es pot ampliar amb les condicions següents:

a) El termini d'execució es pot ampliar fins a un màxim de tres mesos. L'ampliació s'ha de sol·licitar a l'òrgan competent per resoldre el procediment abans que expiri el termini inicial d'execució. Una vegada acabada aquesta ampliació, no és possible una segona ampliació, llevat del supòsit que estableix la lletra b següent.

b) Es pot sol·licitar una segona ampliació del termini d'acabament si es produeixen situacions excepcionals, com ara desastres naturals, enfrontaments armats, crisis humanitàries, etc., que afectin directament l'execució del projecte i s'acreditin fefaentment. La sol·licitud de segona ampliació s'ha de cursar sempre abans que conclogui el termini d'execució, en el qual s'han de considerar inclosos el termini inicial d'execució i la primera ampliació.

7. Despeses subvencionables

7.1. Es consideren despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat objecte de l'ajut.

7.2. Aquestes despeses s'han de pressupostar en l'apartat corresponent del formulari amb la classificació següent:

a) Despeses directes

Primer. Lloguer d'immobles i locals per a la realització de les activitats programades, o valoració d'aquests lloguers si són aportats per la població i/o contraparts locals. Se n'exclouen la compra o el lloguer de seus administratives o d'habitatges per al personal local o expatriat.

Segon. Materials no inventariables i subministraments directament relacionats amb l'execució de les activitats del projecte. No són subvencionables la compra d'equips d'oficina o equips informàtics, ni les despeses corrents de funcionament o comunicació habituals de les entitats.

Tercer. Personal. S'inclouen en aquesta partida les despeses derivades de la contractació del personal al servei totalment o parcialment del projecte, sempre que hi hagi una relació laboral, fixa o temporal, entre l'entitat i el treballador o treballadora. No són imputables a la subvenció despeses originades pels membres de les juntes directives o consells de direcció de les entitats. La imputació de les despeses derivades del personal serà total o parcial segons la dedicació en l'actuació concreta de què es tracti. En el formulari, és necessari indicar el percentatge de jornada laboral que el personal dedicarà al projecte i imputar-hi només la part proporcional de la retribució. S'inclouen en aquesta partida salaris, assegurances socials a càrrec de l'entitat i altres provisions de fons de dipòsit obligat d'acord amb la legislació local i, en cas de personal a l'exterior, altres assegurances subscrites a nom del personal o dels seus familiars de primer grau. Aquestes darreres assegurances, si no són obligatòries per la legislació laboral que correspongui, han de constar en el contracte laboral subscrit per l'entitat. No s'hi inclouen penalitzacions o compensacions per incompliments del contracte imputables a l'entitat beneficiària, contraparts locals, ni recàrrecs per impagament o retards en imposts retinguts o de la Seguretat Social, que no són imputables a la subvenció. Hi ha tres subpartides per a aquest concepte:

-Personal local: personal contractat per l'entitat beneficiària o el soci local per dur a terme tasques relacionades directament amb la intervenció, sotmès a la legislació laboral del país on s'executa la intervenció i en el qual presta els serveis, o d'un tercer país, sempre que sigui receptor d'ajuda oficial al desenvolupament. Els costs salarials del personal local adscrit al projecte s'han de correspondre als salaris mitjans segons la categoria professional on es du a terme la intervenció.

-Personal expatriat: personal contractat per l'entitat beneficiaria de les Illes Balears, sotmès a la legislació corresponent, que presta els serveis en el país d'execució i les tasques del qual es vinculen directament a la intervenció. La relació amb l'entitat beneficiària s'ha de regir pel Reial decret 519/2006, de 28 d'abril, pel qual s'estableix l'Estatut dels cooperants, i per la resta de la legislació aplicable. Només s'acceptaran despeses de personal expatriat si l'entitat presenta amb el formulari un informe signat per la persona representant legal que en justifiqui la necessitat, les tasques que s'han de fer, el temps de dedicació i la retribució. El personal nacional del país on s'executa el projecte no es pot considerar personal expatriat. Aquest tipus de despeses no poden ser superiors al 30% del projecte aprovat.

-Personal en la seu: personal contractat per l'entitat beneficiària a les Illes Balears, sotmès a la legislació corresponent i que presta els serveis a les Illes Balears, amb independència dels desplaçaments ocasionals o regulars al país d'execució. Únicament es pot imputar aquesta despesa —totalment o parcialment— en el cas de desplaçament al terreny de la persona contractada per executar alguna de les activitats programades. Aquest tipus de despeses no poden ser superiors al 10% del projecte aprovat.

En tots els casos, el personal contractat ha de disposar del contracte de treball corresponent i, si escau, del complement de destinació en cas de cooperants, o d'altres complements, d'acord amb la normativa aplicable en cada cas. En els contractes s'han d'especificar les tasques per les quals s'ocupa el treballador o treballadora, la modalitat de contractació, la categoria professional i el salari.  En el cas que un contracte de treball sigui anterior a la concessió de la subvenció o que el treballador o treballadora només es dediqui parcialment a activitats relacionades amb l'execució d'un projecte determinat, no és necessari que constin expressament en el contracte les activitats que du a terme en relació amb aquest projecte.

Quart. Serveis tècnics i professionals. Són els serveis necessaris per la dinamització de tallers i reunions,  realització de informes, estudis, projectes d'obra o altres necessitats, incloses en la formulació o en les modificacions degudament autoritzades, que no impliquin relació laboral i no es puguin incloure en altres partides. També s'hi poden incloure les despeses de la cura d'infants de les persones participants durant els tallers i reunions. S'ha de prioritzar la contractació de professionals locals i, en el cas que no sigui així, l'entitat ha de presentar amb el formulari un informe que en justifiqui la necessitat.

Cinquè. Viatges, allotjaments i dietes. S'han d'incloure en aquesta partida totes les despeses relacionades amb desplaçaments, viatges, estades i dietes tant del personal vinculat al projecte com del personal voluntari i de les persones beneficiàries, relacionats directament amb les actuacions previstes, que s'han d'ajustar als preus del mercat local.

Sisè. Assegurances mèdiques, visats i taxes d'entrada i sortida del país, i vacunes i medicaments. Aquestes despeses es poden imputar en el supòsit que el personal en seu o el personal voluntari de l'entitat sol·licitant s'hagi de desplaçar al país d'execució del projecte.

Setè. Despeses financeres. Inclou despeses d'assessories jurídiques o financeres, despeses notarials i registrals, indispensables per a l'execució de la intervenció i que no derivin de males pràctiques o incompliments legals de l'entitat beneficiària o les contraparts locals. S'hi han d'incloure les despeses derivades de les compulses de documents per notaris o autoritats locals i les despeses de traducció de documents.

b) Despeses indirectes o administratives

Es corresponen a despeses del funcionament regular de l'entitat sol·licitant  i que també serveixen per sostenir l'execució de la intervenció. Aquestes  despeses s'han d'especificar en el desglossament pressupostari del  projecte i és necessari indicar les que ha d'assumir el soci local i les que corresponen a l'entitat sol·licitant de la subvenció. Les despeses s'han d'imputar dins del període d'execució de la  intervenció, i les entitats beneficiàries les han d'acreditar mitjançant una  declaració responsable signada per la persona que les representa  legalment. Aquest tipus de despeses indirectes no poden ser superiors al 8 % del projecte aprovat. La conveniència de les despeses indirectes o administratives es valora tenint en compte el conjunt del projecte.

10. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

10.1. L'òrgan competent per ordenar i instruir el procediment és la directora general de Cooperació, que ha de verificar el compliment dels requisits necessaris per accedir a les subvencions i ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per impulsar i ordenar el procediment, i elaborar la proposta de resolució, d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria.

10.2. D'acord amb el que disposa l'article 19.2 del Text refós de la Llei de subvencions, es constitueix una comissió avaluadora, que ha de valorar els projectes presentats d'acord amb els criteris objectius que estableixen l'annex 2 d'aquesta convocatòria, i emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. La Comissió Avaluadora està integrada pels membres següents:

a)President: el cap del Servei de Cooperació de la Direcció General de Cooperació o la persona en qui delegui.

b)Vocals:

  • Dues funcionàries de l'equip tècnic de la Direcció General de Cooperació designats pel president o presidenta.
  • Un funcionari o funcionària de la Unitat de Gestió Econòmica, designat pel secretari general.

c)Secretari o secretària: una funcionària de la Direcció General de Cooperació, designada pel president o presidenta, amb veu però sense vot.

El règim de constitució i el funcionament de la Comissió Avaluadora s'han d'ajustar a les normes que conté la secció tercera del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

10.3. Quan el president o presidenta ho consideri necessari, poden incorporar-se a la Comissió Avaluadora, amb veu però sense vot, fins a tres persones assessores amb coneixements o experiència en matèria de cooperació internacional o expertes en la matèria objecte del projecte.

10.4. L'òrgan instructor, atès l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució i l'ha de notificar individualment a cada una de les entitats sol·licitants.

11. Determinació de l'import de les subvencions

11.1. La concessió de la subvenció s'ha de dur a terme pel procediment de concurs. A aquest efecte, s'entén per concurs el procediment per mitjà del qual els ajuts o subvencions es concedeixen a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir-hi una prelació amb l'aplicació dels criteris de valoració fixats en el annex 2 d'aquesta convocatòria, fins a obtenir un nombre de punts comprès entre 0 i 70.

11.2. La puntuació mínima necessària per obtenir la subvenció és de 40 punts. Els projectes que obtinguin aquesta puntuació mínima es finançaran íntegrament, sens perjudici que s'hi pugui aplicar algun factor de correcció i sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. D'aquesta manera, s'han de repartir els ajuts fins que s'exhaureixi la disponibilitat pressupostària.

11.3. Si la disponibilitat pressupostària no és suficient per subvencionar tots els projectes que hagin obtingut 40 punts o més, per determinar quins són els projectes que es proposen per obtenir l'ajut, es finançaran per ordre decreixent de punts. Si hi ha diferents projectes que hagin obtingut la mateixa puntuació, per determinar quins són els que es proposen per obtenir l'ajut, s'han de comparar successivament cada un dels apartats següents, en aquest ordre:

a) Definició de l'acció i formulació tècnica del projecte, de conformitat amb el Bloc 2.2 de l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

b) Entitat sol·licitant, de conformitat amb el Bloc 1.1 de l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

c) Prioritats geogràfiques, sectorials i ODS, de conformitat amb el Bloc 4.2 de l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

d) Soci local, de conformitat amb el Bloc 1.2 de l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

11.4. Si una vegada distribuït successivament el crèdit entre els diferents projectes el crèdit pressupostari disponible és insuficient per subvencionar l'import total sol·licitat pel darrer possible beneficiari, es notificarà la proposta de resolució a l'entitat interessada perquè accepti o no la subvenció proposada, o reformuli el projecte, de conformitat amb el que preveuen el punt 11.1 d'aquesta convocatòria i l'article 19 del Decret 15/2018. En el cas que l'entitat no accepti la subvenció o presenti una reformulació que l'Administració no admeti, es proposarà l'atorgament de la subvenció de manera successiva a tots els beneficiaris que segueixin l'ordre de prelació fixat de conformitat amb el punt anterior.

11.5. En el cas que alguna entitat beneficiària renunciï a l'ajut, l'òrgan que el concedeix l'ha d'atorgar a l'entitat sol·licitant o a les entitats sol·licitants següents per ordre de puntuació, sense necessitat de fer una nova convocatòria, sempre que, amb la renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries, s'hagi alliberat crèdit suficient per atendre les sol·licituds que hagin superat la puntuació prevista en l'apartat 11.2 per a les quals manca crèdit pressupostari. L'òrgan que concedeix l'ajut ha de notificar la proposta a les entitats interessades. Una vegada que l'entitat sol·licitant o les entitats sol·licitants hagin acceptat la proposta, s'ha de dictar l'acte de concessió i s'ha de notificar.

12. Reformulació del projecte i factors de correcció

12.1. Si la proposta de resolució provisional de la subvenció és d'una quantitat inferior a la sol·licitada, l'òrgan instructor pot donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant amb la finalitat d'informar-la i, si escau, instar l'entitat sol·licitant a modificar la sol·licitud.

12.2. En la fase d'audiència prèvia, l'entitat responsable del projecte ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o bé si presenta una proposta de reformulació pressupostària i tècnica del projecte inicial que s'ajusti a la quantia proposada. La reformulació s'ha de presentar d'acord amb el formulari que proporciona la Direcció General de Cooperació, disponible al web http://dgcooper.caib.es, en el termini de trenta dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació de la proposta de resolució provisional.

12.3. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

12.4. En la proposta de reformulació pressupostària, les aportacions pròpies i de tercers poden ajustar-se proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas, aquest ajust no pot implicar un increment del percentatge de cofinançament de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte del que apareix en el pressupost del projecte inicial.

12.5. Si l'òrgan instructor aprecia defectes esmenables en la reformulació presentada per l'entitat interessada, li ho comunicarà, i l'entitat disposarà d'un termini de deu dies hàbils per esmenar-los.

12.6. Segons l'article 9.4 del Decret 15/2018, l'òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

13. Acceptació o renúncia de la subvenció i resolució

13.1. L'òrgan instructor notificarà individualment la proposta de resolució de concessió a cada entitat que hagi obtingut la puntuació exigida i li donarà un termini de deu dies hàbils comptadors des de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.

13.2. En el cas d'acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l'entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Cooperació la data definitiva d'inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l'any. Així mateix, la renúncia a la subvenció s'ha de dur a terme de manera expressa per qualsevol mitjà que en permeti la constància.

13.3. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. S'entendrà que la data d'inici és la que consta en el projecte. En cas que l'entitat hagi indicat únicament el mes i l'any d'inici del projecte, es considera que la data d'inici és el primer dia del mes indicat. En tot cas, el projecte s'ha d'iniciar en un termini de trenta dies naturals des que s'hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l'entitat interessada, fet que ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d'inici del projecte (dia, mes i any), i sempre abans del 31 de desembre de 2021.

13.4. L'òrgan competent per resoldre el procediment és la consellera d'Afers Socials i Esports.

13.5. Les resolucions, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i s'han de dictar en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data final de presentació de les sol·licituds. La resolució s'ha de notificar individualment a cada entitat.

13.6. Contra aquestes resolucions, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015 i l'article 57 de la Llei 3/2003. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

14. Pagament de les subvencions

14.1.Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'han de pagar íntegrament una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 %. Les entitats beneficiàries no han de presentar cap de les garanties a què fa referència l'article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l'autorització prèvia del Consell de Govern de dia 2 d'agost de 2021, d'acord amb l'article 37 del Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 25.3 del Decret 75/2004.

14.2. Les entitats beneficiàries que no puguin dur a terme el projecte aprovat sense l'ajut econòmic sol·licitat ho han de comunicar formalment i de manera immediata a la Direcció General de Cooperació i poden deixar-ne en suspensió l'execució fins que el pagament de la subvenció es faci efectiu, sempre que aquesta suspensió no afecti la viabilitat del projecte. Des del pagament de la subvenció, disposen d'un termini màxim de trenta dies naturals per reprendre el projecte i també comunicar la data, amb indicació del dia, el mes i l'any. La suma d'ambdós terminis d'execució no pot ser superior a l'aprovat inicialment i, en cap cas, no s'hi poden imputar despeses corresponents al període en el qual el projecte ha estat en suspensió.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

15.1. Són obligacions de les entitats beneficiàries, a més de les establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 21 del Decret 15/2018, les següents:

a)Comunicar a l'òrgan competent que accepta la proposta de resolució en els termes de la resolució de la convocatòria o que hi renuncia. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.

b)Comunicar a la Direcció General de Cooperació, en el termini de tres dies hàbils, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens, privat o públic, tant estatal com estranger, i especificar-ne la quantia exacta, la procedència i la finalitat que es donarà a aquests fons. Aquest fet pot donar lloc, si escau, a modificar la resolució de concessió de la subvenció, d'acord amb l'article 24 del Text refós de la Llei de subvencions.

c)Comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.

d)Presentar l'informe final previst en aquesta convocatòria, en el termini de tres mesos des del final de l'execució del projecte.

e)Facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

f)Incorporar de forma visible en el material que s'utilitzi per difondre les activitats subvencionades el logotip proporcionat per la Direcció General de Cooperació, que també es pot trobar al web http://dgcooper.caib.es, per identificar l'origen dels ajuts.

g)Reinvertir en el projecte aprovat, com a despeses directes, tots els interessos o els ingressos financers o de qualsevol caràcter que la subvenció generi a Espanya o al país d'execució fins al moment en què es faci la despesa.

h)No transferir els fons atorgats ni permetre que siguin gestionats per organitzacions intermediàries diferents de les entitats beneficiàries i dels socis locals designats en el formulari.

i)Informar de qualsevol canvi que es vulgui fer quant a les persones cooperants que han de participar en el projecte. S'ha d'aprovat per la Direcció General de Cooperació, sempre que s'hagi justificat i sol·licitat prèviament. La nova persona proposada s'ha d'adequar al perfil i a les necessitats aprovades en el projecte.

15.2. L'entitat beneficiària ha de lliurar al soci local els fons de les activitats que li correspongui executar segons el projecte aprovat, si escau.

16. Modificació dels projectes i ampliació de terminis

16.1. Les entitats beneficiàries queden obligades a comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.

16.2. Per a les modificacions substancials, és necessària l'autorització prèvia i expressa de l'òrgan que concedeix l'ajut. Es consideren modificacions substancials:

a) Les que afecten aspectes bàsics com ara objectius, resultats, població beneficiària, ubicació territorial, soci local o contrapart.

b) Respecte al pressupost, la creació de partides no previstes inicialment en el projecte, i les variacions en les partides que, sense alterar la quantia total de l'ajut i del valor del programa, superin el 10 % respecte del pressupost aprovat. Les variacions successives en la mateixa partida pressupostària inferiors al 10 % respecte del pressupost aprovat, però que, sumades, arribin a aquest límit, passaran a tenir la consideració de modificació substancial.

c) Les que suposin una ampliació del termini d'execució superior als tres mesos.

A aquests efectes, l'entitat beneficiària, després de l'acte de concessió i abans que acabi el termini màxim d'execució o de justificació de l'activitat, pot sol·licitar la modificació del contingut del projecte, per raó de la concurrència de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat objecte de l'ajut.

16.3. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que les justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin. L'entitat beneficiària ha de presentar per escrit i en suport informàtic la nova matriu de planificació així com el pressupost per entitats finançadores i el pressupost detallat modificats.

16.4. Les modificacions que, sense alterar la quantia total de la subvenció i del valor del programa, no superin el percentatge previst, estan condicionades a la comunicació a la Direcció General de Cooperació. En aquest cas, les entitats poden compensar les variacions produïdes entre les distintes partides, i això no implica la necessitat de modificar el contingut de l'acte de concessió de l'ajut.

16.5. El termini màxim per acabar l'activitat es pot ampliar d'acord amb l'article 10.3 del Decret 15/2018.

16.6. Una vegada acabada l'execució del projecte, l'entitat beneficiària pot sol·licitar, de manera motivada, una ampliació del termini màxim de justificació, sempre que no excedeixi la meitat del termini inicial, és a dir, una ampliació d'un mes i mig com a màxim, d'acord amb el que estableixen l'article 10.4 del Decret 15/2018 i l'article 32 de la Llei 39/2015.

17. Justificació del projecte aprovat

17.1. En el termini de tres mesos des de la data d'acabament de l'execució del projecte, l'entitat beneficiària ha de presentar la justificació de la totalitat del projecte aprovat mitjançant una memòria justificativa final que ha de contenir la documentació següent:

a) Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt, amb una valoració final, que ha de comprendre una relació de tot el procés d'actuació, el grau de compliment dels objectius, el cronograma de les activitats dutes a terme, els aprenentatges i els resultats obtinguts, d'acord amb el model que facilita la Direcció General de Cooperació i que està disponible al web http://dgcooper.caib.es. A més a més, l'entitat podrà adjuntar les fonts de verificació que consideri necessàries.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han dut a terme. S'ha d'utilitzar el model de compte justificatiu que facilita la Direcció General de Cooperació i que està disponible al web http://dgcooper.caib.es. Així mateix, ha de contenir:

-Una llista de les despeses efectuades, classificades per partides i per dates, amb indicació del número de justificant, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

-Documents justificatius de les despeses, originals o còpies compulsades, ordenats segons la llista esmentada. La documentació original justificativa de la despesa ha d'estar degudament estampillada i ha d'acreditar, almenys, l'origen del finançament.

-Un certificat de la persona responsable legal de l'entitat beneficiària en què es faci constar que les factures justificatives que es presenten corresponen efectivament als pagaments efectuats i derivats de la finalitat per a la qual s'hagi concedit la subvenció.

-Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat beneficiària que acrediti les quantitats imputades a l'ajut en concepte de despeses indirectes, d'acord amb el que preveu l'article 33.3 del Decret 15/2018.

17.2. Quan en el projecte concorrin diverses subvencions i ajuts procedents d'altres administracions, l'entitat beneficiària ha de justificar davant la Direcció General de Cooperació l'import de la despesa subvencionada, a més de les aportacions pròpies i de tercers finançadors que no siguin administració pública. Respecte a les aportacions d'altres administracions públiques, únicament s'ha d'acreditar l'aplicació dels fons a les activitats previstes, per a la qual cosa és suficient l'acreditació mitjançant certificats que emetin la resta d'administracions públiques que hagin finançat el programa, projecte o activitat. Les previsions que conté aquest apartat no alteren les funcions que la legislació vigent atorga a la Intervenció General de l'Administració autonòmica.

17.3. Totes les factures o documents originals justificatius de la despesa que s'imputin a la subvenció de la Direcció General de Cooperació han de dur un segell d'acord amb el model disponible al web http://dgcooper.caib.es.

17.4. Les despeses que s'imputin a la subvenció de la Direcció General de Cooperació s'han d'haver produït dins el termini d'execució real del projecte. Si el projecte ja s'ha iniciat, es poden imputar despeses efectuades des de l'1 de gener de 2021 fins a la data d'acabament del projecte, sempre que estiguin compreses dins el termini d'execució del projecte.

17.5. Quan els documents justificatius de les despeses siguin en un idioma diferent de les llengües oficials de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una declaració responsable de la persona que representa l'entitat que acrediti els conceptes i les quanties corresponents, amb el document de declaracions del compte justificatiu segons el model que facilita la Direcció General de Cooperació. En qualsevol cas, el compte justificatiu ha d'incloure els conceptes dels justificants traduïts al català o al castellà.

17.6. Si s'esdevé alguna causa justificada que impedeixi raonablement el compliment de l'obligació de presentar la justificació en el termini de tres mesos des de l'acabament del projecte, l'entitat ha de sol·licitar una pròrroga mitjançant un escrit en el qual s'ha de justificar i motivar suficientment la sol·licitud d'ampliació. La sol·licitud s'ha de presentar sempre abans del venciment d'aquest termini. En cap cas, no s'ampliarà un termini vençut. Les particularitats de l'ampliació es duran a terme d'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015. Si la petició de pròrroga és procedent, la Direcció General de Cooperació autoritzarà expressament l'ampliació del termini de justificació mitjançant una resolució.

17.7. Si de la memòria final es desprèn que el cost total definitiu del projecte és inferior a l'import previst inicialment, l'entitat ha de tornar la part de la subvenció no utilitzada, sens perjudici de l'aplicació de l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

17.8. En cas que l'òrgan competent per comprovar la justificació i l'aplicació de l'ajut apreciï defectes en la justificació de l'ajut, ho comunicarà prèviament per escrit a l'entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L'entitat disposa d'un termini de quinze dies hàbils per esmenar-los.

18. Compatibilitat

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, conjuntament o aïlladament, no superin el cost total de l'activitat objecte d'ajut.

19. Reintegrament, revocació i criteris de gradació

19.1. Com a pressupòsit de l'obligació de l'òrgan competent d'iniciar el procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment, s'ha de dictar i notificar una liquidació de la subvenció, en el termini de nou mesos comptadors des de la presentació de la justificació, d'acord amb l'article 42 bis del Text refós de la Llei de subvencions.

19.2. Pertoquen la revocació de la subvenció i el reintegrament de les quanties percebudes en els casos que preveu la normativa vigent en matèria de subvencions.

19.3. Pel que fa a la revocació i el reintegrament de la subvenció, cal atenir-se al que disposen els articles 37 i 38 del Decret 15/2018. En aquest sentit, s'estableixen els criteris següents de gradació dels incompliments de les condicions imposades amb motiu de l'atorgament de la subvenció:

a)Incompliment total dels objectius o finalitats per als quals s'ha atorgat la subvenció: 100 %.

b)Incompliment total de l'obligació de justificació: 100 %.

c)Introducció de modificacions substancials sense l'autorització preceptiva: 100 % de les despeses que superin el percentatge per al qual es necessita l'autorització prèvia.

d)Subvenció no executada per qualsevol causa: 100 %.

En el supòsit d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, la fixació de la quantia que hagi de ser reintegrada es determinarà en aplicació del principi de proporcionalitat, el qual, no obstant això, es pot modular tenint en compte el fet que el compliment s'aproximi significativament al compliment total i que s'acrediti una actuació inequívoca tendent al compliment dels compromisos. Entre aquests possibles incompliments, són objecte de reintegrament els següents, tenint en compte el principi de proporcionalitat i els percentatges que s'indiquen:

-Incompliment del termini d'execució de l'activitat sense l'autorització de la pròrroga o ampliació corresponent: fins al 20 % de les despeses executades fora de termini.

-Justificació insuficient o deficient: fins al 10 % de la subvenció, proporcionalment a la documentació obligatòria no presentada o deficient.

Incompliment del requisit de mesures de difusió: proporcionalment, fins al 10% de la subvenció.

-Incompliment del requisit de disposar d'un equip de gestió o un òrgan de treball amb capacitat de decisió a les Illes Balears que pugui assumir la responsabilitat directa dels projectes o actuacions per als quals se sol·liciti una subvenció i estar en condicions de facilitar en tot moment al Govern de les Illes Balears qualsevol aclariment, informació i documentació sobre la comptabilitat i la gestió del projecte durant les fases de seguiment, execució i justificació: proporcionalment, fins al 20 % de la subvenció.

20. Responsabilitat i règim sancionador

20.1. L'entitat beneficiària de la subvenció és l'única responsable de la realització del projecte que és el fonament de la concessió, en la forma i les condicions establertes, com també de la justificació de les despeses que deriven d'executar-lo.

20.2. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador establerts en la normativa en matèria de subvencions sobre infraccions administratives.

 

ANNEX 2 Criteris objectius per concedir la subvenció per a projectes de prospeccions per a l'any 2021

Els projectes es valoraran en un rang de puntuació màxim de 70 punts, tenint en compte els criteris de valoració següents:

Bloc 1. Entitat sol·licitant i soci local (24 punts)

1.1. Entitat sol·licitant (fins a 12 punts)

1.1.1. Presència activa a les Illes Balears i treball en xarxa (fins a 3 punts):

  • L'entitat compta amb més de 25 socis, voluntaris o persones col·laboradores a les Illes Balears (1 punt).
  • Es coordina amb altres entitats a les Illes Balears o s'adhereix a xarxes locals, nacionals o internacionals (fins a 2 punts).

1.1.2. Experiència prèvia en estudis i investigacions socials en els darrers 10 anys (fins a 3 punts):

  • Ha duit a terme 3 o més estudis o investigacions socials (3 punts),o bé
  • Ha duit a terme 2 estudis o investigacions socials (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 1 estudi o investigació (1 punt).

1.1.3. Experiència prèvia en projectes de cooperants finançats des de les Illes Balears en els darrers 10 anys (fins a 2 punts):

  • Ha duit a terme 3 projectes o més de cooperants (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 2 projectes de cooperants (1 punt).

1.1.4. Experiència prèvia en activitats o projectes de cooperació finançats des de les Illes Balears en els darrers 10 anys (fins a 2 punts):

  • Ha duit a terme 3 projectes o més projectes de cooperació (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 2 projectes de cooperació (1 punt).

1.1.5. Experiència prèvia en activitats o projectes d'EpTs a les Illes Balears en els darrers 10 anys (fins a 2 punts):

  • Ha duit a terme 3 o més activitats o projectes d'EpTs (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 2 activitats o projectes d'EpTs (1 punt).

1.2. Soci local (fins a 12 punts)

1.2.1. Experiència prèvia en actuacions socials per al desenvolupament en els darrers 10 anys (fins a 3 punts):

  • Ha duit a terme 3 o més actuacions socials per al desenvolupament (3 punts),o bé
  • Ha duit a terme 2 actuacions socials per al desenvolupament (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 1 actuació social per al desenvolupament (1 punt).

1.2.2. Experiència prèvia en el sector d'acció del projecte en els darrers 10 anys (fins a 3 punts):

  • Ha duit a terme 3 o més actuacions en el mateix sector d'acció del projecte (3 punts),o bé
  • Ha duit a terme 2 actuacions en el mateix sector d'acció del projecte (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 1 actuació en el mateix sector d'acció del projecte (1 punt).

1.2.3. Experiència prèvia conjuntament amb l'entitat sol·licitant en els darrers 10 anys (fins a 3 punts):

  • Ha duit a terme 3 o més actuacions socials per al desenvolupament conjuntament (3 punts),o bé
  • Ha duit a terme 2 actuacions socials per al desenvolupament conjuntament  (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 1 actuació socials per al desenvolupament conjuntament  (1 punt).

1.2.4. Experiència prèvia amb la població amb la qual es realitza la identificació en els darrers 10 anys (fins a 3 punts):

  • Ha duit a terme 3 o més actuacions amb la mateixa població amb la qual es realitza la identificació (3 punts),o bé
  • Ha duit a terme 2 actuacions amb la mateixa població amb la qual es realitza la identificació (2 punts), o bé
  • Ha duit a terme 1 actuacions amb la mateixa població amb la qual es realitza la identificació (1 punt).

Bloc 2. Descripció del projecte (29 punts)

2.1. Antecedents i fonamentació del projecte (fins a 8 punts)

  • El context geogràfic, social, polític i econòmic de la zona de la identificació és clar i està ben definit (fins a 2 punts).
  • Es justifica de manera fonamentada la importància de dur a terme una identificació de necessitats (fins a 4 punts).
  • La prospecció es complementa, es coordina i/o té en compte altres actuacions similars a la zona d'altres ONGD o associacions locals (1 punt).
  • L'entitat aporta documentació que demostra la coordinació amb altres associacions (1punt).

2.2. Definició de l'acció i formulació tècnica (fins a 21 punts)

  • Els objectius i els resultats esperats estan plantejats clarament i són coherents entre sí ( fins a 2 punts).
  • Les activitats són adequades per aconseguir els resultats (fins a 3 punts).
  • Les activitats estan ben definides (fins a 2 punts).
  • La metodologia d'investigació que es vol utilitzar està explicada clarament (fins a 3 punts).
  • La metodologia d'investigació és adequada per assolir els resultats de la prospecció ( fins a 2 punts).
  • Les actuacions es dirigeixen clarament a la formulació de futurs projectes o programes de desenvolupament (fins a 3 punts).
  • La població destinatària participa com a subjecte actiu en les fases d'identificació i activitats programades en aquesta ( fins a 3 punts)
  • La intervenció la desenvolupen actors locals (no hi ha intervenció de personal expatriat o personal en seu desplaçat) (3 punts).

Bloc 3. Recursos i pressupost del projecte (7 punts)

3.1. Recursos necessaris i valoració econòmica del projecte (fins a 7 punts)

  • Els recursos humans estan ben identificats: descripció del lloc de feina, funcions, etc. (1 punt).
  • Els recursos humans són coherents amb les necessitats del projecte: relació quantitat persones/hores (1 punt).
  • El pressupost i les partides estan distribuïdes correctament, i es respecten els límits percentuals (fins a 2 punts).
  • La despesa de les partides es detalla de manera suficient i és coherent amb els recursos necessaris per a l'execució del projecte (fins a 2 punts).
  • Els costs són proporcionats i no estan sobrevalorats (1 punt).
 

Bloc 4. Enfocaments transversals, prioritats i ODS (10 punts)

4.1. Enfocaments transversals (fins a 3 punts):

  • S'integren els enfocaments transversals en la identificació: enfocament basat en els drets humans, enfocament de gènere i sostenibilitat ambiental (fins a 3 punts).

4.2. Prioritats geogràfiques, sectorials i ODS (fins a 7 punts)

  • La identificació es desenvolupa en un país prioritari per a la cooperació de les Illes Balears (3 punts).
  • La identificació incideix en algun dels sectors d'intervenció prioritaris per a la cooperació de les Illes Balears (2 punts).
  • Es descriu de quina manera la identificació incideix en els ODS i quina fita cerca assolir ( fins a 2 punts).