Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 363676
Resolució de la directora gerent de l’Hospital de Manacor d’11 d’agost de 2021 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de cap del Servei d’Obstetrícia i Ginecologia de l’Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca)
Resolució de la directora gerent de l'Hospital de Manacor d'11 d'agost de 2021 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia de l'Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca)
Fets
Cal cobrir el lloc de feina de cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca).
Fonaments de dret
1. El Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures [sic] de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.
3. La Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, modificada per la Resolució de 13 de setembre de 2017, que modificava la Resolució de 3 de juny de 2016 (BOIB núm. 10/2016 i BOIB núm. 119/2017).
4. L'apartat 3.c) de la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de Balears.
Per tot això dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel procediment de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor (Àrea de Salut de Mallorca), que es regeix per les bases que es publiquen en l'annex 1 d'aquesta resolució.
2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Manacor, 11 d'agost de 2021
La directora gerent de l'Hospital de Manacor Catalina Vadell Nadal Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 191, de 7 de novembre de 2020)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Lloc de feina
La denominació del lloc de feina és cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia de l'Hospital de Manacor.
2. Característiques generals
El règim jurídic del lloc de feina és l'establert en l'estatut marc del personal estatutari del Servei de Salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i la resta de disposicions aplicables.
3. Requisits dels aspirants
3.1. Requisits generals:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o qualsevol altre ratificat per Espanya, o tenir reconegut tal dret per alguna norma de rang legal.
b) Tenir el títol oficial corresponent que habiliti per a l'exercici professional de l'especialitat requerida per al lloc de feina.
c) De conformitat amb el Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018), acreditar el nivell B1 de coneixements de català per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti aquest nivell. No obstant això, atès que per a acomplir les funcions del lloc de feina es requereixen una qualificació, uns coneixements i unes habilitats directives especials, s'admetran totes les sol·licituds de participació encara que no es pugui acreditar el nivell de coneixements de català exigit, però l'adjudicatari queda obligat a obtenir-lo i acreditar-lo en un termini màxim de dos anys comptador a partir de la data en què prengui possessió del lloc de feina.
d) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.
e) Tenir complerts setze anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.
f) No haver estat separat del servei per mitjà d'un expedient disciplinari a qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per a exercir funcions públiques ni, si escau, per a la professió corresponent.
g) En el cas de les persones amb nacionalitat d'altres estats no esmentats en el paràgraf a), no estar inhabilitat per alguna sanció o pena per a l'exercici professional ni per a accedir a funcions o serveis públics al seu estat, ni haver estat separat per alguna sanció disciplinària d'alguna de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.
3.2. Requisits específics:
a) Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que tenguin una plaça en l'especialitat en la qual participin, i també els facultatius amb nomenament de funcionari de carrera o laboral fix que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat de què es tracti.
b) És un requisit haver ocupat una plaça de l'especialitat de què es tracti durant un període no inferior a tres anys. A aquest efecte se sumaran els períodes en què s'hagi ocupat una plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals, però es comptabilitzaran com un tot sol els períodes de temps en els quals s'hagi ocupat simultàniament més d'una plaça.
3.3. Acreditació dels requisits
Els requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir fins a la presa de possessió. L'acreditació s'ha de fer en el moment de presentar la sol·licitud.
4. Sol·licituds
4.1. Qui vulgui participar en aquesta convocatòria ha de presentar la sol·licitud seguint el model que figura en l'annex 2.
4.2. La sol·licitud per participar en el procés selectiu, adreçada a l'òrgan convocant, s'ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S'ha de formalitzar al Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per alguna de les vies que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud
5.1. Els aspirants han d'aportar els documents següents:
a) Fotocòpia compulsada del document d'identitat.
b) Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament, o del contracte, de l'especialitat a la qual s'opta.
c) Fotocòpia compulsada del títol, diploma o certificat oficial que acrediti el nivell B1 de coneixements de català.
d) Projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.
e) Historial professional, en el qual han de figurar com a mínim els apartats següents:
– formació universitària
– formació especialitzada
– experiència professional en els àmbits assistencial i docent
– mèrits científics i de recerca
– nivells de coneixement de català acreditables
– altres activitats
5.2. Els mèrits s'han d'acreditar per mitjà dels documents originals o de fotocòpies compulsades.
5.3. Pel que fa als treballs i a les publicacions científiques, es pot aportar una fotocòpia simple sempre que s'hi especifiqui la ressenya de la publicació o de la certificació acreditativa del centre o de la institució organitzadora si es tracta d'aportacions en reunions científiques que no han estat publicades.
6. Resolució de la convocatòria
6.1. Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds i quan l'òrgan competent hagi verificat que els aspirants compleixen els requisits, l'òrgan convocant dictarà una resolució per designar la persona seleccionada, que es publicarà de la mateixa manera que la resolució de convocatòria. Contra aquesta resolució es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta convocatòria.
6.2. D'acord amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, el lloc de feina convocat pot ser declarat desert si es considera que no hi ha concorregut cap candidat que sigui idoni per ocupar-lo.
6.3. Per resoldre aquesta convocatòria es valoraran els aspectes següents:
a) El projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial, que el candidat ha de defensar públicament davant l'òrgan convocant, estant acompanyat dels assessors que consideri oportuns.
b) Els mèrits documentals aportats juntament amb la sol·licitud.
6.4. Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l'Hospital de Manacor, continuarà ocupant la plaça de la seva categoria.
6.5. Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de feina en el centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte de la seva plaça estatutària fixa.
6.6. Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o una altra administració sanitària, o de funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc convocat i quedarà respecte de la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que sigui procedent i en la qual sigui declarada en l'administració d'origen.
7. Cessament
De conformitat amb l'article únic.5 del Decret 87/2006, la persona seleccionada pot ser destituïda discrecionalment per l'autoritat que n'hagi acordat el nomenament.
ANNEX 2 Model de sol·licitud
Dades personals
Nom: Primer llinatge:
Segon llinatge: Núm. doc. identitat:
Data de naixement: Nacionalitat:
Telèfon:
Domicili a l'efecte de rebre notificacions
Nom de la via:
Núm.: Pis: Porta: Localitat:
Codi postal: Municipi:
Dades professionals
Categoria: Especialitat:
Centre on prest serveis:
Província:
EXPÒS:
Que complesc tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.
SOL·LICIT:
Que s'admeti aquesta sol·licitud per optar al lloc de feina de cap del Servei d'Obstetrícia i Ginecologia de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor, per a la qual cosa adjunt els documents exigits en les bases.
, de/d' de 20
[signatura]
DIRECCIÓ GERÈNCIA DE L'HOSPITAL DE MANACOR