Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 345344
Convocatòria de borsa de treball per proveir, un lloc vacant, de caràcter laboral, de la categoria de tècnic/a grau superior de dret o títols oficialment equivalents per a l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 23 de juliol de 2021 la convocatòria d'una Borsa de Treball per a proveir, amb caràcter temporal, llocs vacants de la categoria de tècnic/a grau superior de Dret o títols oficialment equivalents per a l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, de conformitat al que es disposa en l'article 56 de la Llei de l'Estatut de l'Empleat públic, permeti l'accés a l'ocupació pública, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

CONVOCATÒRIA DE BORSA DE TREBALL PER PROVEIR, UN LLOC VACANT, DE CARÀCTER LABORAL, DE LA CATEGORIA DE TÈCNIC/A GRAU SUPERIOR DE DRET O TÍTOLS OFICIALMENT EQUIVALENTS PER A L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (IMEB)

Vistes les necessitats organitzatives de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB), es fa necessari procedir a la convocatòria d'una borsa de treball de la categoria TÈCNIC/A GRAU SUPERIOR DE DRET I EQUIVALENTS, de caràcter laboral, per proveir un lloc vacant, pel sistema de concurs oposició.

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:

Denominació de la plaça: TÈCNIC/A GRAU SUPERIOR DE DRET O TÍTOLS OFICIALMENT EQUIVALENTS

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:

L'objecte d'aquesta convocatòria és confeccionar una borsa de treball per proveir places de tècnic/a de grau superior de DRET o TÍTOLS OFICIALMENT EQUIVALENTS, de caràcter laboral, per l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià.

El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs oposició. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits degudament acreditats per les persones aspirants que hagin presentat els requisits previstos a la base tercera i que hagin superat l'exercici pràctic del punt 5.1. d'aquestes bases.

2. DRETS D'ACCÉS AL PROCÉS SELECTIU:

22,00 € (Ordenança fiscal publicada en el BOIB núm. 139 de dia 22.09.2012)

3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord amb l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, es permeti l'accés a l'ocupació pública.

En aquest últim cas, per les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir complits 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions de càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinariament.

En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, no haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'acompliment de les corresponents funcions. No obstant això l'anterior, cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.

e) No estar sotmesa a causa d'incompatibilitat específica.

f) Titulació acadèmica: Llicenciatura o grau en Dret, Ciències Jurídiques de les administracions públiques, Ciències Polítiques i de l'Administració, o títols oficialment equivalents.

g) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'acreditarà formalment mitjançant el corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

h) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. D'acord a l'article 5 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exemptes del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33%. Als membres de famílies nombroses que tinguin reconeguda tal condició, se'ls aplicarà una reducció de la quota del 50%, d'acord amb la Llei 40/2003, de 18 de novembre. Les situacions susceptibles d'exempció s'hauran d'acreditar excepte que indiqui en la sol·licitud de participació que autoritza a l'IMEB perquè ho comprovi per mitjans electrònics. Aquesta taxa es pot abonar en el compte Bankia ES76 2038 3289 93 6000014262. Aquest pagament ha d'estar clarament identificat (dades de la persona interessada i convocatòria), per tal que l'IMEB pugui comprovar aquest requisit per mitjans electrònics.

Per ser admeses només cal que les persones aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

Pel que fa als requisits f) Titulació acadèmica i g) Coneixements de la llengua catalana, la persona aspirant els ha d'acreditar, excepte que indiqui en la sol·licitud de participació que autoritza a l'IMEB perquè els comprovi per mitjans electrònics.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió a la presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Amb anterioritat a la formalització del contracte laboral, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la data de signatura del contracte, amb la finalitat de què, per l'IMEB, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.

4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el que es disposa en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i en la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posem en el seu coneixement que:

1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calviá, Illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.

2.- Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades del IMEB són: dpd@calvia.com.

3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la seva participació en una borsa d'ocupació de la categoria Tècnic de GRAU SUPERIOR DE DRET O TÍTOLS OFICIALMENT EQUIVALENTS.

4.- La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i en l'art. 6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de:

  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
  • Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de Balears. 
  • Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
  • Quan escaigui, Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

6.- Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'entitat seguint les instruccions emanades de la Disposició addicional setena de la Llei orgànica de Protecció de Dades i Garantia de drets digitals en relació amb la identificació dels interessats en les notificacions per mitjà d'anuncis i publicacions d'actes administratius.

No estan previstes altres comunicacions ni transferències internacionals de dades personals, excepte obligació legal.

7.- Podrà exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà del IMEB carrer Juliá Bujosa Sans Batle, num 1, Calvià o telemàticament a través de la seu electrònica

http://www.calvia.com/web/plantilles/jstl/sede/plt/sede.plt?kpagina=966&kidioma=2&knode=692

8.- Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades en dpd@calvia.com.

5. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés de selecció es du a terme mitjançant concurs oposició.

5.1. EXERCICI ÚNIC

Amb caràcter previ a la valoració dels mèrits, es farà una prova que consistirà en resoldre un supòsit pràctic que versarà sobre els següents temes. La Comissió Tècnica de Valoració plantejarà l'exercici.

  • Contractació
  • Subvencions
  • Procediments administratius
  • Recursos humans
  • Gestió econòmica i pressupostària de l'administració local.

El temps màxim per a la realització d'aquest exercici serà de dues hores i es podrà fer ús de textos legals sense comentar.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, sent eliminats aquells candidats que no obtinguin una puntuació mínima de 5 punts. La qualificació d'aquest exercici serà apte o no apte.

Per a poder continuar al procés de selecció, l'aspirant haurà de ser apte en la prova realitzada.

Els resultats de la prova seran publicats a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià – IMEB.

5.2. FASE DE CONCURS

La Comissió Tècnica de Valoració ha de valorar els mèrits degudament acreditats per les persones aspirants que hagin presentat els requisits previstos a la base segona i que hagin superat l'exercici previst en el punt anterior.

Una vegada publicats els resultats definitius de l'exercici pràctic a la web, els aspirants que l'hagin superat disposaran d'un termini de cinc dies hàbils per presentar els mèrits susceptibles de valoració, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

A.1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 1,5 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel Dret Privat, que es valoren d'acord amb el que disposa l'apartat següent.

A.2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978 i de l'article 2.2. de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 1 punt per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

A.3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A.2), exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,50 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 20 punts.

Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i amb les següents especificacions:

1.- En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte o relació i funcions exercides, expedit per l'òrgan competent de l'Administració de què es tracti.

2.- En empresa privada: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides.

Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

3.- En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, si escau, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió; per a períodes anteriors a 1/1/1992, s'ha d'aportar Llicència Fiscal i certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió.

Si del certificat aportat per la persona aspirant no es desprengués clarament la naturalesa de l'empresa, a l'efecte d'aplicar la baremació de l'apartat A.2) o A.3), s'aplicarà la puntuació de l'apartat A.3).

B) CONEIXEMENT ORALS I ESCRITS DE CATALÀ

Coneixements superiors a l'exigit com a requisit per participar en aquesta convocatòria:

  • Certificat de nivell C1: 1,00 punts
  • Certificat de nivell C2: 1,50 punts
  • Certificat de llenguatge administratiu (LA): 0,50 punts

Si la persona aspirant acredita la possessió de més d'un certificat de diferents nivells, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements. En el cas que l'aspirant acrediti la possessió del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), se li ha de valorar amb un 0,50 punts més a la puntuació total.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Aquest apartat es valora amb un màxim de 2 punts.

C) TITULACIONS ACADÈMIQUES

Es valoraran segones titulacions acadèmiques iguals o per damunt de la plaça convocada. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.

- Títol de doctorat: 2 punts per cada una que s'acrediti.

- Titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària, o equivalent relacionades amb les funcions del lloc de treball: 2 punts per cada una que s'acrediti.

- Altres estudis de postgraus (màster, especialista universitari o expert universitari): s'han de puntuar segons el nombre de crèdits que constin, a raó de 0,025 punts per crèdit ECTS

Aquest apartat es valora amb un màxim de 4 punts.

D) TITULACIONS DE LLENGUA ESTRANGERA.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.

Puntuacions.

Puntuació de cada nivell:

NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERÈNCIA

 

 

Puntuacions

 

 

EOI

Universitats, escoles d'Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, amb els continguts del marc europeu comú de referència.

A1

Bàsic 1 (1r curs de cicle elemental)

0,4

0,3

A2

Bàsic 2 (2n curs de cicle elemental)

0,6

0,4

B1

Intermedi 1

0,8

0,6

B1+

Intermedi 2 (3r curs de cicle elemental)

1

0,8

B2

Avançat (abans 1r curs de cicle superior)

1,2

1

B2+

Avançat B2+ (abans 2n curs de cicle superior)

1,4

1,2

C1

 

1,6

1,4

C2

 

1,8

1,6

ALTRES NIVELLS DE LA EBAP

 

Puntuacions

1r curs de nivell inicial

0,1

2n curs de nivell inicial

0,2

1r curs de nivell elemental

0,3

2n curs de nivell elemental

0,4

1r curs nivell mitjà

0,6

2n curs nivell mitjà

0,8

1r curs nivell superior

1

2n curs nivell superior

1,2

Per a una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats.

En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, es podrà sol·licitar un informe a lla EBAP.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts.

E) ACCIONS FORMATIVES

Només s'han de valorar les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada. En tot cas, es valoraran els cursos de les següents àrees:  jurídico-administrativa de dret públic, de l´àrea econòmica, pressupostària i d´hisenda, i de gestió i administració pública.

Es valoraran les accions formatives, l'assistència a seminaris, congressos i jornades, així com pràctiques formatives no laborals i no curriculars per a estudiants o titulats, relacionades amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.

La valoració màxima d'aquest apartat serà de 10 punts, dels quals

  • 8 punts seran els relatius per a les accions formatives directament relacionades amb la plaça convocada.
  • i si s'acrediten les accions formatives que s'indiquen en el punt 3 d'aquest apartat tindran una puntuació màxima de 2 punts.

Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:

1. Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per la EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.

2. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'ocupació dels Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

3. Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals, es valoraran sempre, fins a un màxim de 30 hores per cada àrea; els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet)

La valoració màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.

La valoració dels cursos serà la següent:

Cursos rebuts:

  • Accions formatives directament relacionades amb les funcions de Dret (àrees jurídica administrativa, riscos laborals, protecció de dades de caràcter personal): 0,02 punts per hora.
  • Pràctiques formatives no laborals per a titulats d'estudis de Dret o títols oficialment equivalents. Titulats: 0,001/hora amb un màxim de 2 punts
  • Pràctiques no curriculars per a estudiants de Dret o títols oficialment equivalents:

Estudiants: 0,0005/hora amb un màxim de 2 punts.

  • Cursos generals de les següents àrees: qualitat, igualtat de gènere, els d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet). Aquest apartat tindrà una puntuació màxima de 2 punts.

Si no s'especifica la durada de les accions formatives es comptabilitzaran amb una durada de 5 hores.

Cursos impartits:

  • S'han de valorar a raó de 0,010 punts per hora. Si no s'especifica la durada, s'han de valorar amb 0,005 punts.

La valoració màxima d'aquest apartat serà de 8 punts.

Forma d'acreditació:

L'acreditació de les pràctiques formatives no laborals per a titulats i/o pràctiques no curriculars per a estudiants, serà mitjançant certificat expedit per l'òrgan convocant i haurà d'indicar com a mínim: dades personals, estudis,durada i dedicació, entitat on s'ha realitzat la beca i tasques duites a terme.

6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

Estarà composta per les següents persones:

President/a: Joana Marti Pujol (suplent Mateo Rigo Vallori)

Vocals: Ana Guardiola Serrano (suplent Maria Bosch Simó)

El secretari del Consell Rector de l'IMEB.

Una persona designada per la representació dels treballadors i de les treballadores.

7. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

7.1. La borsa de treball estarà integrada per les persones aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin superat l'exercici pràctic previst en la base 5.1. La puntuació final serà el resultat de la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

7.2. Els empats que es produeixin es dirimiran, en primer lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat A), «Experiència professional», del punt 5.2., «Fase de concurs». Si persisteix l'empat, en segon lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat A.1), «Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada». Finalment, si persisteix l'empat, es determinarà per sorteig.

7.3. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball és fins que l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i en tot cas, té una vigència màxima de quatre anys.

8. CRIDA

8.1. Quan sigui necessari cobrir un lloc de treball, s'oferirà a la persona aspirant que es trobi en el primer lloc de la borsa de treball.

8.2. Les persones aspirants que renunciïn de forma injustificada a l'oferta de contractació passaran a l'últim lloc de la llista.

8.3. Les persones que desitgin ser excloses de la borsa ho hauran de sol·licitar per escrit amb registre d'entrada a l'IMEB o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.4. Es consideren causes justificades de renúncia del contracte les circumstàncies següents, que s'han de justificar per escrit i amb documents dins dels tres dies hàbils següents: passant a estar en situació de no disponible de la borsa, la qual cosa hauran de sol·licitar per escrit amb registre d'entrada a l'IMEB o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Patir malaltia acreditada o prova mèdica, mitjançant el corresponent justificant mèdic.

- Malaltia greu o defunció d'un familiar fins al segon grau d'afinitat o de consanguinitat, acreditant certificat mèdic.

- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu fins que el menor compleixi els 3 anys d'edat.

- Qualsevol altra que de forma excepcional l'IMEB estimi oportú, d'ofici o a petició de la persona interessada, amb acord del comitè d'empresa de l'IMEB.

En aquests supòsits, les persones aspirants conservaran el seu lloc en la llista i podran ser citades novament quan deixin de concórrer les causes de renúncia, sempre que hagin comunicat per escrit a l'IMEB la seva disponibilitat en un termini no superior a 10 dies hàbils a partir de la finalització de la causa de la renúncia. La falta de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.

8.5. La dimissió o renúncia en el contracte quan la persona està treballant suposa l'exclusió de la borsa de treball.

Les crides a les persones interessades es faran sempre telefònicament. S'utilitzaran altres mitjans com el correu electrònic, en el cas que així s'especifiqui en la sol·licitud.

En el cas d'haver intentat la comunicació infructuosament per dues vegades en el mateix dies, la persona aspirant a qui s'hagués intentat l'oferiment conservarà el seu lloc en la llista en les dues primeres ofertes. A partir de llavors passarà a l'últim lloc de la llista. La persona interessada haurà de comunicar al  IMEB els possibles canvis en els números de telèfon o forma de contacte.

 

9. DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

El termini per presentar la sol·licitud per formar part en aquest procés selectiu és de 10 dies hàbils a contar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el web de l'Ajuntament-IMEB (www.calvia.com).

Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'ha de presentar de manera telemàtica pel Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de forma presencial en el Registre General de l'IMEB o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques o mecanismes que s'habilitin des de l'IMEB.

10. RECURS D'ALÇADA. INCIDÈNCIES

En tot el no que no estigui previst en aquestes Bases s'estarà al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que se'n derivin, així com l'actuació del Tribunal Qualificador, podran ser impugnats.

Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el batle-president de la corporació, en el termini d'un mes comptador des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que es pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, en el registre de l'IMEB, o en les dependències i mitjans referits a l'art. 16.4 de la ja esmentada Llei 39/2015.

 

Calvià, 3 d'agost de 2021

La presidenta de l'IMEB ​​​​​​​ Olga Grandos Expósito