Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FORNALUTX
Núm. 325243
Convocatòria ajudes extraordinàries i a fons perdut a empreses i entitats del municipi de Fornalutx per pal.liar els efectes del COVID 19. Exercici 2021
Anunci de l'Ajuntament de Fornalutx de convocatòria d'ajuts extraordinaris i a fons perdut per a les empreses i entitats del municipi de Fornalutx per pal.liar el cessament o reducció de la seva activitat per la situació de crisi del Coronavirus-19. Exercici 2021.
CONVOCATÒRIA D'AJUTS EXTRAORDINARIS I A FONS PERDUT PER LES EMPRESES I ENTITATS, QUE DESENVOLUPEN L'ACTIVITAT AL MUNICIPI DE FORNALUTX, QUE HAN HAGUT DE CESSAR/REDUIR LA SEVA ACTIVITAT, PER LA SITUACIÓ DE CRISI DEL CORONAVIRUS COVID-19 EXERCICI 2021.
PRIMER.- Àmbit d'aplicació.
L'Ajuntament de Fornalutx concedirà ajuts a aquelles empreses del municipi de Fornalutx amb domicili fiscal al municipi, que per la situació de crisi del Coronavirus COVID-19, i les mesures establertes amb l'Estat d'Alarma, han hagut de cessar o reduir substancialment la seva activitat.
SEGONA.- Objecte de la convocatòria.
L'ajut extraordinari que per cessament/reducció de l'activitat econòmica de les empreses del municipi de Fornalutx, té per objectiu el recolzament al teixit empresarial del municipi per tal de preservar així la seva activitat i els llocs de treball.
TERCERA.- Persones beneficiaris i sol·licitants.
Aquests ajuts extraordinaris van dirigits a les següents entitats amb un crèdit total de 10.795,78.- € i que poden accedir en les condicions especificades en aquestes bases.
- Hotels
- Bars i cafeteries.
- Restaurants.
- Perruqueries.
- Esteticiens, massatgistes y fisioterapeutes.
- Músics, actors, animadors infantils.
- Taxistes.
- Empreses dedicades a la venda de productes relacionats amb les activitats dels anteriors apartats.
- Comerços que hagin tingut una reducció de la facturació d´ almenys, en un 40% en relació amb la mitjana de facturació del període comprès entre els anys 2019-2020.
- Resta d'empreses autònoms del municipi de Fornalutx que desenvolupin la seva activitat al municipi i que hi tinguin el seu domicili fiscal a Fornalutx.
Les entitats referides poden arribar a un màxim de 350,00.- € per beneficiari, d'acord amb la reducció de la seva activitat.
En cas que finalitzada la repartició de l´ajuda, encara restassi crèdit en la consignació pressupostària, es repartirà proporcionalment entre els beneficiaris que hagi hagut.
QUARTA.- Consignació pressupostària i quantia màxima total.
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió d'aquest ajuts d'aquesta convocatòria s'aprovarà crèdit adequat i suficient a les partides de l'any 2021. La consignació d'aquesta ajuda extraordinària tindrà un import màxim de 10.795,78.- €.
La quantia es repartirà proporcionalment, segons el nombre de beneficiaris que resultin, independentment del nombre d´establiments que tinguin.
S´establert un màxim de 350.- euros d´ajuda per beneficiari.
CINQUENA.- Compatibilitats.
Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut d'una altra administració o organisme públic o privat rebut pel mateix concepte.
SISENA.- Tramitació.
Les sol·licituds individuals, segons el model de l'annex I , es dirigiran al Sr. batle i es presentaran degudament complimentades i signades pel representant legal de l'activitat, al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Fornalutx. Amb la sol·licitud presentada s'entendrà que s'accepten plenament aquestes bases per part dels interessats.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:
- Annex II.
- Fotocòpia acarada del DNI/NIE
- Certificat original o document oficial acarat de l´AEAT que justifiqui estar donat d´alta en l´activitat econòmica de la qual es demana la present ajuda, a data de la sol·licitud.
- Certificació original o document oficial acarat de l'AEAT/ATIB i TGSS de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i socials.
- Certificat original o document emès per l´ entitat bancària on consti el titular i el nombre de compte al qual s'hagi d'ingressar la subvenció que si s'escau es concedeixi a l'interessat.
Aquests models de sol·licitud es trobaran a disposició dels interessats a la pàgina web de l'Ajuntament de Fornalutx
S´ha de presentar una sol·licitud per empresa i activitat econòmica afectada, independent que es disposi d´un o més establiments o locals per a l´exercici de les activitats.
Si en la presentació de la sol·licitud s'observa alguna deficiència o hi manca algun document es requerirà a l'interessat per tal que en el termini màxim de 10 dies hàbils pugui esmenar la falta, amb advertiment que si en aquest termini no es produeix l'esmena i/o no s'aporta la documentació sol·licitada, s'entendrà que desisteix de la petició i s'arxivarà sense més tràmit.
L´Ajuntament pot sol·licitar qualsevol altra documentació complementària a la prevista en aquestes bases, per completar o aclarir el dret a l´ajuda o la documentació presentada. En el cas que no s´aporti la documentació sol·licitada posteriorment, s´entén que la persona desisteix de la seva petició i s´arxivarà sense més tràmit.
SETENA.- Termini de presentació de les sol·licituds.
El termini de presentació de les sol·licituds és d'un vint dies hàbils des de la publicació de la present convocatòria en el BOIB. No s'acceptarà cap sol·licitud presentada fora de termini.
VUITENA.- Concessió dels ajuts.
El termini de resolució de les sol·licituds d'ajuts no excedirà dels tres mesos des de la data de finalització del termini de presentació. La manca de resolució dintre d'aquest termini produeix efectes desestimatoris.
NOVENA.- Protecció de dades de caràcter personal.
D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts quedarà protegida. Els interessats podran sol·licitar a l'administració municipal l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest ajut, l'interessat autoritza a l'Ajuntament de Fornalutx a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
DESENA.- Entrada en vigor.
Les presents bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra al BOIB, i seran d'aplicació dins aquest exercici 2021.
Fornalutx, 22 de juliol de 2021
El batle Francisco Marroig Arbona
ANNEX I SOL·LICITUD AJUTS INDIVIDUALS EXTRAORDINARIS A EMPRESES/ENTITATS QUE DESENVOLUPEN L'ACTIVITAT AL MUNICIPI DE FORNALUTX QUE HAN HAGUT DE CESSAR O REDUIR SUBSTANCIALMENT LA SEVA ACTIVITAT, PER LA SITUACIÓ DE CRISI DEL CORONAVIRUS COVID-19
D./Dª __________________________,veí de Fornalutx, amb domicili a efectes de notificacions al C/ _____________________________, núm._____pis____porta____, amb DNI núm.___________, i telèfon______________, i mail:_________________________.
EXPOSO:
Que en qualitat d'interessat major d'edat i representant legal de l'empresa __________________________________________ amb CIF______________ (si procedeix) i atenent la convocatòria de concessions d'ajuts extraordinaris per les empreses que desenvolupen la seva activitat al municipi i que han hagut de cessar o reduir substancialment la seva activitat, per la situació de crisi del COVID-19, i de conformitat a l'establert a les bases de dita ajuda extraordinari, acompanyo a la present sol·licitud la documentació justificativa següent:
-Annex II
-Fotocòpia acarada del DNI/NIE.
- Certificat original o document oficial acarat de l´AEAT que justifiqui estar donat d´alta en l´activitat econòmica de la qual es demana la present ajuda, a data de la sol·licitud.
-Certificació original o document oficial acarat de l'AEAT/ATIB i TGSS de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
-Certificat bancari o document emès per la entitat bancària on consti el titular i el següent nº de compte( el titular del número de compte ha de ser l'interessat):
Nº de compte:______________________________________________________
Així mateix declaro:
* trobar-me al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament, així con amb la Hisenda Pública i Seguretat Social, i ATIB. SI ( ) NO ( )
* Que accepto i compleixo íntegrament el contingut de les bases.
Per tot això,
DEMANO:
Que previs els tràmits pertinents em sigui atorgat l'ajut sol·licitat mitjançant transferència bancària al meu compte especificat i justificat en la documentació adjunta.
,___de_______________de 2021.
Signat
SR. BATLE DE L´AJUNTAMENT DE FORNALUTX
ANNEX II DECLARACIÓ JURADA
Sr./Sra. _______________________________________________, amb DNI_________________, i número d'afiliació a la Seguretat Social _________________________________, en virtut de les mesures restrictives del Govern Central i Autonòmic, per fer front a la situació de crisis sanitària ocasionada pel Covid-19 declaro que, en la meva condició de treballador/ autònom/ empresari, he suspès/reduït des del dia __________________ al dia __________________l'exercici de la meva activitat per causa de força major amb caràcter temporal per suspensió/reducció de l'activitat econòmica, per estar inclosa al Real Decret 463/2020 i les modificacions introduïdes pels 465/2020, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19.
Declaro sota la meva responsabilitat que són certes les dades que es consignen en la present declaració i que, a dia d'avui, les dades declarades segueixen essent vigents.
,______ de ______________ de 2021
Signat
SR. BATLE DE L´AJUNTAMENT DE FORNALUTX