Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE BUNYOLA
Núm. 315499
Aprovació definitiva del reglament que regula la creació i el funcionament del Consell Assessor de Sa Comuna de Bunyola
El Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 19 de maig de 2021, adoptà entre altres, el següent acord:
Publicat anunci en el BOIB número 68 de data 25 de maig de 2021, no s'ha formulat cap reclamació contra el mencionat acord durant el termini d'exposició pública de 30 dies, pel que l'acord d'aprovació és definitiu, de tal manera que el text íntegre quedarà redactat tal com segueix:
REGLAMENT DEL CONSELL ASSESSOR DE SA COMUNA DE BUNYOLA
CAPÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. Finalitats
1. El Consell assessor de Sa Comuna de Bunyola té l'objecte de canalitzar la participació de la ciutadania i de les seves entitats en la gestió dels assumptes municipals relacionats amb Sa Comuna, així com d'altres àmbits directament relacionats.
2. El Consell assessor de Sa Comuna té per finalitat assolir la màxima participació del teixit social del municipi recollint les diferents aportacions, propostes, suggeriments i demandes dins del marc institucional, que es realitzin des de les diferents entitats municipals i des de diferents sectors socials, per tal de millorar el foment de les activitats per a la protecció de Sa Comuna.
Aquest organisme té caràcter consultiu i en cap cas, no podrà substituir ni assumir competències pròpies dels òrgans representatius. El consell assessor estarà adscrit a la regidoria de Medi ambient.
Article 2. Àmbit
L'àmbit d'actuació del Consell assessor de Sa Comuna queda circumscrit exclusivament a Sa Comuna de Bunyola.
Article 3. Constitució
El Consell Assessor de Sa Comuna es constituirà per acord de ple.
Article 4. Funcions
El Consell Assessor es configura com a òrgan voluntari, de consulta i d'assessorament de l'Ajuntament, al qual es troba orgànicament i funcionalment subordinat.
Funcions:
Promoure l'intercanvi d'informació, el diàleg i coordinació entre el govern municipal i les diverses associacions del municipi.
Vetlar per la protecció de Sa Comuna i la prevenció dels impactes ambientals
Conèixer les accions de l'Ajuntament en l'àrea de Medi Ambient en allò relacionat amb Sa Comuna.
Proposar iniciatives a l'Ajuntament
CAPÍTOL II. COMPOSICIÓ
Article 5. Membres
El Consell Assessor de Sa Comuna estarà constituït pels següents membres:
a. La Presidència recau en el Batle o Batlessa del municipi o en aquell càrrec electe en qui delegui.
b. La Secretaria recau en el Regidor o Regidora de l'àrea de Medi ambient.
c. Vocals:
- El garriguer de Sa Comuna
- Un representant electe de cadascun dels grups polítics amb representació al consistori
- Un representant de cadascuna de les entitats socials, ambientals, cíviques, esportives, culturals... del municipi que ho sol·liciti expressament i estiguin inscrites al Registre Municipal d'Entitats.
- Un representant de cadascun dels sectors econòmics rellevants al municipi que ho sol·licitin expressament: agricultura, comerç, serveis, restauració-turisme, etc
- Un representant de Protecció civil
- Un representant del Ceip Mestre Colom
- Un representant del Ceip Gaspar Sabater
Article 6.
Tots els membres del Consell gaudeixen de veu i vot
Article 7.
Els representants dels grups polítics municipals seran proposats pel corresponent portaveu de grup.
Article 8.
Els representants de les entitats i dels sectors econòmics seran proposats pel representant de l'entitat o sector econòmic respectiu amb el certificat d'acord de la junta o assemblea al respecte.
Article 9.
Si algun sector econòmic no estigués convenientment organitzat i estructurat en una associació es precisarà l'aval de tres membres del sector per a fer la proposta d'un representant al Ple del Consell. Si d'un sector es presentessin més d'una proposta, s'haurà de cercar el consens al seu si.
Article 10.
Els membres que formen part del consell perdran aquesta condició quan hi renunciïn o perdin el caràcter de representant o càrrec públic que els empara.
Article 11.
El Ple del Consell podrà decidir la possible ampliació o restricció del nombre de llurs membres.
Article 12.
La relació de membres del Consell Assessor es podrà fer pública.
Article 13.
El càrrec és renunciable.
Article 14. Funcions i facultats de la presidència del Consell Assessor
Correspon al president l'exercici de les següents atribucions:
1. Assumir la representació del Consell Assessor.
2. Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de l'ordre del dia, ateses les peticions dels altres membres del Consell.
3. Presidir les sessions, moderar el desenvolupament dels debats i suspendre'ls per causes justificades.
Article 15. Funcions i facultats de la secretaria
1. Aixecar les actes de les reunions
2. Trametre les convocatòries de les sessions i la corresponent documentació als membres del Consell.
3. Arxivar i custodiar tota la documentació del Consell
4. Elaborar la memòria anual de les activitats i les propostes realitzades pel consell d'acord amb la regidoria de Medi ambient.
Article 16. Funcions i facultats dels membres del Consell Assessor
Els membres del Consell Assessor, els quals actuaran en l'exercici de les seves funcions amb plena autonomia i independència, tenen les següents facultats:
1. Participar en els debats i deliberacions i altres assumptes inclosos en l'ordre dia, així com proposar les modificacions que estimin oportunes en les propostes sotmeses a debat.
2. Obtenir la informació precisa per al compliment de les seves funcions.
3. Sol·licitar la inclusió d'algun assumpte en l'ordre del dia amb l'antelació prevista en aquest Reglament
4. Formular precs i preguntes.
CAPÍTOL III. FUNCIONAMENT
Article 17. Règim de sessions
1. El Consell Assessor es reunirà almenys quatre vegades a l'any.
2. La reunió serà convocada pel president del Consell Assessor i tindrà lloc a la sala de plens o alternativament on indiqui la convocatòria juntament amb ordre del dia, lloc, data i hora de celebració de la reunió i es realitzarà per mitjans telemàtics, amb almenys quinze dies d'antelació a la data de la reunió.
3. La reunió podrà celebrar-se amb l'assistència mínima d'un terç dels seus membres en primera convocatòria i amb qualsevol nombre de membres en segona convocatòria al cap de mitja hora. Necessàriament es comptarà amb la presència de la Presidència o de qui el substitueixi i de la Secretaria. En absència d'aquest últim, els membres assistents decidiran qui faci llurs funcions.
4. Els acords de les reunions s'adoptaran cercant el màxim consens dels seus membres presents. En cas d'impossibilitat d'assolir la unanimitat, els acords es prendran per majoria qualificada de 2/3 dels membres presents. Es recolliran els vots particulars dels membres discrepants.
5. En cas que un membre del Consell no assisteixi de forma continuada i sense justificació a les sessions a què hagi estat convocat, el Consell pot acordar la seva exclusió i substitució.
6. Igualment, el Consell pot acordar l'exclusió i substitució d'aquells membres que de manera notòria i reiterada no es comporten segons els principis d'independència i interès.
7. El Consell Assessor podrà acordar la constitució de Grups de Treball perquè li assisteixin en l'acompliment de les seves comeses. Podran ser convidats a participar en els grups de treball, en qualitat d'experts, persones del sector públic o privat relacionats amb els assumptes objecte d'estudi.
Bunyola, 19 de juliol de 2021
El batle Andreu Bujosa Bestard