Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SELVA

Núm. 327039
Acord del Ple de l'Ajuntament de Selva pel qual s'aprova definitivament la Modificació d'Ordenança Fiscal Reguladora del preu públic per la prestació de serveis de l'escoleta municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional d'aquest Ajuntament sobre la modificació d'Ordenança Fiscal reguladora del preu públic per la prestació de serveis de l'escoleta municipal, el text íntegre del qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

Acord

Primer.- Aprovar la modificació de l'ordenança fiscal reguladora del preu públic del servei municipal d'escoletes, d'acord amb el text íntegre que es troba dintre de l'expedient.

Segon.- Publicar l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per tal que en el termini de 30 dies, les persones interessades puguin presentar quantes al·legacions considerin oportunes.

Tercer.- Considerar, d'acord amb l'article 17. 3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de las Hisendes Locals, que l'ordenança fiscal reguladora del preu públic del servei municipal d'escoletes quedarà aprovada definitivament sense necessitat d'acord exprés si en transcurs del període d'exposició pública no es present al·legacions.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS DE L'ESCOLETA MUNICIPAL

 Article 1r .

Concepte

D'acord amb allò que preveu l'article 127 en relació a l'article 41 i concordants del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix el preu públic per prestació de serveis especificats a les tarifes contingudes a l'apartat 2 de l'article 3 següent, que es regirà per la present Ordenança.

Article 2n .

Obligats al pagament

Estan obligades al pagament del preu públic regulat a aquesta ordenança les persones sol·licitants de la prestació del servei d'escoleta municipal per a infants de 0 a 3 anys o, si no és així, el pare o mare o persones tutores de l'infant beneficiat. 

Article 3r .

Quantia 

a) Matrícula d'inscripció .........50,00€

b) Assegurança anual ..............15,00 €

c) Quotes mensuals:

TRAM

HORARI

PREU

Servei matí extra

07:30 h a 08:00 h

5.-€/mes

Escoleta Matinera

08:00 h a 08:45h

15€/mes o

1'50€/dia (máx 15€)

Entrada

08:45h a 09:30h

 

140€/mes

 

Jornada escolar

9:30h a 12:15h

Sortida

12:15 h (0-2 anys)

12:30h (2-3 anys)

Dinar

12:30h a 13:30h

Sortida: 13:30h

155€/mes o

3€/dia (máx 155 €)

Dinar + Descans

12:30h a 15:00h

sortida: 15.00h

155€/mes (fins les 15:00h)

3€/dia (máx 155 €)

Servei tarda

15.00h a 15.30h

165€/mes

Servei tarda extra

15.30 h a 16.00 h

5€/mes

El servei matí extra (7.30 h a 8.00 h) i el servei tarda extra (15.30 h a 16.00 h) és un servei extraordinari s' haurà d'estar justificada mitjançant document que acrediti que el pare, mare o tutor treballa, que en cap cas podrà ser inferior a quatre sol·licituds. Per tant, valorar que el servei de 7.30 a 8.00 només s'oferirà si hi han com a mínim quatre sol·licituds.

Article 4t .

Obligació al pagament

1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei, i el seu cobrament es farà efectiu dins els primers deu dies de cada mes pels serveis administratius de l'Ajuntament.

2. Així mateix, tenint en compte que el curs comença la segona setmana de setembre, i finalitza el 31 de juliol, es cobraran 11 mensualitats referides a la duració del curs, inclosos els mesos de setembre i juliol. Les persones obligades al pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança es comprometen al pagament de les onze mensualitats.

3.  La taxa per matrícula es pagarà en el moment de sol·licitar la inscripció.

Article 5è .

Beneficis fiscals

S'aplicaran les següents reduccions a les tarifes:

1. Infants que acreditin la condició de família nombrosa: 25 % de descompte

2. Infants que acreditin una discapacitat superior al 33%: 25% de descompte

3. Infants amb germans matriculats a l'escoleta : 10 % de descompte per a cada un d'ells. 4. Infants pertanyents a unitats familiars on els ingressos nets per unitat de consum siguin inferiors al llindar de la pobresa, prenent com a valor de referència el publicat per l'INE: 100% de descompte

5. Infants pertanyents a unitats familiars on els ingressos nets per unitat de consum siguin inferiors al salari mínim interprofessional, prenent com a valor de referència el fixat pel Ministeri de Treball i Seguretat Social: 50% de descompte.

Per a calcular els ingressos nets per unitat de consum, s'agafarà com a referència la declaració de renda de l'any anterior al inici del curs i es sumaran tots els ingressos nets dels membres de la unitat familiar. A continuació es dividirà aquesta quantitat pel nombre d'unitats de consum que formen la unitat familiar, que es calcula per mitjà de la suma dels següents coeficients:

- Pel primer adult: 1

- Per la resta de persones majors de 14 anys :0.7

- Per a cadascun dels menors de 14 anys: 0.5

 Per gaudir de les reduccions es requerirà que la persona interessada ho demani mitjançat sol·licitud presentada telemàticament o en paper a l'Ajuntament, justificant el seu dret mitjançant els següents documents, relatius a totes i cada una de les persones que conviuen en el mateix habitatge i que facin referència a l'exercici anterior immediat de l'acreditació de la taxa:

- Certificat que acrediti la condició de família nombrosa - Certificat que acrediti un grau de discapacitat superior al 33%

- Certificació negativa de no estar obligats a la presentació de la declaració de l'Impost sobre la Renda de les persones físiques, o en altre cas, la darrera declaració presentada. - Certificat municipal acreditatiu dels qui conviuen, en el seu cas, amb el sol·licitant de la bonificació.

La declaració de la persona interessada podrà ser comprovada per l'administració municipal que s'ajustarà al que disposa la Llei General Tributària. En cas de falsedat, automàticament es perdrà la reducció obtinguda independentment de l'expedient de defraudació que li pot seguir. 

6. Als infants que, tot i no complir amb el descrit als punts anteriors d'aquest article, presentin un informe emès pels serveis socials de l'Ajuntament que així ho aconselli, se'ls aplicarà un descompte d'acord amb la seva capacitat econòmica.

En cap cas els descomptes seran acumulatius. S'aplicarà sempre el que sigui més avantatjós per l'alumne.

La forma de fer-se efectiva serà mitjançant la reducció de la quantia a pagar que resulti de l'article anterior.

La sol·licitud d'una plaça a qualsevol escola depenent de l'Ajuntament, es realitzarà mitjançant l'imprès oficial de sol·licitud de plaça corresponent, que s'haurà d'acompanyar amb la documentació pertinent. 

Article 6è.

Normes de gestió

Les baixes que es produeixin en el curs escolar s'hauran de formalitzar per escrit per part dels responsables legals dels usuaris. S'entendran com a causa de baixa, el següents casos:

1.- Canvi de domicili dels pares que suposi un canvi de residència.

2.- Malaltia greu de l'infant  que impedeixi l'assistència al centre (necessitat del pertinent justificant mèdic).

3 .- Pèrdua del lloc de feina per part dels pares o tutors de l'infant.

Un cop comprovades per la direcció de l'escola i tramitada la documentació corresponent, s'emetrà informe al Departament de Gestió Tributaria i es donarà lloc a la baixa de les quotes restants del curs escolar. És important recalcar que no es produeix la reserva de plaça, sense perjudici de si és per malaltia greu, de l'infant es pot reservar la plaça mentre no hi hagui demanda de la plaça que ocupa.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança s'aplicarà a partir del dia següent al de la seva publicació i estarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

Interposició de recursos

Contra el present acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma.

 

Selva, 29 de juliol de 2021

 El batle

Joan Rotger Seguí