Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 302983
Aprovació de les bases de l'Ajuntament d’Esporles que han de regir l'atorgament d'ajudes destinades a autònoms i PIMES per a pal·liar els efectes econòmics derivats de la crisis sanitària provocada per la COVID19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per decret de batlia 463 de dia 8 de juliol de 2021 es varen aprovar les següents:

BASES DE L'AJUNTAMENT D'ESPORLES QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT D'AJUDES DESTINADES A AUTÒNOMS I PIMES PER A PAL·LIAR ELS EFECTES ECONÒMICS DERIVATS DE LA CRISIS SANITÀRIA PROVOCADA PER LA COVID19

BDNS 575562

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, des de que el Govern d'Espanya va declarar l'Estat d'Alarma en tot el territori de l'Estat mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, l'impacte econòmic que ha tingut i té aquesta situació d'excepcionalitat a amplis sectors de la nostra economia local, obliga a aquesta Administració, en l'àmbit de les seves competències, a adoptar les corresponents mesures per a pal·liar els efectes d'aquesta crisi al nostre poble i adoptar les corresponents mesures d'estímul de l'economia local, tot adaptant-nos al teixit empresarial del nostre poble.

És per això que establim una línia d'ajuts directes als empresaris i autònoms del municipi d'Esporles que en puguin ésser beneficiaris de conformitat amb allò disposat a les presents bases per a la concessió d'ajuts directes a empresaris i autònoms com a conseqüència de la crisis sanitària ocasionada per la Covid-19.

Per això es compta amb l'ajuda del Govern de les Illes Balears, que dins el Pacte de Reactivació Econòmica i Social, ha aportat a l'Ajuntament d'Esporles 20.000€ per a pal·liar els efectes econòmics derivats de les restriccions adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. També es compta amb l'ajuda del Consell de Mallorca, que a través de la Convocatòria de subvencions 2021 del Consell de Mallorca adreçada als ajuntaments de Mallorca per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics ha atorgat a l'Ajuntament d'Esporles 20.000€ amb la mateixa finalitat. Aquestes quantitats se sumen als 20.000€ que aporta l'Ajuntament d'Esporles de fons propis.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ

Amb aquesta subvenció es pretén atorgar liquiditat a les empreses d'Esporles per a contribuir a facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials, manteniment de l'activitat i treball i compensar, en certa mesura, la reducció d'ingressos que han sofert. Amb això es pretén protegir l'interès general, donant suport a les persones autònomes, microempreses i petites empreses per a contribuir a una reactivació de l'economia.

SEGONA.- RÈGIM JURÍDIC

L'Ajuntament d'Esporles té, com a competència pròpia, la de desenvolupament econòmic local, d'acord amb allò que disposa l'article 29.2 t de la Llei 20/2006.

Serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els arts. 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local

TERCERA.- CRÈDITS PRESSUPOSTARIS

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb el pressupost màxim següent: 60.000€

Les obligacions econòmiques derivades de la concessió de subvencions d'aquesta convocatòria van a càrrec de l'aplicació pressupostària 4311/4800 Subvenció Comerços del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2021.

 

QUARTA.- LÍNIA D'AJUTS I QUANTIA

L'import de la subvenció es calcularà en funció de la proporció de pèrdues que hagi tengut el sol·licitant durant l'any 2020 respecte a l'any 2019.

Per fer el càlcul de la quantitat a la que es pot optar a ser beneficiari, el sol·licitant haurà d'emplenar l'Annex III, en el que haurà de calcular quin ha sigut el percentatge de les pèrdues, aplicant una regla de tres en les bases imponibles del 2019 i 2020.

El sol·licitant haurà de presentar la declaració de l'IVA corresponent al resum anual dels períodes 2019 i 2020 per tal de poder justificar les quantitats exposades a l'annex III.

Les quanties seran:

  • 20-30% de pèrdues: 1.000€
  • 30-40% de pèrdues: 1.500€
  • +40% de pèrdues: 2.000€

Si les sol·licituds vàlides amb dret a rebre la subvenció superessin la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.

En cas de que hi hagués pressupost suficient per a atendre a totes les sol·licituds vàlides i, a més, existís un quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora podrà proposar una Proposta de Resolució que inclogui un augment proporcional i equitatiu de les quantitats a percebre.

En tot cas, l'import màxim de la subvenció per beneficiari és de 3.000€.

CINQUENA.- BENEFICIARIS

Podran ésser beneficiaris d'aquestes ajudes, en els termes i requisits que estableixen aquestes bases, les microempreses, petites empreses i autònoms que exerceixin la seva activitat en el municipi d'Esporles mitjançant establiment físic i/o que tenguin el seu domicili social i fiscal a Esporles i que compleixin amb els següents requisits:

- Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, incloses les de la Hisenda Local.

- No trobar-se incurs en cap de les prohibicions previstes als apartats 2 i 3 de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

SISENA.- TERMINIS DE LA CONVOCATÒRIA

El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'indica a continuació:

La presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, serà de 20 dies naturals a partir de la publicació del extracte de les bases al BOIB i al Portal Web de l'Ajuntament d'Esporles. En cas de que el darrer dia sigui inhàbil, el termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.

La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert i la falta de presentació de la documentació exigida a aquestes bases, serà causa d'inadmissió.

SETENA.- COMISSIÓ AVALUADORA

La Comissió Avaluadora estarà formada per la batlessa i la regidora Maria Antònia Castell Polo.

Aquest Comissió podrà sol·licitar quants informes estimi necessaris per resoldre, així com avaluar les sol·licituds que es presentin dintre del termini i en la forma escaient, tot això de conformitat amb l'article 24 de la Llei 38/2003, de 14 de novembre, General de Subvencions.

Actuarà com a instructora la secretària-interventora de l'Ajuntament.

VUITENA.- PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ

La subvenció es concedirà a les sol·licituds que reuneixin tots els requisits establerts en les presents bases que regeixen la convocatòria.

Una vegada finalitzat el termini de presentació, la Comissió Avaluadora comprovarà les sol·licituds i requerirà les esmenes o la resolució de qualssevol dubtes que li sorgeixin respecte de les sol·licituds presentades.

Si de l'examen de la sol·licitud per la Comissió Avaluadora es comprova que no reuneix els requisits de l'article 66 de la Llei39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i/o que no aporta la totalitat de la documentació requerida en aquesta Convocatòria, es requerirà, sobre la base de l'art. 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a l'Entitat sol·licitant, o si escau la designada com a responsable, perquè esmeni la falta o aportació els documents preceptius,en un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà al requeriment, amb la indicació que, si així no ho fes, se li tendrà per desistida de la seva petició, prèvia Resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

A més, es realitzaran d'ofici quantes actuacions s'estimin necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figuren en les sol·licituds en virtut de les quals s'hauran de valorar les mateixes per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.

Transcorregut el termini dels deu dies hàbils per a esmenar o aportar nova documentació, la Comissió Avaluadora, un cop comprovat quines sol·licituds reuneixen els requisits establerts a la present convocatòria, elevarà informe a l'òrgan competent per a la seva resolució i que correspon a Batlia.

El termini màxim per a resoldre i notificar l'acord serà de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Aquest acord posarà fi a la via administrativa i es podrà interposar contra dita resolució recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució, o bé recórrer directament davant la jurisdicció contenciosa-administrativa en la forma i terminis establerts a la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.

NOVENA.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Per a poder participar a la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar la següent documentació de caràcter obligatori:

- Annex I: Sol·licitud de subvenció.

- Annex II: Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS.

- Annex III: Càlcul de les pèrdues.

- Acreditació de la identitat del sol·licitant:

  • Si el titular és persona física: còpia del DNI/NIE.
  • Si el titular és persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud i la seva còpia de DNI/NIE.

- Document bancari que acrediti el número i la titularitat del compte corrent on efectuar l'ingrés de la subvenció.

- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

L'Ajuntament d'Esporles podrà requerir en qualsevol dels moments de tramitació de les sol·licituds dels documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda, segons els criteris d'avaluació establerts.

DESENA.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria seran compatibles amb altres ajudes, subvencions o recursos destinats a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre i quan no ho indiquin les bases d'aquelles ajudes.

 

Esporles, 16 de juliol de 2021

La batlessa Maria Ramon Salas

Documents adjunts