Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 339908
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques a escoles municipals de música de caràcter públic per fomentar diferents accions en l'àmbit musical de l'illa d'Eivissa, any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Justificació

L'article 44.1 de la Constitució espanyola disposa que els poders públics promouran i tutelaran l'accés a la cultura.

La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), al seu article 70.18 disposa que els consells insulars tenen competència pròpia en les matèries de cultura; activitats artístiques i culturals; foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades; promoció i animació sociocultural. També, la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159, de 29-12-94) , estableix a l'article 3 (en referència al Reial decret 3040/1983, de 5 d'octubre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Estat en matèria de cultura a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears) la competència del Consell Insular d'Eivissa en el foment de la cultura, amb especial atenció, entre d'altres, a la música.

A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sense perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

En aquest sentit, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, atès el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-09-2020), vol impulsar totes aquelles activitats que suposin un interès cultural en els seus diversos àmbits i que contribueixin a ampliar el ventall d'oferta cultural de l'illa d'Eivissa, entre les quals es troba el foment de la música.

La present convocatòria d'ajudes està prevista al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2020-2021-2022, aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (publicat al BOIB núm. 20, de 15-02-2020).

La música, com tota manifestació artística, és un producte cultural; afavorir-ne l'estudi i la promoció és contribuir al foment d'una de les arts més enriquidores per a tothom. A més, la celebració de manifestacions musicals suposa una forma d'enriquiment de l'oferta cultural existent, tant per als residents com per a aquells visitants que s'apropen a les nostres illes.

La justificació d'aquestes ajudes ve donada per l'interès del Consell Insular d'Eivissa a:

- Fomentar, des de la infància, el coneixement i la valoració de la música, iniciant els infants des de petits en el seu aprenentatge.

- Fomentar en els/les alumnes l'interès per participar en agrupacions vocals i instrumentals.

- Oferir un ensenyament instrumental orientat tant a la pràctica individual com a la de conjunt.

- Atendre la demanda social de cultura artística pràctica.

- Organitzar actuacions públiques i participar en activitats de música de caràcter aficionat.

- Desenvolupar una oferta àmplia i diversificada d'educació musical, sense límit d'edat.

- Oferir una àmplia gamma d'ensenyaments entorn a les activitats de la música, com la música clàssica, antiga, moderna, autòctona, popular i el cant.

2. Objecte

2.1. Aquestes ajudes tenen per objecte col·laborar econòmicament amb les escoles municipals de música de caràcter públic de l'illa d'Eivissa, en la seva tasca de formació musical que es desenvolupa en diversos pobles de l'illa, i garantir a tots els ciutadans d'Eivissa una oferta pública no reglada d'ensenyament musical, consolidant o ampliant la xarxa d'escoles municipals de música de la nostra illa.

2.2. Són despeses subvencionables totes aquelles derivades de l'organització i la realització de les activitats docents, els cursos, els concerts i les activitats musicals desenvolupades entre l'1 de setembre de 2020 i el 31 d'agost de 2021 per les escoles municipals de música de caràcter públic de l'illa d'Eivissa, segons l'establert a l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), excepte les despeses establertes en el punt següent.

2.3. No són despeses subvencionables:

- L'adquisició de béns inventariables

- Les despeses bancàries

- Els interessos deutors de comptes bancaris

- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives

- Les despeses provocades per procediments judicials

- Les derivades del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació

3. Règim de les ajudes

3.1. Les ajudes rebudes mitjançant aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada (article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació a l'article 19 de la LGS), i són incompatibles amb altres ajudes atorgades per aquest Consell per a aquesta mateixa activitat. En queden excloses, així, les activitats subvencionades per línies d'altres departaments del Consell. Serà obligació de les entitats beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses (annex 4), de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.

3.2. Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

3.3. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la LGS. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, l'entitat local beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada.

3.4. D'altra banda, hi queden excloses totes aquelles activitats que fomentin la xenofòbia, la discriminació de qualsevol tipus o la incitació a la violència.

4. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques els ajuntaments, les fundacions i els patronats municipals que gestionin escoles municipals de música de caràcter públic, de tots els municipis de l'illa d'Eivissa.

5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

Aquesta convocatòria de subvenció està dotada econòmicament al pressupost general del Consell Insular de l'exercici 2021 amb una quantitat màxima de 55.000 € (de l'aplicació pressupostària 3340 46200).

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 30.000 €.

La quantitat total prevista en aquesta convocatòria es podrà ampliar amb quantitats addicionals, la fixació i la utilització de les quals es realitzarà en els termes establerts a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS).

6. Forma de presentació de les sol·licituds

6.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància, degudament emplenada i signada pel representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquesta convocatòria, que també es podrà obtenir a les dependències del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, a la seu electrònica i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa.

La presentació d'aquesta sol·licitud d'ajudes comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social. En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.

6.2. Les sol·licituds, tot de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'hauran de presentar per mitjans telemàtics a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'adreça seu.conselldeivissa.es, dins el termini establert en la convocatòria, i hauran d'anar acompanyades de la documentació següent:

6.2.1. Documentació administrativa general a presentar en el moment de la sol·licitud:

a) Sol·licitud signada pel representant legal de l'entitat sol·licitant.

b) Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local, fundació o patronat sol·licitant, en què s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

c) Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local, fundació o patronat sol·licitant, conforme l'òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud.

d) Document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (NIF) i DNI del representant legal, per als casos en què la sol·licitud sigui de fundació o patronat.

e) En cas que la gestió de l'escola es faci mitjançant una fundació o un patronat, s'hauran d'aportar els estatuts de la fundació o patronat, degudament inscrits en el registre corresponent, que justifiquin la vinculació amb l'Ajuntament corresponent.

f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria, de:

- que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions;

- que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005;

- que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa;

- si ha sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció.

g) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

No caldrà presentar la documentació a què fan referència els punts d, e i g quan aquesta ja consti als arxius del Consell d'Eivissa i mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar (segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques); i s'autoritzi expressament el Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas de tractar-se de dades de caràcter personal.

6.2.2. Documentació específica a presentar en el moment de la sol·licitud:

S'ha de presentar la documentació següent, signada pel representant legal de l'entitat o pel director/a de l'escola, acompanyada, en aquest segon cas, pel nomenament corresponent.

a) Certificat en relació amb el nombre d'alumnes matriculats al centre durant el curs 2019-2020.

b) Certificat en relació amb el nombre de professors/ores, amb la titulació de cada un/a, que els capacita per impartir ensenyaments musicals, referit al curs 2019-2020.

c) Plànol del local i de les aules de l'escola, acompanyat d'un croquis de la seua ubicació a la població, amb l'adreça i el telèfon.

d) Certificat en relació amb el nombre de cursos impartits (assignatures i instruments), referit al curs 2019-2020.

e) Certificat respecte del nombre d'activitats de difusió que s'hagin realitzat durant el curs 2019-2020.

f) Pressupost de l'escola de música per al curs 2020-2021.

Per als certificats requerits als punts a), b) i d) es considerarà que el curs 2019-2020 va de l'1 de setembre de 2019 al 30 de juny de 2020.

Per al certificat requerit al punt e), es tendran en compte les activitats realitzades entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 d'agost de 2020.

g) Projecte pedagògic de l'escola.

7. Termini de presentació de les sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu (10) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

7.2. Una vegada aprovades les bases i la convocatòria, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

7.3. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, si és el cas, requerirà a les entitats sol·licitants les oportunes esmenes, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases.

Si en el termini de deu dies hàbils, des de la data de notificació del requeriment, no es fa la rectificació reclamada o no es presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició; tot de conformitat amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. Procediment de concessió de les ajudes

El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

Per determinar l'import de la subvenció, es valorarà la puntuació individual de les diferents escoles municipals de música presentades i que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria, i se sumaran els punts de totes les escoles.

Després, es dividirà l'import econòmic previst a la convocatòria anual, entre la suma total de punts de les escoles, per així obtenir el valor del punt, i finalment, es multiplicarà l'import del punt per la valoració inicial de cada escola.

La fórmula a aplicar serà la següent:

A = DT / PT x PI

On:

A = Import de l'ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la convocatòria

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

9. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la LGS, en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions

A més, el fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les condicions següents:

9.1. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió de les ajudes, i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió de les ajudes.

9.2. Adoptar les mesures de difusió necessàries per donar l'adequada publicitat a l'aportació del Consell a l'activitat objecte de subvenció. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'hi haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa, de conformitat amb la imatge corporativa del Consell publicada al portal web, a l'apartat d'identitat gràfica.

9.3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

9.4. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

9.5. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

 

9.6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

9.7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

9.8. I, en qualsevol cas, complir les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

10. Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes

A l'hora de valorar les peticions es tendran en compte els criteris següents:

a) Nombre d'alumnes matriculats a l'escola durant el curs 2019-2020: 0,40 punts per cada alumne/a.

b) Nombre de professors titulats durant el curs 2019-2020, de grau superior, professional, instrumentista o de grau elemental: 1'5 punts per professor/a.

c) Nombre d'aules de l'escola: 1 punt per aula.

d) Nombre de cursos que s'han impartit durant el curs 2019-2020 (assignatures i instruments): 1 punt per curs.

e) Nombre d'activitats de difusió de la música que s'hagin realitzat durant el curs 2019-2020 (concerts, audicions, commemoracions...): 2'5 punts per activitat.

11. Instrucció i resolució

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert al número 6 de l'apartat tercer del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-9-2020). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5-9-2020).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-07-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).

11.2. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11.3. Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la seua notificació.

Si alguna de les entitats sol·licitants presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva. Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.

11.4. Les entitats que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la notificació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

11.5. Així mateix, en el cas que es vulgui renunciar a aquesta ajuda, s'haurà de presentar l'annex 5 d'aquestes bases.

 

​​​​​​​11.6. Examinades, si és el cas, les al·legacions adduïdes a la proposta de resolució provisional, i amb fonament en la proposta de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, que expressarà el nom de l'entitat beneficiària i la quantia de l'ajuda; igualment, en el cas de les sol·licituds excloses o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió o de desestimació/denegació.

11.7. La resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades i es farà amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.8. D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.9. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de beneficiaris i la quantia de l'ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

12. Comissió d'avaluació

La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquestes ajudes.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.

La comissió d'avaluació estarà integrada per:

- President: José V. Garibo Redolat; suplent: Joan-Albert Ribas Fuentes

- Vocals:

- Francisca Riera Escandell; suplent: Maria Catalina Serra Cardona

- Cristina Palau Bonet; suplent: Maria Antònia Costa Costa

- Maria Antònia Parra Roselló, suplent: Maria Carmen Marín Carmona

- Secretària: Andrea Ripoll Hazell; suplent: José Antonio Pareja López

13. Forma de pagament i justificació de les ajudes

13.1. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics.

13.2. El pagament de la ajuda concedida es realitzarà una vegada justificada correctament la realització del 100% de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat.

El termini màxim de temps previst per justificar l'ajuda serà el 15 d'octubre de 2021, i es farà amb la presentació del compte justificatiu simplificat del curs escolar 2020-2021, que ha d'abastar la realització completa de l'activitat i del seu cost total (en relació amb el pressupost de despeses presentat amb la sol·licitud), amb independència de la quantitat subvencionada, i que contendrà:

Pel que fa als ajuntaments:

- Memòria anual del curs 2020-2021, aprovada pel Consell Escolar, que reculli les activitats realitzades (entre l'1 de setembre de 2020 i el 31 d'agost de 2021) i els resultats obtenguts; així com la documentació complementària que, si fos el cas, fos necessària, acompanyada d'un exemplar de les publicacions, els fullets o la propaganda que s'hagi realitzat per difondre aquestes activitats i que s'ajusti a l'establert a la base 9.2.

- Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitat subvencionada, que aquestes es troben efectivament pagades i que s'han aplicat a la seua finalitat.

Pel que fa a les fundacions o els patronats municipals que gestionen les escoles públiques de música beneficiàries:

- Memòria anual del curs 2020-2021, aprovada pel Consell Escolar, que reculli les activitats realitzades (entre l'1 de setembre de 2020 i el 31 d'agost de 2021) i els resultats obtenguts; així com la documentació complementària que, si fos el cas, fos necessària, acompanyada d'un exemplar de les publicacions, els fullets o la propaganda que s'hagi realitzat per difondre aquestes activitats i que s'ajusti a l'establert a les bases 9.2

- Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel representant legal, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

- Relació de les despeses (amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament).

Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de l'actuació per la qual es va sol·licitar l'ajuda, la quantitat d'ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.

Tanmateix, encara que el cost final de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat, si el beneficiari realitza la totalitat de l'activitat subvencionada, el Consell farà efectiu l'import màxim de la subvenció concedida, sempre que el beneficiari de l'ajuda hagi efectuat despeses, com a mínim, per aquest import.

No obstant això, l'òrgan instructor podrà comprovar els justificants que consideri oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, i amb aquesta finalitat podrà requerir a l'entitat beneficiària la remissió dels justificants de despesa que consideri adients.

Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, es requerirà la rectificació o la presentació de documentació complementària que es consideri necessària, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

Una vegada es consideri correcta aquesta documentació i amb l'informe favorable del tècnic o la tècnica del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni sobre el compliment de les bases i l'objecte de la subvenció, s'emetrà informe proposta del cap de Secció i les ajudes concedides es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

14. Revocació i reintegrament de l'ajuda

Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta del/de la cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i en relació amb l'informe del tècnic o la tècnica sobre el incompliment de les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència dels interessos de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

L'incompliment de les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de l'ajuda rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

15. Criteris de graduació per incompliments

De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les entitats beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE DE REDUCCIÓ

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquestos criteris per determinar l'import a reduir o reintegrar.

16. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions i sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a comprovar l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

18. Règim de recursos

18.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions de concessió, pagament i de revocació de les ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

18.2. Entre administracions públiques, contra l'acord del Consell Executiu i les resolucions de la consellera, dictades per delegació, no es podrà formular recurs en via administrativa; en el seu lloc, es podrà interposar, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, el corresponent recurs contenciós administratiu davant del Jutjat d'aquest ordre dels existents a la ciutat de Palma, tot conformement amb l'establert a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, si és el cas, exercitar la via establerta a l'article 44 d'aquesta Llei davant d'aquest Consell Insular.

19. Legislació aplicable

La concessió d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats establertes a l'objecte d'aquestes bases reguladores, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

Eivissa, 2 d'agost de 2021

La cap de Secció del Departament de Medi Ambient del Consell Insular d'Eivissa Belen Planells Tur

Documents adjunts