Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 312903
Extracte de la Resolució de 22 de juliol de 2021 del conseller de Medi Ambient i Territori de convocatòria de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per als anys 2021, 2022 i 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 575457

De conformitat amb el que es preveu als articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet de la qual es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index):

Primer. Beneficiaris:

Poden ser beneficiàries dels ajuts per a les actuacions objecte de subvencions previstes en aquesta convocatòria les entitats locals i les empreses públiques que es dediquin a la gestió de residus en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Segon. Objecte:

Aquesta convocatòria té per objecte establir la convocatòria de subvencions per millorar la prevenció i gestió de residus municipals mitjançant ajudes per millorar les deixalleries de les Illes Balears i adequar-les a la normativa vigent, construir noves deixalleries i adquirir-ne de mòbils, finançar campanyes de sensibilització de residus, finançar la redacció de plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals, instal·lar papereres per permetre la recollida selectiva de certes fraccions als carrers, fomentar el compostatge domèstic i comunitari, finançar la recollida selectiva a nivell municipal del residu tèxtil i fomentar la organització d'esdeveniments per part dels municipis amb residu zero. Així mateix aquesta convocatòria té per objectiu contribuir a la implementació del programa establert al Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus Perillosos de les Illes Balears finançant la retirada d'amiant d'edificis públics.

Les actuacions es detallen a continuació:

  1. Redacció del projecte de la deixalleria, segons la Llei 22/2011 i el Reial decret 110/2015, i altra normativa aplicable.
  2. Actuacions per a la construcció de noves deixalleries o millores o ampliacions d'aquestes instal·lacions.
  3. Deixalleries mòbils i mini-deixalleries.
  4. Recollida selectiva de roba i residus tèxtils.
  5. Compostatge domèstic i comunitari.
  6. Compra de papereres de recollida selectiva.
  7. Plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals i campanyes de sensibilització de residus.
  8. Organització i/o patrocini d'esdeveniments amb mesures de prevenció de la generació de residus.
  9. Retirada d'amiant d'edificis públics.

Tercer. Bases reguladores:

Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de 3 d'octubre 2017 (BOIB núm. 123/2017, de 7 d'octubre), que estableix les bases reguladores de subvencions pel finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus.

Quart. Quantia:

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 2.180.000 euros repartits entre els anys 2021, 2022 i 2023, desglossats de la manera indicada a la taula següent i amb càrrec a les partides pressupostàries que hi figuren a les equivalents de les successives aplicacions pressupostàries.

 

Any

Quantia

Partida pressupostària

2021

150.000 €

15601 G/571A01 46001 00

2021

150.000 €

15601 G/571A01 76001 00

2022

670.000 €

15601 G/571A01 46001 00

2022

270.000 €

15601 G/571A01 76001 00

2023

670.000 €

15601 G/571A01 46001 00

2023

270.000 €

15601 G/571A01 76001 00

2021

150.000 €

15601 G/571A01 46001 00

Cinquè: Termini de presentació de sol·licituds:

S'ha de presentar la sol·licitud d'acord amb el model que s'adjunta a Annex I, que està disponible a la pàgina web <http://www.residus.caib.es>.

Es preveuen dos terminis per la presentació de les sol·licituds. Aquelles entitats que, tenint en compte els terminis d'execució i justificació prevists al punt 15 d'aquesta convocatòria, desitgin acollir-se al pagament previst per l'any 2021, hauran de presentar la documentació per sol·licitar la subvenció en el termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Per les actuacions que s' hagin de finalitzar i executar posteriorment al 2021 el termini per presentar les sol·licituds i la documentació indicada és de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La documentació, dirigida al conseller de Medi Ambient i Territori, s'ha de presentar en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient i Territori o per les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Sisè: Altres dades:

El reconeixement de l'obligació es realitzarà un cop s'hagi justificat suficientment la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació del compte justificatiu presentat pel beneficiari.

 

Palma, 22 de juliol de 2021

El conseller de Medi Ambient i Territori

Miquel Mir Gual