Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 367540
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa en relació amb el Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu relatiu al finançament del cànon de retorn de la inversió per la gestió de residus municipals i altres despeses de neteja per a l’exercici pressupostari de l’any 2021
En la reunió ordinària de data 29 de juliol de 2021 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, s'ha aprovat el següent conveni:
CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA I L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU RELATIU AL FINANÇAMENT DEL CÀNON DE RETORN DE LA INVERSIÓ PER LA GESTIÓ DE RESIDUS MUNICIPALS I ALTRES DESPESES DE NETEJA PER A L'EXERCICI PRESSUPOSTARI DE L'ANY 2021
Parts
Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant CIE), actuant en nom i representació d'aquesta Administració, de conformitat amb el que disposen l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, així com l'article 34.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant, LBRL).
Carmen Ferrer Torres, alcaldessa de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per nomenament del Ple de 15 de juny de 2019, en nom i representació d'aquesta entitat, actuant en virtut de les facultats previstes a l'article 21.1.b) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
Antecedents
1. La Constitució espanyola preveu a l'article 45 que tothom té dret a disposar d'un medi ambient adequat per al desenvolupament de la persona, i el deure de conservar-lo. Així mateix, també preveu que els poders públics vetllaran per la utilització racional de tots els recursos naturals, a fi de protegir i millorar la qualitat de la vida i defensar i restaurar el medi ambient, amb el suport de la indispensable solidaritat col·lectiva.
L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, segons la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que va reformar el dit Estatut, estableix en l'article 12 els principis rectors de l'activitat pública, i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, com a principis rectors de la política econòmica i social, el desenvolupament sostenible.
Així mateix, l'article 23 estableix que tota persona té dret a gaudir d'una vida i un medi ambient segur i sa. Les administracions públiques de les Illes Balears, en l'àmbit de les seves competències, han de protegir el medi ambient i han d'impulsar un model de desenvolupament equitatiu, territorialment equilibrat i sostenible.
Els poders públics de la comunitat autònoma han de vetllar per la defensa i la protecció de la naturalesa, del territori, del medi ambient i del paisatge. Han d'establir polítiques de gestió, ordenació i millora de la seva qualitat, harmonitzant-les amb les transformacions que es produeixen per l'evolució social, econòmica i ambiental.
2. En data de 22 de juny de 2020, el Ple del CIE, en sessió extraordinària celebrada el 22 de juny de 2020, va aprovar definitivament el Pla director sectorial de prevenció i gestió de residus no perillosos de l'illa d'Eivissa, de conformitat amb el que estableixen l'article 70.13 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, l'article 1.2.b de la Llei 2/2001, de 7 de març, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'ordenació del territori, els articles 12, 14 i 15 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, els articles 11, 14, 15 i 18 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats, i l'article 13 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial, amb la redacció resultant de tràmit d'informació pública i avaluació ambiental estratègica. Aquest Pla recull la competència dels ajuntaments de l'illa d'Eivissa en la gestió dels residus municipals urbans.
3. D'altra banda, en data 8 de maig de 2003 l'aleshores Consell Insular d'Eivissa i Formentera va adjudicar a l'empresa UTE GIREF el Contracte per a la redacció dels projectes, la construcció i la posada en funcionament i l'explotació d'algunes instal·lacions de tractament integral de residus municipals establertes a Pla director sectorial de gestió de residus urbans d'Eivissa i Formentera (en endavant PDSGRUEF), aprovat mitjançant Decret 46/2001 (BOIB núm. 45, de 14/04/2001) per a la construcció i l'explotació de diverses infraestructures de tractament de residus previstes en l'esmentat pla, que preveia tres infraestructures: Abocador de Ca na Putxa, Estació de Transferència de Formentera i Planta de Triatge de Residus Urbans i Tractament de la Matèria Orgànica.
Aquest contracte regula la retribució del contractista mitjançant la percepció de dos tipus de cànons: cànons d'explotació i cànons de retorn de la inversió. Aquests cànons són abonats pels ajuntaments, usuaris del servei, de conformitat amb el contracte i amb l'establert al règim tarifari del servei aprovat pel Ple del CIE l'any 2008 (BOIB núm. 52, de 17/04/2008, i rectificació d'errors BOIB núm. 65, de 13/05/2008, i modificat mitjançant acord adoptat pel Ple del CIE, en data 28 de març de 2014, BOIB núm. 51, de 15/04/2014). Segons l'apartat cinquè d'aquest règim, els ajuntaments pagaran directament a l'empresa explotadora del servei «pel que fa als cànons d'explotació, mitjançant factures mensuals representatives del 7,5 % del pressupost anual, per períodes vençuts i d'acord amb el programa aprovat per a l'any en curs; pel que fa als cànons de retorn de la inversió, mitjançant factures trimestrals, per períodes vençuts.»
4. El CIE i els ajuntaments de l'illa d'Eivissa volen dissenyar i aplicar polítiques de gestió dels residus urbans eficaces i sostenibles; per tal de complir amb el Pla sectorial, malgrat la crisi econòmica produïda per la pandèmia actual i les mesures restrictives, aquestes institucions som conscients, que, com a conseqüència de la posada en funcionament de la Planta de Triatge i Tractament de Residus de l'Àrea Ambiental de Ca na Putxa l'any 2021 s'ha produït un increment en la inversió d'instal·lacions de gestió de residus a partir d'aquest any, i que és difícil justificar a la ciutadania aquest increment en temps de crisi sanitària, social i econòmica.
5. En l'acta del Consell d'Alcaldes presidida pel president del CIE, celebrada el dia 9 de novembre de 2020, es va fer referència que la nova planta de l'Abocador de Ca na Putxa i l'entrada en funcionament a principi de l'any 2021, comportaria l'actualització de tarifes i l'augment del rebut de fems en tots els municipis. En la mateixa sessió es va aprovar que el cost de l'augment de la gestió dels rebuts el subvencionàs el CIE amb l'aportació d'un import de 4.454.865,00 € i s'hi va acordar la distribució per municipis de les quanties següents:
Ajuntament d'Eivissa |
1.202.538,00€ |
Ajuntament de Sant Antoni de Portmany |
806.270,00€ |
Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia |
1.089.754,00€ |
Ajuntament de Sant Joan de Labritja |
208.365,00€ |
Ajuntament de Sta. Eulària des Riu |
1.147.938,00€ |
TOTAL |
4.454.865,00€ |
6. En data 26 de febrer de 2021, el Ple del CIE va aprovar el programa i el pressupost d'explotació per al període 2021 i la regularització corresponent a l'any 2020. De l'aplicació d'aquest pla resulta que les quantitats en concepte de cànon del retorn de la inversió a abonar per cada Ajuntament per a aquest any 2021 són les següents:
Eivissa |
801.309,96€ |
Sant Antoni de Portmany |
491.410,40€ |
Sant Josep de sa Talaia |
635.246,13€ |
Sant Joan de Labritja |
128.104,34€ |
Santa Eulària des Riu |
715.662,42€ |
TOTAL |
2.771.733,25€ |
Per tant, l'aportació del Consell Insular d'Eivissa a l'objecte del present conveni queda distribuida de la següent forma:
Ajuntaments |
Cànon de retorn inversió gestió residus |
Altres despeses neteja |
Aportació total |
---|---|---|---|
Ajuntament d'Eivissa |
801.309,96 € |
401.228,04 € |
1.202.538,00 € |
Ajuntament de Sant Antoni de Portmany |
491.410,40 € |
314.859,60 € |
806.270,00 € |
Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia |
635.246,13 € |
454.507,87 € |
1.089.754,00 € |
Ajuntament de Sant Joan de Labritja |
128.104,34 € |
80.260,66 € |
208.365,00 € |
Ajuntament de Sta. Eulària des Riu |
715.662,42 € |
432.275,58 € |
1.147.938,00 € |
TOTAL |
2.771.733,25 € |
1.683.131,75 € |
4.454.865,00 € |
7. La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID, justifica, en l'exposició de motius, que la seua finalitat principal, ha de ser la d'impulsar l'activitat econòmica i la creació de feina mitjançant una gestió més eficient dels recursos de les administracions públiques, així com la consolidació d'instruments de col·laboració i de coordinació entre les administracions. Es evident, que l'activitat de foment i les ajudes econòmiques presteses que desitgen disminuir la càrrega impositiva de la ciutadania, ajudaran a impulsar la reactivació de l'activitat econòmica, tan necessària en aquest moments de crisis.
8. Per la seua banda el Consell Insular d'Eivissa, en virtut de l'article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL) té, entre les seues competències pròpies:
“Article 36
1. Són competències pròpies de la Diputació o entitat equivalent les que li atribueixin en aquest concepte les lleis de l'Estat i de les Comunitats Autònomes en els diferents sectors de l'acció pública i, en tot cas, les següents:
(...) b) L'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment als de menor capacitat econòmica i de gestió (...).
d) La cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social i en la planificació en el territori provincial, d'acord amb les competències de la resta d'administracions públiques en aquest àmbit.
2. A l'efecte del que es disposa en les lletres a, b i c de l'apartat anterior, la Diputació o entitat equivalent:
(...)
b) Assegura l'accés de la població de la Província al conjunt dels serveis mínims de competència municipal i a la major eficàcia i economia en la prestació d'aquests mitjançant qualssevol fórmules d'assistència i cooperació municipal.
Amb aquesta finalitat, les Diputacions o entitats equivalents podran atorgar subvencions i ajudes amb càrrec als seus recursos propis per a la realització i el manteniment d'obres i serveis municipals, que s'instrumentaran a través de plans especials o altres instruments específics”.
9. D'altra banda, la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, disposa al seu article 46 que els consells insulars podran subscriure convenis o acords de cooperació amb la resta d'administracions públiques, en els quals s'estableixin lliurement els instruments de col·laboració necessaris per a l'assoliment de finalitats comunes d'interès públic i, d'una manera especial, amb els municipis de la mateixa illa per tal de garantir l'accés de la població al conjunt dels serveis municipals i la major eficàcia de la prestació d'aquests.
Finalment la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears estableix a l'article 68.1 que els ens locals poden subscriure, entre aquestos i amb les altres administracions, convenis interadministratius per a la millor prestació dels serveis públics.
La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, preveu al seu article 48.1 que les administracions públiques, els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents i les universitats públiques, en l'àmbit de les seues competències respectives, poden subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat, sense que això pugui suposar cessió de la titularitat de la competència.
L'esmentada llei als seus articles 48 i següents estableix el règim jurídic d'aplicació als convenis.
Per tot l'exposat, les parts ens reconeixem mútuament la representació en la qual actuen i la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, amb subjecció a les següents
Clàusules
PRIMERA. Objecte del Conveni
Aquest Conveni de col·laboració, en el marc de la capacitat jurídica dels qui l'atorguen i de conformitat amb les competències que exerceix cada administració intervinent, té per objecte regular les aportacions del CIE a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per tal d'assistir al consistori en el finançament del cànon de la inversió per a la gestió de residus municipals urbans, per a aquest any 2021, el qual derivarà en la reducció d'una taxa d'exacció potestativa i, en conseqüència, en una disminució de la càrrega econòmica sobre la ciutadania en una situació de crisi en la qual la seva activitat de consum resulta fonamental per a la recuperació econòmica que es pretén assolir.
Així mateix, mitjançant l'aportació del CIE es subvencionaran altres despeses municipals en concepte de neteja i desinfecció viària, neteja i desinfecció de contenidors, neteja i desinfecció d'espais públics (parcs infantils, col·legis, mercats municipals, etc.) i neteja i desinfecció de zones costaneres, platges i de litoral, com a mesura per fer front a la crisi econòmica derivada de la COVID-19 per tal de pal·liar l'augment de les taxes d'exacció potestativa de fems a la ciutadania del municipi durant l'exercici pressupostari 2021, i com ajuda a l'esforç econòmic que l'ajuntament ha degut realitzar necessàriament amb ocasió de l'increment dels serveis públics de neteja i desinfecció per mor de la pandèmia de la COVID19.
SEGONA. Compromisos de les parts
Són obligacions del Consell Insular d'Eivissa:
L'aportació econòmica a l'Ajuntament Santa Eulària des Riu de la quantia 1.147.938,00€ de la partida pressupostària 9420-46207. Les quanties a aportar pel Consell Insular d'Eivissa tendran, en tot cas, el caràcter d'aportacions màximes.
Són obligacions de l'Ajuntament de Santa Eulària:
La tramitació de l'aportació dinerària per a aquest any 2021, amb l'obligació de repercutir en la minoració, com a mínim entre el 20 i el 30 % dels imports en els rebuts individuals corresponents, en els impostos o les taxes de fems que es cobren a la ciutadania del seu municipi.
TERCERA. Compatibilitat de les ajudes
Aquesta aportació és compatible amb qualsevol altra ajuda pel mateix concepte que es concedeixi per part d'altres entitats públiques o privades, sense perjudici de l'obligació de l'Ajuntament de comunicar aquest fet al Consell Insular d'Eivissa.
En cap cas l'import de les aportacions i les ajudes rebudes pel mateix concepte, aïlladament o en concurrència, no pot superar el cost total de les prestacions dels serveis, de conformitat amb el que disposa l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
QUARTA. Comissió de seguiment
Aquesta comissió estarà integrada per:
La comissió podrà convocar a les seues reunions els assessors que consideri oportú d'acord amb els assumptes que hagin d'avaluar en cada sessió.
Són funcions d'aquesta Comissió:
a. El seguiment, la vigilància i el control de l'execució del Conveni i dels compromisos adquirits per les parts.
b. Resoldre els problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar-se respecte del Conveni.
CINQUENA. Naturalesa del Conveni
El present Conveni de col·laboració es troba exclòs de l'àmbit d'aplicació del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, d'acord amb el que estableix l'article 4.1.c d'aquest Text refós, així com de l'àmbit d'aplicació de la Llei 38/2003, general de subvencions, segons el que disposa el seu article 2.2 i article 2.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
SISENA. Liquidació del Conveni
El compliment i/o la resolució del Conveni donarà lloc a la liquidació amb l'objecte de finalitzar les obligacions i els compromisos de cada una de les parts en els termes de l'article 52 de la Llei 40/2015.
SETENA. Pagament
El primer pagament anticipat es farà a la signatura del present Conveni i correspon al 75 % de l'aportació prevista per a aquest exercici pressupostari i que es justificarà abans del 5 de novembre.
El segon pagament corresponent al 25 % restant de l'aportació prevista s'ordenarà abans del 10 de desembre d'aquest exercici i una vegada que s'hagi justificat la despesa amb una quantitat igual o superior al total de la subvenció atorgada.
VUITENA. Justificació
Per a la justificació, l'Ajuntament haurà de presentar la documentació següent:
a. Informe de la Intervenció, certificat per la Secretaria de l'Ajuntament de la despesa realitzada i efectivament pagada, adjuntant taula de fulls de càcul, factures de l'UTE responsable de la gestió de les instal·lacions de tractament Ca na Putxa i les despeses realitzades per l'Ajuntament en concepte de neteja i desinfecció viària, neteja i desinfecció de contenidors, neteja i desinfecció d'espais públics, com parcs infantils, col·legis, camins o zones costaneres, platges i de litoral.
b. Certificat de l'import de l'aportació econòmica rebuda que s'ha utilitzat a no repercutir a la ciutadania l'increment derivat del cànon de retorn de la inversió de la planta de de les instal·lacions de tractament de residus de Ca na Putxa.
c. Certificat en el qual consti que l'Ajuntament ha reduït el rebut individual de fems a la ciutadania en un percentatge no inferior al 20 % i que la minoració és igual o superior a la quantitat de la subvenció rebuda mitjançant el present conveni.
d. L'ajuntament haurà de justificar al CIE, fins i tot amb posterioritat a la finalització de la vigència del conveni, qualsevol variació de les despeses efectivament incorregudes que impliqui que aquestes siguin finalment inferiors a l'import total de la subvenció pagada, com a mínim en allò que fa referència al cànon de retorn de la inversió de les instal·lacions de Ca na Putxa, als efectes d'aplicar, en el seu cas, allò previst a la Clàusula de justificació final següent.
NOVENA. Justificació final
Si una vegada revisada la documentació justificativa de les actuacions realitzades objecte d'aquest Conveni es comprova que les despeses justificades per l'Ajuntament són inferiors a les derivades de l'execució total del Conveni, l'Ajuntament ha de retornar al CIE les quanties no aplicades ja cobrades anticipadament.
A aquests efectes, s'iniciarà el procediment establert per reintegrar pagaments indeguts, mitjançant un acord d'iniciació que es notificarà a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i fixarà la quantia del reintegrament i el termini per formular-hi al·legacions o fer l'ingrés.
Pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i d'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
En qualsevol cas, si la despesa justificada pel que fa al cànon de retorn és inferior a la subvencionada, la diferència podrà ser justificada amb despeses de neteja, si es justifica que aquestes han estat superiors, en lloc d'haver-se de retornar les quanties cobrades anticipadament.
DESENA. Seguiment
El seguiment i l'avaluació de les actuacions objecte d'aquest Conveni es realitzarà a través dels representants de les parts integrants de la Comissió Mixta que es constituirà a tal efecte.
ONZENA. Revisió i modificació del Conveni
Els termes d'aquest conveni podran ser revisats sempre que no alterin l'import de l'ajuda total concedida, la finalització o el seu termini d'execució.
Qualsevol altre tipus de modificació dels termes del present conveni, haurà de ser aprovada per les parts i serà inclosa en aquest conveni en forma d'addenda, a proposta de la Comissió Mixta de Seguiment.
DOTZENA. Informació i divulgació
Caldrà que l'Ajuntament consigni en els seus rebuts de fems que el CIE aporta el finançament rebut i que es repercuteix directament a la ciutadania del seu municipi.
L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu té les obligacions de fer constar el finançament del CIE i de comunicar i convocar representats del CIE, a través del seu Gabinet de Premsa, a qualsevol acte de difusió en mitjans de comunicació que realitzi la corporació local amb motiu de la subvenció rebuda.
TREZCENA. Extinció
Seran causes de resolució i extinció del conveni, a més de la determinada per la seua vigència:
CATORZENA. Reintegrament i revocació de l'ajuda
1. L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell Insular d'Eivissa mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
En cas de reintegrament total o parcial pertocarà aplicar els interessos de demora, d'acord amb l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la Llei general de subvencions i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
2. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau d'incompliment material |
Percentatge de reducció |
> 0 % i < 25 % |
25 % |
> 25 % i < 50 % |
50 % |
> 50 % i < 75 % |
75 % |
> 75 % i < 100 % |
90 % |
100 % |
100 % |
La comissió mixta de seguiment aplicarà aquests criteris per determinar, si en fos el cas, l'import a reintegrar.
QUINZENA. Règim jurídic
El present conveni no té caràcter contractual sinó que articula una subvenció, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present Conveni, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En la realització de les activitats objecte d'aquest Conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals que hi sigui d'aplicació.
SETZENA. VIGÈNCIA
Aquest Conveni és vigent des del moment de la signatura fins al 31 de desembre de 2021 i comprèn totes les actuacions descrites a la clàusula segona que siguin objecte de les aportacions corresponents.
DISSETENA. Pròrroga
Queda prohibida la reconducció tàcita del Conveni; no obstant això, aquest Conveni es podrà prorrogar per voluntat de les parts per anys posteriors mitjançant una addenda al Conveni.
DIVUITENA. Publicitat del conveni
El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions (LGS), al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
DINOVENA. Òrgan competent per instruir i resoldre el procediment
El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), que atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal "l'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria de cooperació i assistència local als municipis de l'illa, recollides tant a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local com a la Llei 8/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de règim local".
Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva, l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020).
Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, de conformitat amb l'establert al Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu "aprovar els convenis amb altres entitats públiques o privades la quantia dels quals superi els quinze mil euros (15.000 €)".
VINTENA. Diferències en la interpretació del Conveni
Les parts que subscrivim aquest Conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i interpretació. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest Conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
I en prova de conformitat, ambdues parts signam aquest Conveni en dos exemplars i a un sol efecte.
Eivissa, 3 d'agost de 2021
Pel Consell Insular d'Eivissa Per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu
Eivissa, 13 d'agost de 2021
La cap de Servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna