Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 368420
Publicació per al tràmit d’audiència i informació pública d’aprovació de l’esborrany del conveni tipus de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i les empreses funeràries usuàries del Tanatori Municipal, a fi de regular el servei i l’ús de les instal·lacions del Tanatori Municipal de Formentera, en aquelles qüestions no recollides al Reglament del servei municipal del tanatori publicat al BOIB núm. 51 de 20 d’abril de 2019.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter ordinari d'11 d'agost de 2021, celebrada en forma presencial, i en exercici de les seves competències sobre la base d'allò proposat (conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), i l'article 10.30 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i en virtut del Decret de Presidència de 25 de juny de 2019, publicat al BOIB número 102, de 25 de juliol de 2019, mitjançant el qual es deleguen atribucions a la Comissió de Govern i la resta d'atribucions que li atorga la legislació vigent va adoptar, per unanimitat, el següent acord:

(...)

PRIMER.- Aprovar inicialment l'esborrany del conveni tipus de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i l'empresa funerària XXXXXXXXX, per a regular el servei i l'ús de les instal·lacions del Tanatori Municipal de Formentera, en aquelles qüestions no recollides al Reglament del Servei Municipal del Tanatori publicat al BOIB núm. 51 de 20 d'abril de 2019.

Esborrany del Conveni tipus de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i l'empresa funerària XXXXXXXXXXXXX, per a regular el servei i l'ús de les instal·lacions del Tanatori Municipal de Formentera, en aquelles qüestions no recollides al Reglament del Servei Municipal del Tanatori publicat al BOIB núm. 51 de 20 d'abril de 2019.

Formentera,     de           de 2021

PARTS

D'una banda,

La Sra. Alejandra Ferrer Kirschbaum, presidenta del Consell Insular de Formentera, qui actua en nom i representació d'aquest, amb CIF núm. P0702400C i amb domicili social a la plaça de la Constitució núm. 1, de Sant Francesc Xavier, Formentera, en virtut de l'Acte del Ple del Consell Insular de Formentera de data 15 de juny de 2019, d'acord amb l'article 136 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC), els articles 34 i 41.3 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, de la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, de règim electoral general i l'article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

La Presidenta actua facultada per acord de la Comissió de Govern de data XX de XXXX de 2021, que va aprovar la signatura del present conveni.

D´altra banda,

El/la Sr./Sra. XXXXXXXXX, major d'edat, provist/a del Document Nacional d'Identitat núm. XXXXXXXXX, en nom i representació de l'empresa funerària XXXXXXXX., amb CIF XXXXXXXX i domicili al XXXXXXXX, en virtut dels poders atorgats en data xxxxxxx davant el/la notari/ària XXXXXXXXXx.

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal suficient i necessària per a formalitzar aquest conveni.

EXPOSEN

1.- Les administracions locals, són proveïdores dels serveis públics primaris a la població, entre els quals s'inclouen el cementiri i les activitats funeràries. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, atribueix als municipis la regulació i la gestió dels cementiris i serveis funeraris, així com el seu control sanitari i la policia sanitària mortuòria. De fet, la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, ha mantingut el cementiri com un servei que han de prestar els municipis.

2.- El Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears, estableix a l'article 2, punt 3, sobre Competències, el següent:

(...)3.Corresponen als ajuntaments les funcions següents:

a) La regulació dels serveis funeraris dins el seu municipi.

b) L'habilitació de les entitats prestadores de serveis funeraris que s'estableixin dins el seu municipi.

c) La tramitació i resolució dels procediments de construcció, ampliació, reforma o clausura de les instal·lacions funeràries.

d) El control ordinari de les instal·lacions funeràries i de les entitats prestadores de serveis funeraris habilitades en l'àmbit del seu municipi.

e) La comunicació a la Direcció General de Salut Pública i Participació de les dades de les entitats prestadores de serveis funeraris habilitades dins el seu municipi, d'acord amb l'article 42.

f) L'aprovació del reglament de règim intern dels cementiris de titularitat municipal i la supervisió del reglament de règim intern dels cementiris de titularitat privada i parroquials.

g) L'organització i administració dels cementiris de titularitat municipal.

h) La resta de funcions atribuïdes en aquest Decret i la resta de normativa que els sigui aplicable.(...)

3.- El Tanatori Municipal de Formentera, situat al polígon 7, parcel·la 74, Venda des Brolls s/n, Sant Francesc Xavier, Formentera, és un establiment funerari de titularitat del Consell Insular de Formentera, que actua aquí sobre la base de les seves particulars competència com a ens singular, i en aquest cas, a propòsit de les competències municipals. Té la consideració de bé demanial de servei públic, i es regeix en el seu funcionament per la normativa autonòmica reguladora de la Policia Sanitària Mortuòria, per la normativa jurídica sectorial aplicable i pel seu propi reglament.

4.- El servei públic desenvolupat al Tanatori Municipal de Formentera té per objecte fonamental facilitar als familiars i persones afins de les persones difuntes unes instal·lacions en condicions higienicosanitàries dignes, per al dipòsit i vetlla dels difunts, fins al moment de la seva inhumació.

5.- Al BOIB núm. 51 de 20 d'abril de 2019 es publicà l'elevació a definitiu de l'Acord d'establiment del Servei Públic de Tanatori i d'aprovació del Reglament del Servei Municipal del Tanatori, a Formentera.

6.- El servei de tanatori s'inicià formalment al mes de maig de l´any 2019. L'organització i implementació del servei durant aquest dos anys ha posat de manifest la necessitat d'especificar i concretar, amb l'objecte de millorar la prestació del servei, aquelles qüestions relacionades sobretot amb les obligacions que recauen sobre les empreses funeràries autoritzades usuàries de les instal·lacions, i aquelles que recauen sobre el Consell Insular de Formentera com a titular de les instal·lacions, no recollides al Reglament del Servei Municipal del Tanatori publicat al BOIB núm. 51 de 20 d'abril de 2019.

7.- L'empresa funerària XXXXX., té per objecte social la prestació de serveis de pompes fúnebres, així com de quantes diligències siguin necessàries per al dipòsit, conducció i enterrament de cadàvers i celebració dels funerals, subministrant els efectes fúnebres necessaris per a tals fins.

8.- Es voluntat del Consell Insular de Formentera millorar la coordinació entre les entitats i agents que participen del servei i ús de les instal·lacions del Tanatori Municipal de Formentera.

Per tot el que s´ha exposat anteriorment, les parts

ACORDEN

Primer. Objecte del Conveni

Es objecte del present conveni de col·laboració es regular el servei i l'ús de les instal·lacions del Tanatori Municipal de Formentera, en endavant el Tanatori, en totes aquelles qüestions no recollides al Reglament del Servei Municipal del Tanatori publicat al BOIB núm. 51 de 20 d'abril de 2019, així com definir la relació entre el Consell Insular de Formentera i l'empresa funerària XXXXXXXX, en endavant l'empresa funerària, pel que fa a l'ús de les instal·lacions del Tanatori.

 

Segon. Compromisos del Consell Insular de Formentera

  • Facilitar a la gerència de l'empresa funerària el nom, telèfon, i adreça electrònica, de la persona, o persones, de contacte responsable del servei i instal·lacions del Tanatori.
  • Mantenir les instal·lacions afectes al servei en condicions adequades de presència, conservació, netedat i sanitat.
  • Vetllar perquè l'accés a les instal·lacions es limiti a les persones autoritzades.
  • Disposar dels recursos, humans i materials, necessaris per a garantir la prestació del servei amb la deguda diligència, rapidesa, continuïtat i qualitat.
  • Proporcionar informació i assessorament sobre els aspectes tècnics i d'organització del servei a les persones que ho sol·licitin.
  • Comunicar qualsevol modificació en la prestació del servei de Tanatori.
  • Rebre els arregles florals .
  • Proporcionar un joc de claus, prèvia sol·licitud per escrit, a la gerència de l'empresa funerària, per facilitar l'accés a les instal·lacions del Tanatori als seus treballadors i treballadores, quan hagin de prestar-hi servei.
  • Cedir una part dels armaris de la sala de tanatopràxia, prèvia sol·licitud per escrit, a l'empresa funerària perquè puguin desar-hi els estris i instrumental, que en siguin de la seva propietat, necessaris per a la pràctica mortuòria. Aquesta cessió serà possible sempre i quan, el Consell Insular de Formentera, no necessiti disposar de l'espai, i el dipòsit del material no interfereixi en l'ús de les instal·lacions que en puguin fer altres usuaris i/o empreses funeràries . S'eximirà en tot cas de responsabilitat al Consell Insular de Formentera dels desperfectes, avaries i/o sostracció que puguin afectar al material de l'empresa funerària.
  • Cedir un petit espai del garatge/magatzem, prèvia sol·licitud per escrit, a l'empresa funerària perquè hi dipositin aquells estris i eines de treball de major volum com puguin ser carretons, porta fèretres, o altres articles funeraris, que en siguin de la seva propietat. Aquesta cessió serà possible sempre i quan, el Consell Insular de Formentera, no necessiti disposar de l'espai, i el dipòsit del material no interfereixi en l'ús de les instal·lacions que en puguin fer altres usuaris i/o empreses funeràries. S'eximirà en tot cas de responsabilitat al Consell Insular de Formentera dels desperfectes, avaries i/o sostracció que puguin afectar al material de l'empresa funerària.
  • Subscriure i mantindré actualitzat un document de Procediment Preventiu de Coordinació d'Activitats Empresarials, per a la prevenció de riscos laborals en el centre de treball, a fi de complir el que estableix l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals.
  • Elaborar un inventari als efectes d'identificar la relació de bens materials, mobiliari i instal·lacions propietat del Consell Insular de Formentera.

Tercer. Compromisos de l'empresa funerària

  • Deixar en perfecte ordre els materials, instal·lacions i instruments utilitzats durant els serveis prestats, responent directament de les pràctiques i usos inadequats o mala praxi professional.
  • Efectuar tasques de neteja i desinfecció de l'àrea de treball, un cop finalitzat el servei, amb especial cura de la taula d'autòpsies.
  • Informar amb suficient antelació, a la persona/persones de contacte designada/es pel Consell Insular de Formentera, quan accedeixin a les instal·lacions del Tanatori per al dipòsit de difunts o per a la prestació de serveis que li siguin propis.
  • Subscriure i mantindre actualitzat un document de Procediment Preventiu de Coordinació d'Activitats Empresarials, per a la prevenció de riscos laborals en el centre de treball, a fi de complir el que estableix l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals.
  • L'accés al Tanatori per part de vehicles de l'empresa funerària es permetrà sempre i quan s'estigui efectuant algun servei, quedant-ne prohibit l'estacionament en la resta de casos.
  • No es permetrà l'accés del personal de l'empresa funerària a les instal·lacions del Tanatori si no s'està realitzant cap servei.
  • Elaborar un inventari als efectes d'identificar la relació de bens materials i/o mobiliari propietat de l'empresa funerària.

Quart. Fiscalització

La signatura d´aquest conveni no comportarà cap tipus de contraprestació econòmica per a les dues parts.

Cinquè. Comissió de seguiment

1. Si escau, es crearà una comissió de seguiment que serà formada per dos representants del Consell Insular de Formentera i un representant de l'empresa funerària:

a. Per part del Consell Insular de Formentera:

  • La tècnica responsable dels serveis funeraris de l'àrea de Benestar Social, o persona en qui delegui.
  • Un lletrat del serveis jurídics del Consell Insular, o persona en qui delegui.

b. Per part de l'empresa funerària:

  • XXXXX

2. La comissió de seguiment coordinarà les relacions entre el Consell Insular de Formentera i l´entitat col·laboradora indicades en l´execució d´aquest conveni. Així mateix, resoldrà els problemes d´interpretació i compliment que es puguin plantejar respecte del present conveni.

3. En qualsevol cas, abans de presentar, quan sigui pertinent fer-ho, els litigis produïts davant els òrgans jurisdiccionals ordinaris, s´haurà d´intentar la conciliació en el si de la comissió esmentada.

Sisè. Vigència

El present conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, i finalitzarà el dia 31 de desembre de 2021, tret que qualsevol de les parts ho denunciï per escrit, amb una antelació mínima de 3 mesos. Si no hi ha denúncia expressa per qualsevol de les parts aquest conveni quedarà prorrogat automàticament per anys successius.

Setè.- Resolució

Aquest conveni es pot resoldre, amb audiència prèvia de les parts, per les causes següents:

            - El mutu acord entre les parts.

            - L'incompliment greu i/o manifest de les obligacions d'una part signant.

            - La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l'objecte del conveni.

Vuitè. Protecció de dades

Les parts signants es comprometen a complir amb el que es disposa al Reglament de la UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), així com amb el que es disposa a la Llei 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals.

Novè.- Normativa aplicable

El present conveni de col·laboració que pretén subscriure el Consell Insular de Formentera s'entén com una relació jurídica exempta de l'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, segons el que disposa al seu article 6.1:

“Queden exclosos de l'àmbit d'aquesta Llei els convenis el contingut dels quals no estigui comprès en el dels contractes regulats en aquesta Llei o en normes administratives especials subscrits entre si per l'Administració General de l'Estat, les entitats gestores i els serveis comuns de la Seguretat Social, les universitats públiques, les comunitats autònomes i les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, les entitats locals, les entitats amb personalitat jurídica pública que en depenguin i les entitats amb personalitat jurídica privada, sempre que, en aquest últim cas, tinguin la condició de poder adjudicador.

La seva exclusió queda condicionada al compliment de les condicions següents:

a. Les entitats intervinents no han de tenir vocació de mercat, la qual es presumeix quan duguin a terme en el mercat obert un percentatge igual o superior al 20 per cent de les activitats objecte de col·laboració. Per calcular el percentatge esmentat s'ha de prendre en consideració la mitjana del volum de negocis total o un altre indicador alternatiu d'activitat apropiat, com les despeses suportades considerades en relació amb la prestació que constitueixi l'objecte del conveni en els tres exercicis anteriors a l'adjudicació del contracte. Quan, a causa de la data de creació o d'inici d'activitat o de la reorganització de les activitats, el volum de negocis o un altre indicador alternatiu d'activitat apropiat, com les despeses, no estiguin disponibles respecte dels tres exercicis anteriors o hagin perdut la seva vigència, n'hi ha prou que es demostri que el càlcul del nivell d'activitat es correspon amb la realitat, en especial mitjançant projeccions de negoci.

b. El conveni ha d'establir o desenvolupar una cooperació entre les entitats participants amb la finalitat de garantir que els serveis públics que els incumbeixen es presten de manera que s'aconsegueixin els objectius que tenen en comú.

c. El desenvolupament de la cooperació s'ha de guiar únicament per consideracions     relacionades amb l'interès públic”

En el no previst en el present conveni caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic, i el Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears.

Desè.- Jurisdicció competent

Segons l'article 4 de la Llei de contractes del sector públic, seran d'aplicació els principis generals d'aquesta Llei per resoldre els dubtes i llacunes que poguessin presentar-se en l´acompliment del citat conveni.

El present conveni té naturalesa administrativa i per tant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu serà el competent per resoldre les qüestions litigioses que es presentin, segons el disposat en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Onzè.- Contractació d'una assegurança

El Consell Insular de Formentera s'obliga a la contractació d'una assegurança que inclogui cobertura per responsabilitat civil cap a tercers i qualssevol dany material tant del propi Tanatori (continent) com dels bens materials, mobiliari i instal·lacions que siguin de la seva propietat.

I en prova de conformitat, ambdues parts signen aquest conveni per duplicat exemplar i a un sol efecte, en el lloc i la data esmentats a l'encapçalament.

SEGON.- Sotmetre l'esborrany del conveni, a informació pública mitjançant el corresponent edicte al BOIB, el tauler d'anuncis i a la web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que les persones interessades puguin examinar l'expedient –a la Secretaria- i presentar suggeriments, al·legacions o reclamacions, segons l'art. 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

(...)

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, a la data de la signatura electrònica (13 d'agost de 2021)

La presidenta Alejandra Ferrer Kirschbaum