Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SELVA

Núm. 322778
Convocatòria extraordinària d’ajudes a les empreses i autònoms adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics del municipi de Selva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Núm. expediente: 185/2021

Document: anunci

Emisor: batlia

Codi BDNS: 577182

El Ple de Ajuntament de Selva reunit en sessió extraordinària el 26 de juliol de 2021 va aprovar la següent:

Convocatòria extraordinària d'ajudes a les empreses i autònoms adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics del municipi de Selva

Com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19, l'Organització Mundial de la Salut, el dia 11 de març de 2020, va elevar la situació d'emergència de salut pública generada per l'expansió del coronavirus causant de la malaltia COVID19 a nivell de pandèmia internacional, i a partir d'aquell moment la lluita contra els efectes d'aquesta ha posat en relleu una intensa activitat dels poders públics per contenir-ne i mitigar-ne els efectes, especialment a partir de la primera declaració de l'estat d'alarma, duita a terme pel Govern de l'Estat mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Així doncs, el Govern de l'Estat, va declarar, mitjançant el dit Reial decret 463/2020, de 14 de març, l'estat d'alarma en tot el territori espanyol, i aquella declaració d'estat d'alarma es va prorrogar sis vegades. La darrera, mitjançant el Reial decret 555/2020, de 5 de juny, fins a les 00.00 hores del dia 21 de juny de 2020, en els termes expressats en la dita norma.

En el procés de transició cap a la situació de nova normalitat que va seguir a la finalització d'aquella declaració d'estat d'alarma, a les Illes Balears es va dictar el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears pel qual es declara superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, amb efectes de dia 21 de juny de 2020.

A partir d'aquesta data s'havien d'aplicar les mesures de prevenció necessàries per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 que, d'acord amb la legislació vigent, va establir l'executiu de la Comunitat Autònoma, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 19 de juny de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat. Aquell Acord, en el punt tercer, va habilitar la consellera de Salut i Consum perquè, mitjançant una resolució motivada, pogués modificar, adaptar o actualitzar les mesures excepcionals que contenia el dit Pla, inclòs en l'annex 1 de l'Acord, el qual, en exercici d'aquesta atribució, ha estat modificat per diverses resolucions de la consellera de Salut i Consum, tant per establir mesures amb caràcter general com mesures particularitzades per a determinats àmbits territorials, amb un abast temporal limitat, sempre en funció de les necessitats que en cada moment es posaven de manifest, tant com a conseqüència de l'evolució de les dades epidemiològiques de la COVID-19 a les Illes com de les noves certeses que s'assolien arran del coneixement de la malaltia.

En el mes de novembre de 2020, la situació d'emergència sanitària declarada per l'Organització Mundial de la Salut no havia finalitzat, i atès que a Espanya, com també a la majoria de països europeus, es registrà una tendència ascendent en el nombre de casos de SARS-CoV-2, el Govern de l'Estat, va declarar novament l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, en tot el territori espanyol, mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, amb una durada inicial fins a les 00.00 hores del dia 9 de novembre de 2020, prorrogada fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021. Durant el període de vigència del nou estat d'alarma activat, en cada comunitat autònoma i ciutat amb estatut d'autonomia, l'autoritat competent delegada és qui tingui la presidència de la comunitat autònoma o ciutat amb estatut d'autonomia, en els termes establerts en el Reial decret, i les autoritats competents delegades queden habilitades per dictar, per delegació del Govern de l'Estat, les ordres, les resolucions i les disposicions per a l'aplicació de les mesures previstes en el dit Reial decret llei i en les modificacions establertes posteriorment, en el Congrés dels Diputats. En tot cas, també durant la vigència de l'estat d'alarma, les administracions sanitàries competents en salut pública, en el que no preveu el Reial decret, han de continuar adoptant les mesures necessàries per afrontar la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19, conformement a la legislació sanitària, en particular, a la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública; la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i la Llei 33/2011, de 4 d'octubre, general de salut pública, així com a la normativa autonòmica corresponent.

En aquest context, el Consell de Govern dia 27 de novembre de 2020 va aprovar l'Acord pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària i aprovà el nou Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 que incloïa un seguit exhaustiu de mesures de prevenció del contagi de la COVID-19 perquè, en el cas que es produeixi, es pugui disposar d'unes possibilitats més grans de traçar i controlar els rebrots de la malaltia. Aquest acord ha estat modificat diverses vegades.

Tanmateix, es va dictar el Decret 18/2020, de 27 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'actualitzen les mesures establertes com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19, i es vinculen als nivells d'alerta sanitària amb l'objecte de determinar la manera en què les mesures que conté el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, seran efectives en l'àmbit territorial de les Illes Balears durant l'estat d'alarma prorrogat fins al dia 9 de maig de 2021, en coherència amb els nivells d'alerta sanitària establerts mitjançant l'Acord del Consell de Govern de dia 27 de novembre de 2020. Aquest decret ha estat objecte de diverses modificacions.

Relacionat amb l'anterior i a l'empara de la declaració de l'estat d'alarma s'han dictat diversos decret adoptant mesures temporals i excepcionals per raó de salut pública per a la contenció de la COVID-19. El darrer, el 7/2021 de dia 12 de febrer.

Tota aquesta normativa ha suposat l'aturada (obligada, en alguns casos) o el ralentí de la majoria de sectors econòmics, la qual cosa ha provocat una caiguda del PIB i de l'ocupació a Mallorca sense precedents. L'estructura productiva de Mallorca es basa, en gran part, en el sector serveis, sector lligat de manera molt estreta amb l'activitat turística de Mallorca.

Tota aquella normativa (estatal i autonòmica) ha fet que molts d'establiments no hagin obert les seves portes durant la temporada 2020 i els que ho han fet han sofert restriccions en l'aforament,d'horaris, etc.; i els que no han sofert restriccions directament s'han vist afectats de forma indirecte per les mateixes.

Ateses aquestes circumstàncies, es fa imprescindible ajudar al sector econòmic de Selva que s'ha vist perjudicat per aquestes mesures amb l'objectiu de protegir la nostra economia, aportant liquiditat a aquests establiments per fer front a aquesta situació. Amb la finalitat d'ajudar als sectors econòmics afectats ,l'Ajuntament de Selva ha signat un conveni de col·laboració amb l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics.

L'Ajuntament de Selva el 4 de febrer de 2021 va sol·licitar acceptar una ajuda econòmica per part de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s'apuja a 26.912,93.-€ amb el compromís de l'Ajuntament de Selva d'aportar la mateixa quantitat com a mínim 26.912,93.-€. També s'ha compromès a dur a terme la gestió administrativa de la convocatòria de subvenció per concedir les ajudes a les empreses del municipi. D'altra banda el Consell de Mallorca també aportarà una quantitat aproximada de 26.912,93.-€

El total de pressupost provisional destinat a aquestes ajudes és de 80.738,79.-€. La concessió d'aquestes ajudes seguirà els criteris establerts a la següent convocatòria de subvencions.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajuts directes a persones físiques i jurídiques que tinguin establiment obert al públic o desenvolupin la seva activitat en el terme de Selva, així com les comunitats de bens o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titular d'una activitat econòmica que es desenvolupi a Selva, que s'hagin vist afectat per la crisi econòmica derivada de la crisis Sanitària provocada per la COVID-19, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS) així com també amb el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Autoritzar la despesa de 80.738,79.-€ amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries:

  • 2021 0 4312 47900 01
  • 2021 0 4312 47900 02
  • 2021 0 4312 47900 03
  • 2021 0 4312 48000 01

Un cop obtingut la resolució de concessió dels ajuts per part del Consell de Mallorca, amb l'import aproximat a la quanties atorgades, es realitzarà la modificació pressupostària adient, concretament, generació de crèdits per majors ingressos.

En el cas en que la resolució de concessió d'ajuts del CIM no prevegi la concessió a favor de l'Ajuntament de Selva, la quantitat total dels ajuts a atorgar mitjançant aquesta convocatòria, serà la suma de l'aportació municipal i del Govern autonòmic, 53.825,86.-€.

En el cas en que el CIM concedís a la Corporació l'import de 26.912,93 .-€, la quantia total d'ajuts a atorgar serà la resultant de 80.738,79.-€.

L'autorització del crèdit de la present convocatòria queda condicionada a l'entrada en vigor i/o modificacions pressupostàries esmentades anteriorment.

3. BENEFICIARIS

3.1 Podran ésser beneficiaris de les ajudes de la present convocatòria les persones físiques i jurídiques que tinguin establiment obert al públic o desenvolupin la seva activitat en el terme de Selva, així com les comunitats de bens o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titular d'una activitat econòmica que es desenvolupi a Selva, que s'hagin vist afectat per la crisi econòmica derivada de la crisis Sanitària provocada per la COVID-19.

No tindran la condició de beneficiaris aquelles persones que no hagin estat d'alta en el cens d'empresaris de l'AEAT durant un mínim de 10 mesos entre els exercicis 2019 i 2020, dels quals 3 mesos, al manco, han d'estar inclosos en cada una de les anualitats indicades.

No tindran la condició de beneficiaris aquelles persones que no hagin tingut una reducció mínima d'un 30% de facturació a 2020 en comparació amb la de 2019.

No tindran la condició de beneficiaris aquelles persones que han obtingut uns ingressos nets personals o beneficis societaris (resultat comptable) durant 2020 superiors a 20.000 €, considerant-se ingressos corrents nets els corresponents a retribucions salarials, ingressos financers i lloguers abans de l'aplicació de les reduccions legals previstes.

3.2. Aquests beneficiaris hauran de pertànyer a qualsevol de les següents categories d'empreses d'acord amb la definició recollida a l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió:

El texto define los tipos de empresa y fija un método transparente para calcular los límites financieros y el número de empleados. Para pertenecer a una categoría se debe cumplir el límite de número de empleados y no superar la cifra de volumen de negocio o la de balance general.

Categoria d'empresa

Efectius

Volum de negoci

Balanç general

Mitjana

<250

<= 50 milions EUR

<= 43 milions EUR

Petita

<50

<= 10 milions EUR

<= 10 milions EUR

Micro

<10

<= 2 milions EUR

<= 2 milions EUR

En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un centre de treball o establiment pot demanar un ajut per un màxim de 2 centres de treball. Els centres de treball o establiments s'han d'indicar a la sol·licitud de l'ajut amb indicació del nom i la direcció de l'establiment pel qual demana l'ajut.

3.3 Les persones sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Tenir els centres de treball al terme municipal de Selva o desenvolupar l'activitat en el terme municipal de Selva i no haver sol·licitat la mateixa línia de subvenció en un altre municipi.

b) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Selva. Aquest requisit s'ha de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud fins al moment del pagament. També s'admetrà que el beneficiari tot i no estar al corrent, hagi obtingut resolució d'aplaçament del deute o fraccionament del deute tributari.

c) Haver estat d'alta en el cens d'empresaris de l'AEAT, al manco, en una de les següent modalitats:

-durant un mínim de 10 mesos entre els exercicis 2019 i 2020, dels quals 3 mesos, al manco, han d'estar inclosos en cada una de les anualitats indicades

- durant un període mínim de 3 mesos dins l'exercici 2021

d) Mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'AEAT durant els exercicis 2021 i 2022 un mínim de 10 mesos, dels quals 3 mesos, al manco, han d'estar inclosos en cada una de les anualitats indicades.

3.4. Haver disminuït la seva facturació en 2020 en, al manco, el 40% respecte de la de l'any 2019 i a més:

> en el cas de persones físiques o entitats incloses a l'article 35.4 de la Llei General Tributària, no haver obtingut uns ingressos nets personals, ni el titular de l'activitat ni els partícips o comuners de l'entitat, durant 2020, superiors a 30.000 €, considerant-se ingressos nets la suma dels corresponents als generats per la pròpia activitat, a les retribucions salarials, als ingressos financers i als de lloguers segons el punt 3.1.

>en el cas de societats, que els resultats comptables obtinguts no siguin superiors a 20.000 €

3.5. No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.6 D'acord amb l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el cas que siguin comunitats de béns, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos de execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. Si no s'especifica s'entendrà com a tal a la primera designat en la sol·licitud.

S'ha d'afegir a la sol·licitud, el contracte signat entre els comuners i el certificat bancari de titularitat bancària de la comunitat de béns.

No es pot dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

3.7 No tindran la condició de beneficiaris les persones que hagin acomiadat algun treballador durant l'exercici 2020 per causes relacionades amb la COVID-19.

Els sol·licitants hauran de presentar una declaració responsable, juntament amb la sol·licitud, per la qual declarin que no han acomiadat a cap treballador dins l'exercici 2020 per causes relacionades amb la COVID-19.

4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI, LLOC I FORMA

El termini per presentar les sol·licituds serà de 30 dies hàbils comptats a partir del dia següent de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Si el darrer dia fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

Les sol·licituds s'hauran de formular mitjançant instància i annexes que s'adjunten a la convocatòria i de forma telemàtica mitjançant la seu electrònica de la Corporació www.ajselva.net .

Les sol·licituds es dirigiran al Sr. Batle-President de l'Ajuntament i s'hauran de presentar en el Registre Electrònic de l'Ajuntament de Selva mitjançant el tràmit habilitat a l'efecte a la seu electrònica de l'Ajuntament. En cap cas s'admetrà cap sol·licitud no presentada d'acord amb el que estableix aquest paràgraf.

Només s'admetrà una sol·licitud per establiment. En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un centre de treball o establiment pot demanar un ajut per un màxim de 2 centres de treball. Els centres de treball o establiments s'han d'indicar a la sol·licitud de l'ajut amb indicació del nom i la direcció de l'establiment pel qual demana l'ajut.

No es poden presentar dues sol·licituds per distintes persones o entitats pel mateix establiment.

La presentació de la sol·licitud fora del termini establert i la no utilització del tràmit electrònica habilitat a la seu electrònica seran causes de inadmissió.

Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix tots els requisits establerts a la convocatòria es requerirà a la persona interessada que esmeni els defectes o mancances de la seva sol·licitud en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils a la recepció del requeriment, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva petició, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El requeriment per a millorar la sol·licitud es notificarà electrònicament.

A l'Ajuntament de Selva li correspondrà dictar la resolució de concessió de les subvencions i reconèixer les obligacions econòmiques en concepte de subvenció. La resolució de concessió serà objecte de publicació en el BOIB i a la web de l'Ajuntament de Selva, de forma que atès la gran pluralitat d'interessats, no s'efectuarà una notificació individual i personal. Així, la publicació a la web de la resolució de concessió i dels imports de l'ajuda, tindrà els efectes de notificació.

La concessió de les ajudes es farà de forma directe entre les persones sol·licitants que reuneixin la totalitat dels requisits i que hagin presentat la documentació exigida en aquesta convocatòria, fins a esgotar el crèdit disponible.

La resolució de concessió ha d'incloure, com a mínim, la identificació de la persona o entitat sol·licitant, a la qual, es concedeix la subvenció i l'import.

5. REGIM DE CONCURRÈNCIA, COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.

El procediment de concessió es de concurrència competitiva, per ordre d'entrada al registre electrònic de l'Ajuntament de Selva sempre que l'expedient estigui correctament presentat i s'aportin tots els documents preceptius, fins a l'esgotament de la totalitat de crèdit assignat a la convocatòria.

En el supòsit de què es faci un requeriment a la persona interessada perquè esmeni els defectes de la seva sol·licitud o documentació o incorpori els documents que hi manquin, el nombre de registre d'entrada que es tindrà en compte per la tramitació de la sol·licitud d'ajuda serà el del moment en què es presenta la documentació correcte i completa.

La concessió de les ajudes es farà fins a esgotar el crèdit disponible. Si quan es presenta la documentació requerida per a completar la sol·licitud i documentació adjunta, no es disposa de crèdit a la convocatòria, aquesta sol·licitud quedarà fora i no obtindrà subvenció com a conseqüència de la manca de crèdit. D'altra banda, si quedés un romanent de crèdit, aquest es repartirà entre les empreses que compleixen amb els requisits de la convocatòria pel mateix ordre de registre d'entrada.

Els ajuts econòmics directes i a Fons perdut objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajuts rebuts directes i a Fons perdut dins l'any 2021 per la mateixa finalitat. No obstant, a la sol·licitud s'ha d'indicar quines ajudes s'han obtingut dins l'exercici 2020 i 2021 i l'import de les mateixes.

6. CRITERIS D'ATORGAMENT I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS:

La concessió de les subvencions d'aquestes bases es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

Amb la finalitat de poder accedir i resoldre l'import de l'ajut a atorgar, s'estableixen els següents criteris:

1. % decrement de la facturació. Aquest decrement de la facturació es farà comparant els ingressos de la facturació de l'any 2020 amb els de l'any 2019.

En el supòsit en que l'alta de l'activitat no correspongui a la totalitat dels dotze mesos, es compararan períodes de temps equivalents.

En el supòsit en que l'empresa no hagi tingut una reducció mínima d'un 40% no podrà tenir la condició de beneficiari de l'ajuda.

Tampoc tindran dita condició de beneficiaris aquelles persones que han obtingut uns ingressos nets personals o beneficis comptables societaris durant 2020 superiors a 20.000 €, considerant-se ingressos nets els corresponents a retribucions salarials, ingressos financers i lloguers segons el punt 3.1.

2. Nombre de persones que treballen a l'empresa, ja sigui en modalitat autònom o de contractació de règim general o qualsevol altra previst segons l'activitat.

A efectes del còmput del nombre de persones que treballen a l'empresa en modalitat autònom, s'assignarà automàticament un treballador per empresa.

A efectes de la quantificació dels treballadors contractats en el règim general, es farà segons el certificat a aportar emès per la Tresoreria de la Seguretat Social de la plantilla mitja anual de 2020.

Les puntuacions de cada criteri són les següents:

1. % de decrement de la facturació:

DECREMENT ENTRE 71% I 100 % DE FACTURACIÓ: 20 PUNTS

DECREMENT ENTRE 61 % I 70% DE FACTURACIÓ: 15 PUNTS

DECREMENT ENTRE 30 % I 60 % DE FACTURACIÓ: 5 PUNTS

 

2- Nombre de persones que treballen a l'empresa:

EMPRESES DE MÉS DE 6 TREBALLADORS: 15 PUNTS

EMPRESES ENTRE 2 I 6 TREBALLADORS: 10 PUNTS

EMPRESES DE 1 TREBALLADOR: 5 PUNTS

La subvenció serà un únic pagament configurat segons la suma de la puntuació assolida en els dos criteris puntuables:

  1. Si la puntuació és de 26 a 35 punts: 1800 €
  2. Si la puntuació és de 16 a 25 punts: 1300 €
  3. Si la puntuació és entre 10 i 15 punts: 1000 €

7. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

La documentació a presentar és la següent:

a) Persones físiques: còpia del DNI per ambdues cares, o NIE i Passaport, per les dues cares si les tingués.

Si és una persona jurídica: CIF.

Si es tracta d'una Comunitat de béns o Entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant i el NIF.

b) Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, per a acreditar els períodes d'alta que s'exigeixen com a mínim.

c) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per a acreditar la titularitat de compte bancària (un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.)

d) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

e) Certificat de la plantilla mitja anual de 2020 emesa per la Tresoreria de la Seguretat Social.

f) Autorització a l'Ajuntament de Selva per a poder comprovar que es troben al corrent en el compliments d'obligacions tributàries amb aquesta Administració.

g) Declaració responsable per la qual declaren no haver obtingut uns ingressos nets personals o beneficis societaris durant 2020 superiors a 20.000 €, de conformitat amb els punts punt 3.1 i 3.4.

h) Declaració responsable d'estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Selva.

i) Declaració responsable per la qual declarin que no han acomiadat a cap treballador dins l'exercici 2020 per causes relacionades amb la COVID-19.

j) Declaració responsable de no haver sol·licitat la mateixa línia de subvenció a un altre municipi i de tenir els centres de treball a Selva o desenvolupar l'activitat en el terme municipal de Selva.

k) Declaració responsable que quantifiqui percentualment i amb dos decimals, l'import de la disminució de la facturació, independentment del tipus d'estimació de rendiment pel qual tributen.

l) Si escau, compromís pel qual l'interessat es comprometi a presentar la declaració d'IRPF de l'exercici 2020 abans dia 1 de juliol de 2021 inclòs, en els supòsits en que a l'hora de presentació de la sol·licitud de la subvenció no s'hagi formulat la declaració.

m) Si escau, declaració jurada d'estar exempts de l'obligació de presentar la declaració de l'IVA, en els supòsit en que l'empresari no estigui obligat a presentar-la.

n) Compromís de mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'AEAT durant els exercicis 2021 i 2022 un mínim de 10 mesos, dels quals 3 mesos, al manco, han d'estar inclosos en cada una de les anualitats indicades.

ñ) Per acreditar les dades de facturació:

1.- Empresaris i professionals en estimació objectiva (mòduls). L'impost sobre la renta de la persones físiques corresponent als exercicis 2019 i 2020 (model 100 i 131) i declaració responsable de l'import dels ingressos dels exercicis 2019 i 2020.

En els supòsit en que, a l'hora de presentar la sol·licitud d'aquestes ajudes, l'interessat no hagi presentat la declaració de l'IRPF de l'exercici 2020, aquesta es substituirà per un compromís pel qual l'interessat es comprometi a presentar-la dia 1 de juliol de 2021 inclòs. Transcorreguda aquesta data, també la manca de presentació de la declaració d'IRPF de l'exercici 2020 davant aquest Ajuntament per part de l'interessat, produirà els efectes de desistiment de la sol·licitud inicial.

2.- Empresaris i professionals en estimació directe Model 100 de 2019 y 2020, models 130 IRPF de 4T/2019 i 4T/2020, model 390 IVA de 2019 i 2020.

En els supòsit en que, a l'hora de presentar la sol·licitud d'aquestes ajudes, l'interessat no hagi presentat la declaració de l'IRPF de l'exercici 2020, aquesta es substituirà per un compromís pel qual l'interessat es comprometi a presentar-la fins dia 1 de juliol de 2021 inclòs. Transcorreguda aquesta data, també la manca de presentació davant aquest Ajuntament de la declaració d'IRPF de l'exercici 2020 per part de l'interessat, produirà els efectes de desistiment de la sol·licitud inicial.

En els supòsit en que l'empresari o professional no estigui obligat a presentar la declaració d'IVA, model 390, es substituirà per la declaració model 303 corresponent al 4 Trimestre de 2019 y 2020 i una declaració jurada d'estar exempts d'aquesta obligació.

3.- Societats Model 200 de 2019 i 2020, model 390 IVA de 2019 i 2020; i el compte de pèrdues i guanys en comparativa de 2020 i 2019.

En els supòsit en que la societat no estigui obligat a presentar la declaració d'IVA, model 390, es substituirà per la declaració model 303 corresponent al 4 Trimestre de 2019 i 2020 i una declaració jurada d'estar exempts d'aquesta obligació.

En els supòsit en que, a l'hora de presentar la sol·licitud d'aquestes ajudes, l'interessat no hagi presentat la declaració de l'Impost de Societats de l'exercici 2020, aquesta es substituirà per un compromís pel qual l'interessat es comprometi a presentar-la fins el dia 26 de juliol de 2021 inclòs. Transcorreguda aquesta data, també la manca de presentació davant aquest Ajuntament, de la declaració de l'Impost de Societats de l'exercici 2020 per part de l'interessat, produirà els efectes de desistiment de la sol·licitud inicial.

4.- Entitats incloses a l'art. 35.4 de la Llei General Tributària Models 184 de 2019 y 2020, y model 390 IVA de 2019 i 2020.

En els supòsit en que l'entitat no estigui obligat a presentar la declaració d'IVA, model 390, es substituirà per la declaració model 303 corresponent al 4 Trimestre de 2019 y 2020 i una declaració jurada d'estar exempts d'aquesta obligació.

5.- Resta d'empresaris Model 390 IVA de 2019 i 2020; i el compte de pèrdues i guanys en comparativa de 2020 i 2019.

6.- L'Ajuntament, en qualsevol moment, podrà requerir al sol·licitant documentació i informació addicional a la ja presentada, quan hagi d'efectuar comprovacions respecte a les dades que s'hi constatin.

En el supòsits de sol·licituds d'aquesta subvenció per part de Comunitats de Béns, la documentació a presentar anirà referida a cada un dels comuners de la Comunitat, havent de presentar, per tant, la declaració d'IRPF de 2020 de cada un d'ells. Aquesta declaració es substituirà per un compromís pel qual el comuner es comprometi a presentar-la fins dia 1 de juliol de 2021 inclòs. Transcorreguda aquesta data, també la manca de presentació de la declaració d'IRPF de l'exercici 2020 davant aquest Ajuntament per part de qualsevol dels comuners produirà els efectes de desistiment de la sol·licitud inicial.

D'acord amb l'establert a l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, els sol·licitants, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podran fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l'òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seva presentació, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits al fet que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

8. PROCEDIMENT, ÒRGAN D'INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, mitjançant acord de l'Ajuntament Ple que aprovarà les bases i delegarà a la batlia l'aprovació de la convocatòria. Ambdós actes seran publicats en el BOIB i a la seu electrònica de l'Ajuntament. Es remetrà la informació relativa a la present convocatòria a la BASE DE DADES NACIONAL DE SUBVENCIONS de conformitat amb les disposicions establertes a l'article 18.2 de la llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions.

La instrucció de l'expedient correspon a la regidoria d'Hisenda de l'Ajuntament de Selva i que farà d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades, en virtut de les quals, es tenen que resoldre les concessions d'ajudes.

Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases.

De tot l'actuat en aquesta reunió s'aixecarà acta.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels següents membres:

- Sr. Joan Rotger Seguí, president (batle)

Suplent: Sr. Cristòfol Barceló Mestre, tinent de batle

- Sr. Manuel Barredo Enrique, vocal (regidor d'hisenda)

Suplent: Sra. Beatriz Lechuga Tortella, (3ª tinent de batle)

- Sr. Antoni Ferragut Mayrata, secretari (secretari interventor)

Suplent: Sr. Guillem Bestard Peña (TAE d'Urbanisme)

- Sr. Simó Bonafé Rios, vocal (responsable de tresoreria)

Suplent: Rosa Morell Pastor, (administrativa)

- Sr. Francisco Alemany Bennassar,vocal (arquitecte municipal)

Suplent: Sra. Rosa Maria Alba Grau, (administrativa)

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada que es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies naturals per presentar al·legacions.

L'instructor incorporarà a l'expedient una diligència signada per la persona responsable en que consti lloc i data de publicació.

Si no es presenten al·legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

Si se'n presenten, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies naturals per presentar al·legacions.

S'entendrà acceptada si dins aquest termini no s'expressa el contrari.

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

La resolució és publicarà a la web de l'Ajuntament de Selva.

9. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Les obligacions de les persones beneficiàries són les següents:

  • Mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'AEAT durant els exercicis 2021 i 2022 un mínim de 10 mesos, dels quals 3 mesos, al manco, han d'estar inclosos en cada una de les anualitats indicades.
  • Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ésser beneficiari de l'ajuda durant un període de 4 anys des de que s'ha concedit la subvenció.
  • Sotmetre-se a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altre control financer que es puguin dur a terme els òrgans competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la documentació que li demanin en l'exercici de les seves competències.
  • Complir amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS) així com també amb el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions

10.- PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada s'hagin comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat juntament amb la sol·licitud i un cop emesa la Resolució de concessió.

Les sol·licituds de subvenció es podran resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, independentment de què hagi acabat o no el termini de presentació de les sol·licituds, a mesura que entrin al registre de l'òrgan competent. Quan s'esgoti el crèdit destinat a la convocatòria es publicarà resolució a l'efecte la qual es publicarà a la web.

Aquesta convocatòria es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts a aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que hi pugi haver per verificar la certesa de la documentació presentada.

Aquestes subvencions es farà un únic pagament amb la finalitat d'ajudar a despeses ocasionades per la falta o minoració de d'activitat provocada per la pandèmia covid- 19.

11. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles si l'entitat beneficiària es veu afectada per alguna de les causes previstes a la Llei, així com en el cas de que s'incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases. En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin.

És causa de reintegrament, el falsejament de les condicions requerides per obtenir la subvenció u ocultar les que impedirien l'atorgament.

12. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o a la normativa d'aplicació, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Títol IV del Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

13. NORMATIVA APLICABLE

Es d'aplicació a aquesta convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2021 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.

14. RECURSOS

Contra la resolució es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi.

Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.

 

Selva, 27 de juliol de 2021

El batle Joan Rotger Seguí

 

 

ANNEX I.- SOL·LICITUD

Nom i llinatges: _______________________________________________

DNI:_________ Domicili:__________________________________

Telèfon:______________ e-mail:_______________________________

En representació de l'empresa_____________________________ amb CIF____________________, inscrita en el registre mercantil_____________ i amb domicili fiscal a__________________________

Expòs:

1.- Que he tengut coneixement de la Convocatòria extraordinària d'ajudes a les empreses i autònoms adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics del municipi de Selva, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

2.- Que compleix-ho amb els requisits per participar en dita convocatòria, tal com demostr amb la documentació adjunta.

3- Autoritz-ho a l'Ajuntament de Selva poder comprovar que em trob al corrent en els compliments d'obligacions tributàries amb aquesta Administració.

Sol·licit

Que s'admeti la sol·licitud i s'he m'atorgui l'ajuda sol·licitada d'acord amb la convocatòria.

Selva, __ de ________ de 2021

 

Signatura:

 

 

ANNEX II.  DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i llinatges: _______________________________________________

DNI:_________ Domicili:__________________________________

Telèfon:______________ e-mail:_______________________________

En representació de l'empresa_____________________________ amb CIF____________________, inscrita en el registre mercantil_____________ i amb domicili fiscal a__________________________

DECLAR:

1.- Que no he obtingut uns ingressos nets personals o beneficis societaris durant 2020 superiors a 30.000 €, de conformitat amb els punts punt 3.1 i 3.4.

2.- Que em trob al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Selva.

3.- Que no he acomiadat a cap treballador dins l'exercici 2020 per causes relacionades amb la COVID-19.

4.- Que no he sol·licitat la mateixa línia de subvenció a un altre municipi i de tenir els centres de treball a Selva o desenvolupar l'activitat en el terme municipal de Selva.

5.- Que la disminució de la facturació percentualment i amb dos decimals de l'exercici 2020 ha estat de__________ %

6.- Que les dades i la documentació adjunta és autèntica i verídica, i que som conscient de les conseqüències que tendria si dita documentació o dades presentades fossin falses.

 

Selva, __ de _________ de 2021

 

Signatura: