Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 297612
Bases reguladores de l’Ajuntament de Pollença d’ajudes econòmiques per a la reactivació de l’activitat econòmica en el municipi arran de la crisi provocada per la covid-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació, en sessió de dia 21 de juny de 2021, ha aprovat les bases reguladores d'ajudes econòmiques per a la reactivació de l'activitat econòmica en el municipi, a causa de la crisi generada per la COVID-19

BASES REGULADORES DE L'AJUNTAMENT DE POLLENÇA D'AJUDES ECONÒMIQUES PER A LA REACTIVACIÓ DE L'ACTIVITAT ECONÒMICA EN EL MUNICIPI ARRAN DE LA CRISI PROVOCADA PER LA COVID-19

1.- FINALITAT I OBJECTE DE LES BASES

1.1 La finalitat d'aquestes bases és regular la concessió d'una línia d'ajudes per reduir l'impacte dels danys econòmics a negocis d'empresaris i autònoms atès que s'ha vist afectats a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, ja sigui per tancament temporal o per reducció considerable dels seus guanys, fet que ha provocat inseguretat als ingressos del teixit productiu local.

La crisi sanitària provocada pel brot de la COVID-19 s'està transmetent a l'economia i a la societat, i afecta tant l'activitat productiva com la demanda i el benestar de la ciutadania. És per això que l'Ajuntament de Pollença, en aquest context, té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu i social per minimitzar l'impacte i aconseguir que es produeixi al més aviat possible una normalització de l'activitat econòmica local.

1.2. Aquesta actuació està cofinançada pel Govern de les Illes Balears, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Pollença, finançament derivat de la participació de l'Ajuntament de Pollença en el Fons Mixt GOIB-Consell-ajuntaments per impulsar ajudes a tots els sectors econòmics afectats per la pandèmia, de conformitat amb el conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'Ajuntament de Pollença per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics i l'acord d'aprovació i concessió de subvenció a l'Ajuntament de Pollença, adoptat pel Consell Executiu del Consell de Mallorca, en el marc de la convocatòria de subvencions 2021 per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics (BOIB núm. 36/2021, de 16 de març).

1.3. L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes directes a persones físiques i jurídiques, així com a les comunitats de bens o a qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, que tinguin establiment obert al públic o desenvolupin la seva activitat en el terme municipal de Pollença i que s'hagin vist afectats per la crisi econòmica derivada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

Seran compatibles amb qualsevol  altra  subvenció,  ajuda,  ingrés  o  recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que l'import total de les ajudes que es percebi no superi les pèrdues econòmiques derivades de la COVID-19.

Les ajudes es concediran per règim de concurrència no competitiva fins esgotar el pressupost previst a la convocatòria.

2.- BENEFICIARIS I REQUISITS PER ACCEDER A L'AJUDA

2.1 En podrà ser beneficiària qualsevol activitat econòmica desenvolupada per una persona autònoma o una microempresa. La microempresa és la que defineix l'art. 4 del Pla General Comptable per a les PIMES, aprovat pel Reial Decret 1515/2007, de 16 de novembre. Segons els criteris assenyalats en els apartats d'aquest article, es considera microempresa la que durant dos exercicis consecutius reuneixi, en la data de tancament de cada un d'ells, almenys dues de les circumstàncies següents:

a) Que el total de les partides de l'actiu no superi un milió d'euros.

b) Que l'import net de la xifra anual de negocis no superi els dos milions d'euros.

c) Que el nombre mitjà de treballadors contractats durant l'exercici no sigui superior a deu.

 

2.2 A més s'han de complir els requisits següents:

a) Estar donat d'alta en el règim de la Seguretat Social o a la mútua professional corresponent i a Hisenda en el moment de la presentació de la instància.

b) Que el domicili fiscal o, si escau, el local de desenvolupament de l'activitat mercantil, empresarial o professional es trobi en el municipi de Pollença. En el cas d'activitats ambulants, a més de l'anterior, caldrà que la persona beneficiària tingui la residència habitual al municipi de Pollença.

c) Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb la Hisenda Estatal (AEAT), amb l'Ajuntament de Pollença i amb la Tresoreria de la Seguretat Social (TGSS).

d) Haver justificat qualsevol subvenció que li hagi concedit anteriorment l'Ajuntament de Pollença, sempre que hagi finalitzat ja el termini corresponent per fer-ho.

e) Que l'activitat que desenvolupa s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments que disposa l'article 10 del RD 463/2020, de 14 de març, modificat pel RD 465/2020 de 17 de març.

f) Que l'activitat desenvolupada per l'empresa hagi patit una reducció durant l'any 2020 com a mínim igual al 30% de l'import net anual de la seva xifra de negocis en relació amb l'any 2019. Aquesta comparativa es realitzarà en data 31 de desembre de tots dos exercicis de referència. Quan la persona beneficiària no hagi estat d'alta en tot l'any 2019, l'import net anual de la xifra de negocis s'elevarà a l'any.

g) Que l'activitat afectada pel tancament temporal disposat per l'estat d'alarma no s'hagi vist compensada per un increment de la facturació mitjançant un augment del volum de negoci en línia o telefònic de la persona sol·licitant.

h) No haver estat sancionat per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la COVID-19.

i) No haver acomiadat treballadors pels expedients de regulació temporal de l'ocupació.

2.3 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.- ACCIONS OBJECTE D'AJUDA

Es consideraran actuacions objecte d'aquest ajut les següents:

a) Quotes relatives al pagament de la cotització com a treballador per compte propi en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o en el que, si escau, correspongui de la Seguretat Social o en mutualitats professionals obligatòries. Aquesta despesa no es considerarà objecte d'aquest ajut quan hagi estat subvencionada per altres administracions públiques.

b) En el cas que l'autònom o l'entitat disposin d'un treballador o més al seu càrrec, despeses que hagués abonat l'ocupador al personal adscrit amb data 14 de març de 2020. Serà requisit previ a la cessació temporal de l'activitat el compliment de les garanties, obligacions i procediments regulats a la legislació laboral.

c) Despeses d'arrendament de locals de negoci.

d) Despeses de manteniment de subministraments, maquinària, instal·lacions i equips adscrits directament a l'activitat que s'estava desenvolupant.

e) Equipament informàtic, tecnològic i formació relacionada amb les noves tecnologies.

f) Assistència experta externa per a tasques de desinfecció dels equips, instal·lacions i de les persones, exclusivament en resposta a la situació de contingència.

g) Consultoria o assistència experta externa vinculada al desenvolupament, definició i implantació de solucions de connectivitat i incorporació del teletreball, de plans de seguretat o contingències, de plans de RH de conciliació, de plans de gestió de la producció i la logística i altres plans vinculats a la resposta immediata de la situació de referència.

h) Despeses corresponents a primes d'assegurança de l'activitat.

i) Material fungible de desinfecció.

4.- TRAMITACIÓ, PRESENTACIÓ I TERMINI

Tramitació

L'Ajuntament de Pollença facilita l'únic model de sol·licituds per a aquesta convocatòria (Annex 1). Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponibles a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença.

La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir les obligacions i deures que en deriven.

S'ha de presentar una sol·licitud per empresa i activitat econòmica afectada, independentment que es disposi d'un o més establiments o locals per a l'exercici de les activitats.

Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit segons els models normalitzats de sol·licitud (Annex 1), sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Annex 2), declaració responsable (Annex 3) i la resta de documentació preceptiva.

Presentació

La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament (OAC Ajuntament de Pollença, carrer del Calvari, 2 i/o OAC Port de Pollença, carrer del Metge Llopis, 1) i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència i acompanyades de la documentació indicada en la base 5ª. La presentació de la sol·licitud i de la documentació adjunta també es pot fer en les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les empreses que estan obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics han de presentar la sol·licitud de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença (https://ajpollenca.sedelectronica.es/info.0), en la qual hi ha disponible la informació de la convocatòria i el model de sol·licitud, així com les publicacions de la resolució de les ajudes.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:

a. Les persones jurídiques.

b. Les entitats sense personalitat jurídica.

c. Les persones que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix col·legiació obligatòria.

d. Qui representa una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan instructor requerirà a la persona interessada que aporti la documentació necessària en el termini improrrogable de deu dies, i se li indicarà que, de no fer-ho, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud.

A efectes de determinar la data de presentació de la sol·licitud, s'entendrà que ha estat presentada en el moment en què s'aportin els documents requerits.

Les ajudes econòmiques objecte de la present convocatòria són compatibles amb la percepció de qualsevol altra ajuda procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat, sempre que aquestes no provinguin del Fons Mixt GOIB- Consell-Ajuntament. Això no obstant, a la sol·licitud s'ha d'indicar, mitjançant la declaració responsable que l'acompanyarà (Annex 3), quines ajudes s'han obtingut dins l'exercici 2020 i 2021 i el seu import.

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze (15) dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al web de l'Ajuntament de Pollença.

5.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

5.1 La documentació que s'ha de presentar serà la següent:

A) En el cas de persona física:

- DNI / NIE de la persona sol·licitant.

- Sol·licitud de l'ajuda signada per la persona interessada o representant de la persona sol·licitant segons Annex I.

- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments segons Annex II

- Declaració d'haver rebut o no altres ajudes segons Annex III.

- Certificat actualitzat de situació censal que indiqui l'activitat econòmica amb la seva data d'alta, el domicili fiscal i, si escau, el del local de desenvolupament de l'activitat.

- Resolució/certificació de l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o la mútua professional corresponent.

- En cas de tenir treballadors al seu càrrec, informe de vida laboral de l'empresa expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social en el qual s'inclogui el nombre de treballadors i plantilla mitjana a 31 de desembre de 2020.

- Model 130 o 131, segons correspongui, de pagaments fraccionats corresponent al quart trimestre dels exercicis 2019 i 2020.

- Qualsevol altra documentació que sigui requerida.

B) En el cas de persones jurídiques, societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica:

- Sol·licitud d'ajut signada per la persona interessada o representant de la persona sol·licitant segons Annex I.

- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments segons Annex II.

- Declaració d'haver rebut o no altres ajudes segons Annex III.

- Certificat actualitzat de situació censal que indiqui l'activitat econòmica amb la seva data d'alta, el domicili fiscal i, si escau, el del local de desenvolupament de l'activitat.

- Contracte de constitució degudament registrat de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica.

- Escriptura de constitució i estatuts actualitzats inscrits en el corresponent registre.

- Poders de representant legal.

- DNI / NIE de representant legal.

- En cas de tenir treballadors al seu càrrec, informe de vida laboral de l'empresa expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social en el qual s'inclogui el nombre de treballadors i plantilla mitjana a 31 de desembre de 2020

- Per a societats mercantils, model 200 de l'impost sobre societats de l'exercici 2019. En el cas que no sigui obligatòria la presentació de l'esmentat model de l'exercici 2019, haurà de presentar comptes anuals formulats corresponents a l'exercici 2019 i acta d'aprovació d'aquests comptes per l'òrgan competent. També serà d'aplicació a les comunitats de béns quan el comuner sigui una societat.

- Les societats mercantils han de presentar comptes anuals formulats i degudament signats per l'òrgan d'administració corresponents a l'exercici 2020. També serà d'aplicació a les comunitats de béns quan el comuner sigui una societat.

- Per a comunitats de béns, model 130 o 131, segons correspongui, de pagaments fraccionats corresponents al quart trimestre dels exercicis 2019 i 2020 en el cas que el / la comuner / a sigui una persona física.

- Qualsevol altra documentació que sigui requerida.

5.2 D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, la falsedat o l'omissió de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment que es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi hagués lloc.

Així mateix, la resolució de l'administració pública que declari aquestes circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un marc temporal determinat per la llei, tot això conforme als termes establerts a les normes sectorials d'aplicació.

5.3. L'Ajuntament de Pollença pot sol·licitar qualsevol altra documentació complementària a la prevista en aquestes bases per tal de completar o aclarir el dret a l'ajuda o la documentació presentada. En el cas que no s'aporti la documentació establerta o la sol·licitada posteriorment, s'entén que la persona sol·licitant desisteix del procediment, amb l'obligació de reintegrar l'ajuda percebuda, si escau.

6.-  CRÈDIT PRESSUPOSTARI   

Les ajudes econòmiques regulades en aquesta convocatòria s'abonaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària número 2021.231.4791 del pressupost general de l'Ajuntament de Pollença per la quantia de 403.188,54 euros, quantitat resultant de les aportacions següents: per una part, 136.666 euros del propi Ajuntament de Pollença; per una altra, 133.261,27 euros provinents del Consell de Mallorca; i finalment, 133.261,27 euros provinents del Govern de les Illes Balears.

L'import assignat a aquesta convocatòria no és tancat, s'habilitarà la possibilitat d'incrementar-la, si es considera oportú, mitjançant la modificació de crèdit corresponent.

Les ajudes es concediran per règim de concurrència no competitiva fins a esgotar pressupost.

7.- QUANTIA DE LES AJUDES

Es procedirà a la distribució del crèdit previst a la convocatòria, de conformitat amb les quanties resultants de l'aplicació del que s'estableix a continuació i de manera proporcional, es tendrà en compte la quantia màxima de les ajudes regulades fins que s'esgoti la disponibilitat pressupostària:

NOMBRE DE TREBALLADORS (INCLOSOS EL/S PROMOTOR/S)

IMPORT DE L'AJUDA

1 treballador

1.425

2 treballadors

1.600

3 treballadors

1.775

4 treballadors

1.950

5 treballadors

2.125,00

6 treballadors

2.300,00

7 treballadors

2.475,00

8 treballadors

2.650,00

9 treballadors

2.825,00

10 treballadors

3.000,00

En el cas que el crèdit assignat a la convocatòria no sigui suficient, es podrà ampliar mitjançant l'oportuna modificació de crèdit.

Les quanties individuals esmentades abans podran ser objecte d'ampliació de manera proporcional a l'import concedit sobre el total, en el cas que el crèdit no s'esgoti.

8.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

8.1 El procediment de concessió es tramita en règim de concessió directa i en règim de concurrència no competitiva segons el que estableix l'article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tenint en compte raons d'interès públic, econòmic i social ateses les circumstàncies actuals que dificulten la convocatòria pública en règim de concurrència competitiva. La gestió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjecta sobre els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, així com en l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

8.2 Les bases i l'inici del procediment de concessió dels ajuts es produeixen d'ofici i el Ple de l'Ajuntament serà l'òrgan encarregat de la seva aprovació. Les bases seran publicades en el BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions BDNS, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web www.ajpollenca.net, perquè es puguin presentar les sol·licituds durant el termini establert a la base quarta.

8.3 L'òrgan instructor del procediment de concessió serà la Regidoria de Comerç.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient, efectuarà un informe on avaluarà si els beneficiaris compleixen tots els requisits exigits en aquestes bases i a la convocatòria corresponent i, si escau, requeriran a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin a les sol·licituds, en virtut de les quals s'hauran de valorar per tal de resoldre l'expedient de concessió d'ajuda.

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució una vegada formulada la proposta de resolució per part de l'òrgan instructor i fiscalitzada per la Intervenció. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. L'òrgan competent ha de dictar la resolució i l'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat a la seu electrònica de l'Ajuntament de Pollença (https://ajpollenca.sedelectronica.es/info.0). Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà del dia d'aquesta publicació.

9.- JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LES AJUDES

La justificació d'aquests ajuts i el compliment de la seva finalitat es consideraran realitzats mitjançant la presentació de tota la documentació exigida en aquestes bases, de manera que un cop resolta la concessió de l'ajuda, se'n tramitarà el pagament a la persona beneficiària.

El pagament es farà per transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant segons l'Annex 2.

10.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

- Mantenir la plantilla mitjana de treballadors durant l'exercici 2021 respecte de la que tenien el 2020.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa vigent en matèria de subvencions.

- Procedir al reintegrament dels fons percebuts per obtenir l'ajuda falsejant les condicions requerides per fer-ho o ocultant les que ho haguessin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes a la normativa de subvencions.

- Sempre que els beneficiaris hi estiguin obligats han de tenir els comptes dipositats al registre mercantil dins els terminis legalment establerts per la llei.

- Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament.

- Estar sotmesos a les responsabilitats, infraccions i sancions regulades a la normativa general de subvencions.

11.- INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També serà d'aplicació qualsevol normativa sancionadora administrativa o penal que sigui aplicable quant a la falsedat de les dades incloses dins les declaracions responsables.

12.- TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

 

​​​​​​​

  1. El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Pollença (CIF P0704200E, carrer del Calvari, 2, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
  2. La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de l'ajuda directa per atenuar l'impacte econòmic de la COVID-19 al terme municipal de Pollença.
  3. El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.
  4. L'Ajuntament de Pollença té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.
  5. Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Pollença, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.
  6. La persona interessada pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o cancel·lació, per la qual cosa ha de formular sol·licitud d'exercici dels drets de rectificació, supressió, limitació, portabilitat o oposició en relació amb les dades de caràcter personal, o sol·licitud d'exercici d'accés (dades de caràcter personal).

Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Pollença, carrer del Calvari, 2 - 07460 - Pollença, o bé mitjançant la seva seu electrònica: https://ajpollenca.sedelectronica.es/.

Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

13.- RÈGIM JURÍDIC

La interpretació i aplicació de la present convocatòria es farà d'acord amb les normes nacionals i comunitàries que siguin aplicables a l'objecte d'aquestes ajudes, i expressament:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Pollença.

Resta de normativa que sigui d'aplicació.

14.- RECURSOS

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que sigui procedent.

Contra les presents bases, com a disposició administrativa de caràcter general, no es pot interposar recurs en la via administrativa, sinó directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Pollença, en data de la signatura electrònica (14/07/2021)

El batle-president Bartomeu Cifre Ochogavia

 

​​​​​​​​​​​​​​ANNEX 1. FORMULARI DE SOL·LICITUD

DADES DE L'ENTITAT / PERSONA TREBALLADORA PER COMPTE PROPI

DENOMINACIÓ SOCIAL________________________________________________CIF ______________

DOMICILI_________________________________________________________________CP _____________

POBLACIÓ _______________________________________ NÚM. REGISTRE _______________________

TELÈFONS ______________________________________________ FAX _____________________________

ADREÇA ELECTRÒNICA ___________________________________________________________________

REPRESENTANT LEGAL DE L'ENTITAT              

NOM I COGNOMS __________________________________________________

NIF O CIF _________________________ TELÈFON ________________________

DADES DE LA PERSONA DE CONTACTE              

NOM I COGNOMS ____________________________________________________________________

CÀRREC A L'ENTITAT _________________________________ TELÈFON ____________________

ADREÇA ELECTRÒNICA DE LA PERSONA DE CONTACTE ______________________________

SOL·LICITA:

Que se li atorgui un ajut en el marc de la convocatòria d'ajudes econòmiques per a la reactivació de l'activitat econòmica en el municipi de Pollença com a conseqüència de la situació de crisi ocasionada per la COVID-19.

DECLARA RESPONSABLEMENT:

- Que l'activitat que desenvolupa s'ha vist afectada pel tancament d'establiments que disposa l'article 10 del RD 463/2020, de 14 de març, modificat pel RD 465/2020, de 17 de març, o que l'activitat desenvolupada per l'empresa ha patit una reducció durant l'any 2020 com a mínim igual al 30% de l'import net anual de la xifra de negocis en relació amb l'any 2019, i que l'activitat afectada pel tancament de l'establiment disposat per l'estat d'alarma no s'ha vist compensada per un increment de la facturació mitjançant un augment del volum de negoci en línia o telefònic de la persona sol·licitant.

- Que la persona sol·licitant assumeix el compromís de destinar l'ajuda a la finalitat prevista en aquestes bases.

- Que la persona sol·licitant no ha / Que l'entitat que representa no ha sol·licitat, en un altre municipi, la mateixa subvenció provinent del Fons Mixt CAIB-Consell de Mallorca-Ajuntaments.

- Que la persona sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003) per obtenir la condició de beneficiària d'una subvenció.

- Que la persona sol·licitant està al corrent de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Pollença, amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social o mútua professional corresponent.

- Que la persona sol·licitant es compromet a presentar aquest ajut amb la mateixa finalitat i a comunicar el més aviat possible els ajuts obtinguts amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud i abans de la seva resolució.

- Que no ha estat sancionada / que l'entitat que represent no ha estat sancionada per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la COVID-19.

- Que no ha acomiadat / que l'entitat que represent no ha acomiadat treballadors o treballadores afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).

- Que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i a la documentació que s'annexa són certes, que accepta les normes de la convocatòria i facilita la informació i documentació que sigui necessària.

AUTORITZA:

Que s'incloguin les dades anteriors en el sistema informàtic de l'Ajuntament. La persona sol·licitant podrà exercir els drets d'accés, cancel·lació i / o rectificació de les seves dades en qualsevol moment. Les dades subministrades en el present document només seran utilitzades per als seus propis fins.

Pollença, dia____ de ______________ de 2021

Signatura del representant legal i segell de l'entitat

Sr./Sra._____________________________

BATLE DE L'AJUNTAMENT DE POLLENÇA

 

​​​​​​​ANNEX 2

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS (es podrà substituir per un certificat de titularitat bancària)

DADES DEL PERCEPTOR

 CIF / NIF:

 

 NOM / RAÓ SOCIAL:

ADREÇA:

 CODI POSTAL:

 LOCALITAT:

 TELÈFON:

 FAX:

 ADREÇA ELECTRÓNICA:

DADES BANCÀRIES:

 CODI  BANC:

 CODI  OFICINA:

 DÍGIT DE  CONTROL:

 NÚMERO DE COMPTE:

 

 

 

 

Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu; si es tracta d'una entitat jurídica, a nom seu.

(Signatura del representant legal, persona sol·licitant i segell)

Pollença, dia____ de ______________ de 2021

CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L'ENTIDAD BANCÀRIA _________

________________________________________

Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina.

EL/LA  DIRECTOR/A  DELEGAT/DA: ___________________________________

(Signatura i segell de l'entitat bancària)

BATLE DE L'AJUNTAMENT DE POLLENÇA

 

 

​​​​​​​ANNEX 3

DECLARACIÓ D'ALTRES AJUDES

El Sr./La Sra.­­ _________________________________________________, amb DNI núm. ____________________                            

DECLARA:

ž Que NO ha sol·licitat ni rebut cap tipus de subvenció o ajuda d'altres administracions o entitats, tant públiques com privades, nacionals o internacionales.

 Que ha sol·licitat i/o rebut les ajudes següents per finançar l'activitat de referència.

ADMINISTRACIÓ/ENTITAT

IMPORT

DATA

 

SOL·LICITAT

CONCEDIT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Pollença, ____ de _______________ 2021