Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 327847
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 27 de juliol de 2021 per la qual s’aproven les instruccions que regulen determinats aspectes de l’organització i el procediment d’admissió i de matrícula dels cursos d’especialització de formació professional que s’han d’impartir durant el curs 2021-2022
La formació professional, regulada en el capítol V del títol I de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), té com a finalitat preparar l'alumnat per a l'activitat en un camp professional, facilitar-ne l'adaptació a les modificacions laborals que es puguin produir al llarg de la vida, contribuir al desenvolupament personal i a l'exercici d'una ciutadania democràtica i permetre el progrés en el sistema educatiu i en el sistema de formació professional per a la feina, així com un aprenentatge al llarg de la vida.
La Llei orgànica 4/2011, d'11 de març, complementària de la Llei d'economia sostenible, per la qual es modifiquen les lleis orgàniques 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional; 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, en el seu article primer, modifica, entre d'altres, l'article 10 de la Llei orgànica 5/2002, afegint-hi un nou apartat 3, el qual determina que el Govern central, prèvia consulta a les comunitats autònomes i mitjançant reial decret, podrà crear cursos d'especialització per a complementar les competències dels qui ja disposin d'un títol de formació professional. La superació de la formació requerida per a adquirir les competències associades a una especialització s'acreditarà mitjançant una certificació acadèmica. Quan l'especialització inclogui unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, aquesta certificació acadèmica servirà per acreditar-les.
El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, regula, en l'article 27, els cursos d'especialització de formació professional i indica els requisits i les condicions a què s'han d'ajustar aquests cursos. En el mateix article exposa que versaran sobre àrees que impliquin aprofundiment en el camp de coneixement dels títols de referència, o bé una ampliació de les competències que inclouen aquests títols. Per tant, en cada curs d'especialització s'han d'especificar els títols de formació professional que hi donen accés.
En aquest sentit, els cursos d'especialització han de respondre de manera ràpida a les innovacions que es produeixen en el sistema productiu, així com a àmbits emergents que complementen la formació inclosa en els títols de referència.
En el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) s'han publicat el Reial decret 479/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum; el Reial decret 482/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Fleca i brioixeria artesanals i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum, i es modifica el Reial decret 651/2017, de 23 de juny, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Condicionament físic i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum, i el Reial decret 279/2021, de 20 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
Dins l'àmbit de la nostra Comunitat Autònoma, el Decret 91/2012, de 23 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears, regula, en el capítol V, els cursos d'especialització. L'article 43.2 exposa que aquests cursos tenen per objecte complementar les competències de les persones que ja disposin d'un títol de formació professional i facilitar l'aprenentatge al llarg de la vida.
L'article 43.4 determina que el conseller d'Educació, Cultura i Universitats, actualment el conseller d'Educació i Formació Professional, ha de dictar la normativa per regular les condicions en què s'han d'impartir aquests ensenyaments, els requisits que han de complir els centres docents que puguin oferir aquests cursos d'especialització en règim presencial o a distància i la resta d'aspectes necessaris perquè es puguin impartir aquests ensenyaments.
Així, en l'actual situació, i per tal de potenciar la formació professional i adoptar algunes mesures que pretenen millorar la ràpida adaptabilitat a les necessitats de les circumstàncies econòmiques actuals i facilitar l'adequació de l'oferta formativa a les demandes del sistema productiu per aconseguir que sigui un sistema més àgil i flexible, es considera necessari la implantació d'aquests cursos d'especialització de formació professional.
Per aquest motiu, aquests cursos d'especialització de formació professional poden implicar, en l'àmbit de la nostra Comunitat Autònoma, l'increment del nivell de formació i qualificació de les persones que ja disposen d'un títol de formació professional, cosa que necessàriament deriva en uns beneficis per a les empreses els quals poden conduir cap a un creixement econòmic.
Per tot això, a proposta de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les instruccions que regulen determinats aspectes de l'organització i el procediment d'admissió i de matrícula en els cursos d'especialització de formació professional que s'han d'impartir durant el curs 2021-2022, que consten en els annexos següents:
2. Publicar el calendari del procediment d'admissió i de matrícula als cursos d'especialització, que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució.
3. Autoritzar el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors a adoptar els actes que siguin necessaris per al desplegament i per a la concreció d'aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 27 de juliol de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1 Instruccions per al curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació que s'ha d'impartir al CIFP Francesc de Borja Moll i a l'IES Sa Colomina durant el curs 2021-2022
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
Aquestes instruccions tenen per objecte la regulació de determinats aspectes de l'organització i el procediment d'admissió i de matrícula en el curs d'especialització de formació professional en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació que s'ha d'impartir al CIFP Francesc de Borja Moll i a l'IES Sa Colomina durant el curs 2021-2022.
Segon
Objectius generals
Els objectius generals d'aquest curs d'especialització són els següents:
Tercer
Característiques de l'activitat formativa del curs d'especialització
1. L'activitat formativa d'aquest curs d'especialització s'ha de desenvolupar d'acord amb el que determina el Reial decret 479/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
2. El curs d'especialització de formació professional en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació està format pels mòduls següents:
3. La durada i distribució horària setmanal dels mòduls professionals del curs d'especialització que s'ha d'impartir al CIFP Francesc de Borja Moll, distribuït en dos trimestres, és la següent:
Mòduls professionals |
Hores totals |
Hores setmanals (1r trimestre) |
Hores setmanals (2n trimestre) |
---|---|---|---|
5021. Incidents de ciberseguretat |
144 |
6 |
6 |
5022. Fortificació de xarxes i sistemes |
168 |
7 |
7 |
5023. Posada en producció segura |
120 |
5 |
5 |
5024. Anàlisi forense informàtic |
120 |
5 |
5 |
5025. Hacking ètic |
120 |
5 |
5 |
5026. Normativa de ciberseguretat |
48 |
2 |
2 |
Durada total |
720 |
|
|
4. La durada i distribució horària setmanal dels mòduls professionals del curs d'especialització que s'ha d'impartir a l'IES Sa Colomina, distribuït en tres trimestres, és la següent:
Mòduls professionals |
Hores totals |
Hores setmanals (1r trimestre) |
Hores setmanals (2n trimestre) |
Hores setmanals (3r trimestre) |
---|---|---|---|---|
5021. Incidents de ciberseguretat |
144 |
6 |
6 |
6 |
5022. Fortificació de xarxes i sistemes |
168 |
7 |
7 |
7 |
5023. Posada en producció segura |
120 |
5 |
5 |
7 |
5024. Anàlisi forense informàtic |
120 |
5 |
5 |
5 |
5025. Hacking ètic |
120 |
5 |
5 |
5 |
5026. Normativa de ciberseguretat |
48 |
2 |
2 |
2 |
Durada total |
720 |
|
|
|
5. Els resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació de cada mòdul professional són els establerts en el Reial decret 479/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum. S'han de prendre com a referent els continguts que s'hi estableixen i la programació de l'ensenyament ha d'estar orientada a la consecució dels resultats d'aprenentatge establerts.
6. L'activitat formativa ha de ser impartida, de manera conjunta, per professorat d'alguna de les especialitats indicades en el Reial decret que estableix el respectiu curs d'especialització i per altres professionals especialistes amb la qualificació necessària.
7. El centre educatiu és el responsable de la coordinació i la supervisió del desenvolupament dels continguts de cada mòdul.
Quart
Requisits d'accés al curs d'especialització
Per a accedir al curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació és necessari estar en possessió d'alguns dels següents títols:
Cinquè
Nombre d'alumnes del curs d'especialització
El curs es pot constituir amb un mínim d'onze d'alumnes i un màxim de vint. Excepcionalment, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors pot autoritzar un nombre inferior d'alumnes.
Sisè
Presentació de sol·licituds d'admissió
Les persones interessades i que tenen els requisits d'accés poden sol·licitar una plaça en el curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació de dia 6 a dia 20 de setembre de 2021, ambdós inclosos, en el centre educatiu autoritzat a impartir el curs i al qual es vol assistir per cursar-lo. Els centres educatius autoritzats a impartir el curs d'especialització són el CIFP Francesc de Borja Moll i l'IES Sa Colomina.
La sol·licitud d'admissió en el curs d'especialització es pot descarregar de la pàgina web del centre educatiu, CIFP Francesc de Borja Moll (https://www.cifpfbmoll.eu/) i IES Sa Colomina (http://www.iessacolomina.es/). També es pot trobar a la pàgina web de Formació Professional de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (http://fp.caib.es).
La persona interessada ha de sol·licitar cita prèvia al centre educatiu per poder lliurar presencialment la sol·licitud d'admissió i la documentació.
La sol·licitud d'admissió conté dues declaracions responsables: una fa referència a la veracitat de totes les circumstàncies al·legades pel sol·licitant de cara a la posterior baremació; l'altra és la declaració responsable respecte a la sol·licitud emplenada només per un dels progenitors o tutors legals sobre el vistiplau del tràmit per part de l'altre progenitor o tutor del sol·licitant menor de divuit anys.
Setè
Documentació que s'ha d'aportar per a l'admissió en el curs d'especialització
1. Les persones sol·licitants han de presentar al centre educatiu, juntament amb la sol·licitud d'admissió en el curs, original i còpia de la documentació següent:
2. Si la documentació es presenta fora de termini (excepte en el cas que el centre la demani d'ofici) o no es presenta de forma procedent durant el termini establert, no es pot tenir en compte a l'efecte de computar, en el barem, el concepte afectat.
Vuitè
Admissió i gestió de les sol·licituds d'admissió
El centre docent que rep la sol·licitud d'admissió ha de comprovar amb la persona sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que s'indica. S'ha de quedar l'exemplar de la sol·licitud per al centre i li ha de lliurar l'exemplar per a la persona sol·licitant una vegada datat i segellat per acreditar la petició.
El centre no pot percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d'admissió, d'acord amb la normativa vigent.
Transcorregut el termini d'admissió corresponent, si hi ha places suficients per atendre totes les sol·licituds de les persones amb les condicions d'accés, s'entén que totes hi són admeses, i així ha de constar en les llistes provisionals i definitives de persones admeses.
Si el nombre de sol·licituds rebudes és major que el de places disponibles, una vegada acabat el termini d'admissió, el centre educatiu ha d'ordenar totes les sol·licituds d'acord amb la qualificació mitjana del cicle formatiu que s'aporta com a requisit d'accés. En aquest cas, les places s'han d'ordenar per ordre de major a menor puntuació.
En el cas que el centre educatiu detecti que s'han falsejat les dades d'una sol·licitud, aquesta sol·licitud queda exclosa del procés i s'ha de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
Novè
Sorteig per determinar les lletres del criteri per dirimir les situacions d'empat
La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha d'efectuar un sorteig públic el dia 21 de setembre, mitjançant un programa informàtic que ha de decidir el número de sol·licitud a partir de la qual s'ha de seguir l'ordre alfabètic per fer les adjudicacions. S'ha de tenir en compte els dos llinatges de la sol·licitud corresponent a aquest número, i a partir d'aquests dos llinatges (o d'un llinatge en el cas de llinatge únic) s'ha d'adjudicar l'admissió en ordre ascendent.
El resultat del sorteig s'ha de publicar a la pàgina web de cada centre educatiu, així com també a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
Desè
Publicació de la llista provisional
El dia 23 de setembre de 2021, el centre educatiu ha de publicar la llista provisional de persones admeses. En aquesta llista hi han de constar la resta de persones que han demanat plaça, però que no figuren com a admeses provisionalment perquè no hi ha més places disponibles.
El centre educatiu també ha de publicar, si es dona el cas, la llista de persones excloses provisionalment, amb menció explícita de la causa d'exclusió.
Aquesta llista, que s'ha de publicar a la pàgina web del centre educatiu, ha d'estar ordenada pel número del codi de sol·licitud de la persona interessada, a l'efecte de donar difusió amb la informació degudament anonimitzada. Aquesta publicació té els efectes de notificació a les persones interessades.
Onzè
Reclamacions i rectificacions
Es poden formular reclamacions, rectificacions i revisions sobre el que consta en les llistes provisionals durant els dies 23, 24 i 27 de setembre de 2021.
Les reclamacions s'han de realitzar, preferentment, mitjançant un correu electrònic al centre educatiu (cifpfrancescdeborjamoll@educaib.eu i iessacolomina@educaib.eu). També es pot fer presencialment, sol·licitant cita prèvia al centre educatiu corresponent.
Durant aquest termini, només poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d'emissió, com a tard, del darrer dia del termini d'admissió.
Les reclamacions s'entenen resoltes amb la publicació de les llistes definitives conforme al que es disposa en el punt següent.
Dotzè
Publicació de la llista definitiva de persones admeses
El dia 29 de setembre de 2021 s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses. En aquestes llistes, hi han de constar les persones que han demanat plaça i que no han estat admeses perquè no queden més places. Aquestes persones constitueixen la llista de persones en espera.
Els centres educatius també han de publicar, en el seu cas, la llista de persones definitivament excloses, amb menció explícita de la causa d'exclusió.
Aquesta llista, que s'ha de publicar a la pàgina web de cada centre educatiu, ha d'estar ordenada pel número del codi de sol·licitud de la persona interessada, a l'efecte de donar difusió amb la informació degudament anonimitzada. Aquesta publicació té els efectes de notificació a les persones interessades.
Contra la llista definitiva de persones admeses i excloses, es pot interposar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.
Tretzè
Matrícula de les persones admeses
Les persones que han estat admeses en el curs d'especialització han de formalitzar la matrícula els dies 29 i 30 de setembre de 2021, amb el sistema de cita prèvia, al corresponent centre educatiu. El centre ha d'habilitar un sistema de matrícula que eviti al màxim els tràmits presencials. El centre educatiu ha d'emetre un justificant de matrícula, que ha de lliurar a la persona que s'ha matriculat.
Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert, es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora d'aquest curs d'especialització.
En el cas que, una vegada acabat el termini de matrícula, hi hagi places vacants en el curs d'especialització perquè alguna de les persones admeses no s'ha matriculat i, a més, hi hagi persones en la llista d'espera, el centre educatiu les ha d'adjudicar a les persones que hi consten per rigorós ordre en la llista d'espera fins que les places vacants s'hagin exhaurit. Així, s'ha de posar en contacte amb els sol·licitants telefònicament, mitjançant un missatge en la bústia del telèfon o al correu electrònic facilitat en la sol·licitud.
Catorzè
Calendari de desenvolupament del curs d'especialització
El curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació que s'ha d'impartir al CIFP Francesc de Borja Moll s'inicia el 4 d'octubre de 2021 i finalitza l'1 d'abril de 2022.
El curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació que s'ha d'impartir a l'IES Sa Colomina s'inicia el 9 de desembre de 2021 i finalitza el 23 de juny de 2022.
Quinzè
Tutoria del curs d'especialització
1. S'ha de nomenar un tutor d'entre els membres de l'equip docent, que ha de dur a terme les funcions següents:
2. El tutor del centre educatiu ha de ser nomenat pel director del centre educatiu d'entre el professorat de la família professional del cicle formatiu que imparteix classe directa amb el grup en el règim presencial.
Setzè
Professorat
1. L'activitat formativa del curs d'especialització s'ha de dur a terme pel professorat d'alguna de les especialitats indicades en el Reial decret 479/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Ciberseguretat en entorns de les tecnologies de la informació i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
2. El professorat de cadascun dels mòduls professionals ha de ser el responsable d'elaborar una programació específica d'aquests mòduls i de fer que l'alumnat pugui aconseguir les destreses i habilitats previstes en la programació.
3. El professorat de cada àrea de formació ha de realitzar, almenys, les funcions següents:
Dissetè
Avaluació
1. L'avaluació de l'aprenentatge de l'alumnat del curs d'especialització ha de ser contínua i formativa i s'ha de fer per mòduls professionals. L'avaluació ha de ser responsabilitat de l'equip docent encarregat del curs d'especialització.
2. El professorat de cada mòdul professional ha de fer el seguiment del desenvolupament del procés d'ensenyament i aprenentatge, utilitzant els instruments i els procediments prèviament establerts en la programació de cada mòdul professional.
3. S'han de dur a terme, almenys, dues sessions d'avaluació, amb la finalitat de contrastar les informacions proporcionades pel professorat i valorar el progrés de l'alumnat en la consecució dels objectius generals del curs d'especialització i dels resultats d'aprenentatge previstos per a cadascun dels mòduls professionals.
4. El procés d'avaluació s'ha d'organitzar en dos tipus de sessions d'avaluació (parcials i ordinàries), amb les indicacions següents:
Les decisions a prendre en cada sessió seran les següents:
- En la primera sessió d'avaluació ordinària s'ha de realitzar l'avaluació i qualificació final dels mòduls professionals cursats en el centre educatiu. En aquesta sessió s'ha de determinar:
- En la segona sessió d'avaluació ordinària s'han d'avaluar i qualificar els mòduls professionals no superats en la primera convocatòria. En aquesta sessió s'ha de posar de manifest:
5. Cada sessió d'avaluació ha d'estar constituïda per tot l'equip docent i presidida pel tutor del curs, sota la supervisió d'un membre de l'equip directiu. S'ha d'aixecar acta de cada sessió d'avaluació, amb les qualificacions dels alumnes i les observacions fetes pels membres de l'equip docent i el tutor, si escau.
6. La superació del curs d'especialització requereix l'avaluació positiva en tots els mòduls professionals que el componen. La qualificació dels mòduls professionals ha de ser numèrica, entre u i deu, sense decimals. Es consideren positives totes les puntuacions iguals o superiors a cinc. La nota final del curs és la mitjana aritmètica de les qualificacions, expressada amb dos decimals.
7. El tutor del curs ha d'informar documentalment l'alumnat de les qualificacions obtingudes en cadascun dels mòduls professionals i, en cas necessari, de les activitats de recuperació que ha de realitzar per a aconseguir els resultats d'aprenentatge previstos.
Divuitè
Memòria del curs d'especialització
1. Una vegada finalitzat el curs d'especialització, els membres de l'equip docent han d'elaborar la memòria corresponent de cada un dels mòduls que componen el curs.
2. El tutor del curs ha de redactar una memòria general que contengui els aspectes més rellevants que s'extreuen de les memòries de cada un dels mòduls formatius. Aquesta memòria ha de dur la signatura de tots els membres de l'equip docent i el vistiplau del director del centre educatiu.
3. La memòria general també ha d'incloure els aspectes següents:
4. La memòria general s'ha de lliurar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini del mes següent a la finalització del curs.
Dinovè
Comissió de Garanties d'Admissió
La Comissió de Garanties d'Admissió, nomenada d'acord amb el que es determina en el punt quaranta-novè de l'annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de maig de 2021 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment d'admissió i de matrícula als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s'imparteixen en règim d'ensenyament presencial per al curs escolar 2021-2022, és l'òrgan supervisor del procés d'admissió de l'alumnat als cicles formatius de formació professional, així com també del procés d'admissió en aquest curs d'especialització.
Vintè
Aspectes que no es preveuen en aquestes instruccions
Per als aspectes que no es preveuen en aquestes instruccions, s'ha d'aplicar, de manera supletòria, la normativa que regula amb caràcter general els ensenyaments de formació professional del sistema educatiu en règim presencial.
ANNEX 2 Instruccions per al curs d'especialització en Forneria i brioixeria artesanals que s'ha d'impartir a l'IES Josep Sureda i Blanes durant el curs 2021-2022
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
Aquestes instruccions tenen per objecte la regulació de determinats aspectes de l'organització i el procediment d'admissió i de matrícula en el curs d'especialització de formació professional en Forneria i brioixeria artesanals que s'implanta a l'IES Josep Sureda i Blanes durant el curs 2021-2022.
Segon
Objectius generals
Els objectius generals del curs d'especialització de formació professional en Forneria i brioixeria artesanals són:
Tercer
Característiques de l'activitat formativa del curs d'especialització
1. L'activitat formativa d'aquest curs d'especialització s'ha de desenvolupar d'acord amb el que determina el Reial decret 482/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Fleca i brioixeria artesanals i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum, i es modifica el Reial decret 651/2017, de 23 de juny, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Condicionament físic i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
2. El curs d'especialització de formació professional en Forneria i brioixeria artesanals està format pels mòduls següents:
3. La durada i distribució horària setmanal dels mòduls professionals del curs d'especialització, distribuït en dos trimestres i 22 setmanes, és la següent:
Mòduls professionals |
Hores totals |
Hores setmanals (1r trimestre) |
Hores setmanals (2n trimestre) |
---|---|---|---|
5016. Masses mare de cultiu i prefermentats |
75 |
3 |
4 |
5017. Tecnologia del fred aplicada a la forneria artesanal |
65 |
3 |
3 |
5018. Pans artesans de cereals tradicionals, especials i pseudocereals |
135 |
5 |
7 |
5019. Brioixeria artesanal i pastes fullades |
135 |
5 |
7 |
5020. Tast i maridatge de productes de panificació |
30 |
1 |
2 |
Formació en centres de treball |
160 |
|
|
Durada total |
600 |
|
|
4. Els resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació de cada mòdul professional són els establerts en el Reial decret 482/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Fleca i brioixeria artesanals i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum, i es modifica el Reial decret 651/2017, de 23 de juny, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Condicionament físic i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum. S'han de prendre com a referent els continguts que s'hi estableixen i la programació de l'ensenyament ha d'estar orientada a la consecució dels resultats d'aprenentatge establerts.
5. L'activitat formativa ha de ser impartida, de manera conjunta, per professorat d'alguna de les especialitats indicades en el Reial decret que estableix el respectiu curs d'especialització i per altres professionals especialistes amb la qualificació necessària.
6. El centre educatiu és el responsable de la coordinació i la supervisió del desenvolupament dels continguts de cada mòdul.
Quart
Requisits d'accés al curs d'especialització
Per a accedir al curs d'especialització en Forneria i brioixeria artesanals és necessari estar en possessió d'alguns dels següents títols:
Cinquè
Nombre d'alumnes del curs d'especialització
El curs es pot constituir amb un mínim d'onze d'alumnes i un màxim de vint. Excepcionalment, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors pot autoritzar un nombre inferior d'alumnes.
Sisè
Presentació de sol·licituds d'admissió
Les persones interessades i en disposició de sol·licitar una plaça en el curs d'especialització en Forneria i brioixeria artesanals han de formalitzar l'admissió a l'IES Josep Sureda i Blanes de dia 6 a dia 20 de setembre de 2021, ambdós inclosos.
La sol·licitud d'admissió en el curs d'especialització es pot descarregar de la pàgina web del centre educatiu (http://www.iesjosepsuredaiblanes.com). També es pot trobar a la pàgina web de Formació Professional de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (http://fp.caib.es).
La persona interessada ha de sol·licitar cita prèvia al centre educatiu per poder lliurar presencialment la sol·licitud d'admissió i la documentació.
La sol·licitud d'admissió conté dues declaracions responsables: una fa referència a la veracitat de totes les circumstàncies al·legades pel sol·licitant de cara a la posterior baremació; l'altra és la declaració responsable respecte a la sol·licitud emplenada només per un dels progenitors o tutors legals sobre el vistiplau del tràmit per part de l'altre progenitor o tutor del sol·licitant menor de divuit anys.
Setè
Documentació que s'ha d'aportar per a l'admissió en el curs d'especialització
1. Les persones sol·licitants han de presentar al centre educatiu, juntament amb la sol·licitud d'admissió en el curs, original i còpia de la documentació següent:
2. Si la documentació es presenta fora de termini (excepte en el cas que el centre la demani d'ofici) o no es presenta de forma procedent durant el termini establert, no es pot tenir en compte a l'efecte de computar, en el barem, el concepte afectat.
Vuitè
Admissió i gestió de les sol·licituds d'admissió
El centre docent que rep la sol·licitud d'admissió ha de comprovar amb la persona sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que s'indica. S'ha de quedar l'exemplar de la sol·licitud per al centre i li ha de lliurar l'exemplar per a la persona sol·licitant una vegada datat i segellat per acreditar la petició.
El centre no pot percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d'admissió, d'acord amb la normativa vigent.
Transcorregut el termini d'admissió corresponent, si hi ha places suficients per atendre totes les sol·licituds de les persones amb les condicions d'accés, s'entén que totes hi són admeses, i així ha de constar en les llistes provisionals i definitives de persones admeses.
Si el nombre de sol·licituds rebudes és major que el de places disponibles, una vegada acabat el termini d'admissió, el centre educatiu ha d'ordenar totes les sol·licituds d'acord amb la qualificació mitjana del cicle formatiu que s'aporta com a requisit d'accés. En aquest cas, les places s'han d'ordenar per ordre de major a menor puntuació.
En el cas que el centre educatiu detecti que s'han falsejat les dades d'una sol·licitud, aquesta sol·licitud queda exclosa del procés i s'ha de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
Novè
Sorteig per determinar les lletres del criteri per dirimir les situacions d'empat
La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha d'efectuar un sorteig públic el dia 21 de setembre, mitjançant un programa informàtic que ha de decidir el número de sol·licitud a partir de la qual s'ha de seguir l'ordre alfabètic per fer les adjudicacions. S'ha de tenir en compte els dos llinatges de la sol·licitud corresponent a aquest número, i a partir d'aquests dos llinatges (o d'un llinatge en el cas de llinatge únic) s'ha d'adjudicar l'admissió en ordre ascendent.
El resultat del sorteig s'ha de publicar a la pàgina web de l'IES Josep Sureda i Blanes, així com també a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
Desè
Publicació de la llista provisional
El dia 23 de setembre de 2021, el centre educatiu ha de publicar la llista provisional de persones admeses. En aquesta llista hi han de constar la resta de persones que han demanat plaça, però que no figuren com a admeses provisionalment perquè no hi ha més places disponibles.
El centre educatiu també ha de publicar, si es dona el cas, la llista de persones excloses provisionalment, amb menció explícita de la causa d'exclusió.
Aquesta llista, que s'ha de publicar a la pàgina web del centre educatiu, ha d'estar ordenada pel número del codi de sol·licitud de la persona interessada, a l'efecte de donar difusió amb la informació degudament anonimitzada. Aquesta publicació té els efectes de notificació a les persones interessades.
Onzè
Reclamacions i rectificacions
Es poden formular reclamacions, rectificacions i revisions sobre el que consta en les llistes provisionals durant els dies 23, 24 i 27 de setembre de 2021.
Les reclamacions s'han de realitzar, preferentment, mitjançant un correu electrònic al centre educatiu (secretaria@iesjosepsuredaiblanes.com). També es pot fer presencialment, sol·licitant cita prèvia al centre educatiu.
Durant aquest termini, només poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d'emissió, com a tard, del darrer dia del termini d'admissió.
Les reclamacions s'entenen resoltes amb la publicació de les llistes definitives conforme al que es disposa en el punt següent.
Dotzè
Publicació de la llista definitiva de persones admeses
El dia 29 de setembre de 2021 s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses. En aquestes llistes, hi han de constar les persones que han demanat plaça i que no han estat admeses perquè no queden més places. Aquestes persones constitueixen la llista de persones en espera.
El centre educatiu també han de publicar, en el seu cas, la llista de persones definitivament excloses, amb menció explícita de la causa d'exclusió.
Aquesta llista, que s'ha de publicar a la pàgina web del centre educatiu, ha d'estar ordenada pel número del codi de sol·licitud de la persona interessada, a l'efecte de donar difusió amb la informació degudament anonimitzada. Aquesta publicació té els efectes de notificació a les persones interessades.
Contra la llista definitiva de persones admeses i excloses, es pot interposar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.
Tretzè
Matrícula de les persones admeses
Les persones que han estat admeses en el curs d'especialització han de formalitzar la matrícula els dies 29 i 30 de setembre de 2021, amb el sistema de cita prèvia, al centre educatiu. El centre ha d'habilitar un sistema de matrícula que eviti al màxim els tràmits presencials. El centre educatiu ha d'emetre un justificant de matrícula, que ha de lliurar a la persona que s'ha matriculat.
Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert, es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora d'aquest curs d'especialització.
En el cas que, una vegada acabat el termini de matrícula, hi hagi places vacants en el curs d'especialització perquè alguna de les persones admeses no s'ha matriculat i, a més, hi hagi persones en la llista d'espera, el centre educatiu les ha d'adjudicar a les persones que hi consten per rigorós ordre en la llista d'espera fins que les places vacants s'hagin exhaurit. Així, s'ha de posar en contacte amb els sol·licitants telefònicament, mitjançant un missatge en la bústia del telèfon o al correu electrònic facilitat en la sol·licitud.
Catorzè
Calendari de desenvolupament del curs d'especialització
El curs d'especialització en Forneria i brioixeria artesanals s'inicia l'1 de desembre de 2021 i finalitza el 31 de maig de 2022.
Quinzè
Tutoria del curs d'especialització
1. S'ha de nomenar un tutor d'entre els membres de l'equip docent, que ha de dur a terme les funcions següents:
2. El tutor del centre educatiu ha de ser nomenat pel director del centre educatiu d'entre el professorat de la família professional del cicle formatiu que imparteix classe directa amb el grup en el règim presencial.
Setzè
Professorat
1. L'activitat formativa del curs d'especialització s'ha de dur a terme per professorat d'alguna de les especialitats indicades en el Reial decret 482/2020, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Fleca i brioixeria artesanals i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum, i es modifica el Reial decret 651/2017, de 23 de juny, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Condicionament físic i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
2. El professorat de cadascun dels mòduls professionals ha de ser el responsable d'elaborar una programació específica d'aquests mòduls i de fer que l'alumnat pugui aconseguir les destreses i habilitats previstes en la programació.
3. El professorat de cada àrea de formació ha de realitzar, almenys, les funcions següents:
Dissetè
Avaluació
1. L'avaluació de l'aprenentatge de l'alumnat del curs d'especialització ha de ser contínua i formativa i s'ha de fer per mòduls professionals. L'avaluació ha de ser responsabilitat de l'equip docent encarregat del curs d'especialització.
2. El professorat de cada mòdul professional ha de fer el seguiment del desenvolupament del procés d'ensenyament i aprenentatge, utilitzant els instruments i els procediments prèviament establerts en la programació de cada mòdul professional.
3. S'han de dur a terme, almenys, dues sessions d'avaluació, amb la finalitat de contrastar les informacions proporcionades pel professorat i valorar el progrés de l'alumnat en la consecució dels objectius generals del curs d'especialització i dels resultats d'aprenentatge previstos per a cadascun dels mòduls professionals.
4. El procés d'avaluació s'ha d'organitzar en dos tipus de sessions d'avaluació (parcials i ordinàries), amb les indicacions següents:
Les decisions a prendre en cada sessió seran les següents:
- En la primera sessió d'avaluació ordinària s'ha de realitzar l'avaluació i qualificació final dels mòduls professionals cursats en el centre educatiu. En aquesta sessió s'ha de determinar:
- En la segona sessió d'avaluació ordinària s'han d'avaluar i qualificar els mòduls professionals no superats en la primera convocatòria. En aquesta sessió s'ha de posar de manifest:
5. Cada sessió d'avaluació ha d'estar constituïda per tot l'equip docent i presidida pel tutor del curs, sota la supervisió d'un membre de l'equip directiu. S'ha d'aixecar acta de cada sessió d'avaluació, amb les qualificacions dels alumnes i les observacions fetes pels membres de l'equip docent i el tutor, si escau.
6. La superació del curs d'especialització requereix l'avaluació positiva en tots els mòduls professionals que el componen. La qualificació dels mòduls professionals ha de ser numèrica, entre u i deu, sense decimals. Es consideren positives totes les puntuacions iguals o superiors a cinc. La nota final del curs és la mitjana aritmètica de les qualificacions, expressada amb dos decimals.
7. El tutor del curs ha d'informar documentalment l'alumnat de les qualificacions obtingudes en cadascun dels mòduls professionals i, en cas necessari, de les activitats de recuperació que ha de realitzar per a aconseguir els resultats d'aprenentatge previstos.
Divuitè
Memòria del curs d'especialització
1. Una vegada finalitzat el curs d'especialització, els membres de l'equip docent han d'elaborar la memòria corresponent de cada un dels mòduls que componen el curs.
2. El tutor del curs ha de redactar una memòria general que contengui els aspectes més rellevants que s'extreuen de les memòries de cada un dels mòduls formatius. Aquesta memòria ha de dur la signatura de tots els membres de l'equip docent i el vistiplau del director del centre educatiu.
3. La memòria general també ha d'incloure els aspectes següents:
Dinovè
Comissió de Garanties d'Admissió
La Comissió de Garanties d'Admissió, nomenada d'acord amb el que es determina en el punt quaranta-novè de l'annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de maig de 2021 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment d'admissió i de matrícula als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s'imparteixen en règim d'ensenyament presencial per al curs escolar 2021-2022, és l'òrgan supervisor del procés d'admissió de l'alumnat als cicles formatius de formació professional, així com també del procés d'admissió en aquest curs d'especialització.
Vintè
Aspectes que no es preveuen en aquestes instruccions
Per als aspectes que no es preveuen en aquestes instruccions, s'ha d'aplicar, de manera supletòria, la normativa que regula amb caràcter general els ensenyaments de formació professional del sistema educatiu en règim presencial.
ANNEX 3 Instruccions per al curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data que s'ha d'impartir al CIFP Pau Casesnoves durant el curs 2021-2022
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
Aquestes instruccions tenen per objecte la regulació de determinats aspectes de l'organització i el procediment d'admissió i de matrícula en el curs d'especialització de formació professional en Intel·ligència artificial i big data que s'ha d'impartir al CIFP Pau Casesnoves durant el curs 2021-2022.
Segon
Objectius generals
Els objectius generals d'aquest curs d'especialització són els següents:
Tercer
Característiques de l'activitat formativa del curs d'especialització
1. L'activitat formativa d'aquest curs d'especialització s'ha de desenvolupar d'acord amb el que determina el Reial decret 279/2021, de 20 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
2. El curs d'especialització de formació professional en Intel·ligència artificial i big data està format pels mòduls següents:
3. La durada i distribució horària setmanal dels mòduls professionals del curs d'especialització, distribuït en tres trimestres, és la següent:
Mòduls professionals |
Hores totals |
Hores setmanals (1r trimestre) |
Hores setmanals (2n trimestre) |
Hores setmanals (3r trimestre) |
---|---|---|---|---|
5071.Models d'intel·ligència artificial |
40 |
2 |
2 |
2 |
5072. Sistemes d'aprenentatge automàtic |
50 |
0 |
10 |
0 |
5073. Programació d'intel·ligència artificial |
110 |
10 |
0 |
10 |
5074. Sistemes de big data |
55 |
4 |
4 |
4 |
5075. Big data aplicat |
75 |
4 |
4 |
4 |
Durada total |
600 |
|
|
|
4. Els resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació de cada mòdul professional són els establerts en el Reial decret 279/2021, de 20 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum. S'han de prendre com a referent els continguts que s'hi estableixen i la programació de l'ensenyament ha d'estar orientada a la consecució dels resultats d'aprenentatge establerts.
5. L'activitat formativa ha de ser impartida, de manera conjunta, per professorat d'alguna de les especialitats indicades en el Reial decret que estableix el respectiu curs d'especialització i per altres professionals especialistes amb la qualificació necessària.
6. El centre educatiu és el responsable de la coordinació i la supervisió del desenvolupament dels continguts de cada mòdul.
Quart
Requisits d'accés al curs d'especialització
Per a accedir al curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data és necessari estar en possessió d'alguns dels següents títols:
Cinquè
Nombre d'alumnes del curs d'especialització
El curs es pot constituir amb un mínim d'onze d'alumnes i un màxim de vint-i-quatre. Excepcionalment, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors pot autoritzar un nombre inferior d'alumnes.
Sisè
Presentació de sol·licituds d'admissió
Les persones interessades i en disposició de sol·licitar una plaça en el curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data han de formalitzar l'admissió al CIFP Pau Casesnoves de dia 6 a dia 20 de setembre de 2021, ambdós inclosos.
La sol·licitud d'admissió en el curs d'especialització es pot descarregar de la pàgina web del centre educatiu (https://paucasesnovescifp.cat/). També es pot trobar a la pàgina web de Formació Professional de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (http://fp.caib.es).
La persona interessada ha de sol·licitar cita prèvia al centre educatiu per poder lliurar presencialment la sol·licitud d'admissió i la documentació.
La sol·licitud d'admissió conté dues declaracions responsables: una fa referència a la veracitat de totes les circumstàncies al·legades pel sol·licitant de cara a la posterior baremació; l'altra és la declaració responsable respecte a la sol·licitud emplenada només per un dels progenitors o tutors legals sobre el vistiplau del tràmit per part de l'altre progenitor o tutor del sol·licitant menor de divuit anys.
Setè
Documentació que s'ha d'aportar per a l'admissió en el curs d'especialització
1. Les persones sol·licitants han de presentar al centre educatiu, juntament amb la sol·licitud d'admissió en el curs, original i còpia de la documentació següent:
2. Si la documentació es presenta fora de termini (excepte en el cas que el centre la demani d'ofici) o no es presenta de forma procedent durant el termini establert, no es pot tenir en compte a l'efecte de computar, en el barem, el concepte afectat.
Vuitè
Admissió i gestió de les sol·licituds d'admissió
El centre docent que rep la sol·licitud d'admissió ha de comprovar amb la persona sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que s'indica. S'ha de quedar l'exemplar de la sol·licitud per al centre i li ha de lliurar l'exemplar per a la persona sol·licitant una vegada datat i segellat per acreditar la petició.
El centre no pot percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d'admissió, d'acord amb la normativa vigent.
Transcorregut el termini d'admissió corresponent, si hi ha places suficients per atendre totes les sol·licituds de les persones amb les condicions d'accés, s'entén que totes hi són admeses, i així ha de constar en les llistes provisionals i definitives de persones admeses.
Si el nombre de sol·licituds rebudes és major que el de places disponibles, una vegada acabat el termini d'admissió, el centre educatiu ha d'ordenar totes les sol·licituds d'acord amb la qualificació mitjana del cicle formatiu que s'aporta com a requisit d'accés. En aquest cas, les places s'han d'ordenar per ordre de major a menor puntuació.
En el cas que el centre educatiu detecti que s'han falsejat les dades d'una sol·licitud, aquesta sol·licitud queda exclosa del procés i s'ha de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
Novè
Sorteig per determinar les lletres del criteri per dirimir les situacions d'empat
La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha d'efectuar un sorteig públic el dia 21 de setembre, mitjançant un programa informàtic que ha de decidir el número de sol·licitud a partir de la qual s'ha de seguir l'ordre alfabètic per fer les adjudicacions. S'ha de tenir en compte els dos llinatges de la sol·licitud corresponent a aquest número, i a partir d'aquests dos llinatges (o d'un llinatge en el cas de llinatge únic) s'ha d'adjudicar l'admissió en ordre ascendent.
El resultat del sorteig s'ha de publicar a la pàgina web del CIFP Pau Casesnoves, així com també a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
Desè
Publicació de la llista provisional
El dia 23 de setembre de 2021, el centre educatiu ha de publicar la llista provisional de persones admeses. En aquesta llista hi han de constar la resta de persones que han demanat plaça, però que no figuren com a admeses provisionalment perquè no hi ha més places disponibles.
El centre educatiu també ha de publicar, si es dona el cas, la llista de persones excloses provisionalment, amb menció explícita de la causa d'exclusió.
Aquesta llista, que s'ha de publicar a la pàgina web del centre educatiu, ha d'estar ordenada pel número del codi de sol·licitud de la persona interessada, a l'efecte de donar difusió amb la informació degudament anonimitzada. Aquesta publicació té els efectes de notificació a les persones interessades.
Onzè
Reclamacions i rectificacions
Es poden formular reclamacions, rectificacions i revisions sobre el que consta en les llistes provisionals durant els dies 23, 24 i 27 de setembre de 2021.
Les reclamacions s'han de realitzar, preferentment, mitjançant un correu electrònic al centre educatiu (cifppaucasesnoves@educaib.eu). També es pot fer presencialment, sol·licitant cita prèvia al centre educatiu.
Durant aquest termini, només poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d'emissió, com a tard, del darrer dia del termini d'admissió.
Les reclamacions s'entenen resoltes amb la publicació de les llistes definitives conforme al que es disposa en el punt següent.
Dotzè
Publicació de la llista definitiva de persones admeses
El dia 29 de setembre de 2021 s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses. En aquestes llistes, hi han de constar les persones que han demanat plaça i que no han estat admeses perquè no queden més places. Aquestes persones constitueixen la llista de persones en espera.
El centre educatiu també ha de publicar, en el seu cas, la llista de persones definitivament excloses, amb menció explícita de la causa d'exclusió.
Aquesta llista, que s'ha de publicar a la pàgina web del centre educatiu, ha d'estar ordenada pel número del codi de sol·licitud de la persona interessada, a l'efecte de donar difusió amb la informació degudament anonimitzada. Aquesta publicació té els efectes de notificació a les persones interessades.
Contra la llista definitiva de persones admeses i excloses, es pot interposar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.
Tretzè
Matrícula de les persones admeses
Les persones que han estat admeses en el curs d'especialització han de formalitzar la matrícula els dies 29 i 30 de setembre de 2021, amb el sistema de cita prèvia, al centre educatiu. El centre ha d'habilitar un sistema de matrícula que eviti al màxim els tràmits presencials. El centre educatiu ha d'emetre un justificant de matrícula, que ha de lliurar a la persona que s'ha matriculat.
Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert, es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora d'aquest curs d'especialització.
En el cas que, una vegada acabat el termini de matrícula, hi hagi places vacants en el curs d'especialització perquè alguna de les persones admeses no s'ha matriculat i, a més, hi hagi persones en la llista d'espera, el centre educatiu les ha d'adjudicar a les persones que hi consten per rigorós ordre en la llista d'espera fins que les places vacants s'hagin exhaurit. Així, s'ha de posar en contacte amb els sol·licitants telefònicament, mitjançant un missatge en la bústia del telèfon o al correu electrònic facilitat en la sol·licitud.
Catorzè
Calendari de desenvolupament del curs d'especialització
El curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data s'inicia el 4 d'octubre de 2021 i finalitza el 3 de juny de 2022.
Quinzè
Tutoria del curs d'especialització
1. S'ha de nomenar un tutor d'entre els membres de l'equip docent, que ha de dur a terme les funcions següents:
2. El tutor del centre educatiu ha de ser nomenat pel director del centre educatiu d'entre el professorat de la família professional del cicle formatiu que imparteix classe directa amb el grup en el règim presencial.
Setzè
Professorat
1. L'activitat formativa del curs d'especialització s'ha de dur a terme per professorat d'alguna de les especialitats indicades en el Reial decret 279/2021, de 20 d'abril, pel qual s'estableix el curs d'especialització en Intel·ligència artificial i big data i se'n fixen els aspectes bàsics del currículum.
2. El professorat de cadascun dels mòduls professionals ha de ser el responsable d'elaborar una programació específica d'aquests mòduls i de fer que l'alumnat pugui aconseguir les destreses i habilitats previstes en la programació.
3. El professorat de cada àrea de formació ha de realitzar, almenys, les funcions següents:
Dissetè
Avaluació
1. L'avaluació de l'aprenentatge de l'alumnat del curs d'especialització ha de ser contínua i formativa i s'ha de fer per mòduls professionals. L'avaluació ha de ser responsabilitat de l'equip docent encarregat del curs d'especialització.
2. El professorat de cada mòdul professional ha de fer el seguiment del desenvolupament del procés d'ensenyament i aprenentatge, utilitzant els instruments i els procediments prèviament establerts en la programació de cada mòdul professional.
3. S'han de dur a terme, almenys, dues sessions d'avaluació, amb la finalitat de contrastar les informacions proporcionades pel professorat i valorar el progrés de l'alumnat en la consecució dels objectius generals del curs d'especialització i dels resultats d'aprenentatge previstos per a cadascun dels mòduls professionals.
4. El procés d'avaluació s'ha d'organitzar en dos tipus de sessions d'avaluació (parcials i ordinàries), amb les indicacions següents:
Les decisions a prendre en cada sessió seran les següents:
- En la primera sessió d'avaluació ordinària s'ha de realitzar l'avaluació i qualificació final dels mòduls professionals cursats en el centre educatiu. En aquesta sessió s'ha de determinar:
- En la segona sessió d'avaluació ordinària s'han d'avaluar i qualificar els mòduls professionals no superats en la primera convocatòria. En aquesta sessió s'ha de posar de manifest:
5. Cada sessió d'avaluació ha d'estar constituïda per tot l'equip docent i presidida pel tutor del curs, sota la supervisió d'un membre de l'equip directiu. S'ha d'a.ixecar acta de cada sessió d'avaluació, amb les qualificacions dels alumnes i les observacions fetes pels membres de l'equip docent i el tutor, si escau.
6. La superació del curs d'especialització requereix l'avaluació positiva en tots els mòduls professionals que el componen. La qualificació dels mòduls professionals ha de ser numèrica, entre u i deu, sense decimals. Es consideren positives totes les puntuacions iguals o superiors a cinc. La nota final del curs és la mitjana aritmètica de les qualificacions, expressada amb dos decimals.
7. El tutor del curs ha d'informar documentalment l'alumnat de les qualificacions obtingudes en cadascun dels mòduls professionals i, en cas necessari, de les activitats de recuperació que ha de realitzar per a aconseguir els resultats d'aprenentatge previstos.
Divuitè
Memòria del curs d'especialització
1. Una vegada finalitzat el curs d'especialització, els membres de l'equip docent han d'elaborar la memòria corresponent de cada un dels mòduls que componen el curs.
2. El tutor del curs ha de redactar una memòria general que contengui els aspectes més rellevants que s'extreuen de les memòries de cada un dels mòduls formatius. Aquesta memòria ha de dur la signatura de tots els membres de l'equip docent i el vistiplau del director del centre educatiu.
3. La memòria general també ha d'incloure els aspectes següents:
4. La memòria general s'ha de lliurar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini del mes següent a la finalització del curs.
Dinovè
Comissió de Garanties d'Admissió
La Comissió de Garanties d'Admissió, nomenada d'acord amb el que es determina en el punt quaranta-novè de l'annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de maig de 2021 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment d'admissió i de matrícula als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s'imparteixen en règim d'ensenyament presencial per al curs escolar 2021-2022, és l'òrgan supervisor del procés d'admissió de l'alumnat als cicles formatius de formació professional, així com també del procés d'admissió en aquest curs d'especialització.
Vintè
Aspectes que no es preveuen en aquestes instruccions
Per als aspectes que no es preveuen en aquestes instruccions, s'ha d'aplicar, de manera supletòria, la normativa que regula amb caràcter general els ensenyaments de formació professional del sistema educatiu en règim presencial.
ANNEX 4 Calendari del procés d'admissió als CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ D'FP
curs 2021-2022
Presentació de les sol·licituds d'admissió al centre educatiu:
|
Del 6 al 20 de setembre |
Sorteig de la DGFPIEAS de les lletres per al desempat. |
21 de setembre |
Publicació de la llista provisional de persones admeses. |
23 de setembre |
Reclamacions, rectificacions i revisions. |
23, 24 i 27 de setembre |
Publicació de la llista definitiva de persones admeses. |
29 de setembre |
Matrícula al centre educatiu. |
29 i 30 de setembre |
Inici i acabament del curs d'especialització:
CIFP Francesc de Borja Moll: 04/10/21 fins 01/04/22 IES Sa Colomina: 09/12/21 fins 23/06/22
|