Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 312309
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 16 de juliol de 2021 per la qual es convoca el procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació
La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional (BOE núm. 147, de 20 de juny de 2002), té com a finalitat la creació d'un sistema nacional de qualificacions i formació professional que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D'acord amb l'article 3.5, una de les finalitats d'aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional dels interessats, sigui quina sigui la forma com s'hagi aconseguit. L'article 4.1.b) estableix que un dels instruments per obtenir aquesta acreditació és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 205, de 25 d'agost de 2009), determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, d'acord amb el que preveu l'article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.
El Reial decret 143/2021, de 9 de març, pel qual es modifica el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 59, de 10 de març de 2021), s'especifiquen alguns canvis del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals.
La Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible (BOE núm. 55, de 5 de març de 2011), indica en l'article 72.h) que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l'aplicació del procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals.
El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 81, de 2 de juny de 2011), determina en l'article 2.1 que la Conselleria amb competències en matèria d'educació i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d'aprovar les convocatòries públiques del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l'estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s'aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l'òrgan administratiu no convocant.
D'acord amb l'article 3.1 del Decret esmentat, l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) és l'òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d'aquest procediment.
El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre, pel qual s'aprova l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 (BOE núm. 305, de 16 de desembre de 2017), configura el marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral al conjunt de l'Estat. L'Estratègia incorpora com a objectiu potenciar la formació i, concretament, proposa en l'objectiu instrumental 2.3 «promoure la formació modular acreditable i el reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i les vies no formals de formació».
Aquesta convocatòria està finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea-Next GenerationEU.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació. Aquestes bases figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució.
Aprovar les unitats de competència convocades, amb indicació de la qualificació professional, el certificat de professionalitat i el títol de formació professional de referència. Tot això figura com a annex 2 d'aquesta Resolució.
Convocar el procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació en els termes que figuren en les bases que s'inclouen com a annex 1 d'aquesta Resolució.
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i establir que començarà a tenir efectes l'endemà de publicar-se.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 16 de juliol de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional
Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació de les unitats de competència de les qualificacions professionals especificades en l'annex 2.
El procediment i els requisits establerts en aquesta Resolució, així com els efectes de l'avaluació i acreditació de competències, tenen abast i validesa a tot el territori de l'Estat.
Segon
Política de privacitat
Les dades que es recullin en aquest procediment s'han de tractar d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018).
L'IQPIB ha de dur a terme el tractament estadístic i la gestió del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals. En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts en la Llei esmentada, en particular els d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a l'IQPIB, amb el mateix domicili que la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Tercer
Import de la convocatòria
El cost total pressupostat per a la implementació del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals assignat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és de 4.693.181,32 € segons els acords presos a la Conferència Sectorial d'Educació de 4 de desembre de 2020 i a l'acord del Consell de Ministres de 15 de desembre de 2020.
Quart
Destinataris
Els destinataris són les persones amb experiència laboral o bé amb coneixements no formals de formació relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d'aquesta convocatòria que compleixin els requisits prevists en el punt sisè.
Cinquè
Incompatibilitats
Les persones que vulguin participar en el procediment no poden demanar l'avaluació i l'acreditació de les unitats de competència en els casos següents:
Sisè
Requisits per a la participació
Per calcular el nombre de dies treballats, s'ha de tenir en compte que un any són 360 dies.
En els casos en què els mòduls formatius associats a la unitat de competència que es pretén acreditar prevegin una durada inferior, s'han d'acreditar les hores establertes en aquests mòduls.
Per establir el període de quinze anys (accés a través de l'experiència laboral) o de deu anys (accés a través de formació no formal) anteriors a la convocatòria, s'ha de tenir com a referència el dia en què es presenta la sol·licitud d'inscripció al procediment.
Setè
Fases del procediment i taxes
La documentació dels apartats b) i c) s'ha de comprovar d'ofici a no ser que la persona interessada no n'autoritzi la comprovació.
Vuitè
Inscripció al procediment i documentació requerida
1. Les persones interessades a participar en aquest procediment han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud, s'ha de presentar la documentació acreditativa següent:
a) Fotocòpia del DNI o del NIE, sempre que l'interessat no n'autoritzi la comprovació d'ofici, o un altre document justificatiu.
b) Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
c) Documentació justificativa de complir amb els requisits establerts en el punt sisè:
i Per a treballadors assalariats:
ii Per a treballadors autònoms o per compte propi:
iii Per a treballadors voluntaris o becaris:
3. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s'han d'acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.
4. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquest procediment i la no devolució de les taxes abonades.
Novè
Presentació de la documentació
Desè
Admissió al procediment
Les sol·licituds d'inscripció al procediment han de ser revisades per la Comissió Permanent.
Totes les persones interessades que compleixen els requisits podran participar en el procediment.
La Comissió Permanent ha de comunicar a les persones que compleixen els requisits que poden participar en el procediment i que han de formalitzar la sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament, i a les persones que no compleixen els requisits, els motius pels quals no poden participar en el procediment.
Onzè
Inscripció i desenvolupament de la fase d'assessorament
Les persones que compleixen els requisits han d'emplenar, en un termini no superior a tres mesos, la sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
Juntament amb aquesta sol·licitud s'ha de presentar el justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
L'IQPIB ha d'assignar un assessor o assessora a cada participant, que l'ajudarà a recopilar i organitzar tota la documentació relativa a l'historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que s'han d'avaluar.
La fase d'assessorament s'ha de desenvolupar, preferiblement de manera telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i les seves modificacions.
Les actuacions de la fase d'assessorament s'han de dur a terme els dies hàbils, excepte festius, als centres integrats públics de formació professional o a la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Un cop finalitzada la fase d'assessorament, els participants rebran, per mitjans telemàtics, l'informe d'assessorament de la qualificació professional corresponent del seu assessor o assessora (document no vinculant) i podran formalitzar la sol·licitud d' inscripció a la fase d'avaluació.
Dotzè
Inscripció i desenvolupament de la fase d'avaluació
Les persones que hagin rebut assessorament poden participar a la fase d'avaluació i emplenar, en un termini no superior a tres mesos, la sol·licitud d'inscripció a la fase d'avaluació, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
Juntament amb aquesta sol·licitud, s'ha de presentar el justificant del pagament de la taxa d'inscripció o, si n'és el cas, la documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
L'IQPIB ha d'assignar un avaluador o avaluadora a cada participant perquè avaluï la competència professional de cadascuna de les unitats de competència recollides en aquesta convocatòria a les quals s'hagi inscrit.
La fase d'avaluació s'ha de desenvolupar d'acord amb el que disposa l'article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i les seves modificacions.
Les actuacions de la fase d'avaluació s'han de dur a terme preferentment al lloc de feina del participant (sempre que el lloc de feina es trobi a la Comunicat autònoma de les Illes Balears), als centres integrats públics de formació professional o en instal·lacions autoritzades per l'IQPIB.
Almenys una de les intervencions ha de ser presencial. La resta d'actuacions es poden desenvolupar per mitjans telemàtics.
Aquesta avaluació té com a objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l'avaluació establerts en les guies d'evidències.
Els resultats de l'avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s'han d'expressar en els termes de demostrada o no demostrada.
Un cop finalitzada la fase d'avaluació, les persones avaluades han de rebre, per mitjans telemàtics, la comunicació dels resultats provisionals de l'avaluació de la qualificació professional corresponent del seu avaluador o avaluadora.
Si la persona avaluada no està d'acord amb el resultat de l'avaluació, té dret a reclamar davant el seu avaluador o avaluadora en un termini de tres dies hàbils. La reclamació s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic del seu avaluador o avaluadora utilitzat durant el desenvolupament de la fase d'avaluació.
Contra l'acta d'avaluació individual es pot presentar un recurs d'alçada davant la directora de l'IQPIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació.
Tretzè
Fase d'acreditació i registre de la competència professional
La directora de l'IQPIB ha d'expedir un certificat d'acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona avaluada, expressades com a demostrades, d'acord amb el model previst en l'annex III A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
Un cop finalitzada la fase d'avaluació, l'IQPIB ha d'enviar el certificat d'acreditació de les unitats de competència demostrades per mitjans telemàtics.
L'IQPIB ha de registrar d'ofici en el Registre d'Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d'unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre de caràcter estatal del Servei d'Ocupació Estatal, en compliment de l'article 18.2 del Reial decret 1224/2009.
En qualsevol cas, l'acreditació de les competències professionals no implica l'obtenció de l'habilitació per a la professió. Per obtenir-la, s'ha de complir la normativa que regula l'exercici de l'activitat professional corresponent.
Les persones que hagin acreditat totes les unitats de competència de la qualificació professional convocada poden sol·licitar, si n'és el cas, el corresponent certificat de professionalitat al SOIB.
Catorzè
Nomenament dels assessors i avaluadors
D'acord amb el que preveu l'article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig, s'han de designar els assessors i els avaluadors necessaris per dur a terme aquest procediment.
La directora de l'IQPIB, òrgan responsable d'habilitar el personal assessor i avaluador, designa les persones que han d'actuar com a assessors i avaluadors, i el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors les nomena perquè actuïn com a tals en el procediment d'acreditació.
Els assessors i els avaluadors participants en aquesta convocatòria han d'estar inclosos en el Registre del personal assessor i avaluador del Servei Públic d'Ocupació Estatal de les unitats de competència per a les quals s'ha convocat el procediment.
Aquest nomenament s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web http://iqpib.caib.es.
Quinzè
Pla de formació
Amb independència dels resultats obtinguts, l'avaluador o avaluadora ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s'han de fer constar:
ANNEX 2
Unitats de competència convocades
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0525_2. Controlar les plagues, malalties, males herbes i fisiopaties. |
AGA168_2. Instal·lació i manteniment de jardins i zones verdes (nivell 2) |
AGAO0208. Instal·lació i manteniment de jardins i zones verdes |
Tècnic en jardineria i floristeria |
UC0526_2. Manejar tractors, muntar instal·lacions agràries i fer-ne el manteniment. |
|||
UC0531_2. Instal·lar jardins d'interior, exterior i zones verdes. |
|||
UC0532_2. Mantenir i millorar jardins d'interior, exterior i zones verdes. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1116_2. Fitar i processar arbres amb motoserra. |
AGA343_2. Aprofitaments forestals (nivell 2) |
AGAR0108. Aprofitaments forestals |
Tècnic en aprofitament i conservació del medi natural |
UC1117_2. Fitar i processar arbres amb recol·lectora forestal. |
|||
UC1118_2. Realitzar el desembosc i el tractament dels subproductes forestals. |
|||
UC1119_2. Executar treballs en altura als arbres. |
Tècnic en jardineria i floristeria |
||
UC1120_2. Executar treballs d'escorçament. |
|||
UC1121_2. Manejar tractors forestals i dur-ne el manteniment. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1468_2. Coordinar i dur a terme les activitats pròpies d'empreses de floristeria. |
AGA457_2. Activitats de floristeria (nivell 2) |
AGAJ0110. Activitats de floristeria |
Tècnic en jardineria i floristeria |
UC1469_2. Elaborar composicions florals. |
|||
UC1470_2. Elaborar composicions amb plantes. |
|||
UC1471_2. Vendre i informar sobre productes i serveis de floristeria. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0525_2. Controlar les plagues, malalties, males herbes i fisiopaties. |
AGA460_2. Producció de llavors i plantes a vivers (nivell 2) |
AGAU0110. Producció de llavors i plantes a vivers |
Tècnic en aprofitament i conservació del medi natural |
UC0526_2. Manejar tractors i muntar instal·lacions agràries i fer-ne el manteniment. |
|||
UC1479_2. Executar operacions de propagació de plantes en viver. |
Tècnic en jardineria i floristeria |
||
UC1480_2. Executar operacions de cultiu de plantes i pans d'herba en viver. |
|||
UC1481_2. Executar operacions de producció de llavors. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2374_2. Executar operacions de gestió en establiments per a higiene i arranjaments estètics d'animals de companyia. |
AGA705_2. Cures higièniques i estètiques d'animals de companyia (nivell 2) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC2375_2. Realitzar cures higièniques a animals de companyia. |
|||
UC2376_2. Aplicar arranjaments estètics a animals de companyia. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0007_3. Gestionar i executar la instal·lació de parcs i jardins i la restauració del paisatge. |
AGA003_3. Jardineria i restauració del paisatge (nivell 3) |
AGAO0308M. Jardineria i restauració del paisatge |
Tècnic Superior en paisatgisme i medi rural |
UC0008_3. Gestionar i dur a terme la conservació de parcs i jardins. |
|||
UC0009_3. Gestionar la maquinària, equips i instal·lacions de jardineria. |
|||
Tècnic Superior en gestió forestal i del medi natural |
|||
UC0727_3. Realitzar operacions topogràfiques en treballs d'agricultura, jardineria i muntanyes. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0727_3. Realitzar operacions topogràfiques en treballs d'agricultura, jardineria i muntanyes. |
AGA228_3. Gestió de repoblacions forestals i de tractaments silvícoles (nivell 3) |
AGAR0109. Gestió de repoblacions forestals i de tractaments silvícoles |
Tècnic Superior en gestió forestal i del medi natural |
UC0728_3. Gestionar les operacions de repoblació forestal i de correcció hidrològica i forestal. |
|||
UC0729_3. Gestionar els tractaments silvícoles. |
Tècnic Superior en paisatgisme i medi rural |
||
UC0730_3. Gestionar la maquinària, equips i instal·lacions de l'explotació forestal. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0009_3. Gestionar la maquinària, equips i instal·lacions de jardineria. |
AGA346_3. Gestió de la instal·lació i manteniment de gespes en camps esportius (nivell 3) |
AGAJ0308. Gestió de la instal·lació i manteniment de gespes en camps esportius |
Tècnic Superior en paisatgisme i medi rural |
UC0727_3. Executar operacions topogràfiques en treballs d'agricultura, jardineria i muntanyes. |
|||
UC1127_3. Organitzar i supervisar la instal·lació de gespa en camps esportius. |
|||
UC1128_3. Organitzar i supervisar el manteniment i recuperació de gespa en camps esportius. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1154_1. Instal·lar canonades i preparar, tallar i unir tubs per a la conducció d'aigua i desguassos. |
IMA367_1. Operacions de fontaneria i calefacció-climatització domèstica (nivell 1) |
IMAI0108. Operacions de fontaneria i calefacció-climatització domèstica |
Títol Professional Bàsic en fabricació i muntatge |
UC1155_1. Executar operacions bàsiques d'instal·lació i manteniment d'aparells sanitaris, radiadors i aparells de climatització d'ús domèstic. |
Títol Professional Bàsic en manteniment d'habitatges |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2410_2. Elaborar la documentació tècnica per al muntatge i la legalització d'instal·lacions frigorífiques. |
IMA040_2. Muntatge i manteniment d'instal·lacions frigorífiques (nivell 2) |
IMAR0108. Muntatge i manteniment d'instal·lacions frigorífiques |
Tècnic en instal·lacions frigorífiques i de climatització |
UC2411_2. Muntar canonades, aïllaments, components i parts mecàniques d'instal·lacions frigorífiques. |
|||
UC2412_2. Muntar els components elèctrics, electromecànics, electrònics i de control d'instal·lacions frigorífiques. |
|||
UC2413_2. Executar operacions de manipulació, càrrega, recuperació i reciclatge de fluids refrigerants, així de manteniment dels equips utilitzats. |
|||
UC2414_2. Posada en marxa i reconversió de les instal·lacions frigorífiques. |
|||
UC2415_2. Dur a terme el manteniment, desmantellament i detecció de fuites de les instal·lacions frigorífiques. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0116_2. Muntar i mantenir maquinària i equips mecànics. |
IMA041_2. Manteniment i muntatge mecànic d'equip industrial (nivell 2) |
IMAQ0108. Manteniment i muntatge mecànic d'equip industrial |
Tècnic en manteniment electromecànic |
UC0117_2. Mantenir sistemes mecànics hidràulics i pneumàtics de línies de producció automatitzades. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1156_2. Muntar instal·lacions calorífiques. |
IMA368_2. Muntatge i manteniment d'instal·lacions calorífiques (nivell 2) |
IMAR0408. Muntatge i manteniment d'instal·lacions calorífiques |
Tècnic en instal·lacions de producció de calor |
UC1157_2. Mantenir instal·lacions calorífiques. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1158_2. Muntar instal·lacions de climatització i ventilació-extracció. |
IMA369_2. Muntatge i manteniment d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció (nivell 2) |
IMAR0208. Muntatge i manteniment d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció |
Tècnic en instal·lacions frigorífiques i de climatització |
UC1159_2. Mantenir instal·lacions de climatització i ventilació-extracció. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1877_2. Instal·lar ascensors i altres equips fixos d'elevació i transport. |
IMA568_2. Instal·lació i manteniment d'ascensors i altres equips fixos d'elevació i transport (nivell 2) |
IMAQ0110. Instal·lació i manteniment d'ascensors i altres equips fixos d'elevació i transport |
Sense continguts relacionats |
UC1878_2. Mantenir ascensors i altres equips fixos d'elevació i transport. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1169_3. Supervisar i controlar el muntatge d'instal·lacions tèrmiques. |
IMA374_3. Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions calorífiques (nivell 3) |
IMAR0509. Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions calorífiques |
Tècnic Superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids |
UC1170_3. Planificar el manteniment d'instal·lacions tèrmiques. |
|||
UC1171_3. Dur a terme i supervisar el manteniment d'instal·lacions calorífiques. |
|||
UC1172_3. Controlar la posada en funcionament d'instal·lacions calorífiques. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1169_3. Supervisar i controlar el muntatge d'instal·lacions tèrmiques. |
IMA375_3. Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció (nivell 3) |
IMAR0409. Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció |
Tècnic Superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids |
UC1170_3. Planificar el manteniment d'instal·lacions tèrmiques. |
|||
UC1173_3. Dur a terme i supervisar el manteniment d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció. |
|||
UC1174_3. Controlar la posada en marxa d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1169_3. Supervisar i controlar el muntatge d'instal·lacions tèrmiques. |
IMA376_3. Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions frigorífiques (nivell 3) |
IMAR0309. Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions frigorífiques |
Tècnic Superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids |
UC1170_3. Planificar el manteniment d'instal·lacions tèrmiques. |
|||
UC1175_3. Dur a terme i supervisar el manteniment d'instal·lacions frigorífiques. |
|||
UC1176_3. Controlar la posada en marxa d'instal·lacions frigorífiques. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1286_3. Supervisar i controlar el muntatge de xarxes i sistemes de distribució de fluids. |
IMA378_3. Planificació, gestió i execució del manteniment i supervisió del muntatge de xarxes i sistemes de distribució de fluids (nivell 3) |
IMAI0208. Planificació, gestió i execució del manteniment i supervisió del muntatge de xarxes i sistemes de distribució de fluids |
Tècnic Superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids |
UC1287_3. Planificar el manteniment de xarxes i sistemes de distribució de fluids. |
|||
UC1288_3. Dur a terme i supervisar el manteniment de xarxes i sistemes de distribució de fluids. |
|||
UC1289_3. Controlar i posar en marxa xarxes i sistemes de distribució de fluids. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0582_2. Desenvolupar les funcions militars bàsiques relacionades amb l'operativitat de les Forces Armades. |
SEA183_2. Comeses operatives bàsiques i de seguretat militar (nivell 2) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC0583_2. Aplicar les tècniques d'ús i conservació de l'armament reglamentari de forma experta. |
|||
UC0584_2. Actuar d'acord amb els procediments de seguretat per a la protecció i defensa de béns, instal·lacions i persones. |
|||
UC0585_2. Actuar d'acord amb l'organització de les Forces Armades per desenvolupar les comeses operatives i de seguretat. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d'accident o situació d'emergència. |
SEA595_2. Operacions de vigilància i extinció d'incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural (nivell 2) |
SEAD0411. Operacions de vigilància i extinció d'incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural |
Tècnic en emergències i protecció civil |
UC1964_2. Executar tasques de vigilància i detecció d'incendis forestals, manteniment d'infraestructures de prevenció i extinció, i informar la població. |
|||
UC1965_2. Executar operacions d'extinció d'incendis forestals. |
|||
UC1966_2. Dur a terme tasques de suport en contingències en el medi natural i rural. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0361_2. Prestar atenció sanitària inicial a múltiples víctimes. |
SEA676_2. Prevenció, extinció d'incendis i salvament (nivell 2) |
No existeix |
Sense continguts relacionats (*) |
UC2288_2.Executar operacions de prevenció, extinció d'incendis i emergència. |
|||
UC2289_2. Executar operacions de rescat de persones i animals en perill. |
|||
UC2290_2. Executar operacions de prevenció i accions de contenció en successos descontrolats d'origen natural i tecnològic. |
|||
UC2291_2. Executar operacions de valoració del nivell de prevenció de risc d'incendi d'instal·lacions i edificacions i de les activitats que es desenvolupen en el seu interior. |
(*) Aquesta qualificació professional té unitats de competència convalidables amb mòduls professionals dels títols de Formació Professional Tècnic en emergències i protecció civil i Tècnic en emergències sanitàries.
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0408_3. Gestionar la prevenció de riscs laborals. |
SEA131_3. Prevenció de riscs laborals (nivell 3) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC0409_3. Avaluar i controlar els riscs derivats de les condicions de seguretat. |
|||
UC0410_3. Avaluar i controlar els riscs físics relacionats amb l'ambient de treball. |
|||
UC0411_3. Avaluar i controlar els riscs químics i biològics relacionats amb l'ambient de treball. |
|||
UC0412_3. Avaluar i controlar els riscs ergonòmics i psicosocials relacionats amb la feina. |
|||
UC0413_3. Actuar en situacions d'emergència a l'entorn de treball. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0972_1. Realitzar la neteja de terres, parets i sostres en edificis i locals. |
SSC319_1. Neteja de superfícies i mobiliari en edificis i locals (nivell 1) |
SSCM0108. Neteja de superfícies i mobiliari en edificis i locals |
Títol Professional Bàsic en activitats domèstiques i neteja d'edificis |
UC0996_1. Dur a terme la neteja del mobiliari situat a l'interior d'espais a intervenir. |
|||
UC1087_1. Netejar vidres en edificis i locals. |
|||
UC1088_1. Netejar i tractar superfícies en edificis i locals utilitzant maquinària. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1330_1. Realitzar la neteja de domicilis particulars. |
SSC413_1. Feina domèstica (nivell 1) |
SSCI0109. Feina domèstica |
Títol Professional Bàsic en activitats domèstiques i neteja d'edificis |
UC1331_1. Dur a terme el procés d'elaboració d'aliments en les seves fases de compra, organització, manipulació, cuinat i conservació, en domicili particular. |
|||
UC1332_1. Rentar, planxar i cosir manualment peces de vestir i roba de llar i preparar els llits, en domicili particular. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1020_3. Establir i mantenir relació amb els principals agents comunitaris (població, tècnics i administracions) i dinamitzar la relació entre ells. |
SSC321_3. Dinamització comunitària (nivell 3) |
SSCB0109. Dinamització comunitària |
Tècnic Superior en animació sociocultural i turística |
UC1021_3. Promoure la participació ciutadana en els projectes i recursos comunitaris. |
|||
UC1022_3. Dinamitzar la planificació, desenvolupament i avaluació d'intervencions i projectes comunitaris i de participació ciutadana que es desenvolupin entre els diferents agents que configuren una comunitat o una zona territorial. |
Tècnic Superior en promoció d'igualtat de gènere |
||
UC1023_3. Intervenir, fomentar i acompanyar la creació i el desenvolupament del teixit associatiu. |
Tècnic Superior en mediació comunicativa |
||
UC1024_3. Establir estratègies de comunicació i difusió dels diferents projectes i actuacions comunitàries. |
|||
UC1025_3. Aplicar processos i tècniques de mediació en la gestió de conflictes entre agents comunitaris. |
Tècnic Superior en integració social |
||
UC1026_3. Incorporar la perspectiva de gènere en els projectes d'intervenció social. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1026_3. Incorporar la perspectiva de gènere en els projectes d'intervenció social. |
SSC324_3. Mediació comunitària (nivell 3) |
SSCG0209. Mediació comunitària |
Tècnic Superior en integració social |
UC1038_3. Identificar i concretar les característiques i necessitats del context social de la intervenció. |
|||
UC1039_3. Prevenir conflictes entre diferents persones, actors i col·lectius socials. |
|||
UC1040_3. Organitzar i implementar el procés de gestió de conflictes. |
|||
UC1041_3. Realitzar la valoració, el seguiment i la difusió de la mediació com una via de gestió de conflictes. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2403_1. Efectuar operacions auxiliars de manteniment de bicicletes i vehicles de mobilitat urbana o personal. |
TMV717_2. Manteniment de bicicletes i vehicles de mobilitat urbana o personal (nivell 2) |
No existeix |
Sense continguts relacionats |
UC0239_2. Vendre productes i/o serveis a través de diferents canals de comercialització. |
|||
UC2404_2. Efectuar operacions de manteniment de bicicletes i vehicles de mobilitat urbana o personal. |