Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 303017
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 15 de juliol de 2021 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat La Purísima, de Palma, amb la supressió d’una unitat d’educació especial infantil i dues unitats d’educació secundària obligatòria i l’ampliació amb una unitat de transició a la vida adulta i una unitat del títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència
Fets
1. En el BOIB núm. 169, d'1 d'octubre de 2020, es va publicar la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca d'11 de setembre de 2020 per la qual s'autoritza la transformació d'una unitat d'educació especial bàsica (EEB) en una unitat de transició a la vida adulta (TVA) i l'ampliació de la configuració, mitjançant cinc unitats d'educació primària i dues unitats d'educació secundària obligatòria, del Centre Privat Concertat La Purísima, de Palma.
Amb aquesta modificació el centre va quedar configurat amb sis unitats d'educació infantil de segon cicle, dotze unitats d'educació primària, sis unitats d'educació secundària obligatòria (ESO), dues unitats d'educació especial infantil (EEI), set unitats d'EEB, una unitat de TVA i una unitat (dos grups) corresponent al títol professional bàsic en Serveis Administratius (ADG11), taller específic.
2. En data 9 de febrer de 2021 (NRE L13E3854/2021, de 10 de febrer), el senyor Ventura Blach Amengual, com a representant legal de la Fundación Educativa Franciscanas de la Inmaculada, titular del Col·legi La Purísima, va presentar una sol·licitud per modificar-ne la configuració mitjançant la supressió d'una unitat d'educació especial infantil (EEI) i dues unitats d'ESO i l'ampliació amb una unitat de TVA i una unitat del títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència, de la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat.
3. En data 27 d'abril de 2021, el Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals va emetre un informe favorable de la visita d'inspecció realitzada en data 22 d'abril de 2021 per comprovar els espais formatius i els equipaments, tal com s'estableix en el Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència i se'n fixen els ensenyaments mínims. En aquest informe també s'indicava que el centre disposava d'un bany adaptat, però que la intenció era crear-ne un altre al taller d'atenció sanitària i higiènica.
Finalment, el centre es comprometia a complir amb els equipaments que estableix el currículum i que encara no eren al centre però dels quals havien presentat factura proforma per justificar-ne el compliment.
4. En data 17 de maig de 2021, el representant del centre presentà els nous plànols i la justificació dels espais on estaran ubicats el nou cicle i les dues aules de TVA.
5. En data 24 de maig de 2021, després de la visita al centre, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable sobre la sol·licitud presentada amb la confirmació dels espais existents i l'adequació als plànols presentats.
6. El 14 de juny de 2021, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l'expedient d'autorització de la modificació de la configuració del Col·legi La Purísima, de Palma, amb la supressió d'una unitat d'EEI i dues unitats d'ESO i l'ampliació amb una unitat de TVA i una unitat del títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència.
7. El 14 de juliol de 2021, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va proposar la modificació de la configuració del Col·legi La Purísima, de Palma, amb la supressió d'una unitat d'EEI i dues unitats d'ESO i l'ampliació amb una unitat de TVA i una unitat del títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març).
5.. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer, pel qual es modifica el Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, d'autoritzacions de centres privats per impartir ensenyaments de règim general (BOE núm. 62, de 12 de març).
6. El Reial Decret 1593/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 301, de 15 de desembre).
7. L'Ordre ECD/340/2012, de 15 de febrer, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà corresponent al títol de tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència (BOE núm. 49, de 27 de febrer).
8. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
9. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 14 de juliol de 2021, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2021-2022, la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat La Purísima, de Palma, amb la supressió d'una unitat d'educació especial infantil i dues unitats d'educació secundària obligatòria i l'ampliació amb una unitat de transició a la vida adulta i una unitat del títol de tècnic d'Atenció a Persones en Situació de Dependència.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07004308
Denominació genèrica: centre privat concertat amb ensenyaments de règim general i centre d'educació especial
Denominació específica: La Purísima
Titular: Fundación Educativa Franciscanas de la Inmaculada
Domicili: c. de Sevilla, 19
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07013
Ensenyaments autoritzats:
Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 120 places escolars.
Educació primària: 12 unitats i 300 places escolars.
Educació secundària obligatòria: 4 unitats i 120 places escolars.
Educació especial per a alumnes amb discapacitat auditiva:
Educació especial infantil (EEI): 1 unitat i 6-8 alumnes per unitat autoritzada.
Educació especial bàsica obligatòria (EEB): 7 unitats i 6-8 alumnes per unitat autoritzada.
Transició a la vida adulta (TVA): 2 unitats i 10-13 alumnes per unitat autoritzada.
Estudis de la família professional d'Administració i Gestió (ADG):
Títol professional bàsic en Serveis Administratius (ADG11), taller específic: 1 unitat (2 grups) i capacitat màxima de 15 alumnes per unitat autoritzada.
Estudis de la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat (SSC):
CFGM Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència (SSC21): 1 unitat (2 grups: 1r i 2n) i 40 places escolars (20 places escolars per grup).
Adscripció administrativa: els cicles formatius de grau mitjà queden adscrits a l'IES Guillem Sagrera (codi: 07006512).
3. Inscriure aquesta autorització en el Registre de centres docents (RCD) de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 15 de juliol de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional
Martí X. March i Cerdà