Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
MANCOMUNITAT MIGJORN MALLORCA
Núm. 317520
Convocatòria i bases que regiran la convocatòria per constituir una borsa de personal laboral temporal d’operaris especialistes d’ofici (lampista) de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca
El president de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca, mitjançant decret de dia 23 de juliol de 2021, ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per constituir una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris especialistes d'ofici de lampista de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca amb el següent literal:
BASES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT PER CONSTITUIR UNA BORSA DE PERSONAL LABORAL PER A PODER COBRIR NECESSITATS TEMPORALS D'OPERARIS ESPECIALISTES D'OFICI (LAMPISTA) DE LA MANCOMUNITAT MIGJORN DE MALLORCA
Primera. Naturalesa del lloc de treball
Vinculació: personal laboral temporal
Grup professional: D o C2
Procediment de selecció: Concurs
L'objecte d'aquesta convocatòria és la de crear una borsa de treball a fi d'establir un procediment de selecció de personal amb caràcter temporal dels operaris especialistes d'ofici (lampista) per a cobrir futures necessitats de provisió de personal.
Aquesta borsa tindrà una vigència de 3 anys, sense perjudici d'allò exposat anteriorment, aquesta borsa quedarà sense efecte quan la substitueixi una borsa sorgida d'una propera convocatòria de places vacants.
El personal que prengui possessió com a personal laboral temporal cessarà en les seves funcions quan finalitzi el contracte que va signar, d'acord amb l'article 11.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sense que tingui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.
Segona. Requisits
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.
b) Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
c) Estar en disposició del títol de cicle formatiu de grau mitjà de la família “d'edificació i obra civil”, “Instal·lació i manteniment”, “energia i aigua” o “electricitat i electrònica”.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions.
e) No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques. No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.
f) Abans de prendre possessió de la plaça, l'interessat/ada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
g) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B1, tal com disposa la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007,de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L‘acreditació es farà mitjançant títol o certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B1, previ a la fase de valoració dels mèrits.
h) Estar en possessió del carnet de conduir B en vigor.
Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.
Tercera. Presentació de sol·licituds
Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per presentar les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca (https://mancomunitatmigjorndemallorca.sedelectronica.es/).
Les sol·licituds es dirigiran al president de la Mancomunitat i s'ajustaran al model publicat a l'annex II d'aquestes bases. La presentació podrà fer-se en el Registre General de la Mancomunitat o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si no es presenten a través de la Seu-electrònica de la Mancomunitat, s'haurà de trametre, al mateix temps, còpia de la sol·licitud al correu-e: serveiaigues@ajcampos.org.
Per ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, és necessari que les persones aspirants manifestin a les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria i adjuntin a la sol·licitud la següent documentació:
a. Còpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
b. Còpia del títol exigit per prendre part a la convocatòria.
c. Còpia del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de la llengua catalana, o en el seu cas, sol·licitud de prova de nivell.
d. Relació, si escau, seguint el mateix ordre d'exposició que consta en el barem de mèrits, dels mèrits al·legats. Aquesta relació s'ajustarà al model publicat a l'annex II d'aquestes bases.
e. Còpia dels documents que serveixin per acreditar els mèrits.
Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. Tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. No s'admetrà cap documentació referida als mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.
La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
Les persones que presentin una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades de caràcter personal necessàries per a la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent. El responsable del tractament de les dades és la Mancomunitat Migjorn de Mallorca. Les persones interessades podran exercir els seus drets dirigint un escrit a la presidència de la Mancomunitat.
Quarta. Admissió d'aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència dictarà resolució per aprovar la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Mancomunitat, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió i fixarà un termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per poder esmenar defectes o presentar reclamacions. En cas que no n'hi hagués, la llista esdevindrà definitiva a partir del dia següent d'acabar el termini de reclamacions.
Transcorregut aquest termini la presidència adoptarà una resolució en què aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, prèvia resolució de les reclamacions presentades si n'hi hagués i nomenarà els membres del tribunal. Aquesta resolució es publicarà a la Seu-e de la Mancomunitat
Cinquena. Tribunal qualificador
Tribunal Qualificador
1. El Tribunal que es convoca estarà constituït pels membres següents:
-Presidència: Beatriu Zamorano Galmés, tècnica superior de l'Ajuntament de Campos.
-Vocals:
Titular: Miquela Vanrell Rigo, funcionari de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca.
Titular: Bartomeu Burguera Lladó, funcionari de secretaria de l'Ajuntament de Campos.
Titular: Alfons Corbalán Verd, personal laboral fix operari d'aigües de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca.
Secretari: Jaume Mas Oliver, funcionari de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca.
2. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ni sense president/a ni sense secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
3. El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques d'assessors o especialistes.
4. Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015.
Sisena. Procés de Selecció
El procés de selecció consistirà en un concurs de mèrits. La puntuació màxima serà de 24 punts.
a) Formació
Formació acadèmica. Puntuació màxima 7 punts.
- Per cada titulació de formació professional de
a) Titulació de cicle formatiu o FP de grau mitjà o equivalent de la família “d'edificació i obra civil”, “Instal·lació i manteniment”, “energia i aigua” o “electricitat i electrònica” diferent de la titulació presentada com a requisit: 2 punts per títol.
b) Titulació de cicle formatiu o FP de grau superior o equivalent de la família “d'edificació i obra civil”, “Instal·lació i manteniment”, “energia i aigua” o “electricitat i electrònica”: 3 punts per títol.
c) Titulació de cicle formatiu o FP de grau mitjà no relacionat amb la plaça convocada: 1 punt per títol.
d) Titulació de cicle formatiu o FP de grau superior no relacionat amb la plaça convocada: 2 punts per títol.
S'entén per formació professional de grau superior no relacionada amb la plaça, la que correspongui a alguna de les titulacions de grau superior actuals (LOE) o equivalents (LOGSE), no inclosos dins les famílies professionals detallades a l'apartat b.
Forma d'acreditació: còpia del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà de presentar la credencial que acrediti la seva homologació.
Cursos relacionats amb el lloc de treball. Puntuació màxima 2 punts.
a. Cursos de formació i perfeccionament en matèria d'aigua, electricitat o construcció: 0.05 punts/hora
b. Cursos de formació i perfeccionament en matèria de prevenció de riscos laborals: 0.05 punts/hora.
Forma d'acreditació: còpia del certificat o diploma del centre formatiu, degudament signat i segellat i en el que consti les hores de formació.
Coneixements de català. Puntuació màxima 3 punts
-Nivell B2 o equivalent (B): 1 punt
-Nivell C1 o equivalent (C): 1,5 punts
-Nivell C2 o equivalent (D): 2 punts
-Nivell LA o equivalent (E): 1 punt
Es valoraran els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el certificat de nivell més alt.
Carnet d'instal·lador oficial: 2 punts
b) Experiència laboral. Puntuació màxima: 10 punts.
Serveis prestats en llocs de peó o oficial de 1ª, 2ª o 3ª de construcció, fontaneria o electricitat en el sector públic: 0.2 punt per mes.
Serveis prestats en llocs de peó o oficial de 1ª, 2ª o 3ª de construcció, fontaneria o electricitat en el sector privat: 0.1 punt per mes.
Forma d'acreditació: informe de vida laboral i contracte de treball.
Treballs realitzats com a treballador autònom o per compte pròpia en el sector de la fontaneria, electricitat o construcció: 0.1 punt per mes.
Forma d'acreditació: informe de vida laboral i certificat del cens d'activitats econòmiques.
Setena. Publicació de resultats.
Les valoracions del mèrits adduïts es publicaran al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de la Mancomunitat. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar les revisions o presentar les reclamacions que considerin oportunes.
Vuitena. Ordre de prelació i desempats.
1. L'ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda dels mèrits.
2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:
a) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria dins l'administració pública.
b) Sorteig.
Novena. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa.
1. El tribunal qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar al president perquè en dicti la resolució que pertoqui.
2. La borsa s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de la Seu-e de la Mancomunitat, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
Desena. Adjudicació
1. Quan es doni algun dels supòsits pels quals s'ha convocat aquesta borsa, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo. L'oferiment del lloc de feina s'ha de fer a l'interessat/da per telèfon o e-mail, en tres intents, en hores diferents de les 8.00 a les 14.00 hores, en el termini de tres dies i en cas de que l'administració no rebi contestació de l'interessat/da pels mitjans esmentats, la oferta es farà a la següent persona de la borsa i d'acord amb l'ordre de prelació.
Abans del seu nomenament l'aspirant haurà d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base segona que no hagi acreditat amb anterioritat.
2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui per telèfon o e-mail, el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de la Mancomunitat. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.
Onzena. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa
1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de contracte en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de la Mancomunitat, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.
2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, passaran al darrer lloc de la llista d'aspirants, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Patir malaltia o incapacitat temporal.
Dotzena. Reincorporació a la borsa
1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a la Mancomunitat l'acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base dotzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des de que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
2. La posterior renúncia d'una persona contractada al lloc de feina que ocupa, suposa l'exclusió de la borsa, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de la Mancomunitat o en els casos de força major, que mantindria la mateixa posició.
3. El personal laboral que acabi el contracte, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui, d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
Tretzena. Situació de les persones aspirants
1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base dotzena.
2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.
3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició en la borsa.
Campos, en el dia de la signatura electrònica (26 de juliol de 2021)
El president Sebastián Sureda Mas
ANNEX I SOL·LICITUD
Nom i llinatges:
DNI (o altre):
Domicili:
Localitat: CP:
Telèfon/s (imprescindible):
Correu electrònic:
EXPÒS:
1. Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris especialistes d'ofici (lampista) a la Mancomunitat Migjorn de Mallorca, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data ______________.
2. Que reuneixo totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
3. Que aporto els següents documents:
a. Còpia del DNI o document acreditatiu de la identitat.
b. Còpia de la titulació exigida per prendre part en la convocatòria.
c. Còpia del títol del nivell de català exigit. En cas de no disposar de títol, sol·licito realitzar la prova de nivell de català (si/no) ____________.
d. Relació dels mèrits al·legats per a la valoració en la fase de concurs (model Annex III)
e. Còpia dels documents acreditatius dels mèrits al·legats.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT:
Ser admès/admesa per a prendre part en aquesta convocatòria.
_________, ____ de/d' ___________________ de 2021
(signatura)
SR. PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT MIGJORN DE MALLORCA
ANNEX II RELACIÓ DE MÈRITS
Nom i llinatges:
DNI (o altre):
Domicili:
Localitat: CP:
Telèfon/s (imprescindible):
Correu electrònic:
EXPÒS:
Que, en relació amb el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris especialistes d'ofici (lampista)a la Mancomunitat Migjorn de Mallorca, al·lego els mèrits que a continuació es relacionen (seguint l'ordre de la convocatòria), els quals acredito mitjançant la documentació adjunta.
1. _______________________________________________________________
2. _______________________________________________________________
3. _______________________________________________________________
4. _______________________________________________________________
5. _______________________________________________________________
6. _______________________________________________________________
7. _______________________________________________________________
8. _______________________________________________________________
9. _______________________________________________________________
10. _______________________________________________________________
11. _______________________________________________________________
12. _______________________________________________________________
13. _______________________________________________________________
14. _______________________________________________________________
15. _______________________________________________________________
16. _______________________________________________________________
17. _______________________________________________________________
18. _______________________________________________________________
19. _______________________________________________________________
20. _______________________________________________________________
Per la qual cosa, SOL·LICIT:
Que em siguin reconeguts els mèrits al·legats i acreditats.
_________, ____ de/d' ___________________ de 2021
(signatura)
SR. PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT MIGJORN DE MALLORCA