Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 301305
Resolució de delegació de signatura de determinades actuacions en nom i representació de menors amb mesura de guarda provisional, guarda voluntària o tutela

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El president de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) mitjançant Resolució del 13 de desembre de 2019, publicat al BOIB núm. 2, de 4 de gener de 2020, va delegar la signatura de determinades actuacions en nom i representació de persones menors d'edat, en exercici de les funcions tutelars, a favor del cap de Servei d'Infància i Família, Sr. Antonio José Muñoz Rico, i en cas d'absència, indistintament, a la directora de Llars del Menor en atribució de funcions, Sra. Susana Heredia Gómez, al Coordinador dels Serveis d'Atenció a Família, Sr. Joan Escandell Mayans, i al tècnic jurídic amb atribució temporal parcial de funcions, Sr. Cristian Raúl Sánchez Curto, dels actes següents:

a) La realització de qualsevol acte de gestió, tramitació i la signatura d'escriptures notarials i documents públics i privats en el exercici de les funcions de representació legal i administració patrimonial de les persones menors d'edat tutelades.

b) La realització dels tràmits de sol·licitud i gestió davant de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) u organisme competent de les prestacions econòmiques que les persones menors d'edat tutelades siguin beneficiàries o titulars.

c) La realització en nom de les persones menors d'edat tutelades de qualsevol gestió, sol·licitud o actes de tràmit per obtenir beneficis econòmics, prestacions, beques o drets dels quals siguin creditores les persones menors d'edat tutelades.

d) L'obertura de llibretes d'estalvis o instruments similars i els actes d'autorització, administració o disposició dels fons de les llibretes d'estalvis de les persones menors d'edat tutelades.

e) La tramitació i gestió de les liquidacions de les llibretes d'estalvis o altres instruments a nom de les persones menors d'edat tutelades en el moment que es dugui a terme el cessament de la mesura de tutela administrativa.

f) La signatura, incorporant la comprovació fefaent suficient dels justificants en els expedients corresponents de les persones menors d'edat, dels informes que acreditin l'interès de les persones menors en les despeses o actes d'administració i dels rebuts dels fons o pagaments realitzats en nom de les persones menors a compte dels seus fons. També ha de deixar comprovació fefaent de la cancel·lació, liquidació i lliurament dels comptes, llibretes o instruments similars a nom de les persones menors d'edat quan cessi la tutela de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

g) L'autorització per a les sortides dels infants i adolescents tutelats per al Servei de Menors i Família. Igualment les autoritzacions per operacions quirúrgiques i/o altres intervencions mèdiques; així com les sol·licituds d'exploracions reservades de les persones menors d'edat.

2. Considerats els canvis organitzatius experimentats pel Servei d'Infància i Família des de l'aprovació de l'esmentada Resolució del president de l'IMAS del 13 de desembre de 2019.

3. Vista la necessitat del Servei d'Infància i Família de poder exercir de forma eficaç i eficient les funcions de la tutela administrativa que inclou, a més, de la funció de guarda de les persones menors d'edat, les funcions de representació legal i l'administració patrimonial dels seus béns i de poder signar tant documents relacionats amb les sol·licituds i gestions de prestacions econòmiques de les quals les persones menors d'edat tutelades són beneficiaries o titulars, com documents relacionats amb les autoritzacions necessàries en la vida diària de les persones menors d'edat.

4. En data 21 de maig de 2021, el cap de servei d'Infància i Família ha emès informe proposta justificatiu de la necessitat d'actualitzar la delegació de signatura de determinades actuacions en nom i representació de persones menors d'edat amb mesura de guarda provisional, guarda voluntària o tutela.

Consideracions jurídiques

1. Amb relació a la delegació de signatura, resulta aplicable l'article 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que preveu que els titulars dels òrgans administratius poden, en matèries que siguin de la seva competència, delegar la signatura dels actes administratius en els titulars de les unitats administratives que en depenen.

​​​​​​​2. Dins l'àmbit de les entitats locals, resulten aplicables els articles 63 i 64 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, en matèria de delegacions d'atribucions del President, i de la preceptiva publicació de la delegació d'atribucions en el Butlletí Oficial de la Província.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en matèria de recursos.

4. En data 9 de juliol de 2019 la presidenta del Consell Insular de Mallorca va nomenar el Sr. Javier de Juan Martín, conseller executiu de Drets Socials (BOIB núm. 92 de 9 de juliol de 2019), el qual, d'acord amb l'article 7.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials aprovats en el Ple del Consell de Mallorca a la sessió ordinària celebrada l'11 d'abril de 2019 i publicats al BOIB el 18 de maig de 2019, exercirà també càrrec de president de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS).

5. L'article 7.2.1. dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats en el Ple del Consell de Mallorca, a la sessió ordinària celebrada l'11 d'abril de 2019 i publicats al BOIB el 18 de maig de 2019, estableix que la presidència de l'IMAS assumeix la representació institucional de l'entitat amb caràcter general.

Por tot això

RESOLC

PRIMER.- Deixar sense efecte la Resolució del president de l'Institut mallorquí d'Afers Socials de 13 de desembre de 2019, per la qual es va delegar la signatura de determinades actuacions en nom i representació de persones menors d'edat, en exercici de les funcions tutelars (BOIB núm. 2, de 4 de gener de 2020).

SEGON.- Delegar la signatura dels actes exposats a continuació a favor del cap de Servei de Infància i Família, Sr. Antonio José Muñoz Rico, i en cas d'absència, indistintament, a la directora Llars del Menor en atribució de funcions, Sra. Susana Heredia Gómez, al coordinador dels Serveis d'Atenció a Família, Sr. Joan Escandell Mayans, al tècnic jurídic en atribució temporal, total, de funcions de coordinador jurídic del Servei d'Infància i Família, Sr. Juan José Sánchez Villalba, i a la directora gerent d'Acolliments Residencials, Sra. Maria Luisa Martí Llorca:

a) La realització de qualsevol acte de gestió, tramitació i la signatura d'escriptures notarials i documents públics i privats en el exercici de les funcions de representació legal i administració patrimonial de les persones menors d'edat tutelades.

b) La realització dels tràmits de sol·licitud i gestió davant de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) u organisme competent de les prestacions econòmiques que les persones menors d'edat tutelades siguin beneficiàries o titulars.

c) La realització en nom de les persones menors d'edat tutelades de qualsevol gestió, sol·licitud o actes de tràmit per obtenir beneficis econòmics, prestacions, beques o drets dels quals siguin creditores les persones menors d'edat tutelades.

d) L'obertura de llibretes d'estalvis o instruments similars i els actes d'autorització, administració o disposició dels fons de les llibretes d'estalvis de les persones menors d'edat tutelades.

e) La tramitació i gestió de les liquidacions de les llibretes d'estalvis o altres instruments a nom de les persones menors d'edat tutelades en el moment que es dugui a terme el cessament de la mesura de tutela administrativa.

f) La signatura, incorporant la comprovació fefaent suficient dels justificants en els expedients corresponents de les persones menors d'edat, dels informes que acreditin l'interès de les persones menors en les despeses o actes d'administració i dels rebuts dels fons o pagaments realitzats en nom de les persones menors a compte dels seus fons. També ha de deixar comprovació fefaent de la cancel·lació, liquidació i lliurament dels comptes, llibretes o instruments similars a nom de les persones menors d'edat quan cessi la tutela de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

g) L'autorització per a les sortides dels infants i adolescents tutelats per al Servei de Menors i Família. Igualment les autoritzacions per operacions quirúrgiques i/o altres intervencions mèdiques; així com les sol·licituds d'exploracions reservades de les persones menors d'edat.

TERCER.- Notificar aquesta Resolució al Ministeri Fiscal, al Director o directora Provincial de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, al Director o directora de la oficina de Caixabank ubicada a la Plaça París, C/ Joan Massanet i Moragues, 2 de Palma, al Servei de Gestió Econòmica de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, al cap de Servei de Infància i Família, Sr. Antonio José Muñoz Rico, a la directora Llars del Menor en atribució de funcions, Sra. Susana Heredia Gómez, al coordinador dels Serveis d'Atenció a Família, Sr. Joan Escandell Mayans, al tècnic jurídic en atribució temporal, total, de funcions de coordinador jurídic del Servei d'Infància i Família, Sr. Juan José Sánchez Villalba, i a la directora gerent d'Acolliments Residencials, Sra. Maria Luisa Martí Llorca.

QUART.-Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 dels Estatuts de L'Institut Mallorquí d'Afers Socials aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm 67, de 18 de maig de 2019) recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació d'aquesta resolució.

 

​​​​​​​Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació del recurs esmentat.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució). No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (12/07/2021)

El president de l'IMAS Javier de Juan Martín