Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 359128
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 50.162,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat

2. Autoritzar i disposar una despesa global de 50.162,00euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 50.162,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt 9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

-Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (9 d'agost de 2021)

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular Manuel Porras Romero (Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

 

ANNEX Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

NÚM. EXPEDIENT

NIF BENEFICIARI

IMPORT

[RST 1851/2021]

B57964140

799,00

[RST 1850/2021]

B16655367

600,00

[RST 1849/2021]

37341344Q

799,00

[RST 1846/2021]

E16631277

800,00

[RST 1845/2021]

Y0301757B

799,00

[RST 1844/2021]

E57892911

799,00

[RST 1843/2021]

E57946006

799,00

[RST 1842/2021]

E57199341

1600,00

[RST 1841/2021]

18217759B

799,00

[RST 1840/2021]

75102417B

799,00

[RST 1839/2021]

B57944282

800,00

[RST 1838/2021]

B57949737

799,00

[RST 1837/2021]

E57890196

800,00

[RST 1836/2021]

B04933420

800,00

[RST 1835/2021]

43000194S

799,00

[RST 1834/2021]

Y3782960A

800,00

[RST 1833/2021]

41524679L

800,00

[RST 1819/2021]

52297311A

800,00

[RST 1818/2021]

X3987176B

800,00

[RST 1812/2021]

24246586D

799,00

[RST 1774/2021]

B02932341

800,00

[RST 1773/2021]

X6056982R

799,00

[RST 1771/2021]

43032257Q

799,00

[RST 1767/2021]

B57960643

799,00

[RST 1757/2021]

11758882V

799,00

[RST 1752/2021]

e57544322

799,00

[RST 1750/2021]

E57840480

1600,00

[RST 1745/2021]

B16554875

800,00

[RST 1737/2021]

B42711572

800,00

[RST 1736/2021]

52532011B

799,00

[RST 1735/2021]

X2401339R

799,00

[RST 1734/2021]

Y0909999H

800,00

[RST 1733/2021]

B57202764

799,00

[RST 1732/2021]

B57542912

799,00

[RST 1731/2021]

44520241S

800,00

[RST 1729/2021]

41451373Z

799,00

[RST 1728/2021]

55233885Y

799,00

[RST 1727/2021]

18218319L

800,00

[RST 1724/2021]

18223995Z

800,00

[RST 1723/2021]

43047306T

1598,00

[RST 1722/2021]

X0522311G

800,00

[RST 1721/2021]

X9964140B

799,00

[RST 1720/2021]

78200618C

800,00

[RST 1719/2021]

J01789940

799,00

[RST 1718/2021]

X3106304Q

800,00

[RST 1716/2021]

B57683252

799,00

[RST 1715/2021]

Y3342057X

799,00

[RST 1714/2021]

41519024E

799,00

[RST 1713/2021]

42986974C

799,00

[RST 1712/2021]

B16621807

799,00

[RST 1711/2021]

78208196P

799,00

[RST 1710/2021]

E16581902

799,00

[RST 1709/2021]

48093736T

800,00

[RST 1707/2021]

B42730812

799,00

[RST 1703/2021]

24201952H

799,00

[RST 1702/2021]

37338982T

799,00

[RST 1688/2021]

B57976789

800,00

[RST 1668/2021]

X1462535B

799,00

[RST 1656/2021]

43461824N

799,00

[RST 1631/2021]

18233923Y

799,00

TOTAL

50.162,00