Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SINEU

Núm. 360954
Convocatòria procés selectiu per constitució borsa animador/a sociocultural Ajuntament de Sineu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió celebrada en data 29 de juliol de 2021 va aprovar les bases i la convocatòria del procés selectiu per a la creació d'una borsa de treball de animador/a sociocultural, personal laboral temporal, concurs lliure, acord que se publica als efectes de l'inici del període de presentació de sol·licituds.

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA D'ANIMADOR/A SOCIOCULTURAL, PERSONAL LABORAL TEMPORAL, MITJANÇANT CONCURS PER TORN LLIURE.

Primera.- Objecte

L'objecte de les presents bases és regular el procés de creació d'una borsa d'animador/a sociocultural per al desenvolupament de la dinamització juvenil de l'Ajuntament de Sineu, així com el desenvolupament de projectes concrets i puntuals que l'Ajuntament hagi d'executar en funció de les subvencions sol·licitades i rebudes per part d'altres organismes públics.

Segona.- Característiques del lloc

Les funcions es centraran bàsicament en les tasques següents, sense perjudici de que es puguin assignar altres relacionades amb el perfil seleccionat en funció de les subvencions que es vagin rebent per part dels organismes públics:

  • Redacció del projecte de dinamització juvenil de Sineu i el seu desenvolupament.
  • Planificar, executar i avaluar accions per a les persones joves, adaptades al context sociocultural.
  • Fomentar les iniciatives, facilitant eines per al desenvolupament personal i comunitari.
  • Estimular les relacions entre joves, potenciant la participació amb igualtat d'oportunitats i l'educació en el temps lliure.
  • Gestionar i establir vincles amb l'entorn per al desenvolupament del projecte (IES, recursos comunitaris, administracions, empreses...).
  • Oferir atenció i orientació en les inquietuds de les persones joves.

La contractació es realitzarà amb caràcter de personal laboral de caràcter temporal, categoria assimilada al grup C1 de funcionaris, amb una jornada a temps parcial de 20 hores setmanals.

Tercera.- Requisits de les persones aspirants

1.- Tenir la nacionalitat espanyola, o posseir la nacionalitat de qualsevol estat membre de la Unió Europa.

2.- Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

3.- Tenir 18 anys complits en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds.

4.- Estar en possessió del títol de Tècnic Superior en animació sociocultural i turística, de conformitat amb la normativa vigent de l'administració educativa que el regula.

5.- Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B2. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació del certificat de nivell de suficiència de llengua catalana o superior de la Direcció General de Política Lingüística o alguna de les titulacions equivalents.

Tots aquests requisits i els de caràcter general, s'hauran de complir abans de la data que finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

Quarta.- Presentació de sol·licituds

Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud de participació en el procés selectiu mitjançant el model adjunt en l'annex I de les presents bases.

Les sol·licituds es poden presentar:

1.- De forma presencial en el Registre General de l'Ajuntament de Sineu de dilluns a divendres de 9h a 14h, o en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2.- De forma telemàtica a la seu electrònica https://sineu.eadminitracio.cat, a través del procediment habilitat a l'efecte. Per poder accedir al tràmit és necessari disposar de DNI electrònic, certificat digital o qualsevol altre sistema d'identificació electrònica.

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze (15) dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:

  • Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
  • Copia del títol exigit en la base tercera.
  • Certificat que acrediti els coneixements de llengua catalana nivell B2
  • Mèrits al·legats per a la valoració de la fase de concurs que s'han de valorar segons la base vuitena de les presents bases.

Cinquena.- Admissió d'aspirants

Entre el dia següent i tercer a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d'anuncis ubicat en la seu electrònica ( https://sineu.eadminitracio.cat) la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes d'exclusió.

Les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.

Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, el Batle President de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

Sisena.- Tribunal qualificador

En el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses es nomenaran els membres del tribunal qualificador.

Estarà format per personal de l'Ajuntament de Sineu o altra Administració Pública, funcionari de carrera o laboral fix, d'igual o superior categoria, amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.

El Tribunal podrà comptar amb assistència especialista en els temes que consideri pertinents, que podran prestar la col·laboració que se'ls sol·liciti, i tendran veu, però no vot.

Aquest Tribunal serà el competent per resoldre totes les qüestions derivades de la interpretació d'aquestes bases i dels casos no previstos.

Setena.- Desenvolupament del procés selectiu

El procediment de selecció és el de concurs de mèrits, que valorarà, d'acord amb el ítems inclosos en les presents bases, les acreditacions de formació, mèrits o nivells d'experiència, relacionats amb les característiques de la plaça que es cobreix.

Vuitena.- Valoració de mèrits

Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb una puntuació màxima global de 12 punts:

Experiència professional. Puntuació màxima en aquest apartat 6 punts.

Haver prestat serveis a l'Administració Pública com Animador/a sociocultural o Director/a d'activitats de temps lliure infantils i juvenils: 0,15 punts per mes treballat

Haver prestat serveis al sector privat com Animador/a sociocultural o Director/a d'activitats de temps lliure infantils i juvenils: 0,10 punts per mes treballat

Únicament seran valorats aquells mèrits que, de la documentació aportada per l'aspirant, se'n desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir.

A tal efecte, s'haurà de presentar certificació de l'empresa o empreses que indiquin la data d'alta i baixa en la mateixa o mateixes, així com el lloc de treball desenvolupat (en els serveis prestats a l'Administració: mitjançant un certificat lliurat per l'administració pública que correspongui i, en els treballs realitzats en empreses privades: mitjançant certificat de l'empresa amb acreditació de la categoria i les funcions realitzades).

Cursos d'especialització o títols relacionats directament amb les funcions a desenvolupar. Puntuació màxima en aquest apartat 5 punts.

  • Cursos de 0 a 20 hores, o aquells on no figuri el número d'hores realitzades: 0,10 punts per curs.
  • Cursos de 21 a 40 hores: 0,25 punts per curs.
  • Cursos de 41 a 60 hores: 0,40 punts per curs.
  • Cursos de més de 60 hores: 0,50 punts per curs.

No s'han de valorar els títols acadèmics que s'han presentat com a requisit.

Es valorarà la titulació específica i amb estreta relació amb les funcions pròpies del lloc a ocupar.

Coneixements de la llengua catalana. Puntuació màxima en aquest apartat 1 punt.

  • Nivell C1: 0,50 punts
  • Nivell C2: 0,75 punts
  • Nivell LA: 1 punt

Si l'aspirant acredita posseir més d'un certificat, només s'ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior.

Els coneixements de la llengua catalana únicament s'han de puntuar dins aquest apartat.

Novena.- Resolució de la convocatòria

El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits a què es refereix l'apartat anterior, en la forma que es recull la base quarta d'aquesta convocatòria, suposarà que aquests mèrits no es valorin en el concurs.

La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l'ordre de prelació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre segon els criteris següents:

  • Major puntuació d'experiència laboral.
  • Major puntuació de formació.
  • Sorteig.

Concloses les proves selectives, el Tribunal farà públic a la seu electrònica municipal municipal la llista de puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

Aquestes persones disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració de les proves selectives.

El termini per a la resolució del concurs serà d'un mes comptador des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El Batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.

El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives de les persones aspirants, per ordre de prelació.

El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d'anuncis de la Corporació, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants en l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda. Es constituirà una borsa d'ocupació amb les persones que superin el procés de selecció, a fi que pugui ser utilitzada en futures crides que poguessin resultar necessàries per cobrir vacants temporals.

Desena.- Contractació

En el cas de que sigui necessari contractar personal, l'Ajuntament de Sineu ho comunicarà a la persona que ocupi el primer lloc a la llista, indicant la data d'incorporació. La comunicació es realitzarà per via telefònica i es realitzaran fins a dues cridades en dies diferents i hores diferents. En cas de no contestar les cridades, s'entendrà que es renuncia i passa al darrer lloc de la llista.

La persona interessada té l'obligació d'acceptar o rebutjar l'oferta en un termini de dos dies naturals i s'haurà d'incorporar en la data indicada en la comunicació de contractació. El fet de no incorporar-se dins el termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada o la renúncia al nomenament ofert, implicaran que la persona afectada passi al darrer lloc de la llista.

S'estableix un període de prova d'un (1) mes, que es realitzarà baix la supervisió de la persona responsable del servei. Durant aquest període de prova les persones aspirants que no assumeixin els nivells suficients d'adaptació i assoliment d'objectius al lloc de treball, han de ser declarades no aptes per desenvolupar les tasques. S'emetrà, des de Batlia, una resolució motivada a proposta de la persona que exerceixi de cap del projecte que s'executa i, que suposarà, en conseqüència, extingir la relació laboral i decretar l'exclusió de la borsa de treball.

Onzena.- Vigència de la borsa

La borsa amb les persones admeses i ordenades per la prelació de punts obtinguts serà vigent durant el termini màxim de dos (2) anys. No obstant, la vigència de la borsa es podrà prorrogar durant els mesos requerits per a cobrir les necessitats que puguin sorgir en l'àmbit de la dinamització juvenil de Sineu.

Dotzena.- Disposició final

En allò no previst en les bases serà d'aplicació la Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 2/2015, de 23 d'octubre, de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

Sineu, 4 d'agost de 2021

El batle Tomeu Mulet Florit

 

ANNEX I. MODEL DE SOL·LICITUD PROCÉS SELECTIU ANIMADOR/A SOCIOCULTURAL

Nom i llinatges:

DNI:

Domicili:

Població:

Telèfon:

Correu-e:

E X P Ò S :

En relació a l'acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sineu, de data 29 de juliol de 2020, pel qual s'acorda la convocatòria del procés selectiu per constituir una borsa de feina d'ANIMADOR/A SOCIOCULTURAL, per donar servei al projecte Dinamització Juvenil de Sineu.

MANIFEST:

Primer.- Que accept plenament la totalitat de les bases de la convocatòria esmentada.

Segon.- Que acomplesc totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me a les proves selectives adients.

Tercer.- Que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques.

Per això,

SOL·LICIT:

Prendre part a la convocatòria esmentada.

 

Sineu, de ____________de 2021

 

Signatura: _______________