Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 366817
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases i la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç i artesania local, i l’emprenedoria empresarial a l’illa d’Eivissa en les activitats realitzades en el període comprès entre el dia 14 de març de 2020 i 31 de juliol de 2021
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 13 d'agost de 2021, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:
"(...)
PROPOSTA D'ACORD:
PRIMER.- APROVAR la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç i artesania local, i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa en les activitats realitzades en el període comprès entre el dia 14 de març de 2020 i 31 de juliol de 2021, així com el seu extracte, que obren a l'expedient de 2021 núm. 2021/00014548R amb CSV núm. 13523611610260146067, de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).
SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de CENT SETANTA-CINC MIL EUROS (175.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.46204 del vigent pressupost.
TERCER.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, la concessió, l'abonament i la revocació de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.
QUART.- Designar com a membres de la comissió avaluadora prevista a la base onzena de la convocatòria, les següents persones:
1. Olga Torres Ribas, presidenta titular; Rebeca Miguel Climent, suplent
2. Antònia Prats Marí, secretària titular; Concepción Rebollo Laserna, suplent
3. Rebeca Miguel Climent, vocal; Eulalia Guasch Torres, suplent
4. Eulalia Guasch Torres, vocal; Isabel M. Riera Barceló, suplent
5. Goretti Costa Ferrer, vocal; Raquel Delgado Ramis, suplent
CINQUÈ.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
Assumpte: Aprovació de les Bases de la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç i artesania local, i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa en les activitats realitzades en el període comprès entre el dia 14 de març de 2020 i 31 de juliol de 2021
1. Objecte i finalitat
L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades als ajuntaments de l'illa d'Eivissa que hagin realitzat accions de dinamització del comerç i artesania local i emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa en el període comprès entre el dia 14 de març de 2020 i 31 de juliol de 2021.
Aquestes ajudes estan previstes al Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2020-2022, publicat al BOIB núm. 13, de 30 de gener de 2021, on s'estableix que la seva finalitat és incrementar i donar visibilitat de l'activitat artesanal de l'illa d'Eivissa, activar i mantenir el comerç local de l'illa d'Eivissa i millorar l'economia insular, així com l'increment de la població en actiu.
2. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPAC), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (TRLS en endavant), i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS en endavant), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (en endavant RLGS), en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
3. Dotació econòmica
El pressupost per a aquesta convocatòria és de CENT SETANTA CINC MIL EUROS (175.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2021, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.46204.
En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantia que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a altres línies d'ajudes del Departament Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal.
4. Beneficiaris
4.1 Requisits
Podran obtenir la condició de beneficiaris de les presents ajudes tots els ajuntaments de l'illa d'Eivissa que hagin realitzat accions de dinamització comercial i artesanal, i emprenedoria empresarial i que reuneixin els requisits següents:
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa i de les altres obligacions tributàries amb Hisenda de l'Estat i Comunitat autònoma i amb la Seguretat Social, imposades per la normativa vigent.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiari establertes a l'article 13 de LGS, i a l'article 10 del TRLS.
4.2. Obligacions dels beneficiaris
4.1. Justificar la realització de l'activitat i també acreditar el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.
4.2. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions. En aquest sentit, el Consell Insular d'Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes i institucions.
4.3. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini màxim de quinze dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la notificació de l'obtenció de la subvenció concurrent.
4.4. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
4.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
4.6. Adoptar mesures de difusió de l'ajuda concedida, bé mitjançant la inclusió de l'escut oficial del Consell Insular d'Eivissa en la cartelleria anunciadora de l'activitat, o en el material editat o realitzat; o bé mitjançant la inserció de l'acord de concessió d'ajuda en el tauler d'anuncis de l'ajuntament corresponent (o a través de qualsevol altre mitjà, sempre que permeti major difusió), dins dels seixanta primers dies comptadors des del dia següent al de la notificació de la concessió de la subvenció, mantenint aquesta exposició almenys durant vint dies.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin la LGS, el RLGS i el TRLS, en tot allò que hi siguin d'aplicació.
5. Activitats subvencionables
Seran objecte de subvenció les activitats per dinamitzar el comerç local, millorar la imatge i actualització del comerç, la formació del sector comercial, el foment i la formació de l'artesania local i el foment de la emprenedoria empresarial realitzades entre el dia 14 de març de 2020 fins al dia 31 de juliol de 2021, ambdós inclosos. També es podran tenir en compte aquelles activitats que encara que no s'hagin finalitzat dintre del període esmentat, tenguin visibilitat durant l'any 2021 i les despeses de la seva execució hagin estat realitzades i pagades en el termini indicat.
La subvenció serà del 60 % de les despeses subvencionables següents:
- Despeses de realització d'estudis i programes orientats a la formulació de propostes concretes d'actuació comercial, que tenguin una incidència directa en la dinamització del comerç local o en la catalogació del comerç emblemàtic, fets per persones físiques o jurídiques consultores especialitzades en el sector comercial.
- Despeses de realització d'activitats de formació d'interès comercial, presencial o digital, amb vista a la renovació, millora d'imatge comerç, modernització, o similar dels comerços, fets per persones o empreses especialitzades.
- Despeses en la realització d'accions de comunicació i publicitat, promoció de vendes, animació comercial, visibilitat del comerç emblemàtic, aparadorisme, a través de les diferents plataformes i mitjans online i offline.
- Implantació i desenvolupament de plataformes de comercialització i pàgines web per a la dinamització de zones comercials, o sectors comercials.
- Despeses relatives al desenvolupament de mercats o fires específiques per a comerços per a la incentivació del consum, activitats d'animació per al foment d'una zona comercial i esdeveniments similars que tenguin una incidència directa en el sector.
- Despeses derivades de l'adquisició de material i articles promocionals.
- Despeses derivades del compliment de la normativa de residus, pel que respecta a l'eliminació de plàstics en el desenvolupament de l'activitat comercial.
- Despeses relatives al desenvolupament de mercats o fires artesanals, per a la incentivació del consum de productes artesanals, i esdeveniments similars que tenguin una incidència directa en el sector. Aquests mercats, fires, etc, hauran de comptar amb una participació com a mínim del 60% de persones amb carta d'artesà o mestre artesà, o en estat de tramitació de la carta.
- Despeses relatives a la divulgació de l'artesania tradicional d'Eivissa, mitjançant cursos de formació i esdeveniments específics d'artesania tradicional.
- Despeses de realització d'esdeveniments per al foment de l'emprenedoria empresarial i l'increment de l'ocupació laboral.
En el cas d'activitats que hagin rebut finançament per part d'altres Departaments del Consell Insular d'Eivissa, aquestes no podran ser objecte de la present subvenció.
En cap cas, seran considerades despeses subvencionables:
- Despeses corresponents a obra o a adquisició de béns i equipaments inventariables, o lloguer de locals.
- Les despeses que no compleixin l'objecte de la convocatòria.
- Despeses derivades del pagament de tributs i impostos.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
- Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, com és el cas de l'IVA.
- Despeses de realització de còctels, àpats i similars.
- Despeses relatives a decoracions i similars que no formin part d'un esdeveniment.
- Despeses del personal propi de l'entitat sol·licitant, i aquelles que no estiguin relacionades directament amb l'activitat subvencionada.
- Despeses relatives a la incentivació del consum de productes de segona mà.
6. Procediment de concessió i compatibilitat
6.1 Procediment de concessió i distribució dels ajuts
D'acord amb l'article 30.7 de la LGS i l'article 39.7 del TRLS, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà perquè hi concorrin les entitats sol·licitants, en règim de concurrència no competitiva, i s'establirà una prelació de les sol·licituds presentades que compleixin els requisits d'aquest convocatòria, segons l'ordre d'entrada i fins esgotar el crèdit disponible per a cada ajuntament, i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació
Per a la concessió dels ajuts, es realitzarà una distribució proporcional directa de la quantia màxima de 175.000 €, en funció del percentatge comercial i el percentatge d'habitants que té cada municipi segons resulta de l'estudi del Cens Comercial de juny de 2018 encarregat pel Consell Insular d'Eivissa (aplicant un 60 %) i el nombre d'habitants del municipi (40 %). El percentatge i el crèdit resultant de cada ajuntament és el següent:
Ajuntament d'Eivissa: 44,12 %; suposa un crèdit de 77.210 €
Ajuntament de Santa Eulària des Riu: 23,96 %; suposa un crèdit de 41.930 €
Ajuntament de Sant Antoni de Portmany: 15,96 %; suposa un crèdit de 27.930 €
Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia: 13,16 %; suposa un crèdit de 23.030 €
Ajuntament de Sant Joan de Labritja: 2,80 %; suposa un crèdit de 4.900 €
Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
En el cas que no s'exhaureix el crèdit designat a un o varis ajuntaments, la quantia sobrant es repartirà de manera proporcional, segons el criteri anterior, entre la resta d'ajuntaments.
6.2 Compatibilitat
Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades, però no són compatibles amb altres ajuts que hagi atorgat el Consell Insular d'Eivissa.
El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada.
L'import de les subvencions en cap cas no pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
7. Sol·licituds i documentació a presentar
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds es presentaran amb la següent documentació:
- Memòria descriptiva de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció que inclogui el detall de les dades següents:
- Documentació justificativa, que inclou la documentació següent:
Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat degudament pagada en el període subvencionable (entre el dia 14 de març de 2020 i el 31 de juliol de 2021).
Les sol·licituds incorporen una declaració responsable que l'ajuntament sol·licitant no es troba sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 13 de la LGS, i en l'article 10 del TRLS.
Així mateix, en la sol·licitud poden autoritzar a l'òrgan instructor per comprovar les dades que acrediten que es troben al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i Comunitat Autònoma, i d'estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d'Eivissa.
8. Lloc i termini de presentació
Les sol·licituds i la documentació requerida es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es registraran a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, de conformitat amb el previst a l'article 14 de la LPAC.
El fet de presentar la sol·licitud per a les ajudes implica l'acceptació d'aquestes bases.
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies a partir d'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
9. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
9.1 El Departament Promoció Econòmica i Empresarial i Cooperació Municipal és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb allò establert a l'article tercer, apartat 5.b), del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020).
9.2 Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer, apartat i, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa(BOIB núm. 98 Ext., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, i al BOIB núm. 101, de 4-6-2020 ).
9.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, modificat pel Decret de Presidència núm. 768 de 2020 (BOIB 153 de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)“.
9.4 Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, de la qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.
10. Instrucció, esmena i millora de la sol·licitud
10.1. El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds, que valorarà aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i l'objecte d'aquestes ajudes.
10.2. Després de valorar les sol·licituds, es requerirà als ajuntaments interessats, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la LPAC, per a esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver rebut la notificació.
Si en el termini de deu dies hàbils l'ajuntament no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'ajuntament desisteix de la seua petició.
L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
11. Comissió avaluadora
La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon la funció d'emetre l'informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució de les sol·licituds d'ajudes, examinant i valorant els projectes presentats.
La comissió d'avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d'aquestes ajudes, d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència.
12. Proposta de resolució provisional, resolució i notificació
12.1. Les sol·licituds de subvenció es resoldran d'acord amb la distribució dels fons prevista en el punt 6 d'aquestes bases, fins que s'exhaureixin els crèdits disponibles per a cada ajuntament, per ordre d'entrada de les sol·licituds.
Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita LGS, el Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, com a òrgan instructor, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, amb la proposta de la quantia que correspongui a les sol·licituds estimades; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa de d'exclusió i de denegació o desestimació, i aquesta es comunicarà a cadascun dels ajuntament interessats, que tendran un termini de 10 dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
12.2 Examinades les al·legacions adduïdes, si és el cas, es formularà la resolució definitiva que expressarà la proposta de la concessió de l'ajuda; degudament motivada, i s'elevarà a la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal.
La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l'adopció de l'acord del Consell Executiu. Una vegada rebuda la notificació, els ajuntaments beneficiaris hauran de comunicar la seua acceptació, no obstant això, passats 5 dies hàbils des de la recepció de la notificació sense cap resposta, s'entendrà que l'ajuntament accepta la proposta.
D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
11. Comissió avaluadora
La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon la funció d'emetre l'informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució de les sol·licituds d'ajudes, examinant i valorant els projectes presentats.
La comissió d'avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d'aquestes ajudes, d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència.
12. Proposta de resolució provisional, resolució i notificació
12.1. Les sol·licituds de subvenció es resoldran d'acord amb la distribució dels fons prevista en el punt 6 d'aquestes bases, fins que s'exhaureixin els crèdits disponibles per a cada ajuntament, per ordre d'entrada de les sol·licituds.
Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, de conformitat amb l'article 24.4 de la dita LGS, el Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, com a òrgan instructor, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, amb la proposta de la quantia que correspongui a les sol·licituds estimades; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i denegades o desestimades, s'indicarà la causa de d'exclusió i de denegació o desestimació, i aquesta es comunicarà a cadascun dels ajuntament interessats, que tendran un termini de 10 dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
12.2 Examinades les al·legacions adduïdes, si és el cas, es formularà la resolució definitiva que expressarà la proposta de la concessió de l'ajuda; degudament motivada, i s'elevarà a la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal.
La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l'adopció de l'acord del Consell Executiu. Una vegada rebuda la notificació, els ajuntaments beneficiaris hauran de comunicar la seua acceptació, no obstant això, passats 5 dies hàbils des de la recepció de la notificació sense cap resposta, s'entendrà que l'ajuntament accepta la proposta.
D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
13. Pagament de les subvencions
Aquestes ajudes que atorgui el Consell Insular d'Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió.
Per efectuar el pagament els ajuntaments han de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d'Eivissa amb caràcter previ a la proposta de resolució de la concessió.
Tota alteració de les condicions que s'han tengut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
14. Criteris de graduació de possibles incompliments, revocació i reintegrament
14.1 Criteris de graduació
Els criteris de graduació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions resulten d'aplicació a l'hora de determinar, en aquest cas, l'import a reintegrar.
Si en la realització de la comprovació o el control per part de l'administració es posa de manifest la falta de pagament de totes o part de les despeses justificades, una vegada cobrada la subvenció, sent aquestes exigibles pels respectius creditors, s'exigirà el reintegrament aplicant el principi de proporcionalitat, a efectes del qual es considerarà reintegrable la subvenció en proporció a les despeses impagades.
En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, i els articles 13.n i 44 del TRLS, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau d'incompliment material |
Percentatge de reducció |
> 0 % i < 25 % |
25 % |
> 25 % i < 50 % |
50 % |
> 50 % i < 75 % |
75 % |
> 75 % i < 100 % |
90 % |
100 % |
100 % |
Així mateix, l'incompliment de l'obligació de donar publicitat a la subvenció concedida en els termes establerts al punt 4.2, donarà lloc al reintegrament del 20 % de la subvenció de l'activitat a la qual no s'hagi donat publicitat.
14.2 Revocació i reintegrament
Pertoca revocar la concessió de l'ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió i, com a conseqüència de la revocació, pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per l'entitat beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears).
Les causes de reintegrament de la subvenció són les establertes a l'article 37 de la LGS, a l'article 44 TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable, i el reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II, capítol II de la LGS.
15. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (de les Illes Balears). Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
16. Règim de Recursos
16.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.
16.2. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.
16.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions del consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16).
El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
17. Publicitat
Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB.
L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
Annex 1
Sol·licitud de la convocatòria d'ajudes als ajuntaments per al foment del comerç i artesania local, i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa en les activitats realitzades en el període comprès entre el dia 14 de març de 2020 i 31 de juliol de 2021
Dades de l'ajuntament sol·licitant
Nom: |
NIF: |
||
Domicili: |
Núm.: Pis: |
||
Població: |
|
Codi postal: Província: |
|
Telèfon: |
Fax: |
Adreça electrònica: |
Representant de l'ajuntament
Nom i llinatges: |
NIF: |
||
Domicili: |
Núm.: Pis: |
||
Població: |
|
Codi postal: Província: |
|
Telèfon: |
Fax: |
Adreça electrònica: |
Es sol·licita al Consell Insular d'Eivissa una subvenció per import de |
€ |
Total despeses justificades |
€ |
1.- Declar responsablement:
1. Que aquest ajuntament reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
(assenyalau amb una X el vostre cas)
( ) Que autoritz el Consell Insular d'Eivissa perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa del fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i Autonòmica i davant la Seguretat Social, així com autoritz a la comprovació davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa.
( ) Que no autoritz el Consell Insular d'Eivissa perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa del fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i Autonòmica, davant la Seguretat Social, però si que s'autoritza a la comprovació davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa. Per aquest motiu, s'adjunten certificats en vigor de Hisenda de l'Estat Espanyol i Comunitat Autònoma i certificat de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions tributàries.
Present la documentació següent: (assenyalau amb una X el vostre cas)
( ) Memòria detallada de les característiques del projecte de conformitat amb el previst al punt 7 de les bases.
( ) Documents justificatius del projecte:
( ) Informe de Intervenció, certificat per la Secretaria de l'Ajuntament en la qual s'acrediti el conjunt de les despeses realitzades i pagades, relatives a l'objecte de la subvenció sol·licitada.
( ) Certificació emesa per la secretaria de la corporació comprensiva de la relació detallada de les despeses amb la indicació de l'import, objecte i creditor de la despesa, així com dels ingressos percebuts per a cadascuna de les activitats sol·licitades. Aquesta relació haurà d'incloure altres ingressos o subvencions que els ajuntaments hagin pogut percebre, amb indicació del import i la seua procedència.
( ) Certificació emesa per la secretaria o de l'òrgan competent en què s'especifiqui que les actuacions objecte de l'ajuda s'han dut a terme d'acord amb la legislació de contractació de l'administració pública i del sector públic.
SOL·LICIT:
La subvenció destinada als ajuntaments per al foment del comerç i artesania local, i l'emprenedoria empresarial a l'illa d'Eivissa de les activitats realitzades entre el 14 de març de 2020 i el 31 de juliol de 2021, de conformitat amb la memòria del projecte i els documents justificatius que adjunt a aquest document.
Eivissa, ____ d _____________________ de 2021
(Signatura de la persona representant de l'ajuntament)
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb l'establert a l la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, a Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa ,al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es)dirigint escrit, de forma electrònica o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA
(...)”.
Eivissa, 13 d'agost de 2021
La cap de secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas