Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SELVA
Núm. 327068
Aprovació definitiva de Reglament que regula servei municipal d'escoletes
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació de Reglament que regula servei municipal d'escoletes s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre de Reglament que regula servei municipal d'escoletes, es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
«REGLAMENT DEL SERVEI MUNICIPAL D'ESCOLETES
Article 1. Objecte.
1.- És objecte d'aquest reglament la regulació per part de l'Ajuntament de Selva de la prestació del servei públic municipal d'escoleta per a infants de 0 a 3 anys que es desenvolupi en centres dels quals l'Ajuntament en sigui titular.
2.- L'escoleta és un servei públic municipal, adreçat a les famílies amb infants de 0 a 3 anys, prioritàriament residents en el Municipi de Selva, per tal de col·laborar a l'educació i desenvolupament integral en aquesta etapa d'edat, d'acord amb les condicions definides per l'Ajuntament de Selva i en el marc de la normativa supramunicipal vigent en cada moment.
Article 2. Titularitat de l'activitat.
1.- L'activitat d'escoleta es un servei públic municipal, assumit per l'Ajuntament de Selva, com a servei propi, d'acord amb les previsions de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de la Bases de Règim Local i la resta de la normativa vigent.
2.- El servei municipal es prestarà en règim de lliure concurrència i sota la forma de gestió directa, per la mateixa organització de l'Ajuntament, en virtut de l'article 85.2 apartat a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de la Bases de Règim Local, i sense perjudici de l'elecció futura d'altres formes de gestió regulades en la legislació vigent.
Article 3. Prestacions.
Les prestacions que es donaran a través del servei consistiran a:
Article 4 Oferta de places.
El nombre de places i la seva distribució per tipus que oferiran les diferents escoletes municipals es fixarà per cada curs d'acord amb els recursos humans, materials i d'espai dels quals es pugui disposar en cada moment tot donant compliment als requisits mínims que estableixi la normativa vigent.
Article 5. Inscripcions i requisits.
Per a l'admissió de l'alumnat se seguiran les orientacions de la normativa vigent de matrícula dels centres públics.
L'Ajuntament, com a titular del servei, podrà establir els criteris d'admissió que millorin les possibilitats d'accés d'acord amb els objectius municipals. L'Ajuntament podrà aprovar calendari, procediment i criteris propis, en el moment que ho consideri, a proposta del regidor de l'àrea d'ensenyament per tal d'adaptar-los a la realitat del moment.
Per tal d'accedir a les prestacions esmentades a l'article 3 caldrà haver-se inscrit a l'Ajuntament com a usuari. La inscripció es realitzarà mitjançant la inscripció definitiva.
Requisits per la inscripció:
La documentació que caldrà aportar per la inscripció/matrícula són el següents:
La formalització de la matrícula comportarà la declaració de coneixement i acatament del present reglament.
Efectuar el pagament de les tarifes establertes per a la utilització del servei.
Efectuar la matriculació en la forma i en el termini que anualment s'estableixi. Finalitzat el termini, si alguna de les persones interessades no ha formalitzat la matrícula, no podrà tenir accés al servei, llevat que quedin places per cobrir.
Les eventuals bonificacions de les quotes i/o matrícula a abonar se regulen a l'ordenança municipal fiscal vigent en cada moment. La persona o persones responsables de l'infant les han de sol·licitar i justificar amb la documentació que es requereixi en cada cas. Es tramitaran i resoldran per part de l'òrgan municipal competent d'acord amb les disposicions de l'ordenança fiscal.
En el cas de que hi hagués una demanda de places superior a l'ofertada es durà a terme un procés de selecció tenint en compte el següent barem de puntuació:
Un cop aplicada la puntuació a totes les sol·licituds, si es produeixen empats és procedirà a fer un sorteig que determinarà l'adjudicació de les places.
Article 6. Normes de funcionament
L'òrgan municipal competent, prèvia proposta que presenti la persona responsable de la direcció de cada escoleta, aprovarà els calendaris i horaris de la prestació del servei d'escoleta, els quals s'ajustaran en cada moment a la normativa vigent.
L'aprovació dels horaris haurà de ser efectiva amb anterioritat a l'obertura del període de matrícula corresponent al curs vinent. Els calendaris i horaris aprovats seran degudament publicitats.
Tot això sens perjudici de l'aprovació posterior, si és el cas, de les modificacions que puguin resultar necessàries ateses les circumstàncies que puguin sobrevenir, com pot ser, entre d'altres, el nombre d'infants matriculats o la necessitat o no de cobrir una determinada franja horària. En aquest supòsit, la direcció de cada escoleta proposarà a l'òrgan municipal competent, que en qualsevol cas també pot actuar d'ofici, l'aprovació de la modificació de l'horari.
El temps diari màxim d'estada d'un infant a l'escola serà de 8 hores, o el que determini la normativa vigent.
Es contempla la possibilitat d'ampliació d'horari de 7:30 a 8:00 hores, sempre que ho permeti la pròpia organització del centre en funció de la demanda que haurà d'estar justificada mitjançant document que acrediti que el pare, mare o tutor treballa, i que en cap cas podrà ser inferior a quatre sol·licituds.
Article 7. Incorporació d'infants
La incorporació ordinària dels infants a les escoletes municipals es realitzarà el mes de Setembre segons marca la normativa.
La incorporació d'infants fora dels terminis ordinaris estarà condicionada a l'existència de places vacants i se subjectarà a les següents condicions:
a) Les persones responsables de l'infant han de formalitzar la sol·licitud d'incorporació en la qual, entre d'altres dades, han d'indicar la data d'incorporació que es demana. Aquesta sol·licitud es presentarà amb una antelació mínima de deu (10) dies naturals a la data que s'indiqui per a la incorporació.
b) Per causes motivades d'organització del servei es podrà denegar la incorporació a la data demanada, supòsit en el qual la direcció de l'escoleta, amb la conformitat de l'òrgan municipal competent, fixarà la data d'incorporació de l'infant. (Es recomanable que les incorporacions tardanes es facin després de les vacances de Nadal i Pasqua)
Article 8 Nombre màxim i mínim d'infants per curs escolar
Es fixarà la capacitat màxima de cada escoleta atenent al compliment de la normativa vigent en funció de l'espai útil disponible en cada cas i dels recursos humans i materials dels quals es pugui disposar en cada moment.
L'Ajuntament es reserva la potestat de cancel·lar o suspendre el servei quan el nombre d'infants inscrits no assoleixi, en un període raonable, un mínim que es consideri que permeti donar viabilitat al servei òrgan municipal.
Article 9 Obligacions dels responsables dels infants
Seran obligacions dels responsables dels infants usuaris, entenent com a tal, els majors d'edat que tenen sota la seva potestat o tutela els infants:
Article 10 Drets de l'infant usuari i dels seus responsables
Són drets de l'infant usuari i dels seus responsables:
Article 11. Preu del servei.
Els preus de la matrícula i les quotes pel servei de les escoletes municipals de Selva, són les que es fixen a l'ordenança fiscal corresponent.
Article 12. Revisió i normes complementàries
La revisió, modificació o ampliació d'alguns punt d'aquest Reglament ha de ser aprovada pel Ple municipal.
Per tot el que no reguli el present reglament i la normativa complementària esmentada s'estarà a la normativa aplicable en relació a la gestió del servei i en matèria d'ordenació educativa.
Article 13. Règim sancionador
En cas, d'incompliment reiterat de les seves obligacions per part d'algun representant d'usuari, l'òrgan municipal competent podrà decidir, previ informe de la direcció de l'Escoleta municipal i l'audiència de l'interessat, la suspensió del dret d'entrada a l'Escoleta per un període màxim de 2 mesos.
En cas de reiteració dels incompliments després de la suspensió esmentada, l'usuari podrà ser exclòs del gaudiment del servei de forma definitiva per decisió de l'òrgan municipals competent, prèvia tramitació de l'oportú expedient sancionador i amb l'informe previ de la direcció de l'Escoleta municipal.
Disposició final
Aquest Reglament entrarà en vigor a partir del dia següent al de la publicació del seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sempre que hagi transcorregut el termini que s'indica a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i el seu període de vigència es mantindrà fins que el Ple Corporatiu acordi la seva modificació o derogació expressa.»
Interposició de recursos
Contra el present Acord es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Selva, 29 de juliol de 2021
El batle Joan Rotger Seguí