Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 313502
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per a l’atorgament d’un nou termini de presentació de sol·licituds de participació en el procediment per proveir dos llocs de treball de personal funcionari de la Conselleria de Hisenda i Relacions Exteriors pel procediment de lliure designació, convocats per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 16 de juny de 2021, i de rectificació d’errada material de les bases d’aquest procediment

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 1 de juliol de 2021, es va publicar en el BOIB núm. 86, la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 16 de juny de 2021 per la qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir diversos llocs de treball de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació.

Dos dels tres llocs de treball que són objecte d'aquesta convocatòria estan adscrits a la Conselleria de Hisenda i Relacions Exteriors pel procediment de lliure designació i són els següents:

- Cap de l'Oficina de Supervisió i Anàlisi Pressupostari (F0103000U), adscrit a la Direcció General de Pressuposts.

- Cap del Servei d'Informació i Assessorament (F0114002T), adscrit a la Direcció General de Relacions Exteriors.

2. La base 3.9. relativa als llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior disposa el següent:

Atès que tots els llocs de treball d'aquesta convocatòria tenen un complement de destí de nivell 26 o superior, les persones candidates hauran de presentar una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo.

La memòria s'haurà de presentar d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 3 de la convocatòria.

3. D'altra banda la base 5.c) sobre la sol·licitud i documentació a presentar estableix que:

Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud, entre d'altres la documentació següent:

c) Una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo, d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 4 de la convocatòria.

4. En la data de la publicació de la convocatòria estava vigent l'Ordre de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 25 d'agost de 2017 per la qual s'aproven les funcions dels llocs de treball de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques i de l'Escola Balear d'Administració Pública, modificada per l'Ordre de la consellera de 10 de gener de 2018 i de 20 de maig de 2019 respectivament.

5. L'Ordre i les modificacions esmentades no incloïen les funcions dels llocs de treball objecte d'aquesta convocatòria de proveïment pel procediment de lliure designació, atès que es tracta de llocs de recent creació.

6. El dissabte dia 10 de juliol de 2021, es va publicar en el BOIB la nova Ordre de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 7 de juliol de 2021 per la qual s'aproven les funcions dels llocs de treball de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, que ja recull les funcions dels llocs de treball objecte de la convocatòria.

7. Per aquests motius, i a l'efecte de garantir que les persones interessades en participar en la convocatòria, puguin complir amb el requisit exigit de presentació d'una memòria sobre les funcions dels llocs de treball de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, la Secretària General d'aquesta Conselleria ha sol·licitat, mitjançant ofici de 13 de juliol de 2021, que s'atorgui un nou termini de quinze dies hàbils, a partir de l'endemà que es publiqui la corresponent resolució de nou termini en el BOIB o del seu anunci en el BOE, si és posterior.

 

8. Es considera justificada la petició d'atorgar un nou termini de quinze dies hàbils, el qual començarà a comptar:

-Per al lloc de cap del Servei d'Informació i Assessorament (F0114002T), des de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, atès que té el codi d'adscripció a Administracions Públiques (AP) AA – Administració Autonòmica.

-Per al lloc de treball de cap de l'Oficina de Supervisió i Anàlisi Pressupostari (F0103000U), des de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balear o bé l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat si és posterior, atès que té el codi d'adscripció a Administracions Públiques (AP) A5 – Totes les administracions públiques.

9. D'altra banda, s'ha advertit un error material en el punt 3.9 de les bases en el sentit que quan fa referència a l'annex 3 hauria de referir-se a l'annex 4, què és el que conté el model de memòria que s'ha de presentar per als llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior.

Fonaments de dret

1. Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

2. El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de Proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la CAIB, dedica el capítol III a regular el sistema de lliure designació com a procediment excepcional per proveir llocs de feina.

3. Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 16 de juny de 2021 per la qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir diversos llocs de treball de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació (BOIB núm. 86, d'1 de juliol).

4. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics que hi hagi en els seus actes.

5. D'altra banda, l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratius correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Atorgar un nou termini de quinze dies hàbils per a la presentació de sol·licituds de participació en el procediment de provisió de lliure designació convocat per

Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 16 de juny de 2021 per la qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir diversos llocs de treball de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació (BOIB núm. 86, d'1 de juliol i BOE núm. 156, d'1 de juliol), en relació exclusivament als llocs de treball següents:

-Cap del Servei d'Informació i Assessorament (F0114002T). El nou termini per presentar sol·licituds de participació en el procediment de provisió d'aquest lloc de treball, es comptarà a partir l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

-Cap de l'Oficina de Supervisió i Anàlisi Pressupostari (F0103000U). El nou termini per presentar sol·licituds de participació en el procediment de provisió d'aquest lloc de treball, es comptarà a partir l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balear o bé l'anunci al Butlletí Oficial de l'Estat, si és posterior.

2. Atorgar també aquest nou termini termini als aspirants que prèviament hagin realitzat la sol·licitud de participació al procés i vulguin incorporar nova documentació de conformitat amb l'Ordre de funcions de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 7 de juliol de 2021, per a les places de Cap del Servei d'Informació i Assessorament (F0114002T), adscrit a la Direcció General de Relacions Exteriors, i Cap de l'Oficina de Supervisió i Anàlisi Pressupostari (F0103000U), adscrit a la Direcció General de Pressuposts.

3. Rectificar l'error material del segon paràgraf del punt 3.9 de les bases de la convocatòria esmentada, en el sentit següent:

On hi diu:

La memòria s'haurà de presentar d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 3.

Hi ha de dir:

La memòria s'haurà de presentar d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 4.

4. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i s'anunciï en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (20 juliol de 2021)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat

Mercedes Garrido Rodríguez