Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 319692
Convocatòria extraordinària d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja. Codi BDNS: 577031
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que s'han vist afectats per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, que tenguin domicili social a terme municipal de Sant Joan de Labritja i que hagin patit una reducció en la facturació d'un mínim del 40 % en relació amb el mateix període de facturació de l'any 2019, segons el previst a l'apartat següent.
Així mateix, també podran optar a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria aquelles empreses de nova creació, que varen constituir-se durant l'any 2020, amb independència de la seua facturació.
Les ajudes pretenen compensar els perjudicis provocats per les restriccions i proporcionar liquiditat per garantir la continuïtat de l'activitat econòmica.
2. Persones beneficiàries
Poden ser persones beneficiàries de les subvencions els autònoms o titulars d'empreses, persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que s'han vist afectats per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, i que tenguin domicili social al terme municipal de Sant Joan de Labritja.
Les entitats o agrupacions sense ànim de lucre no podran beneficiar-se d'aquestes ajudes.
Per ser beneficiari/ària de l'ajuda, a més, han de complir els requisits següents:
1. Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites, en el cas de tractar-se d'empreses.
2. Tenir domicili fiscal a l'illa d'Eivissa.
3. Tenir domicili social de l'activitat ubicat al terme municipal de Sant Joan de Labritja.
En cas que el sol·licitant sigui una persona autònoma que exerceix la seua activitat sense establiment o centre de treball fix, i que no està obligada a la possessió del títol habilitant per a l'exercici de la seua activitat (o antiga llicència d'obertura), es considerarà com a domicili social, l'adreça corresponent al seu domicili fiscal i aquest haurà d'estar ubicat al terme municipal de Sant Joan de Labritja.
Per a aquelles persones sol·licitants que desenvolupen la seua activitat en el sector del transport terrestre de viatgers amb autotaxi, s'entendrà com a domicili social el municipi en el qual figura la corresponent llicència d'autotaxi.
4. Que l'establiment o centre de treball disposa del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici de d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor, o que l'ha sol·licitat abans de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat.
5. Que el còmput mitjà anual del nombre de personal contractat l'any 2019 no superi els 15 treballadors al seu càrrec.
En el cas que el sol·licitant s'aculli a la línia de nova creació, el còmput mitjà anual del nombre de personal contractat l'any 2020 no podrà superar els 15 treballadors al seu càrrec.
El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.
6. Que el 2020 hagi patit una reducció en la facturació d'un mínim del 40 % en relació amb el mateix període de facturació de l'any 2019 i que aquest període, corresponent al temps d'obertura de l'empresa en 2019, no sigui inferior a sis mesos. Amb una facturació màxima el 2019 d'1.000.000,00 euros.
Aquest punt no serà d'aplicació per a aquelles sol·licituds presentades per la línia d'empreses de nova creació, constituïdes durant l'any 2020.
7. Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell Insular d'Eivissa, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), la Tresoreria General de la Seguretat Social i l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja o disposar de l'aprovació de l'ajornament del deute que es pugui tenir amb alguna de les administracions esmentades abans.
No obstant això, el compliment d'aquest requisit es podrà acreditar en el període d'al·legacions a la Proposta de resolució provisional de l'ajuda, mitjançant el pagament del deute i aportant el corresponent certificat que es troba al corrent de pagament. En el cas del deute amb l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja es realitzarà la comprovació d'ofici.
8. Constar d'alta l'any 2019 en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
En el cas que el/la sol·licitant s'aculli a la línia d'empreses de nova creació, haurà de constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'any 2020.
9. Que no estiguin incurses en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
10. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
11. No tenir cap sanció ferma per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19 o, en el seu cas haver complit amb la sanció imposada.
12. Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'article 69 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. Import i crèdit pressupostari
El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de 193.772,74 euros amb la distribució següent:
Si les sol·licituds vàlides que tendrien teòricament dret a rebre la subvenció superen la suma total de les ajudes, es podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim nombre de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes aquestes.
4. Quantia de la subvenció
La quantia de les subvencions es determinarà en funció del prorrateig de l'import global entre totes totes les sol·licituds rebudes en termini i forma, sempre i quan compleixin els requisits i les condicions exigides per a ser beneficiari.
4.1 L'ajuda estimada que pot rebre cada beneficiari/ària serà la resultant de multiplicar la quantia resultant de prorratejar l'import global entre totes les sol·licituds rebudes en termini i forma que compleixen els requisits i condicions exigides per a ser beneficiari pels coeficients respectius:
1. Empreses sense treballadors/ores
Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs: coeficient 1,25 (Exemple estimat: 1.250,00 euros)
Reducció d'ingressos del 59 % al 50 %inclòs: coeficient 1 (Exemple estimat: 1.000,00 euros)
Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs: coeficient 0,75 (Exemple estimat: 750,00 euros)
2. Empreses d'1 fins a 5 treballadors/ores
Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs: coeficient 1,5 (Exemple estimat: 1.500,00 euros)
Reducció d'ingressos del 59 % al 50 % inclòs: coeficient 1,25 (Exemple estimat: 1.250,00 euros)
Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs: coeficient 1 (Exemple estimat: 1.000,00 euros)
3. Empreses de 6 fins a 15 treballadors/ores
Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs:coeficient 3 (Exemple estimat: 3.000,00 euros)
Reducció d'ingressos del 59 % al 50 % inclòs: coeficient 2 (Exemple estimat: 2.000,00 euros)
Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs: coeficient 1,5 (Exemple estimat: 1.500,00 euros)
4.2. L'ajuda per a empreses de nova creació durant l'any 2020 serà per l'import estimat corresponent a multiplicar la quantia resultant del prorrateig pel coeficient 1, fins a un màxim de 1.000,00 €.
En cap cas, la quantia individualitzada resultant podrà superar els 4.000,00 euros, si en el moment de del repartiment global, qualsevol sol3licitud superés aquesta quantia, l'excedent es repartirà entre les restants sol·licituds amb els criteris dels coeficients indicats, fins a exhaurir el crèdit disponible.
5. Sol·licitud i documentació necessària
Tota la tramitació es farà en línia. En aquest sentit, a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja s'inclourà el document necessari per realitzar la sol·licitud en format PDF editable.
La sol·licitud es farà en línia i l'entrega de documentació s'ha de registrar a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja (https://www.santjoandelabritja.sedelectronica.es/)
S'ha de presentar per mitjà del model i els annexos que es poden trobar a l'enllaç web https://www.santjoandelabritja.com/.
El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació. La sol·licitud s'ha de presentar en format definitiu, no editable.
Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquestes, i no se subvencionarà la mateixa situació tot i que es presentin diferents beneficiaris o beneficiàries.
En aquesta convocatòria no està prevista la reformulació de les sol·licituds presentades.
Les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació següent de caràcter obligatori per poder participar en la convocatòria:
5.1. La sol·licitud constarà de l'Annex 1, que serà una declaració responsable sobre el compliment dels requisits per ser beneficiari/ària de l'ajuda establerts en el punt 2 de les bases, i una autorització a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per comprovar i acreditar, mitjançant certificats telemàtics, que està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular d'Eivissa i amb l'Ajuntament.
Si ho considera la persona interessada, pot denegar expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor obtengui de manera directa les acreditacions esmentades abans. Si es denega el consentiment, s'hauran d'aportar els documents acreditatius juntament amb la sol·licitud.
D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no-presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc."
5.2. Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. El certificat ha d'estar actualitzat a data posterior a l'01/04/2021.
5.3. Acreditar el volum de facturació per als anys 2019 i 2020, segons correspongui a la situació de cada persona sol·licitant mitjançant una de les formes següents:
a) Aportar còpia de la liquidació anual de l'IVA, presentat: model 390 o model anual que correspongui al citat impost dels exercicis 2019 i 2020.
b) Aportar còpia de les liquidacions de l'IRPF, presentades, dels quatre trimestres de l'any 2019 i 2020: model 130 o model que correspongui, per a persones treballadores autònomes i professionals que realitzen una activitat econòmica de forma personal, o com a socis de comunitat de béns, societats civils o altres.
c) Per a aquelles persones treballadores autònomes que es trobin en règim d'estimació objectiva (conegut també per sistema de mòduls), hauran de presentar còpia d'una liquidació trimestral de l'IRPF de l'exercici 2019 i 2020 (model 131).
Així mateix, s'haurà d'aportar informació comptable que acrediti la facturació anual de l'any 2019 i 2020, còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, llibre diari d'ingressos i despeses, llibre de registre de venda i ingressos, o llibre de compres i despeses dels exercicis 2019 i 2020.
d) En cas de sol·licituds per a la línia de nova creació l'any 2020, caldrà presentar copia de la liquidació anual de l'IVA o les liquidacions trimestrals presentades en l'exercici 2020 (model 390, 303 o altre model trimestral corresponent al citat impost), liquidacions trimestrals de l'IRPF presentada (model 130 o model 131) o bé qualsevol document amb informació comptable de l'exercici 2020 (còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, llibre diari d'ingressos i despeses, llibre de registre de venda i ingressos, o llibre de compres i despeses).
5.4. Acreditar la mitjana de treballadors/ores anual per a l'any 2019 mitjançant la presentació del certificat corresponent emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
En cas de no tenir treballadors/ores al seu càrrec durant l'any 2019, s'aportarà el certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social en que s'acrediti aquesta situació.
La data dels certificats ha de ser actualitzada a data posterior a l'01/04/2021.
5.5. Només en el cas que el sol·licitant estigui constituït com a agrupació de persona física pública o privada, comunitat de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, sense personalitat jurídica, d'acord amb l'article 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, haurà d'aportar també l'Annex 2.
S'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris (percentatge de participació), al temps que s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells.
En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.
5.6. Certificat de titularitat bancària emplenat degudament en tots els camps, amb signatura de la persona interessada i de l'entitat bancària, o certificat de titularitat bancària en el qual consti que es tracta d'un compte bancari obert a nom de la persona sol·licitant de l'ajuda, si no s'han aportat aquestes dades a la corporació amb anterioritat.
6. Termini i lloc per presentar les sol·licituds
El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de quinze dies naturals comptadors a partir del dia hàbil següent de la publicació de l'Extracte al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
El lloc per presentar la sol·licitud és la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja (https://www.santjoandelabritja.sedelectronica.es/).
La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal que es disposi de certificat electrònic o altre sistema d'identificació electrònica vàlida (Cl@ve Pin...) del sol·licitant o de la persona representant per fer els tràmits.
7. Règim de concessió, justificació i compatibilitat
7.1. D'acord amb l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la selecció de les persones beneficiàries d'aquestes ajudes es realitzarà en règim de concurrència sense concurs, és a dir, per concórrer en la persona sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
7.2. Aquestes ajudes es concediran per declarar responsablement el sol·licitant que compleix els requisits establerts en les bases per ser-ne beneficiari/ària.
D'acord amb l'article 30 Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en tractar-se d'ajudes que es concedeixen en atenció a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor, no es requerirà altra justificació que l'acreditació pels mitjans previstos en les presents bases de la dita situació prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar la seua existència.
7.3. Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
7.4. L'ajuda objecte d'aquesta convocatòria és incompatible amb aquelles subvencions concedides per altres administracions públiques de l'illa d'Eivissa, amb fons propis, durant l'exercici 2021, l'objecte del qual estigui directament relacionat amb les ajudes a autònoms i empreses afectats per la situació de crisi econòmica derivada de la COVID-19.
El beneficiari ha de comunicar a l'Ajuntament, si fos el cas, l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada (Annex 3).
En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les de la present convocatòria i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i renunciar a l'altra.
8. Procediment, òrgan d'instrucció i resolució
La instrucció de l'expedient administratiu correspon a la Regidoria de l'Àrea Econòmica i/o Medi Ambient, que farà d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.
Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè la complementi, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils següents ha haver rebut la notificació corresponent, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El requeriment d'esmena de la sol·licitud es notificarà electrònicament a l'adreça que ha indicat la persona interessada en la sol·licitud de la subvenció. Aquesta notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des que s'ha enviat la notificació sense que s'hi accedeixi.
L'òrgan competent notificarà els interessats, de manera electrònica, la proposta de resolució provisional, concedint un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
La resolució de concessió i abonament ha d'incloure, com a mínim, la identificació de la persona o entitat sol·licitant a la qual es concedeix la subvenció i l'import. La resolució es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació en el BOIB, sense perjudici que es puguin utilitzar altres mitjans electrònics per informar-ne.
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'Extracte de la convocatòria en el BOIB. Una vegada acabat el termini sense que s'hagi dictat la resolució, s'han d'entendre desestimades totes les sol·licituds.
8.1. Comissió avaluadora: composició i funcions
D'acord amb l'article 19 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la comissió avaluadora serà l'òrgan col·legiat a qui correspondrà examinar les sol·licituds presentades i emetre un informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució.
La comissió avaluadora serà l'encarregada de realitzar el prorrateig proporcional del crèdit assignat a la convocatòria en el cas que aquest no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds, o bé, que resti crèdit total sobrant després d'atendre totes les sol·licituds que puguin resultar beneficiaries de l'ajuda, fins a un import màxim de l'ajut de 4.000 euros per sol·licitud.
La comissió avaluadora estarà integrada per:
- President/a: Regidor/a de l'Àrea Econòmica i Hisenda
Sustitut/a: Regidor/a de Medi Ambient i Sostenibilitat
- Secretario/a: Responsable de l'Àrea de Subvencions
Sustitut/a: Funcionari/a de l'Àrea de Secretaria
- 2 vocals: Treballador/a de l'Àrea de Serveis Socials
Sustitut/a: Funcionari/a de l'Àrea d'Intervenció
9. Obligacions de les persones beneficiàries
Les obligacions de les persones beneficiàries són:
a) Mantenir l'activitat empresarial fins, com a mínim, tres mesos després d'haver rebut l'ajuda d'aquesta convocatòria, sempre que les mesures sanitàries contra la COVID-19 permetin el desenvolupament de l'activitat empresarial. L'Ajuntament podrà consultar d'ofici el compliment d'aquesta obligació, i si és necessari podrà consultar els registres de l'Agència Tributària i la Seguretat Social, per a la qual cosa queda expressament autoritzat per part del beneficiari de la subvenció.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
c) Comunicar a l'òrgan concedent la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins del termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.
d) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o els llibres de registre que, en el seu cas, tengui la persona beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, en el seu cas, en les bases reguladores.
e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
I totes aquelles obligacions derivades de l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i de l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
10. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada que s'hagi resolt la concessió de la subvenció. Es publicarà la resolució definitiva en el BOIB, de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
11. Reintegrament
Són d'aplicació les causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. És causa de reintegrament, entre d'altres, l'obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per obtenir-la o amagant les que ho impedirien.
Els supòsits de revocació i reintegrament de la subvenció també són els regulats en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 91 a 93 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius establerts a la legislació estatal bàsica, sens perjudici del que estableixen els articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 84 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
12. Infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix als articles 50 al 53 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, així com en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol IV del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
13. Publicació de la convocatòria i de la concessió
Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al BOIB i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'Extracte al BOIB.
L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'Extracte en el BOIB.
14. Règim jurídic
La convocatòria i la tramitació de les ajudes es regirà per aquesta convocatòria, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions aplicable a les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
15. Recursos
Contra la resolució del procediment, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà del dia en què tengui lloc la notificació o publicació de la resolució.
Amb caràcter previ i potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'hagi dictat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà del dia en què tengui lloc la notificació o la publicació de la resolució.
No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
Les resolucions definitives de concessió o de denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa han de ser motivades i s'han de notificar a les persones interessades segons els articles 40 al 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sant Joan de Labritja, 27 de juliol de 2021
El batle
Antonio Marí Marí