Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 297373
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit al Registre de Convenis Col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d’igualtat de les Illes Balears, i la publicació de l'Acta de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu de l’EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A. (EMAYA) - Àrea de Qualitat Urbana, de 26 de maig de 2021 (codi de conveni 07000291011981)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 26 de maig de 2021 els membres de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu de l'EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A. (EMAYA) – Àrea de Qualitat Urbana es van reunir per a acordar la modificació de l'article 9 del conveni col·lectiu de qualitat urbana 2018-2019 suprimint el darrer paràgraf.

2. El 8 de juliol de 2021, el Sr. Carlos Nadal Roig, en representació de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació de la citada Acta.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per tot això, dicto la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar l'Acta de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu de l'empresa EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A. (EMAYA) – Àrea de Qualitat Urbana de 26 de maig de 2021 en el Registre de Convenis Col·lectiu, Acords col·lectius de treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears.

2. Publicar l'Acta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Fer constar que la versió castellana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana és la seva traducció.

4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (12 de juliol de 2021)

La directora general de Treball i Salut Laboral Virginia Abraham Orte Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB 97/2019)

 

 

Doc. Annex II- acords subscrits en la reunió de dia 26 de maig de 2021 -acta núm. 2/2021.

El dia 26 de maig de 2021 havent-se convocat a les 08.*30h en l'Auditori de l'EDAR1 d' EMAYA; i sent vàlidament constituïda la comissió negociadora composta:

Com a membres de la Comissió Negociadora:

Per la part Empresarial:

 • Sra. Isabel Llull, vocal i secretària.

 • Sr. Carlos Nadal Roig, vocal.

Per la part social:

• Sr. Fernando Jose Machado de Jesus – President Comitè d'Empresa.

• Sr. Pedro Martínez Barbera, com a Secretari del Comitè d'Empresa i vocal per CC.OO., en substitució del Sr. César Vera Martínez

• Sr. Antonio Montoro – vocal per SITEIB, en substitució del Sr. Valentín De Andrés

• Sr. Javier Sánchez Herrero – vocal per CGT

• Sr. Jose Villanueva – vocal per USTE en substitució del Sr. Salvador Leira López

• Sr. Álvaro Abad Pons – vocal per USO

• Sr. Víctor Pérez Méndez – vocal per CSIF

Assessors per la part Empresarial: Sr. Manuel Menéndez, Sra. Nuria Gallego i Sr. Enrique Dot.

Quant al punt número 3 de l'acta; modificació article 9 del CC Qualitat Urbana – Composició de la comissió paritària de contractació:

S'acorda per la majoria dels membres de la comissió negociadora del conveni col·lectiu de qualitat urbana modificar l'article 9 eliminant l'últim paràgraf d'aquest, quedant aquest article com segueix:

“Art. 9 del CC Qualitat Urbana.

L'ingrés dels treballadors s'entendrà, sempre que es formalitzi per escrit, fet a títol de prova, el període de la qual serà com segueix: sis mesos per als tècnics titulats i tres mesos per als altres treballadors, excepte per als no qualificats, que serà de quinze dies laborables.

Conforme al que es disposa en l'Art. 38.1 de la Llei 13/1982 d'integració Social de Minusvàlids, les empreses públiques i privades que ocupin treballadors fixes que excedeixin de 50, vindran obligades a ocupar un nombre de treballadors minusvàlids no inferior al 2% de la plantilla.

L'empresa vindrà obligada a satisfer anualment al comitè d'empresa el nombre de treballadors discapacitats inclosos en la plantilla reflectint aquells que estiguin amb contractes fixos i indefinits o temporals, així com, la variació que a l'alça o a la baixa es produeixin respecte al número inicial comunicat.

Incorporació de nou personal:

La contractació de personal en les tres àrees funcionals de Qualitat Urbana (Producció -Neteja i Recollida-, Administració i Taller Mecànic), en les seves categoria bàsiques de Peó Especialista, Auxiliar Administratiu i Oficial 3a de Taller respectivament, es realitzarà mitjançant el mecanisme de BORSA DE TREBALL respectant els principis d'igualtat, capacitat, mèrit, lliure concurrència i publicitat, en la qual es valorarà com a mèrit i capacitat l'antiguitat (temps real treballat) que en la relació laboral prèvia hagin pogut tenir els candidats amb l'empresa en Qualitat Urbana.

La regulació bàsica de la borsa de treball, que serà comú per a totes les borses de treball de Qualitat Urbana, es formalitzarà mitjançant un reglament acordat en el si de la Comissió Negociadora del Conveni i s'annexarà al Conveni Col·lectiu com a part integrant d'aquest.

La Comissió Paritària de Contractació que estarà formada per un membre de cada secció sindical signant del conveni i la Direcció de l'Empresa, tindrà com a mínim, una reunió ordinària cada tres mesos prèvia convocatòria d'alguna de les parts, comunicant els temes de l'ordre del dia, sent les seves funcions, entre altres, les que segueixen:

• Vetllar per la transparència i bon funcionament del procés de selecció.

• Elevar a la Comissió Mixta Paritària del Conveni els dubtes que poguessin sorgir en la interpretació del Reglament i en el no previst en ell.

• Resoldre les reclamacions presentades després de l'adjudicació de vacants o les exclusions definitives de bossa que es poguessin efectuar.

• Informar sobre les vacants adjudicades per Borsa, així com sobre les vacants pendents d'adjudicar.

• Estudiar i analitzar les justificacions presentades pels integrants de bossa després d'efectuar-los la crida i que presenten renúncia a aquest. Aquesta funció serà exercida de manera que no obstaculitzi la contractació de personal d'acord amb les necessitats del servei.

• Resoldre dubtes que es presentin en l'aplicació i interpretació de les bases de les borses de treball, per al bon ordre del procés selectiu.

Signen la present en senyal de conformitat a l'anteriorment exposat: