Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 317112
Aprovació inicial del Reglament del Consell Escolar Municipal de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 15 de juliol de 2021 el Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària,  ha aprovat inicialment el Reglament del Consell Escolar Municipal de Son Servera que es transcriu tot seguit:

«Reglament del Consell Escolar Municipal de Son Servera

Article 1. Definició

1. El Consell Escolar Municipal (CEM) és l'òrgan de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació de l'ensenyament no universitari de Son Servera.

2. Als efectes administratius i pressupostaris, i sense cap perjudici de la seva autonomia com a institució de caire consultiu, el CEM s'adscriu al Departament d'Educació de l'ajuntament de Son Servera.

Article 2. Règim jurídic

1. El Consell Escolar Municipal es regeix per la normativa següent:

  1.  El Decret legislatiu 112/2001, de 7 de setembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de consells escolars de les Illes Balears, determina que els òrgans de consulta i participació i assessorament en la programació de l'ensenyament no universitari a les Illes Balears són el Consell Escolar de les Illes Balears, els consells escolars insulars i els consells escolars municipals (BOIB núm. 112/2001, de 18 de setembre).
  2.  El títol II del Decret 10/2003, de 14 de febrer, regula el funcionament dels consells escolars municipals (BOIB núm. 23/2003, de 18 de febrer).

2. En totes les qüestions no previstes en la normativa específica o comuna o en aquest Reglament, el Consell Escolar Municipal se sotmet als acords del Ple.

Article 3. Composició

1. El Consell Escolar Municipal ha d'estar format per la presidència, la vicepresidència i un màxim de 30 vocals.

  1.  La presidència recau en el batle o la batlessa de l'Ajuntament de Son Servera.
  2.  La vicepresidència recau en el regidor o regidora d'Educació.
  3.  Els vocals han de ser elegits per l'Ajuntament en funció dels sectors educatius representats en el Consell.

c.1) 4 persones (una de cada centre escolar) en representació del professorat dels nivells educatius de l'ensenyament no universitari i les seves suplents. Tres d'aquestes persones corresponen a l'ensenyament públic i una a l'ensenyament concertat.

c.2) 3 persones en representació dels equips directius dels centres educatius públics i les seves suplents. Una persona representant per centre.

c.3) 4 persones representants dels pares i de les mares dels diferents centres educatius i les seves suplents: 1 pare o mare de cada centre proposat per les associacions de pares o mares d'alumnes. En el cas que no hi hagi AMIPA constituïda, les persones representants seran del consell escolar de centre.

c.4) 1 persona en representació del personal no docent dels centres educatius, a escollir entre les persones que formen part del consell escolar de centre respectiu, i la seva suplent.

c.5) 1 persona representant de l'alumnat de l'IES Puig de sa Font i la seva suplent.

c.6) 1 persona representant de l'equip educatiu de l'Escola Municipal d'Educació de Persones Adultes i la seva suplent.

c.7) 1 persona representant de l'equip educatiu de l'Escola Municipal de Música i Dansa i la seva suplent.

c.8) 1 persona representant de l'alumnat de l'Escola Municipal d'Educació de Persones Adultes i la seva suplent.

c.9) 1 persona representant de l'alumnat de l'Escola Municipal de Música i Dansa i la seva suplent.

c.10) 1 persona de la junta de portaveus i la seva suplent.

c.11) 1 tècnica del Serveis Educatius Municipals i la seva suplent.

2. A més, l'Ajuntament ha de designar una persona d'entre el seu personal perquè exerceixi les funcions de secretaria del consell escolar, amb veu i sense vot.

3. Quan les persones que formen el Ple del Consell Escolar Municipal així ho decideixin, podran convidar a les sessions altres persones que puguin assessorar i informar respecte dels temes de debat.

Article 4. Designació i durada del mandat

1. El Ple de l'Ajuntament ha de designar totes les persones que actuen com a vocals i les suplents respectives segons les propostes dels òrgans i/o entitats o associacions pertinents, i en els termes establerts en l'article 3.

2. La durada del mandat dels membres del Consell Escolar Municipal és de quatre anys. La renovació s'ha de fer per meitats cada dos anys, segons el que disposa l'article 10 del Decret legislatiu 112/2001. Els nomenaments i càrrecs es poden renovar automàticament per acord del Consell Escolar.

3. Si es produeix una vacant en el Consell Escolar Municipal, l'ha de cobrir la persona suplent fins que l'organisme que la presenta proposi una nova persona titular i suplent.

Article 5. Competències i funcions

El Consell Escolar Municipal ha de ser informat i consultat sobre els temes següents:

  1.  Convenis i acords de col·laboració amb l'Administració educativa que afectin l'ensenyament dins l'àmbit del municipi.
  2.  Serveis educatius complementaris i activitats extraescolars amb incidència en el funcionament dels centres educatius del municipi.
  3.  Creació o modificació dels centres educatius del municipi.
  4.  Programes i actuacions municipals relacionats amb la conservació, el manteniment, els usos extraescolars i la vigilància dels centres docents.
  5.  Competències educatives que afectin l'ensenyament no universitari en totes les etapes i modalitats que la legislació vigent atorgui als municipis.
  6.  Constitució i funcionament de patronats o instituts municipals d'educació.
  7.  Edició i distribució de materials didàctics, especialment els que tenguin continguts relacionats amb el municipi.
  8.  Qualsevol altre tema relacionat amb les necessitats educatives específiques del municipi.
  9.  Promoció de la coeducació i la igualtat de gènere.

Article 6. Organització i funcionament

Per dur a terme les funcions definides, el Consell Escolar Municipal ha de disposar dels següents òrgans:

  1.  El Ple del Consell, format pel conjunt de vocals del Consell Escolar Municipal d'acord amb l'article 3 d'aquest Reglament. És el màxim òrgan de deliberació i decisió.
  2.  Comissions de treball, en el cas que així ho decideixi el Ple del Consell. Els informes de les comissions s'han d'elevar al Ple del Consell, que és el responsable de la gestió de la informació.

Article 7. Convocatòries i acords

1. Les sessions del Ple poden ser ordinàries o extraordinàries.

2. De forma ordinària, el Consell s'ha de reunir dues vegades a l'any, a principi i a final de curs. De forma extraordinària, s'ha de reunir quan així ho sol·licitin la Presidència o una tercera part de vocals.

3. La Presidència ha de convocar cada reunió amb una antelació de 10 dies, que es poden reduir a 3 en cas d'urgència. La convocatòria ha d'incloure l'ordre del dia.

4. Els acords s'han d'adoptar per majoria simple de les persones assistents. La Presidència ha d'informar dels acords a l'òrgan corresponent.

 

Disposició final

1. Aquest Reglament s'ha d'aprovar de conformitat amb l'article 9 del Decret 10/2003, i s'ha de publicar de forma íntegra en el BOIB.

2. El Ple del Consell Escolar Municipal s'ha de constituir en el termini de tres mesos des de l'aprovació definitiva d'aquest Reglament.

De conformitat amb el que estableix l'article 102 de la Llei 20/2006, de 20 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, s'exposa l'expedient al públic durant un termini de 30 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà del present anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per tal de que qualsevol interessat pugui examinar l'expedient a la Secretaria de l'Ajuntament i formular reclamacions, objeccions o observacions. En el cas que no se'n presentin s'entendrà elevat a definitiu l'acord d'aprovació inicial.

 

Son Servera, en el dia de la signatura electrònica (22 de juliol de 2021)

La batlessa

Natalia Troya Isern