Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 370866
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual s’aprova la convocatòria informativa per concedir ajuts a la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals signants dels acords per al treball de qualitat en els sectors de l’hostaleria i de la restauració

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una de les maneres en què l'ordenament jurídic espanyol articula la participació de tots els ciutadans en els assumptes públics és mitjançant les organitzacions de caràcter econòmic i social com són els sindicats i les associacions empresarials, organitzacions que contribueixen a la defensa i la promoció dels interessos econòmics i socials que els hi són propis.

Així, la Constitució espanyola en el seu article 7 atorga transcendència política a aquestes organitzacions i disposa que contribueixen a la defensa i la promoció dels interessos econòmics i socials, mentre que en l'article 9.2 determina que correspon als poders públics promoure les condicions per fer efectives la llibertat i la igualtat dels individus i dels grups als quals pertanyen, a la vegada que han de facilitar la participació de la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social.

Per la seva banda, l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears declara igualment el valor de la concertació social i la participació dels interlocutors en la vida administrativa pública i la seva contribució a la satisfacció dels interessos generals.

Aquest reconeixement de la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals s'emmarca en la línia de facilitar processos de concertació i diàleg social, de manera que es tracta de tenir en compte els agents socials per adoptar mesures que afecten al conjunt de la ciutadania.

En aquest sentit, l'Organització Internacional del Treball indica que el diàleg social inclou tot tipus de negociacions i consultes entre representants dels governs, els empresaris i els treballadors sobre temes d'interès comú relatius a les polítiques econòmiques i socials.

Per tant, resulta inqüestionable la importància de la participació institucional per mitjà del diàleg social amb els representants dels empresaris i dels treballadors a l'objecte de tenir en compte les seves experiències i opinions, i així aconseguir la seva plena cooperació i suport en l'execució de la tasca política en tots els sectors productius, però resulta especialment essencial en un sector tant rellevant en l'economia de les Illes Balears com és el de l'hostaleria i restauració.

L'article 6 de la Llei 2/2011,  de 22 de març, per la qual es regula la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, reconeix el dret de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives a percebre una subvenció econòmica per compensar les despeses derivades de la participació institucional. A més, l'article 7 preveu la consignació d'una partida pressupostària en la Llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma destinada a compensar econòmicament l'exercici de les funcions i comeses derivades de la participació institucional.

Per això, el Govern de les Illes Balears i les organitzacions empresarials més representatives dels sectors de l'hostaleria i de la restauració han considerat necessari iniciar un conjunt d'actuacions destinades a la millora de les condicions de treball dels treballadors i treballadores dels sectors indicats.

Amb aquest objectiu, després d'obrir negociacions adreçades a la consecució d'un diàleg entre el Govern i els agents socials per millorar les condicions de treball, s'han assolit sengles acords, un d'ells per al treball de qualitat en el sector de l'hostaleria de les Illes Balears, i l'altre per a l'ocupació de qualitat i la lluita contra la competència deslleial en el sector de la restauració de les Illes Balears. Ambdós acords integren un pacte de naturalesa bilateral entre les organitzacions sindicals i empresarials de les àrees de l'hostaleria i la restauració, i un altre de caràcter tripartit entre la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria (actualment, Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball) i les organitzacions sindicals i empresarials de les àrees indicades.

Sobre la base d'aquesta participació institucional s'aprova aquesta convocatòria informativa, que té per objecte donar suport al diàleg social de les organitzacions empresarials i sindicals signants dels acords esmentats amb la finalitat de fer-ne el seguiment.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008, estableix les bases reguladores en matèria de treball i formació, que resultarà d'aplicació en tot allò que no sigui incompatible amb aquest tipus d'ajudes directes i, en els apartats 2.2 i 2.3 de l'article 1, inclou el foment de la participació institucional de les organitzacions sindicals i empresarials més representatives. Aquests apartats, en relació amb les previsions efectuades en la Llei 2/2011, constitueixen la normativa reguladora de la subvenció destinada al foment de la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, objecte de la convocatòria.

De conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre,en la redacció feta per la Llei 18/2016, de 28 de desembre, abans esmentada, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball pot autoritzar el pagament anticipat de la subvenció fins a un màxim del 75 % de l'import de la subvenció amb les garanties que pertoquin, sempre que l'entitat beneficiària acrediti que no disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat que se subvenciona.

D'acord amb l'article 14.3 i 4 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, “en els casos a què es refereix la lletra b) de l'apartat 1 de l'article 7 en els quals la norma de rang legal no faci una delimitació precisa dels beneficiaris, el procediment també s'ha d'iniciar a sol·licitud de les persones interessades. En els casos a què es refereix l'apartat anterior d'aquest article, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot dictar un acte de convocatòria informativa, el qual tindrà el caràcter de simple pressupost dels procediments que, si escau, s'iniciïn posteriorment amb les sol·licituds que es presentin.”

D'altra banda, la convocatòria s'aprovarà per mitjà d'una resolució de la consellera o del conseller competent en matèria de treball i formació, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquestes subvencions s'han inclòs en la línia IV.1.2 de l'objectiu IV del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de dia 10) i prorrogat mitjançant Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 (BOIB n.º 11, de 26 de gener).

Per tot això, d'acord amb els preceptes indicats, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte

Aquesta resolució té per objecte aprovar la convocatòria informativa de concessió d'ajuts destinats a donar suport a la participació institucional de les organitzacions sindicals i de les organitzacions empresarials signants de l'Acord per a l'ocupació de qualitat en el sector de l'hostaleria de les Illes Balears, i de l'Acord per a l'ocupació de qualitat i la lluita contra la competència deslleial en el sector de la restauració de les Illes Balears.

Segon

Normes reguladores

Els ajuts prevists en aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 2/2011, abans referenciada, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la Llei 2/2011, de 22 de març i l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008, que resulta d'aplicació en tot allò que no sigui incompatible amb els ajuts concedits..

Tercer

Partides pressupostàries

Els ajuts concedits s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària 12401 322B01 48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per un import total de dos-cents mil euros (200.000 €).

Quart

Àmbit temporal de la convocatòria

Les activitats objecte de subvenció s'han de dur a terme entre l'1 de novembre de 2020 i el 30 de setembre de 2021.

Cinquè

Entitats beneficiàries i requisits

1. Les entitats beneficiàries són les organitzacions sindicals i empresarials signants de l'Acord per a l'ocupació de qualitat en el sector de l'hostaleria de les Illes Balears i de l'Acord per a l'ocupació de qualitat i la lluita contra la competència deslleial en el sector de la restauració de les Illes Balears.

2. Els requisits que han d'acreditar les entitats sol·licitants són els següents:

a) No estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser beneficiàries dels ajuts establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de dictar la proposta de resolució.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de dictar la proposta de resolució.

d) No haver estat  sancionades o condemnades en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa firma o condemnades per sentència judicial firma.

Sisè

Acció i despeses subvencionables

1. L'acció subvencionable consisteix en el suport a la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals signants de l'Acord per a l'ocupació de qualitat en el sector de l'hostaleria de les Illes Balears, i de l'Acord per a l'ocupació de qualitat i la lluita contra la competència deslleial en el sector de la restauració de les Illes Balears, a l'objecte de fer-ne el seguiment.

2. Es poden subvencionar les despeses següents, relacionades amb la participació institucional de les organitzacions empresarials i sindicals signants dels Acords esmentats:

a) Despeses de personal, excepte les indemnitzacions per acomiadaments i jubilacions anticipades.

b) Lloguers de les seus dels sindicats i de les organitzacions empresarials i sindicals.

c) Reparacions, manteniment i conservació d'instal·lacions i d'equips d'oficina.

d) Despeses de subministres i comunicacions (aigua, llum, telèfon, Internet, correu, missatgeria i similars).

e) Despeses corresponents a material d'oficina, equipaments, serveis, subscripció a publicacions i primes d'assegurances.

f) Despeses de desplaçament, manutenció i allotjament dels representants de les entitats sol·licitants originades per la participació institucional indicada, a qui són aplicables els límits sobre indemnitzacions per raó del servei per al personal funcionari de l'Administració autonòmica d'acord amb la categoria que correspongui. En cap cas s'han de considerar subvencionables les despeses de representació o per assistència.

g) Despeses corresponents a jornades, seminaris, trobades, taules rodones, conferències i activitats similars.

h) Despeses corresponents a serveis prestats per persones alienes a les entitats sol·licitants.

i) Despeses de comunicacions, publicitat i propaganda.

j) Qualsevol altra despesa necessària per a la participació institucional de les entitats sol·licitants relacionades amb el seguiment dels acords de referència.

 

Setè

Quantia

1. La quantitat assignada a aquesta convocatòria s'ha de repartir en dues parts iguals entre les organitzacions empresarials i sindicals signants de l'Acord per a l'ocupació de qualitat en el sector de l'hostaleria de les Illes Balears, i de l'Acord per a l'ocupació de qualitat i la lluita contra la competència deslleial en el sector de la restauració de les Illes Balears.

2. Els 100.000 € que corresponen a les dues organitzacions sindicals signants dels acords esmentats s'han de repartir en proporció a la seva representativitat en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, de les empreses incloses dins de l'àmbit del Conveni col·lectiu del sector de l'Hoteleria de les Illes Balears, a data 31 de desembre de 2020.

3. Els 100.000 € que corresponen a les organitzacions empresarials signants dels acords indicats s'han de distribuir de la manera següent:

a) Un ajut mínim lineal de 73.000 € a repartir a parts iguals entre les dues organitzacions empresarials signants dels acords esmentats, de manera que corresponen 36.500 € a cada una.

b) Els 27.000 € restants assignats a les organitzacions empresarials, una vegada deduït l'ajut mínim lineal referit en el paràgraf anterior, s'han de distribuir en els termes següents:

1r. La quantitat resultant de la minoració indicada s'ha de dividir pel nombre total de representants de les entitats signants dels acords esmentats presents en la constitució de la Comissió Negociadora del XV Conveni col·lectiu sectorial de l'hostaleria de la comunitat autònoma de les Illes Balears, segons l'acta de constitució corresponent, moment en què les parts negociadores es reconeixen com a tals.

2n. El valor mitjà de cada representant s'ha de multiplicar pel nombre de representants de cada entitat signant dels acords esmentats presents en la constitució de la Comissió Negociadora indicada en el paràgraf anterior.

 

​​​​​​​c) La quantia total de l'ajut serà la suma dels imports que corresponen a cada entitat en concepte de mínim lineal i d'increment prevists en les lletres a) i b) d'aquest apartat.

4. La manca de sol·licitud dels ajuts o d'incompliment dels requisits per alguna de les possibles entitats sindicals beneficiàries previstes en l'apartat cinquè implica l'increment dels ajuts per a la resta de les organitzacions sindicals sol·licitants, però no de les organitzacions empresarials.

La manca de sol·licitud dels ajuts o l'incompliment dels requisits per alguna de les entitats empresarials beneficiàries previstes en l'apartat cinquè implica l'increment dels ajuts per a les entitats empresarials sol·licitants, però no de les organitzacions sindicals.

Vuitè

Sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies comptadors a partir del tercer dia hàbil següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Els models oficials de sol·licitud dels ajuts es poden obtenir a la web de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, a l'adreça d'Internet

https://www.caib.es/seucaib/es/tramites?pag=0&regs_pag=10&filtro={%22ua%22:%2240%22,%20%22familias%22:%222%22}

3. Les sol·licituds es presentaran en el Registre Electrònic Comú dirigit a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, juntament amb la documentació establerta en aquesta convocatòria.

De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes a què fa referència l'article 14.2 presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir l'interessat perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi duit a terme l'esmena.

4. Les entitats sol·licitants han d'efectuar la petició de l'ajut per mitjà de qui les representi legalment, amb l'acreditació adequada.

5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeix l'ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria s'ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.

Novè

Documentació

1. Juntament amb la sol·licitud, s'han d'adjuntar els documents següents:

a) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació es pot acreditar per qualsevol forma vàlida en dret.

b) Estatuts de l'entitat sol·licitant, excepte que constin actualitzats en el Registre d'Associacions Empresarials i Sindicals de la Direcció General de Treball i Salut Laboral.

c) Acreditació de no estar sotmès a cap de les prohibicions previstes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 de la Llei de subvencions, aprovada pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que s'haurà de fer de conformitat amb allò que preveu l'apartat 6 del mateix article.

d) Pel que fa al requisit previst en el punt 2.b) i 2.c) de l'apartat cinquè de la Resolució de convocatòria, la sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pugui obtenir informació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No obstant, l'entitat sol·licitant també pot aportar els certificats corresponents de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que acreditin que es troba al corrent de les obligacions esmentades.

 

​​​​​​​e) Justificació que l'entitat sol·licitant no disposa de recursos suficients per finançar l'execució de l'activitat que se subvenciona, en el supòsit que l'entitat sol·liciti el pagament anticipat del 75 % de l'import de la subvenció.

f) Justificació de les circumstàncies excepcionals que permeten fer el pagament anticipat sense exigència prèvia de cap garantia, en el cas que així ho sol·liciti l'entitat interessada.

g) Declaració responsable de les persones representants orgàniques o voluntàries de l'entitat sol·licitant en què s'expressi el compromís incondicional que l'ajut que es concedeix es destinarà a la participació institucional de l'entitat en les comissions de seguiment respectives dels acords esmentats.

h) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries, degudament emplenada i signada segons el model que podeu trobar en l'adreça d'Internet: https://www.caib.es/seucaib/es/202/administraciones/tramites/servicio/4486284

 

Desè

Règim de concessió dels ajuts

D'acord amb l'article 5.5 de l'Ordre de bases reguladores, la concessió dels ajuts s'ha de fer en règim de concessió directa, atès que no són necessàries la comparació i la prelació de totes les sol·licituds entre si.

Onzè

Instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball i Salut Laboral.

2. De conformitat amb l'article 7 de les bases reguladores, les sol·licituds d'ajuts les ha de resoldre motivadament el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball i Salut Laboral, i amb l'informe de la tècnica o del tècnic competent. En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos comptadors des que acabi el període de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

4. La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Dotzè

Concurrència d'ajuts

1. La percepció dels ajuts que estableix aquesta convocatòria és compatible amb altres ajuts o subvencions que rebi l'entitat beneficiària de qualsevol Administració pública o d'altres entitats públiques o privades que aïlladament o en concurrència amb aquests, siguin destinats a les mateixes accions que són objecte d'aquesta convocatòria.

2. En tot cas, quan els ajuts d'aquesta convocatòria s'hagin de compatibilitzar amb altres subvencions i ambdós es concedeixin a una mateixa entitat beneficiària per a una finalitat idèntica, l'import no pot assolir una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajuts de la mateixa Administració o d'una altra de diferent, o bé d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de dur a terme.

Tretzè

Justificació i pagament

1. D'acord amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions, es pot abonar el 75 % de la subvenció concedida una vegada que l'entitat beneficiària certifiqui que s'han iniciat les actuacions que se subvencionen i sempre que acrediti davant la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball que no disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada.

2. De conformitat amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en relació amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions esmentat, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball podrà eximir l'entitat beneficiària de presentar garantia sempre que concorrin circumstàncies excepcionals que així ho aconsellin.

3. El 25 % restant de l'import de la subvenció concedida, o el 100 % en el cas que no s'hagi concedit el pagament anticipat, s'abonarà a l'entitat beneficiària una vegada que s'hagi justificat l'import total concedit.

4. L'entitat beneficiària de la subvenció està obligada a justificar l'aplicació dels fons a la finalitat que hagi servit de fonament per concedir la subvenció en els termes que disposa l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions.

5. La justificació s'ha de documentar per mitjà del compte justificatiu, que s'ha de compondre dels documents següents, de conformitat amb els models que s'adjunten a aquesta convocatòria com a annex 1:

a) Memòria de les activitats dutes a terme i dels criteris objectius d'imputació, per a la correcta comprensió de l'activitat efectivament realitzada i la seva relació amb el projecte presentat pel beneficiari  i amb l'aprovat per l'Administració. A més, la memòria ha d'incloure tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

b) Relació dels justificants imputats, mitjançant una llista numerada, ordenada sistemàticament segons la naturalesa de la despesa i que detalli tots els documents que permetin l'acreditació del compliment de les condicions imposades de la subvenció, com també del seu cost.

c) Documentació justificativa de les despeses efectuades per un import igual o superior al pressupost presentat juntament amb la sol·licitud, previst en l'apartat novè, lletra g), que ha d'incloure una còpia compulsada de les factures i dels altres documents de valor probatori equivalents i s'ha d'ajustar a les previsions que estableix el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'IVA (BOE núm. 286, de 29 de novembre). A més, s'han d'adjuntar els justificants de pagament de les factures, com poden ser els extractes o els certificats bancaris destacats convenientment o rebuts dels proveïdors en què consti la data, el segell, la raó o la denominació social, i el NIF o CIF del proveïdor i la signatura i la identificació de la persona que el signa.

6. A qualsevol justificant que no sigui imputable en el 100 % del seu import s'hi ha d'adjuntar un escrit en què es detalli el criteri d'imputació usat per fer el càlcul. En el cas de models de cotització a la Seguretat Social, quan la justificació no inclogui la totalitat dels treballadors s'ha de presentar, juntament amb els butlletins de cotització, una relació exclusiva dels treballadors les despeses del qual s'imputen i s'hi han d'indicar amb detall els càlculs efectuats, percentatges aplicats, etc.

7. D'acord amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre), per al contracte menor (40.000 € en el cas de contractes d'obra, de concessió d'obres o de concessió de serveis, o 15.000 € quan es tracti de contractes de serveis i subministres), l'entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que la realitzin, el prestin o el subministrin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, amb la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia. En cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa s'ha de justificar expressament en una memòria.

Si en el moment de presentar la documentació justificativa la despesa subvencionable supera la quantia corresponent als contractes menors s'hauran d'aportar les diferents ofertes presentades i també una memòria en què es justifiqui expressament l'elecció en el supòsit que aquesta no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.

8. Es pot requerir l'entitat beneficiària perquè aporti qualsevol altra documentació que es consideri necessària per justificar la subvenció.

9. L'entitat beneficiària ha d'haver efectuat els pagaments abans de l'acabament del període de justificació de l'ajut.

10. El termini per justificar l'import de la subvenció concedida acaba el 15 d'octubre de 2021.

Catorzè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableix l'article 9 de l'Ordre de bases reguladores de 4 de maig de 2005, en relació amb l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

Quinzè

Interpretació i execució

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Setzè

Publicació de la convocatòria i efectes

Prèvia a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, es comunica el text de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, amb la resta de la informació que es requereixi, de conformitat amb l'article 29 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Aquesta convocatòria comença a produir efectes el tercer dia hàbil següent d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Dissetè

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (17 d'agost de 2021)

El conseller de Transició Energètica, Sectors productius i Memòria Democràtica Juan Pedro Yllanes Suarez Per suplència del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball ​​​​​​​(BOIB núm 20 de 14 de febrero de 2021)

Documents adjunts