Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 365826
Resolució de la directora gerent de l’Hospital de Manacor de 12 d’agost de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Control i Gestió d’Admissió de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca)
Fets
Cal cobrir el lloc de feina de cap del Servei de Control i Gestió d'Admissió corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca).
Fonaments de dret
1. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 (BOIB núm. 75, de 21 de maig de 2011).
2. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 23 de maig de 2011 per la qual es dicten instruccions per aplicar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87, d'11 de juny de 2011).
3. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012 pel qual es modifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013 (BOIB núm. 11, de 22 de gener de 2013).
4. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d'11 de març de 2021 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari de la sanitat pública autonòmica en la persona titular de la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals i en les persones titulars de les gerències territorials (BOIB núm. 39, de 20 de març de 2021).
5. El Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018).
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Control i Gestió d'Admissió de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca), d'acord amb les bases reguladores que es publiquen en l'annex 1.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciós-administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Manacor, 12 d'agost de 2021
La directora gerent de l'Hospital de Manacor Catalina Vadell Nadal Per delegació del director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 39, de 20/03/2021)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Lloc de feina convocat
Es convoca el lloc de feina de cap del Servei de Control i Gestió d'Admissió de l'Hospital de Manacor.
2. Característiques del lloc de feina
2.1. Depèn orgànicament i funcionalment de la directora gerent de l'Hospital de Manacor.
2.2. Ha d'acomplir les funcions de cap del Servei de Control i Gestió d'Admissió de l'Hospital de Manacor:
a) Estudi i control de les dades de l'activitat (rehabilitació, diàlisi, consultes externes, hospitalització i urgències).
b) Gestió, control i coordinació dels serveis d'Admissió, Atenció a les Persones, Documentació Clínica i Arxius, i Gestió d'Agendes.
c) Seguiment de les llistes d'espera (quirúrgica i de consulta externes).
d) Organització de les derivacions a altres centres, dins i fora de l'àrea del Servei de Salut.
e) Revisió i control de la facturació i de les peticions en centres concertats.
f) Monitorar i gestionar els objectius definits pel Servei d'Admissió en el contracte de gestió.
g) Control de qualitat de les aplicacions informàtiques emprades al Servei d'Admissió.
h) Prevenció: impulsar i coordinar totes les actuacions que es duguin a terme al Servei i controlar que segueixin les directrius establertes sobre prevenció de riscs laborals, a fi de garantir la seguretat i la salut dels components del Servei i de les persones que el visitin.
i) Proposar a la Direcció Gerència la metodologia per al procés de planificació estratègica, i assessorar-la-hi, a fi de complir els objectius establerts pel Servei de Salut.
j) Mantenir les relacions tècniques operacionals amb els organismes externs que consulten i requereixen informació sobre els indicadors de la gestió del Servei d'Admissió.
k) Qualsevol altra tasca que li pugui encomanar la Direcció Gerència.
3. Requisits
3.1. Tenir la condició de personal estatutari fix de gestió i serveis i pertànyer a alguna categoria dels subgrups A1 o A2.
3.2. Estar en la situació de servei actiu o de reserva de plaça en alguna institució sanitària del Sistema Nacional de Salut.
3.3. Acreditar el nivell de coneixements de català establert per la normativa aplicable.
3.4. Aquests requisits s'han de complir en la data de publicació de la convocatòria, excepte el relatiu al nivell de coneixements de català, que s'ha d'acreditar en el termini per presentar sol·licituds.
4. Tràmit de sol·licitud
4.1. La sol·licitud per participar en el procés selectiu s'ha de presentar, seguint el model de l'annex 2, dins el termini de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Adreçada a l'òrgan que la convoca, s'ha de formalitzar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per qualsevol de les vies previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.2. Documentació que cal aportar
Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han d'aportar els documents següents:
a) Currículum, en el qual han de figurar com a mínim els apartats següents:
– Formació universitària.
– Formació especialitzada (es valorarà especialment la formació específica sobre gestió de serveis clínics).
– Experiència professional.
b) Fotocòpia compulsada del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).
c) Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament (o contracte).
d) Fotocòpia compulsada del certificat de nivell de coneixements de català, sense perjudici del que estableix la base 3.3.
e) Documents que acreditin els requisits i els mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).
5. Resolució de la convocatòria
5.1. D'acord amb el punt 8 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, l'òrgan competent verificarà si els aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides en la convocatòria. Posteriorment es durà a terme el procés de valoració dels mèrits.
5.2. D'acord amb el punt 6 d'aquest Acord, cada comissió de selecció ha d'elevar a l'òrgan competent la resolució provisional del concurs, que ha d'indicar la puntuació obtinguda per cada aspirant i s'ha de publicar en els taulers d'anuncis de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es). Contra aquesta resolució, les persones interessades hi podran presentar al·legacions en el termini de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de la publicació. Les al·legacions seran resoltes per mitjà de la resolució definitiva del concurs, que es publicarà igualment en els taulers d'anuncis de l'Hospital de Manacor, en el web del Servei de Salut i també en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5.3. Una vegada finalitzat el procés selectiu s'efectuarà el nomenament del candidat que hagi obtingut la puntuació més alta. L'òrgan convocant dictarà una resolució per designar la persona seleccionada, contra la qual es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta resolució.
5.4. De conformitat amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999 i amb el punt 8.2 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, la convocatòria pot ser declarada deserta si es considera que no hi ha concorregut cap aspirant que sigui idoni per ocupar el lloc de feina en qüestió.
5.5. Si és nomenada una persona que tengui la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i tengui la plaça estatutària fixa al mateix centre, continuarà ocupant aquesta plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria al mateix centre.
5.6. Si és nomenada una persona que tengui la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i tengui la plaça estatutària fixa en un altre centre, passarà a ocupar directament el lloc de feina en qüestió al centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte de la seva plaça estatutària fixa.
5.7. Si és nomenada una persona que tengui la condició de funcionari de carrera i tengui la plaça fixa en una altra administració pública, passarà a ocupar el lloc de feina directament al centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li pertoqui segons la normativa que li resulti aplicable.
5.8. Els titulars dels llocs de feina proveïts per aquest procediment poden ser destituïts discrecionalment per l'òrgan que els hagi nomenat (o per qui el substitueixi en l'exercici de la competència).
5.9. En els supòsits de renúncia, de cessament en el lloc de feina proveït pel sistema de lliure designació o de cessament per no haver superat les avaluacions que corresponguin al lloc proveït pel sistema de concurs de mèrits, des de la data en què aquests supòsits siguin efectius la persona nomenada deixarà d'ocupar el lloc de feina i passarà a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria.
ANNEX 2 Model de sol·licitud
Dades de l'aspirant
Primer llinatge: Segon llinatge:
Nom: Núm. doc. identitat:
Dades a l'efecte de rebre notificacions
Nom de la via:
Núm.: Pis: Porta: Localitat:
Codi postal: Municipi:
Telèfons: Adreça electrònica:
Dades professionals
Especialitat:
Categoria:
Centre on prest servei:
Província:
EXPÒS:
1. Que el dia _____ de/d' ________________________de 2021 es va publicar en el BOIB la Resolució de la directora gerent de l'Hospital de Manacor per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Control i Gestió d'Admissió de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor.
2. Que complesc els requisits exigits en la convocatòria.
Per això SOL·LICIT:
Ser admès/admesa en la convocatòria, per a la qual cosa adjunt a aquesta sol·licitud la documentació exigida.
, de/d' de 20
[rúbrica]
DIRECCIÓ GERÈNCIA DE L'HOSPITAL DE MANACOR