Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 354861
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 6 d'agost de 2021, per la qual es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 26 de juliol de 2021 per la qual es publica la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, de convocatòria de proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents
La base 8.5 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 (BOIB núm. 24, de 25 de febrer), per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents disposa que d'acord amb el que estableix l'article 61 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, quan es produeixin renúncies per part dels aspirants seleccionats als drets derivats de la participació en el procediment selectiu, abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o de la presa de possessió, l'òrgan convocant ha de recórrer a la llista complementària dels aspirants aprovats que segueixen als proposats per ordre de puntuació, que el tribunal hagi elaborat, per a la seva inclusió en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procediment selectiu.
La Resolució de la directora general de Personal Docent de 26 de juliol de 2021 va publicar la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, de convocatòria de proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents.
Vistes les renúncies presentades per aspirants seleccionats als drets derivats de la participació en el procediment selectiu, la Direcció General de Personal Docent ha de recórrer a la llista complementària, elaborada per les comissions de selecció o tribunals únics, d'aspirants que s'han d'incloure a la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu.
L'article 2.6.b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria d'Educació i Formació Professional, concretament a la Direcció General de Personal Docent, competències en matèria d'ordenació i gestió del personal docent.
El punt 1.a) de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 41, de 25 de març), delega en la directora general de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els processos de selecció derivats de l'oferta pública per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, establir-ne les bases, nomenar els membres dels òrgans de selecció i valoració i establir el procediment de la fase de pràctiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Fer pública la llista de renúncies dels aspirants seleccionats per cos, especialitat i illa a l'Annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Fer pública la llista complementària per cos, especialitat i illa, dels aspirants que han estat seleccionats en el procediment selectiu d'acord amb la base 8.5 de la Resolució de convocatòria a l'Annex 2 d'aquesta Resolució.
3. Modificar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 26 de juliol de 2021 per la qual es publica la llista única per especialitats i illes de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, de convocatòria de proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents, d'acord amb la llista de renúncies i la llista complementària que s'esmenten als apartats anteriors.
4. Informar que en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació al BOIB d'aquesta Resolució, els aspirants seleccionats d'acord amb la base 8.5 de la Resolució de convocatòria han de presentar a la Direcció General de Personal Docent, o per qualsevol dels mitjans que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els documents següents:
a) Una fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o de la certificació acadèmica acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris perquè sigui expedit, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.
Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent.
b) Una fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent. L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen en els annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).
c) Una fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.
d) Una fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica a què es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 de la convocatòria.
Quan, en substitució del títol de formació pedagògica i didàctica, s'al·legui haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets o, si no, dotze mesos en períodes continus o discontinus amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009 o a l'1 de setembre de 2014, segons pertoqui, en centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats, en els nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari, s'ha d'acreditar aquest fet mitjançant la documentació següent:
Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre públic, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel secretari del centre amb el vistiplau del director del centre, o un full de serveis expedit per l'Administració educativa, que indiqui expressament el nivell, les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre privat o privat concertat, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel director del centre, amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa, excepte en el cas que s'acrediti la impossibilitat d'aportar el certificat per desaparició de l'empresa, en què s'indiquin expressament el nivell i les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
e) Un certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals s'ha estat seleccionat.
f) Una declaració jurada, o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura en l'annex 8 de la convocatòria.
Així mateix, els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar una declaració jurada, o promesa, de no estar sotmesos a sanció disciplinària ni condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen, segons el model que figura en l'annex 8 de la convocatòria.
g) Els aspirants amb discapacitat han de presentar una fotocòpia compulsada del dictamen establert en la base 2.1.3.3, excepte que l'hagin presentat dins el termini de presentació de sol·licituds o hagin autoritzat l'administració per sol·licitar-ho.
h) Un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.
Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat la Conselleria d'Educació i Formació Professional perquè sol·liciti aquest certificat ni la consulta de les dades del document nacional d'identitat, han de presentar aquest certificat en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.
Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior, han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen, o del qual siguin nacionals, respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.
i) La sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques, si s'escau.
j) Una declaració jurada de no trobar-se en cap de les causes d'incompatibilitats establertes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i en el Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses dependents, que figura en l'annex 9 de la convocatòria.
Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears realitzada per un traductor jurat.
5. Informar que els qui dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major degudament acreditats, no presentin la documentació requerida, o bé aquells en els quals s'observi, a partir de la revisió de la seva documentació, que els manca algun dels requisits assenyalats a la base segona de la convocatòria, no seran nomenats funcionaris en pràctiques, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.
6. Informar que qui necessiti ajornament de la incorporació a la fase de pràctiques, en casos excepcionals i per causes degudament justificades i apreciades per la Direcció General de Personal Docent, l'haurà de sol·licitar juntament amb la documentació establerta en la base quarta d'aquesta resolució i dins el mateix termini.
Els aspirants als quals se'ls hagi concedit l'ajornament de la fase de pràctiques, seran nomenats funcionaris en pràctiques, i hauran de realitzar la totalitat de la fase de pràctiques durant el curs 2022-2023.
Aquests funcionaris en pràctiques realitzaran la fase de pràctiques en la destinació definitiva adjudicada en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2021-2022. En el cas de no haver-hi obtingut destinació definitiva, realitzaran la fase de pràctiques en la destinació provisional obtinguda en el procediment d'adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2022-2023 per als funcionaris en pràctiques, en aquest cas el número d'ordre que ocuparà serà el primer de la promoció de l'especialitat a la qual s'incorpora.
7. Informar que els aspirants que participin en el procés selectiu per a l'ingrés al mateix cos en convocatòries corresponents a diferents administracions educatives han d'optar per una, de manera que renunciaran a tots els drets que els puguin correspondre per la seva participació en les restants. En el cas de no realitzar aquesta opció, l'acceptació del primer nomenament s'entendrà com a renúncia tàcita a les restants.
8. Obrir un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB, perquè els aspirants que han superat el procés selectiu en convocatòries corresponents a diferents administracions educatives optin per una d'elles, mitjançant instància dirigida a la Direcció General de Personal Docent, en la qual manifestaran que renuncien als drets que els puguin correspondre per la seva participació en les altres. Si no es realitza aquesta opció, l'acceptació del primer nomenament s'entendrà com a renúncia tàcita als altres.
9. Aprovar els annexos 1 i 2 que contenen, respectivament, la llista de renúncies dels aspirants seleccionats per cos, especialitat i illa; la llista complementària per cos, especialitat i illa, dels aspirants que han estat seleccionats en el procediment selectiu d'acord amb la base 8.5 de la Resolució de convocatòria
10. Informar que la Direcció General de Personal Docent ha d'adoptar les mesures necessàries per a l'execució d'aquesta Resolució.
11. Publicar aquesta Resolució i els annexos 1 i 2 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 6 d'agost de 2021
La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez Per delegació del conseller d'Educació i Formació Professional (BOIB núm.41, de 25/03/2021)
ANNEX 1 Llista de renúncies dels aspirants seleccionats per cos, especialitat i illa.
Cos: 0590 PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI
Illa: MALLORCA
Especialitat: 011 ANGLÈS
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
***0470** |
JIMENEZ ESTEVEZ, IRENE |
6.6347 |
1 |
Especialitat: 105 FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***2967** |
GONZALEZ CABRERA, MONICA MARIA |
5.7479 |
1 |
***1807** |
SAEZ ANTON, BEATRIZ |
4.9338 |
1 |
Cos: 0590 PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI
Illa: EIVISSA
Especialitat: 006 MATEMÀTIQUES
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***7145** |
HERVAS PEREZ, VICENTE DEMOFILO |
3.8212 |
1 |
Especialitat: 016 MÚSICA
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***9535** |
PALLAS MATAMALES, CLARA |
7.0638 |
1 |
Especialitat: 017 EDUCACIÓ FÍSICA
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***8627** |
MONTANER DOBON, NURIA |
7.6576 |
1 |
Cos: 0594 PROFESSORS DE MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES
Illa: MALLORCA
Especialitat: 436 DANSA CLÀSSICA
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***4654** |
SOTO CALATAYUD, MIGUEL DAVID |
6.1772 |
1 |
ANNEX 2 Llista complementària per cos, especialitat i illa, dels aspirants que han estat seleccionats en el procediment selectiu d'acord amb la base 8.5 de la Resolució de convocatòria.
Cos: 0590 PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI
Illa: MALLORCA
Especialitat: 011 ANGLÈS
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***1847** |
VALLESPIR PONS, JOAN |
5.2588 |
1 |
Cos: 0590 PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI
Illa: EIVISSA
Especialitat: 017 EDUCACIÓ FÍSICA
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***0578** |
TALAMANTES MARRAMA, ANDREA ISABEL |
5.5563 |
1 |
Cos: 0594 PROFESSORS DE MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES
Illa: MALLORCA
Especialitat: 436 DANSA CLÀSSICA
DNI |
Llinatges i nom |
Puntuació |
Accés |
---|---|---|---|
***2440** |
AMELLER VAZQUEZ, MARIA DEL MAR |
4.221 |
1 |