Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 308020
Bases per a la concessió de cupons de consum per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi de Pollença

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació, en sessió de dia 21 de juny de 2021, ha aprovat les bases reguladores de subvencions per a la concessió de cupons de consum per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi de Pollença. (Base de dades nacional de subvencions núm. 575874)

Bases per a la concessió de cupons de consum per a la promoció i reactivació del comerç local del municipi de Pollença

Preàmbul

La crisi sanitària provocada per la COVID-19 ha afectat enormement a l'activitat econòmica del municipi de Pollença, afectant a tots els sectors, en especial al sector turístic i de serveis que és el majoritari al nostre municipi.

Les empreses s'han vist afectades directament ja que el poder adquisitiu de la major part de la població ha minvat notablement. Un dels sectors més vulnerable és el teixit empresarial i comercial que es troba en una situació bastant difícil i en molts de casos perilla la seva supervivència.

L'Ajuntament de Pollença, conscient de la importància del comerç de proximitat i de l'activitat que generen aquestes petites empreses i de les famílies que d'aquestes depenen ha decidit posar en marxa aquest programa de reactivació econòmica per ajudar al petit comerç del municipi.

Fonamentació Jurídica

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reglament General de Subvenció 887/2006 aprovat el 21 de juliol, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Reglament de serveis de les Corporacions Locals de 17 de juny de 1955, el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

1.- Objecte i finalitat

Tenint en compte que la crisi sanitària provocada per la COVID-19 ha suposat un alt cost econòmic i social pels comerços i empreses del municipi, l'àrea de comerç de l'Ajuntament de Pollença vol continuar apostant per posar en marxa mesures dirigides a enfortir l'economia local i l'augment de les vendes.

Amb aquest objectiu, es desenvolupen les presents bases per tal de posar en marxa una campanya de cupons de compra per als ciutadans i ciutadanes del municipi que es podran emprar als comerços del terme municipal de Pollença que s'adhereixin a la campanya, per aconseguir així un augment de les vendes així com també generar un nivell de consum que equilibri la pèrdua econòmica que han patit aquests darrers mesos.

En definitiva es pretén fomentar el desenvolupament econòmic local del municipi de Pollença, d'acord amb les competències atribuïdes a l'art.29.1.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per tal d'augmentar la productivitat i competitivitat dels comerços.

2.- Publicació. Publicitat i transparència.

2.1.- Les bases reguladores es publicaran en el Butlletí Oficial de les llles Balears (d'ara endavant BOIB), en la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

2.2.- La convocatòria s'ha de registrar, en primer lloc, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (en endavant BDNS) acompanyada del text de la convocatòria i del seu extracte. Un cop registrada, l'extracte es publicarà, amb el codi d'identificació que s'hagi assignat la BDNS a la convocatòria, al BOIB. El text íntegre es publicarà a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

 

2.3.- A l'efecte de donar compliment a les obligacions de publicitat i transparència que estableix la Llei 19/2013, es publicarà a la pàgina web de municipal, informació sobre les concessions, els pagaments realitzats, les de procediment de reintegrament i les resolucions fermes el procediment sancionador.

3.- Crèdit pressupostari.

Les ajudes econòmiques regulades en aquesta convocatòria s'abonaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària número 2021.231.4791 del pressupost general de l'Ajuntament de Pollença per la quantia de 40.000 euros, quantitat resultant de les aportacions següents: per una part, 13.334 euros del propi Ajuntament de Pollença; per una altra, 13.333 euros provinents del Consell de Mallorca; i finalment, 13.333 euros provinents del Govern de les Illes Balears.

L'import assignat a aquesta convocatòria no és tancat, s'habilitarà la possibilitat d'incrementar-la, si es considera oportú, mitjançant la modificació de crèdit corresponent.

Les ajudes es concediran per règim de concurrència no competitiva fins a esgotar pressupost.

4.- Beneficiaris : Persones físiques i empreses beneficiàries.

Es consideren beneficiaris d'aquestes ajudes els comerços i empreses del municipi de Pollença i les persones físiques majors de 16 anys que realitzin compres en els comerços adherits a la campanya.

4.1.- Les persones físiques són les receptores del cupó de compra quan realitzin una compra a un establiment adherit.

4.2.-Els comerços i les petites empreses amb local obert al municipi de Pollença. Les activitats econòmiques que es poden acollir a la convocatòria per a ser receptors de les compres amb cupons han de tenir el títol que l'habilita per l'exercici de l'activitat i s'enquadren en els epígrafs que figuren en l'annex 5 d'aquestes bases.

Així mateix, s'exclouen de l'àmbit d'aquesta convocatòria les empreses de gran implantació nacional o internacional de domicili fiscal fora de Pollença, així com les grans superfícies.

5.- Requisits de les entitats adherides.

Les activitats econòmiques que es poden acollir a la convocatòria per a ser receptors de les compres amb cupons han de tenir el títol habilitant per l'exercici de l'activitat i s'enquadren en els epígrafs que figuren en l'annex 5 d'aquestes bases.

Així mateix, s'exclouen de l'àmbit d'aquesta convocatòria les empreses de gran implantació nacional o internacional de domicili fiscal fora de Pollença, així com les grans superfícies.

Podran tenir la consideració d'entitats adherides aquells establiments comercials d'atenció al públic que reuneixen els següents requisits:

a. Tenir domicili social i fiscal al municipi de Pollença.

b. Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques

c. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament, així com estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

d. No estar en cap de les circumstàncies que li impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària de l'ajuda econòmica, que estableix l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18.11.2003).

e. Tenir la condició de petita empresa, definida en aquesta convocatòria com aquella amb una plantilla de màxim 10 treballadors i treballadores i amb una facturació anual inferior a 1.000.000 d'euros.

f. Disposar de títol habilitant municipal per exercir l'activitat, expedit per l'Ajuntament de Pollença (llicència d'obertura i funcionament, declaració responsable d'inici i exercici d'activitat, o similar).

En el cas que hi hagués algun incompliment o falta de veracitat en quan a la documentació per part dels establiments adherits, l'Ajuntament de Pollença podrà cancel·lar l'adhesió dels mateixos al programa de cupons de compra de Pollença, i aplicar les mesures derivades de l'incompliment a què pugui donar lloc.

6.- Funcionament dels cupons de compra i obtenció per part de les persones beneficiàries.

L'Ajuntament de Pollença serà el responsable de generar i editar els cupons de compra que posaran en circulació durant la campanya i que distribuiran entre les persones beneficiàries prèvia presentació del tiquet de compra, amb un preu mínim d'una despesa de 15 euros, realitzada a un dels establiments adherits a la campanya.

Així mateix l'Àrea de Comerç distribuirà de forma gratuïta entre els establiments adherits cartells, adhesius o elements identificatius de la campanya a fi de què els ciutadans puguin visualitzar aquelles empreses que hi formen part. També farà servir tots els mitjans al seu abast per fer difusió de la mateixa (web municipal, facebook, whatsapp...)

Les persones beneficiàries, prèvia compra en algun dels comerços adherits a la campanya, hauran de presentar-se a les dependències de l'Ajuntament de Pollença amb el tiquet de la primera compra realitzada, per obtenir un cupó de consum.

El número de cupons de compra que realitzarà l'Ajuntament serà de 1000 cupons amb un valor de 40 euros per cupó.

Cada empresa adherida a la campanya disposarà del mateix número de cupons i per tant el client haurà d'escollir en funció dels cupons assignats als comerços i que estiguin disponibles en el moment de l'adquisició, prèvia comprovació que aquesta persona compleix els següents requisits:

a. Només podran optar a rebre el cupó de compra les persones físiques majors de 16 anys.

b. Es podrà rebre un màxim de 1 cupó de compra per persona i sense que resulti reemborsable l'import no gastat.

c. Aquest cupó estarà degudament numerat amb un codi amb l'objectiu de relacionar cada cupó amb la persona que l'ha rebut. Els cupons vàlids i oficials portaran el segell de l'Ajuntament de Pollença.

d. El cupó de consum tindrà un valor de 40 euros i es podrà consumir únicament als establiments adherits a la convocatòria.

e. Els cupons s'hauran de consumir durant el període que indiqui la convocatòria i en una única compra.

7.- Termini i lloc de presentació de sol·licituds d'adhesió a la campanya i documentació.

Els establiments que es vulguin adherir a aquesta iniciativa utilitzaran el model de sol·licitud que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.

Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponibles a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença.

La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir les obligacions i deures que en deriven.

Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit segons els models normalitzats de sol·licitud (Annex 1).

Presentació

La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament (OAC Ajuntament de Pollença, carrer del Calvari, 2 i/o OAC Port de Pollença, carrer del Metge Llopis, 1) i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència i acompanyades de:

a. Declaració responsable del compliment dels requisits establerts al punt 5. (annex 2)

b. En el cas de ser persona física, DNI del sol·licitant.

c. En el cas de ser persona jurídica, còpia del CIF del sol·licitant.

d. Certificat d'alta i baixa de l'Impost d'Activitats Econòmiques.

e. Certificat de Vida Laboral de l'Empresa (VILE) on figuri el nombre de treballadors.

L'Ajuntament de Pollença podrà requerir al sol·licitant qualsevol document aclaridor o de comprovació per a resoldre l'expedient.

La presentació de la sol·licitud i de la documentació adjunta també es pot fer en les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les empreses que estan obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics han de presentar la sol·licitud de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença (https://ajpollenca.sedelectronica.es/info.0), en la qual hi ha disponible la informació de la convocatòria i el model de sol·licitud, així com les publicacions de la resolució de les ajudes.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:

a. Les persones jurídiques.

b. Les entitats sense personalitat jurídica.

c. Les persones que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix col·legiació obligatòria.

d. Qui representa una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

 

​​​​​​​Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan instructor requerirà a la persona interessada que aporti la documentació necessària en el termini improrrogable de deu dies, i se li indicarà que, de no fer-ho, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud.

A efectes de determinar la data de presentació de la sol·licitud, s'entendrà que ha estat presentada en el moment en què s'aportin els documents requerits.

Les ajudes econòmiques objecte de la present convocatòria són compatibles amb la percepció de qualsevol altra ajuda procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat. Això no obstant, a la sol·licitud s'ha d'indicar, mitjançant la declaració responsable que l'acompanyarà (Annex 3), quines ajudes s'han obtingut dins l'exercici 2020 i 2021 i el seu import.

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze (15) dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al web de l'Ajuntament de Pollença.

8.- Procediment de concessió

8.1 El procediment de concessió es tramita en règim de concessió directa i en règim de concurrència no competitiva segons el que estableix l'article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tenint en compte raons d'interès públic, econòmic i social ateses les circumstàncies actuals que dificulten la convocatòria pública en règim de concurrència competitiva. La gestió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjecta sobre els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, així com en l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

8.2 Les bases i l'inici del procediment de concessió dels ajuts es produeixen d'ofici i el Ple de l'Ajuntament serà l'òrgan encarregat de la seva aprovació. Les bases seran publicades en el BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions BDNS, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web www.ajpollenca.net, perquè es puguin presentar les sol·licituds durant el termini establert a la base setena.

8.3 L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de l'ajuda prevista en aquesta convocatòria és l'àrea de Comerç de l'Ajuntament de Pollença.

Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils.

A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figurin en les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda. Atès el procediment de concessió directa, no és necessari realitzar una comparació i prelació de sol·licituds presentades en un moment concret i únic del procediment. D'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 39/2015, en la tramitació de sol·licituds s'ha de guardar l'ordre estricte de presentació.

L'òrgan competent, després d'haver comprovat que els establiments compleixen els requisits i documentació establerta anteriorment, emetrà informe proposta de resolució respecte al nombre d'establiments adherits, indicant les persones beneficiàries, així com aquelles que hagin estat desestimades.

8.4 L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la batlia de l'Ajuntament de Pollença. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària.

La resolució la dicta l'òrgan competent i la notifica a les entitats adherides mitjançant mitjançant un anunci publicat a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença (https://ajpollenca.sedelectronica.es/info.0).

Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà del dia d'aquesta publicació.

9.- Obligacions dels establiments adherits a la campanya .

Les obligacions dels establiments adherits a la campanya són:

- Acceptar els i posteriorment justificar els cupons de compra, prèvia comprovació de la seva originalitat davant l'Ajuntament de Pollença per a rebre el seu reemborsament.

- Comprovar que la data d'emissió del cupó no es posterior/ ni anterior a la data que indiqui la convocatòria.

 

​​​​​​​- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l'Ajuntament de Pollença o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes funcions de control

En el cas de que hi hagués algun incompliment per part dels establiments adherits, l'Ajuntament de Pollença podrà cancel·lar l'adhesió dels mateixos al programa de cupons de consum i aplicar les mesures derivades de l'incompliment al fet que pugui pertocar.

10.- Forma de justificació de la subvenció per part des establiments adherits.

Una vegada finalitzat el període d'utilització dels cupons de consum que s'estableixi en la convocatòria, els establiments adherits hauran de procedir a la justificació de la subvenció, la qual es farà aportant la següent documentació:

- Sol·licitud de transferència bancària (annex 3)

- Memòria econòmica que figura a l'annex 4 d'aquestes bases

- Els cupons de consum, juntament amb el tiquet de compra o factura simplificada realitzats en el seu establiment on hi figuri les dades fiscals, la data i l'import de la compra i el descompte del corresponent cupó.

En el cas que el tiquet de compra o factura simplificada no reuneixi aquests requisits el val de consum quedarà anul·lat.

El pagament d'aquesta subvenció s'ha de fer en un pagament únic a cada entitat adherida per la totalitat de l'import justificat mitjançant els tiquets i cupons de consum, mitjançant transferència bancària.

El termini serà durant els deus dies posteriors a la finalització de la campanya.

11.- Forma de reintegrament

Amb posterioritat al termini de presentació de la documentació justificativa per part dels establiments adherits, l'òrgan col·legiat de valoració emetrà una acta sobre la revisió de la justificació i tramitarà el reintegrament de les quanties que correspongui en funció i del número de bons correctament canviats i justificats, d'acord amb l'establert en aquestes bases.

Finalment, mitjançant decret de batllia, s'aprovarà definitivament la quantia de les subvencions per cadascun dels establiments adherits.

12.- Òrgan col·legiat de valoració: composició i funcions.

La composició de l'òrgan col·legiat de valoració serà la següent:

  • Tècnic de l'Àrea de Comerç (Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local) o qui delegui.
  • Auxiliar/s Administratiu/va/s de l'Ajuntament de Pollença.

Les funcions de l'esmentada comissió seran les següents:

1. Avaluar i comprovar cada una de les sol·licituds presentades.

2. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s'emmarquen a les presents bases.

3. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista provisional d'admesos i exclosos i els motius d'exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució per part del Regidor Delegat de Comerç d'acord amb els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista provisional s'exposarà a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

En el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l'exposició de la llista provisional, els sol·licitants podran presentar les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient. Aquesta documentació s'haurà de presentar a l'Ajuntament de Pollença en horari d'atenció al públic, o a qualsevol dels registres que se relacionen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

13.-Recursos

Contra les presents Bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Pollença en el termini d'un (1) mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. O bé, recurs contenciós administratiu davant els Tribunals competents en el termini de dos (2) mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les llles Balears, d'acord amb el que disposen els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.

 

Pollença, en el dia de la signatura electrònica (20/07/2021)

El batle Bartomeu Cifre Ochogavia

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD D'ADHESIÓ A LA CAMPANYA PER A LA PROMOCIÓ I REACTIVACIÓ DEL COMERÇ LOCAL DEL MUNICIPI DE POLLENÇA, EXERCICI 20

DADES DE L'ESTABLIMENT

NOM DE L'ESTABLIMENT:

CIF/DNI:

Adreça:                                                                                                CP:                             Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

I.A.E.:

Representat per:                                                                                                      , amb DNI/NIE

DECLAR

1. Que accept les bases reguladores de la convocatòria de subvencions per a la CONCESSIÓ DE CUPONS DE CONSUM PER A LA PROMOCIÓ I REACTIVACIÓ DEL COMERÇ LOCAL DEL MUNICIPI DE POLLENÇA, EXERCICI 21

i per la present

SOL·LICIT l'adhesió a la campanya que promou l'Ajuntament de Pollença, a l'empara de la convocatòria per a la CONCESSIÓ DE CUPONS DE CONSUM PER A LA PROMOCIÓ I REACTIVACIÓ DEL COMERÇ LOCAL DEL MUNICIPI DE POLLENÇA, EXERCICI 21 ,

 

publicada al BOIB núm. de dia

Pollença,         d                                          de 202

Segell de l'establiment Signatura del/de la representant legal

 

 

ANNEX 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Jo, ,                                                                                                 amb DNI ,

com a representant legal de l'establiment ,                                                                                           amb CIF .

Declar sota la meva responsabilitat:

Que tenc el domicili social i fiscal al municipi de Pollença.

Que figur d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques.

Que em trob al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament, així com estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

Que no em trob en cap de les circumstàncies que m'impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària de l'ajuda econòmica, previstes a l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.1

Que tenc la condició de petita empresa, definida en aquesta convocatòria com a aquella amb una plantilla de màxim 10 treballadors i/o treballadores i amb una facturació anual inferior a 1.000.000 d'euros.

Que dispòs del títol habilitant municipal per exercir l'activitat, expedit per l'Ajuntament de Pollença (llicència d'obertura i funcionament, declaració responsable d'inici i exercici d'activitat, o similar).

Pollença, d de 202_

Signatura

 

1. Article 13.2. No es podrà obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei, les persones o entitats en les quals es doni alguna de les següents circumstàncies, llevat que per la naturalesa de la subvenció ho exceptuï la normativa reguladora: a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de fons públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics. (b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en fallida, llevat que en aquest hagi adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs. (c) ) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb (d) Estar sotmesa la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d'altres persones jurídiques, en qualsevol dels supòsits de la Llei 3/2015, 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats a la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts a la mateixa o a la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. (e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini. (f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal (g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament. (h) Haver estat sancionats mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions conforme a aquesta o altres lleis que així ho estableixin. (i) No podran accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes a l'article 11.3, segon paràgraf quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. (j) Les prohibicions d'obtenir subvencions també afectaran a aquelles empreses que, per raó de les persones que les regeixen o d'altres

circumstàncies, es pugui presumir que son continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les que haguessin concorregut aquelles. Article 13.3. En cap cas no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició que preveuen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. Tampoc no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat

col·laboradora les associacions respecte a les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica1/2002, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.

 

ANNEX 3

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

CIF/NIF PERCEPTOR:

LLINATGES I NOM / DENOMINACIÓ SOCIAL:

ADREÇA:

LOCALITAT:                                                                                       C.POSTAL:

PROVÍNCIA:

TELÈFONS: E-MAIL:

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL:

BIC SWIFT:

IBAN BANC OFICINA NÚM DE COMPTE

ES

 

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l'entitat que represent.

 

CERTIFICAT DE CONFORMITAT                                                  Pollença,            d                  de

DEL'ENTITAT BANCÀRIA:

 

Aquestes dades coincideixen amb les El perceptor, que consten en aquesta oficina:

 

 

El director / el delegat,

 

Signatura: Signatura

(segell de l'entitat bancària)

 

ANNEX 4

MEMÒRIA ECONÒMICA RELACIÓ DE CUPONS DE CONSUM EXERCICI 2021

 

Dades fiscals de l'establiment

NOM:

ADREÇA:

CIF:

​​​​​​​

Núm. d'ordre

Data d'emisió

Concepte

Import

Data de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL:

 

Data:

Signat:

 

RELACIÓ D'INGRESSOS EXERCICI 2021

AJUDES, SUBVENCIONS O ALTRES INGRESSOS ECONÒMICS

PROCEDÈNCIA

Import

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

Data:

Signat:​​​​​​​

*** El total d'ingressos ha de ser igual al total de despeses.

*** A la memòria econòmica només hi podran figurar els cupons de consum de la convocatòria 2021.

SUBVENCIONS PER A LA CONCESSIÓ DE CUPONS DE CONSUM PER A LA PROMOCIÓ I REACTIVACIÓ DEL COMERÇ LOCAL DEL MUNICIPI DE POLLENÇA, EXERCICI 21

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR A LA FASE DE JUSTIFICACIÓ

-Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (annex 3)

-Memòria econòmica que consti d'una relació classificada de despeses i ingressos dels cupons canviats per cada establiment (annex 4).

-Cupons de consum, juntament amb el tiquet de compra, realitzats en el seu establiment, on hi figurin les dades fiscals, la data i l'import de la compra.

Nota:

Aquests impresos s'han d'emplenar degudament i s'han de signar tots els fulls.

Termini màxim per a presentar la justificació: 10 dies següents a la finalització de la campanya, que es fixarà a la convocatòria.

 

ANNEX 5

ACTIVITATS QUE ES PODEN ACOLLIR COM A BENEFICIÀRIES PER SER RECEPTORS DE LES COMPRES AMB CUPONS

Es poden acollir a la convocatòria per ser receptors de les compres amb cupons, les persones físiques o jurídiques, titulars d'establiments oberts al públic emmarcades dins els següents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques:

Agrupació 56. Serveis de menjars i begudes

GRUP 561. RESTAURANTS I LLOCS PER MENJAR.

GRUP 562. PROVISIÓ DE MENJAR PREPARAT PER A ESDEVENIMENTS I ALTRES SERVEIS DE MENJAR.

Epígraf 562.1. - Provisió de menjar preparat per a esdeveniments.

Epígraf 562.9. - Altres serveis de menjar

GRUP 563. ESTABLIMENTS DE BEGUDES.

Agrupació 64. Comerç al per menor de productes alimentaris, begudes i tabac realitzat en establiments permanents.

GRUP 641. COMERÇ A EL DETALL DE FRUITES, VERDURES, HORTALISSES I TUBERCLES.

GRUP 642. COMERÇ AL DETALL DE CARNS I DESPULLES; DE PRODUCTES I DERIVATS CARNICS ELABORATS; D'OUS, AUS, CONILLS DE GRANJA, CAÇA; I DE PRODUCTES DERIVATS DELS MATEIXOS.

Epígraf 642.1.- Comerç al detall de carns i despulles; de productes derivats càrnics elaborats; d'ous, aviram, conills de granja, caça; i de productes derivats dels mateixos.

Epígraf 642.2.- Comerç al detall, en dependències de venda de carnisseries-xarcuteries, de carns fresques i congelades, despulles i tot tipus de productes i derivats carnis; d'ous, aviram, conills de granja, caça i de productes derivats dels mateixos.

Epígraf 642.3.- Comerç al detall, en dependències de venda de carnisseries-salsitxeries, de carns fresques i congelades, despulles, productes procedents d'indústries càrnies i productes carnis frescos, crus, adobats, cansalada salat, embotits de sangs (botifarres) i aquells altres tradicionals d'aquestes característiques per als que estiguin autoritzats; així com d'ous, aviram, conills de granja, caça i de productes derivats dels mateixos.

Epígraf 642.4.- Comerç al detall, en carnisseries, de carns fresques i congelats, despulles i productes i derivats carnis elaborats; així com d'ous, aviram, conills de granja, caça i de productes derivats dels mateixos.

Epígraf 642.5.- Comerç al detall d'ous, aviram, conills de granja, caça; i de productes derivats dels mateixos.

Epígraf 642.6.- Comerç al detall de vísceres i despulles procedents d'animals d'abastament, frescos i congelats.

GRUP 643. COMERÇ AL DETALL DE PEIXOS I ALTRES PRODUCTES DE LA PESCA I DE L'ACUICULTURA I DE CARGOLS.

Epígraf 643.1.- Comerç al detall de peix i altres productes de la pesca i de l'aqüicultura i de cargols.

Epígraf 643.2.- Comerç a al detall de bacallà i altres peixos en salaó.

GRUP 644. COMERÇ A EL DETALL DE PA, PASTISSERIA, CONFITERIA I SIMILARS I DE LLET I PRODUCTES LACTIS.

Epígraf 644.1.- Comerç a al detall de pa, pastisseria, confiteria i similars, de llet i productes lactis.

Epígraf 644.2.- Despatxos de pa, pans especials i brioixeria.

Epígraf 644.3.- Comerç a al detall de productes de pastisseria, brioixeria i confiteria.

Epígraf 644.4.- Comerç al detall de gelats.

Epígraf 644.5.- Comerç al detall de bombons i caramels.

Epígraf 644.6.- Comerç al detall de masses fregides, amb o sense cobertures o farcits, patates fregides, productes d'aperitiu, fruita seca, llaminadures, preparats de xocolata i begudes refrescants.

GRUP 645. COMERÇ AL DETALL DE VINS I BEGUDES DE TOTA CLASSE.

GRUP 647. COMERÇ A EL DETALL DE PRODUCTES ALIMENTARIS I BEGUDES EN GENERAL.

Epígraf 647.1.- Comerç al detall de qualsevol classe de productes alimentaris i de begudes en establiments amb venedor.

Epígraf 647.2.- Comerç al detall de qualsevol classe de productes alimentaris i de begudes en règim d'autoservei o mixt en establiments la sala de vendes d'una superfície inferior a 120 metres quadrats.

Epígraf 647.3.- Comerç al detall de qualsevol classe de productes alimentaris i begudes en règim d'autoservei o mixt, denominats així quan la superfície de la seva sala de vendes es trobi compresa entre 120 i 399 metres quadrats.

Agrupació 65. Comerç al detall de productes industrials no alimentaris realitzat en establiments permanents.

GRUP 651. COMERÇ AL DETALL DE PRODUCTES TÈXTILS, CONFECCIÓ, CALÇAT, PELLS I ARTICLES DE CUIR.

Epígraf 651.1.- Comerç al detall de productes tèxtils, confeccions per a la llar, catifes i similars i articles de tapisseria.

Epígraf 651.2.- Comerç al per menor de tota classe de peces per al vestit i tocat.

Epígraf 651.3.- Comerç al detall de llenceria i cotilleria.

Epígraf 651.4.- Comerç al detall d'articles de merceria i paqueteria.

Epígraf 651.5.- Comerç al detall de peces especials.

Epígraf 651.6.- Comerç al detall de calçat, articles de pell i imitació o productes substitutius, cinturons, carteres, bosses, maletes i articles de viatge en general.

Epígraf 651.7.- Comerç al detall de confeccions de pelleteria.

GRUP 652. COMERÇ AL DETALL DE MEDICAMENTS I DE PRODUCTES FARMACÈUTICS; COMERÇ AL DETALL D'ARTICLES DE DROGUERIA I NETEJA; PERFUMERIA I COSMÈTICS DE TOTES CLASSES; I DE PRODUCTES QUÍMICS EN GENERAL; COMERÇ A EL DETALL D'HERBES I PLANTES EN HERBOLARIS.

Epígraf 652.2.- Comerç al detall de productes de drogueria, perfumeria i cosmètica, neteja, pintures, vernissos, dissolvents, papers i altres productes per a la decoració i de productes químics.

Epígraf 652.3.- Comerç al detall de productes de perfumeria i cosmètica, i d'articles per a la higiene i la neteja personal.

Epígraf 652.4.- Comerç al detall de plantes i herbes en herbolaris.

GRUP 653. COMERÇ AL DETALL D'ARTICLES PER A L'EQUIPAMENT DE LA LLAR I LA CONSTRUCCIÓ.

Epígraf 653.1.- Comerç al detall de mobles (llevat dels d'oficina).

Epígraf 653.2.- Comerç al detall de material i aparells elèctrics, electrònics, electrodomèstics i altres aparells d'ús domèstic d'energia diferent de l'elèctrica, així com de mobles de cuina.

Epígraf 653.3.- Comerç al detall d'articles de parament, ferreteria, adorn, regal o reclam (incloent-hi bijuteria i petits electrodomèstics).

Epígraf 653.6.- Comerç al detall d'articles de bricolatge.

Epígraf 653.9.- Comerç al detall d'altres articles per a l'equipament de la llar N.C.O.P.

GRUP 659. ALTRE COMERÇ Al DETALL.

Epígraf 659.3.- Comerç al detall d'aparells i instruments mèdics, ortopèdics, òptics i fotogràfics.

Epígraf 659.4. Comerç al detall de llibres, periòdics, articles de papereria i escriptori, i articles de dibuix i belles arts.

Epígraf 659.5.- Comerç al detall d'articles de joieria, rellotgeria, argenteria i bijuteria.

Epígraf 659.6.- Comerç al detall de joguines, articles d'esport, peces esportives de vestit, calçat i tocat, armes, cartutxos i articles de pirotècnia.

Epígraf 659.7.- Comerç al detall de llavors, adobs, flors i plantes i petits animals.

Agrupació 97. Serveis personals.

GRUP 971. BUGADERIES, TINTORERIES I SERVEIS SIMILARS.

Epígraf 971.1-Tintoreria, neteja en sec, rentat i planxat de roba feta i de peces i articles de la llar usats.

Epígraf 971.2.- Neteja i tenyit de calçat.

Epígraf 971.3.- Sargit i reparació de robes.

GRUP 972. SALONS DE PERRUQUERIA I INSTITUTS DE BELLESA.

Epígraf 972.1-Serveis de perruqueria d'home i dona.

Epígraf 972.2.- Salons i instituts de bellesa i gabinets d'estètica.

GRUP 973. SERVEIS FOTOGRÀFICS, MÀQUINES AUTOMÀTIQUES FOTOGRÀFIQUES I SERVEIS DE FOTOCÒPIES.

Epígraf 973.1.- Serveis fotogràfics.

GRUP 975. SERVEIS DE EMMARCACIÓ.”