Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 324497
Aprovació de les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu de promoció interna per cobrir, com a personal funcionari de carrera, dues (2) places vacants de la categoria d’oficial de Policia Local de l’ajuntament d’Artà

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de 15 de juliol de 2021 va adoptar l'acord següent:

<< Atès que a l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament d'Artà hi ha dues vacants de la categoria d'oficial de Policia Local que poden ser ocupades;

Atès que s'han redactat les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu de promoció interna per cobrir, com a personal funcionari de carrera, dues places vacants de la categoria d'oficial de Policia Local de l'Ajuntament d'Artà mitjançant procediment ordinari i sistema d'oposició.

Els reunits acorden, per unanimitat:

1. Aprovar la convocatòria i les bases específiques reguladores del procés selectiu de promoció interna, per cobrir, com a personal funcionari de carrera, dues places vacants de la categoria d'oficial de Policia Local de l'Ajuntament d'Artà, mitjançant procediment ordinari i sistema d'oposició.

2. Publicar les bases de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis i a la web de l'Ajuntament d'Artà.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest acord, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest acord, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

Artà, 28 de juliol de 2021

El batle

Manuel Galán Massanet

 

 

BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU DE PROMOCIÓ INTERNA PER COBRIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA, DUES (2) PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA D'OFICIAL DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ARTÀ

1. Objecte de la convocatòria, el procediment de selecció i la normativa

Aquesta convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places d'oficial de la Policia Local d'Artà, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2021, pel sistema de promoció interna, mitjançant concurs oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe d'oficial de policia local, subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament d'Artà.

A aquestes proves selectives s'han d'aplicar les normes següents: aquestes bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; el Reglament per a l'ús de la llengua catalana de l'Ajuntament d'Artà, aprovat el 27 de juliol de 2000, i l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament d'Artà a la sessió de 30 de juliol de 2013; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix, l'anunci de la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat i s'hi han d'indicar la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que les convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i el número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

2. Requisits de les persones aspirants

A més d'allò que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, en la data d'expiració del termini assenyalat per presentar sol·licituds al procés selectiu, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, segons el que disposi la legislació bàsica estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari de carrera en el cos de la Policia Local d'Artà i una antiguitat de dos anys.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell C1.

3. Presentació de sol·licituds

3.1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Artà (https://seu.arta.cat) o al registre general de l'Ajuntament, segons el model normalitzat de sol·licitud que es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat) a partir de l'obertura del termini de presentació se sol·licituds, i s'han d'adreçar a la Batlia.

Les sol·licituds també poden presentar-se per qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, només s'admetran les sol·licituds si la persona interessada envia un correu a l'Ajuntament, a l'adreça electrònica rrhh@arta.cat, adjuntant la justificació de la presentació de la sol·licitud el mateix dia que s'envia.

La no presentació de sol·licituds en el termini i en la forma escaient determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

Amb la presentació de la sol·licitud, les persones aspirants manifesten que accepten les bases i que reuneixen tots i cadascun dels requisits que s'exigeixen a la convocatòria, referits sempre a la data de finalització del termini assenyalat per presentar sol·licituds.

3.2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint (20) dies hàbils a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat. Si el darrer dia del termini és inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3.3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar una declaració responsable mitjançant la qual acrediten complir els requisits exigits a les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds. Així mateix, l'Administració pot requerir a les persones aspirants l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

3.4. Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, la persona aspirant consent el tractament de les seves dades de caràcter personal que siguin necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

3.5. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin s'han de considerar vàlids a l'efecte de notificacions, i són responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

4. Admissió i exclusió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim de 10 dies hàbils, s'ha de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament una resolució mitjançant la qual s'aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. En aquesta resolució han de constar la data, l'hora i el lloc on s'han de dur a terme els exercicis de la fase d'oposició, amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions i de l'interval mínim entre exercici i exercici.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, de possibilitar que siguin esmenats dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, el seu nom consta en la relació pertinent de persones admeses.

4.2. Les persones aspirants excloses o omeses han de disposar d'un termini de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. Si dins aquest termini no s'esmenen les deficiències que haguessin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

4.3. Una vegada finalitzat el termini assenyalat al paràgraf anterior i, si s'escau, esmenades les sol·licituds, en el termini màxim de deu (10) dies hàbils la Batlia ha de dictar una resolució d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de publicar en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutja que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets de participació que es poguessin derivar.

5. Tribunal qualificador

5.1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la seva composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, respectant el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i motivades objectivament.

5.2. La composició del tribunal ha de ser predominantment tècnica i tots els membres han de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per accedir a la plaça convocada.

5.3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

5.4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual i no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5.5. El tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc (5) membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: persona designada per l'Ajuntament d'Artà entre el personal funcionari de carrera amb experiència reconeguda, i suplent.

b) Vocals:

- Un vocal, competent en matèria de coordinació de policies locals, proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, i suplent.

- Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública, i suplent.

- Un vocal designat per l'Ajuntament d'Artà, i suplent.

c) Secretari o secretària: persona designada per l'Ajuntament d'Artà, amb veu i vot, i suplent.

El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

5.6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, el qual pot actuar amb veu però sense vot.

5.7. Els membres del tribunal i el personal assessor s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regula en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5.8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

6. Fases del sistema de selecció

6.1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

6.2. El concurs oposició consisteix en realitzar, de manera successiva, les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

6.3. La fase d'oposició consisteix realitzar les proves previstes en la convocatòria per determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

6.4. La fase de concurs consisteix en valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants, que són els de l'annex 4 del Decret 40/2019. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

6.5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions de les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representa el 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu i la fase de concurs, el 40 % restant.

7. Proves de la fase d'oposició

Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu. L'ordre d'actuació de les persones aspirants ha de ser per ordre alfabètic.

Les dones embarassades, amb previsió de part o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, poden posar aquesta situació en coneixement del tribunal, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial mitjançant el qual se certifiqui aquesta circumstància. La comunicació s'ha de realitzar amb l'antelació suficient perquè el tribunal pugui determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas, les proves de reconeixement mèdic no han d'estimar com a negativa, a l'efecte del procés selectiu, qualsevol circumstància derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Les proves són les següents:

- Prova de desenvolupament.

- Cas pràctic.

- Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

7.1. Primer exercici: prova de desenvolupament

Consisteix a desenvolupar, per escrit, dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en l'annex 1 de la convocatòria, d'acord amb la Resolució de la directora gerent de l'EBAP de 27 d'octubre, per la qual s'aproven els temaris que han de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a les diverses categories dels cossos de policia local de les Illes Balears.

Les persones aspirants han de desenvolupar dos temes a triar d'entre tres alternatives establertes per sorteig. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

La durada de la prova serà de 120 minuts.

7.2. Segon exercici: casos pràctics

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari de l'annex 1 de la convocatòria i amb les funcions policials, que s'han de determinar mitjançant un sorteig públic d'entre un mínim de tres alternatives diferents establertes per sorteig. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

La durada de la prova serà de 120 minuts.

7.3. Tercer exercici: prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria d'oficial, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves han de ser efectuades per personal professional de la psicologia, que ha d'actuar com a assessor del tribunal.

Aquesta prova consta de dues parts:

a) La primera consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat ha de ser d'apte o no apte, i han de quedar eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració d'apte. La durada de la prova serà de 120 minuts.

b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria d'oficial, que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per completar l'estudi. La seva valoració ha de ser d'apte o no apte, i han de quedar eliminades les persones aspirants que no obtenguin la valoració d'apte. En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que la persona avaluadora haurà de considerar. La durada de la prova serà de 120 minuts.

8. Qualificació dels exercicis

Les qualificacions dels exercicis s'han de publicar el dia en què s'acordin en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat). Les persones aspirants poden presentar per escrit, en el registre de l'Ajuntament i en el termini de tres (3) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, les quals han de ser resoltes, en tot cas, de forma motivada pel Tribunal abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. A aquest efecte, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

8.1. Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens

Una vegada finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de publicar, en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat), la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que hagin superat la fase d'oposició s'ha de determinar per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant ha de ser el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants han de disposar d'un termini de deu (10) dies hàbils, comptadors des de la publicació de la llista provisional, per fer reclamacions. Finalitzat aquest termini, el tribunal ha de disposar de deu (10) dies per resoldre-les.

8.2. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

Una vegada resoltes les reclamacions, el tribunal ha de publicar, en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.

9. Fase de concurs

9.1. Els mèrits que s'hagin de valorar en la fase de concurs són els establerts a l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex 2).

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

       60                40

PT = ——— o + ——— c

       O                 C

PT: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

9.2. Dins el termini de deu (10) dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el tribunal qualificador els mèrits indicats a l'annex 2, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'Ajuntament.

Aquests documents també poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, només s'admetran si la persona interessada envia un correu a l'Ajuntament, a l'adreça electrònica rrhh@arta.cat, adjuntant la justificació de la presentació de la documentació el mateix dia que s'envia.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament d'Artà, les persones aspirants poden sol·licitar que s'hi incorpori d'ofici un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal s'han de presentar mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'Ajuntament.

Per altra part, tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

10. Relació de persones aprovades

10.1. Llistes de persones aspirants seleccionades en el concurs oposició

Una vegada que el tribunal hagi finalitzat la valoració dels mèrits aportats, la llista provisional de puntuacions obtingudes en la fase de concurs i la llista provisional de persones aspirants seleccionades en el concurs oposició s'han de fer públiques en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat). Les persones aspirants han de disposar de tres (3) dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

El tribunal ha de resoldre, en el termini de deu (10) dies hàbils, les reclamacions que es presentin.

En el cas que dues o més persones aspirants obtinguin la mateixa qualificació total, l'empat s'ha de desfer aplicant, successivament, els criteris següents:

a) La puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició.

b) La puntuació més alta obtinguda en la fase de concurs.

Si persisteix l'empat, s'ha d'atendre l'antiguitat total dins l'Administració local i s'han de computar els anys, mesos i dies de servei que constin en el dia de publicació d'aquesta convocatòria.

L'adjudicació de les vacants convocades s'ha de fer seguint una única llista final de persones aspirants segons l'ordre de puntuació obtinguda i els criteris de desempat existents.

Un cop resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu, i les ha de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat).

L'aprovació de la relació d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han de ser nomenats personal funcionari en pràctiques s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat).

En cap cas, el nombre d'aspirants aprovats no pot ser superior al de places convocades.

10.2. Presentació de documentació i nomenament de personal funcionari en pràctiques

Les persones aspirants han de disposar d'un termini de vint (20) dies hàbils, comptadors des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i que hagin de ser nomenades personal funcionari en pràctiques, per presentar els documents que acrediten el compliment dels requisits exigits a la convocatòria, els quals es relacionen a continuació:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

e) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria d'oficial.

f) Acreditació del coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell C1 de coneixements de català.

g) Acreditació de tenir la condició de personal funcionari de carrera i l'antiguitat que  s'especifica a continuació: dos anys en la categoria de policia de l'Ajuntament d'Artà.

h) Certificat de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.

i) Fotocòpia dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

No cal presentar aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament d'Artà o que se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques d'acord amb el que regula l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats.

Si s'incompleix aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que no es compleixen els requisits exigits en la convocatòria, la persona interessada perdrà el dret a ser nomenada funcionària en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionàries en pràctiques per la Batlia a l'inici d'aquest període.

El nomenament ha de tenir efectes des de la data de començament del curs de capacitació o, en els supòsits en què la normativa d'aplicació estableixi l'excepció de realitzar aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

En cap cas, no es pot nomenar personal funcionari en pràctiques a un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que les persones siguin nomenades personal funcionari de carrera, si escau, o qualificades com a no aptes.

11. Personal funcionari en pràctiques

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de la Batlia a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si alguna persona aspirant és qualificada coma no apta en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsada, en la mateixa resolució es pot requerir, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició, les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves per ser nomenades personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas no es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12. Contingut i retribucions de les pràctiques

12.1. Curs de capacitació

Les persones aspirants nomenades funcionàries en pràctiques han de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, al qual fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació estableixi l'excepció de realitzar-lo.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria d'oficial o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin actualitzat degudament resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual es refereix l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot comportar la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comporta la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Les persones aspirants que no superin el curs de capacitació perdran tots els drets al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, la qual cosa s'ha de declarar mitjançant una resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

12.2. Pràctiques en el municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria d'oficial es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació.

La fase de pràctiques al municipi, amb el contingut que determini l'Ajuntament, ha de tenir una durada de sis (6) mesos.

L'avaluació de les pràctiques s'ha de dur a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

La metodologia d'execució i la supervisió s'ha d'ajustar al que estableix la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020, per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local (BOIB núm. 188, de 31 d'octubre de 2020).

12.3. Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques, s'han de rebre les retribucions que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

13. Finalització del procés selectiu

El tribunal qualificador ha d'elevar a la Batlia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes o no aptes, la qual ha de resoldre i ordenar-ne la publicació, en el termini de quinze (15) dies hàbils, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la pàgina web de l'Ajuntament (www.arta.cat). La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlia en el termini d'un (1) mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

Així mateix, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos (2) mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Annex 1. Temari de la fase d'oposició

Pel que fa a la normativa reguladora inclosa dins els temaris que han de regir cada procés selectiu, se n'ha d'exigir el coneixement de la versió vigent en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.

1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. La Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3. La Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. La Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.

5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears: el Parlament, la Presidència del Govern de les Illes Balears, els consells insulars, els municipis i altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències i Presidència. Finançament i hisenda: principis generals. La reforma de l'Estatut.

6. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: elements del municipi. Identificació, població, organització municipal, competències i disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

7. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Conceptes bàsics.

8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substàncies anàlogues.

9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i les ordres dels agents de circulació.

11. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

15. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

16. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

17. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

18. El Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policia local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

19. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Els cossos i les forces de seguretat. Les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. La Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

21. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. Les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

22. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. La infracció penal. Les persones criminalment responsables dels delictes.

23. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes, les seves classes i efectes.

24. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: els furts, els robatoris, el robatori i furt d'ús de vehicles, la usurpació, les defraudacions, els danys.

25. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i les llibertats públiques.

28. El Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.

29. La Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

30. La Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de la policia administrativa de seguretat.

31. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

32. La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

33. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

34.  La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a la assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona (competència).

35. El lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

 

Annex 2. Mèrits a valorar en el sistema de concurs per mobilitat

1. Valoració de serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament s'han de valorar els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació realitzada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix, o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix, la valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, a excepció del cas que les titulacions corresponguin a diferents branques.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic o tècnica de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals en arts plàstiques i disseny de grau superior, ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau d'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, han d'obtenir 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Únicament s'ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no s'ha de valorar el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, a excepció dels títols de postgrau (màster i doctorat), que s'han de sumar a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

4. Valoració dels coneixements d'idiomes

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

S'han de valorar els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o els reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent, fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C2 (antic nivell D) o equivalent: 2 punts

b) Llenguatge administratiu (antic E): 0,50 punts

En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4. 2. Coneixements d'altres llengües

S'han de valorar els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per escoles oficials d'idiomes (EOI), universitats, EBAP, altres escoles d'Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el marc europeu comú de referència (MECR), amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

MECR

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells de l'EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del MECR s'han de valorar amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes (EOI).

D'una mateixa llengua, únicament s'han de valorar les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només s'han de valorar els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. S'han de valorar les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només s'han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat per impartir cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

En relació als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No s'han de valorar els certificats que no indiquin el número d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc no s'ha de valorar la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

​​​​​​​a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no s'han de valorar en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Només s'han de valorar els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP:

 

​​​​​​​a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Títols propis de grau universitari sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es considerin d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es considerin d'interès general: 0,05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no s'han de valorar en aquest apartat.

6. Valoració de reconeixements honorífics

La valoració màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la comunitat autònoma de les Illes Balears o pel ple d'un ajuntament: 0,10 punts.

Aquests reconeixements s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o per l'ajuntament corresponent.

7. Valoració de les proves físiques

La superació de les proves físiques que preveu el Decret 40/2019 amb una nota superior, en conjunt, a 7, té una puntuació igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.