Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 293565
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 28 de juny de 2021, relatiu a l’aprovació de les bases que regulen la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats juvenils i per a la creació, el manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca, i de la convocatòria per a l'any 2021 (exp. 5211-2021-000001)
Antecedents
Correspon al Consell Insular l'exercici de l'activitat de foment en matèria de joventut, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.16 i 73).
El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2021 preveu entre els Objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, ajudar a la sostenibilitat de les entitats juvenils de l'illa, així com promoure l'associacionisme juvenil i les activitats dirigides als joves, i compta amb una línia de subvenció específica d'ajuts per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca.
Atès l'informe d'oportunitat del director insular de Joventut i Esports, pel qual emet informe favorable a la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils i per al manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca;
De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,
El Consell executiu, per unanimitat dels set membres assistents (senyora Mora Humbert, senyora Salord Ripoll, senyora Torrent Bagur, senyora Gomila Carretero, senyor Maria Ballester, senyora Gomis Luis i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:
Primer. Aprovar les bases que regeixen la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils i per a la constitució, el manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca, que s'adjunten a aquesta proposta.
Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2021, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació
Línia |
Partida* |
Quantitat màxima |
Línia 1. Projectes |
4.33450.4690000 |
13.000 € |
Línia 2. Manteniment |
4.33450.4690000 |
12.000 € |
Línia 3. Posta en marxa |
4.33450.4690000 |
5.000 € |
TOTAL |
30.000 € |
* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada d'acord amb l'establert a les bases.
En el cas que, com a resultat del procés de concessió dels ajuts, per a una de les línies no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant revertirà en l'altra línia
b) El termini de presentació de sol·licituds és de 2 mesos comptats a partir de e'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) L'import màxim de la subvenció per entitat serà de tres mil euros (3.000 €).
d) La instrucció d'aquest procediment correspon al tècnic de gestió del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports Aleix Sintes Piris.
Tercer. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions que serà prèvia a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS JUVENILS I PER A LA POSTA EN MARXA, EL MANTENIMENT I FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA
PRIMERA.
OBJECTE DELS AJUTS
L'objecte dels ajuts és donar suport a la creació d'associacions de persones joves i a les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut existents per a la realització d'activitats destinades als joves i la promoció del voluntariat, així com col·laborar amb les despeses de funcionament de les entitats juvenils de Menorca que desenvolupin activitats per als joves durant l'any de la convocatòria.
SEGONA.
FINALITAT DELS AJUTS
2.1. Línia 1: Subvencions per a projectes d'activitats
Les activitats subvencionables han de tenir com a finalitat algun dels objectius següents:
- Fomentar l'associacionisme juvenil i la participació activa dels joves i les joves en la societat menorquina.
- Promoure el voluntariat juvenil.
- Afavorir la participació del jovent en activitats que compleixin les millors condicions de qualitat pedagògica.
- Promoure serveis d'interès general per a la població juvenil.
- Assegurar una oferta diversificada i àmplia d'activitats socioculturals per al jovent, accessible independentment del municipi de residència.
- Impulsar propostes d'oci nocturn lliure del consum d'alcohol i d'altres drogues, adreçades al jovent, inclusives per als joves menors d'edat.
- Promoure l'educació en valors a través de les activitats juvenils, amb atenció especial a la dimensió de gènere.
- Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent el jovent amb discapacitat, immigrats i/o en situació de risc social, millorant el coneixement de la realitat cultural de Menorca i la cohesió social.
2.2. La línia 2: Subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils
Té com a finalitat promoure l'associacionisme juvenil i facilitar a la gent jove l'autogestió de les entitats.
2.3. Línia 3: Subvencions per a la constitució d'associacions juvenils
Amb els objectius següents:
- Promoure l'associacionisme, per tal de complir finalitats d'interès general
- Fomentar la participació social com a estratègia perqueè la gent jove faci arribar la seva veu a les institucions i participi en la presa de decisions sobre les polítiques juvenils que l'afecten.
TERCERA.
FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran els ajuts atorgats en el marc d'aquestes bases seran els que s'estableixin en la convocatòria.
Es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
QUARTA.
ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS
4.1. Línia 1: Subvencions a projectes/activitats juvenils
Les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut poden presentar sol·licitud de subvenció per a les activitats realitzades dins l'any de la convocatòria que tenguin com a destinataris el jovent de Menorca i responguin als objectius iles finalitats prevists en les presents bases.
Les activitats subvencionables han de complir els requisits següents:
4.1.1. S'han d'haver realitzat dins l'any de la convocatòria.
4.1.2. Els destinataris principals han de ser els joves i les joves residents a Menorca, d'entre 14 i 30 anys, de forma que les activitats han de comptar amb una participació mínima del jovent del 80 per cent.
4.1.3. Tenen cabuda dins aquesta convocatòria les activitats que tenguin per finalitat algun dels objectius recollits en la base 2a precedent.
4.1.4. Les activitats que es presentin dins aquesta convocatòria han de complir a normativa que els sigui aplicable en cada cas: activitats de temps lliure, de caire social, esportives, etc.
4.1.5. Les activitats subvencionades han de ser obertes per a la gent jove participant.
4.1.6. Els ingressos que es puguin obtenir amb la realització de les activitats han de ser utilitzats per cobrir les despeses de les pròpies activitats.
4.2. Línia 2: Subvencions al manteniment i funcionament de l'entitat
Les entitats juvenils que tenguin seu a Menorca i presentin sol·licituds de subvenció per a activitats juvenils dins aquesta convocatòria, poden presentar també sol·licituds de subvenció de les despeses de manteniment i funcionament ordinari realitzades dins l'any de la convocatòria.
4.3. Línia 3: Constitució d'associació juvenil
Actuacions inherents a la constitució i inscripció d'una entitat juvenil, així com a la dinamització del seu funcionament durant els 3 mesos posteriors a la data de la seva creació.
4.4. Activitats excloses
- Les activitats que incideixin en l'activitat econòmica, és a dir, consistents en l'oferta de béns o de serveis en un determinat mercat, independentment de la forma jurídica de l'entitat que les dugui a terme.
- Les activitats que no estiguin específicament adreçades al jovent d'entre 14 i 30 anys o que comptin amb una participació de joves inferior al 80 per cent dels participants.
- També queden excloses de subvenció les despeses de manteniment i de funcionament i les activitats que comptin amb pressuposts que excedeixin els preus mitjans de mercat.
CINQUENA.
DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST SUBVENCIONABLE
5.1. Són despeses subvencionables de la línia 1, d'activitats juvenils, les que responguin a l'establert en les finalitats i els requisits i condicions recollits a les clàusules segona i quarta. Els costos indirectes que s'imputin a l'activitat només es podran aplicar en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es du a terme l'activitat.
S'estableix el caràcter subvencionable de totes o de part de les despeses efectivament realitzades que responguin a l'objecte de la subvenció i que resultin necessàries per a l'execució de l'activitat.
5.2 Són despeses subvencionables de la línia 2, de manteniment i funcionament ordinari: el manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...), les de funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) i els costos de personal contractat per dur a terme tasques de gestió interna de l'entitat o per executar les activitats.
Aquestes despeses no tenen un percentatge màxim de subvenció, sempre que les entitats compleixin el requisit de comptar amb almenys el 50 % de joves d'entre 14 i 30 anys entre els seus socis, i disposin també d'una directiva en la qual com a mínim la meitat dels components no superin els 30 anys d'edat.
Quan les entitats no comptin amb un mínim del 50 % de joves d'entre 14 i 30 anys entre els seus socis, o no disposin d'una directiva en la qual com a mínim la meitat dels components no superin els 30 anys d'edat, les despeses de manteniment i funcionament ordinari relatives al manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...) i el funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) es finançaran fins a un màxim del 35 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves i les joves, i les despeses de personal contractat per a dur a terme les tasques de gestió interna de l'entitat i/o per a executar les activitats es finançaran fins a un màxim del 40 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves presentat.
5.3 Són despeses subvencionables de la línia 3 per a la constitució d'associacions juvenils, les realitzades per dur a terme les actuacions inherents a la constitució i la inscripció, així com a la dinamització del seu funcionament durant els 3 mesos posteriors a la data de la seva creació.
5.4 D'acord amb l'establert en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzi dins el termini establert en aquestes bases.
La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base tretzena.
5.5 Es consideren despeses no subvencionables les que no guardin relació directa amb l'activitat objecte de la subvenció, i també:
a) Els tributs que no siguin realment i definitivament suportats pel beneficiari, entenent com a tals els que puguin repercutir-se, recuperar-se o compensar-se per qualsevol mitjà.
b) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.
c) Les despeses derivades de préstecs i crèdits, així com d'obertura i manteniment de comptes corrents.
d) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
e) Les despeses de procediments judicial.
f) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
g) L'adquisició i la reparació de vehicles, la realització d'obres i l'adquisició de béns immobles, d'infraestructures i terrenys.
h) Els acreditats amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.
i) Els suportats en documents justificatius que no són conformes amb la normativa legal vigent.
j) Les despeses en les quals falta el justificant de pagament corresponent.
k) Les despeses de personal propi de l'entitat més enllà del percentatge contemplat en aquesta clàusula cinquena.
l) Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants a excepció d'aquelles justificades per a les activitats que tinguin com a objectiu prioritari la cohesió social i la integració social de joves en situació de pobresa.
SISENA.
COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
6.1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts d'altres administracions, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
6.2. Aquests ajuts són compatibles amb els que siguin concedits a la mateixa entitat per part d'altres departaments del Consell de Menorca pel mateix projecte.
6.3. L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts i ingressos, el cost de l'activitat subvencionada.
6.4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis, sens perjudici del previst a la base 5.1, 2n paràgraf.
SETENA.
REQUISITS DELS BENEFICIARIS
7.1. Línia 1: Subvencions per a projectes d'activitats, i Línia 2: Subvencions per al manteniment i el funcionament
Poden acollir-se a les subvencions previstes en aquestes línies les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut, sense afany de lucre, legalment constituïdes i inscrites abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds de l'any de la convocatòria, en el Cens Insular i/o Balear d'Entitats Juvenils i d'Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut i que realitzin activitats i serveis a la joventut de Menorca dins l'any de la convocatòria.
Les entitats formades per grups, centres d'esplai, agrupaments, moviments o altres entitats han de donar a conèixer aquesta circumstància al Cens i tenir reconeguda la seva autonomia en els estatuts de l'entitat principal (Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, article 93.4).
També s'hi poden presentar les seccions juvenils o entitats autònomes constituïdes per un grup de joves d'una associació sense ànim de lucre que tenguin autonomia funcional, capacitat d'autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen, i que en depenguin tant fiscalment com legalment. Aquestes seccions juvenils han d'estar inscrites en el Cens Insular o Balear d'Entitats Juvenils i d'Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut, així com ho han d'estar les entitats autònomes a través de l'entitat principal que en reconegui l'autonomia.
Poden ser beneficiàries de subvenció per a les activitats, les entitats juvenils i prestadores de serveis a la joventut que estiguin integrades en una fundació que s'hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d'un 50 % per béns o drets aportats o cedits per l'Administració insular, sempre que compleixin els requisits dels beneficiaris prevists en aquesta clàusula setena i també els requisits i les condicions prevists en la base quarta (Activitats subvencionables: requisits i condicions). No obstant, aquestes entitats juvenils o prestadores de serveis a la joventut no poden en cap cas ser beneficiàries de subvenció per a manteniment i funcionament de l'entitat.
El personal de l'entitat en contacte habitual amb menors, a l'hora de dur a temes les activitats per a les que se sol·licita subvenció, ha disposar d'un certificat que acrediti la manca de delictes de naturalesa sexual, en compliment de l'establert en la Llei prgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat, que recullen l'obligació que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.
7.2. Línia 3: Subvencions per a la constitució d'associacions juvenils
Els beneficiaris de la línia 3 són les associacions juvenils amb seu a Menorca, constituïdes dins l'any 2021 i que en aquest període constin inscrites o hagin presentat sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears.
Cada associació de nova creació només pot rebre un ajut a través d'una única sol·licitud.
7.3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art.10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; ni tampoc les associacions sotmeses a alguna de les causes de prohibició recollides en l'article 4, apartats 5 i 6, de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació, ni tampoc a un procediment de suspensió del procediment d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal.
Així mateix, de conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiaris dels ajuts prevists en aquestes bases les empreses o entitats sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
VUITENA.
PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
8.1. La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat.
8.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM www.cime.es.
El període per presentació de sol·licituds s'especificarà en la convocatòria corresponent.
8.3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
8.3.1. Documentació administrativa general
a) Document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (CIF).
b) Escriptura de constitució o modificació, si n'és el cas, i/o estatuts, inscrits en el registre corresponent.
c) Acreditació de la representació de l'entitat.
d) DNI/NIF de la persona representant legal de l'entitat.
e) Si resulta necessari de conformitat amb els estatuts, acord de l'òrgan competent per a sol·licitar els ajuts.
f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social (declaració emesa en base b l'article 11.f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, per tractar-se de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros i inclosa en l'annex I)
g) Declaració responsable, d'acord amb el model de l'annex II d'aquestes bases, signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmès a cap de les següents circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques, recollides en l'art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i en el supòsit de tractar-se d'una associació, de no trobar-se sotmesa a cap de les causes de prohibició recollides en l'article 4, apartats 5 i 6, de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació, ni tampoc en un procediment de suspensió del procediment d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació de l'article 30.4 de l'esmentada Llei orgànica 1/2002, de 22 de març.
h) Document de designació de compte bancari de l'entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex III).
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b), c) d) i h) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i continuïn vigents. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I).
8.3.2. Documentació específica requerida per a la Línia 1 de subvencions per a activitats juvenils
a) Memòria d'actuació, signada per la persona representant de l'entitat, justificativa del compliment dels requisits i condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats juvenils realitzades, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats (s'ha d'emplenar el model de l'annex IV)
b) Relació de les despeses i detall d'altres ingressos o subvencions (annex VII).
8.3.3. Documentació específica requerida per la Línia 2 de subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils
a) Descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat signada pel representant legal de l'entitat, emplenant el model que s'adjunta com a annex VI, que es podrà ampliar amb documentació complementària, amb inclusió del pressupost anual, detallat i desglossat de les despeses de manteniment i funcionament per a les quals es demana l'ajut. Aquest pressupost ha de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que es puguin produir per part de les mateixes activitats juvenils, l'aportació de l'associació i les ajudes sol·licitades i concedides per altres institucions.
b) Certificat de l'entitat, emès pel secretari amb el vistiplau del president, relatiu al nombre de socis/es d'entre 14 anys complerts i 30 anys sense complir; així com del nombre de membres de la junta directiva d'entre 14 anys complerts i 30 anys sense complir. Aquestes dades s'han de referir al 31 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria.
Les seccions juvenils d'associacions que tenguin autonomia funcional, capacitat d'autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen, han de presentar aquest certificat relatiu a les persones associades i als membres de la junta directiva de la secció juvenil.
c) Certificat de l'entitat, emès pel secretari amb el vistiplau del president, relatiu al nombre d'hores de dedicació a les tasques de manteniment funcionament de l'entitat. S'hi ha d'incloure tant la dedicació del personal propi contractat directament per l'entitat com mitjançant un contracte de serveis amb una altra entitat o empresa. També s'ha d'especificar la durada i categoria dels contractes i el tipus de jornada, la despesa que representa per l'entitat sol·licitant de l'ajut i les hores de dedicació d'aquest personal a tasques de manteniment i funcionament. Per a la corresponent valoració s'ha d'adjuntar al certificat el contracte laboral de cadascuna de les persones contractades, o contracte per prestació de servei.
d) Als efectes que es valorin les hores de dedicació del personal voluntari:
d.1) Certificat de l'entitat, emès pel secretari amb el vistiplau del president dins el període de presentació de la sol·licitud, acreditatiu de les hores de dedicació i les funcions desenvolupades per cadascuna de les persones voluntàries que participin en el manteniment i funcionament de l'entitat, segons el previst a la base 9.2.5.
d.2) Assegurança que cobreixi el risc als quals puguin estar exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat.
e) Relació de les despeses i detall d'altres ingressos o subvencions (annex VII)
8.3.4. Documentació específica requerida per a la Línia 3 de subvencions per a la constitució d'associacions juvenils
a) Acta fundacional de l'associació juvenil
b) Estatuts de l'associació juvenil
c) Declaració responsable signada pel representant legal de l'associació de no trobar-se sotmesa a cap de les causes de prohibició recollides en l'article 4, apartats 5 i 6, de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació, ni tampoc no es troba en un procediment de suspensió del procediment d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació de l'article 30.4 de l'esmentada Llei orgànica 1/2002, de 22 de març. Aquesta declaració està inclosa a l'annex II.
d) Memòria de les actuacions per a la constitució de l'associació juvenil així com les activitats de dinamització realitzades (annex V).
e) Pressupost de les actuacions realitzades per a la constitució de l'associació juvenil, així com de les activitats de dinamització realitzades (annex VII).
8.4. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
8.5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
8.6. Les sol·licituds i tota la documentació que s'hi ha d'adjuntar, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada LPACAP.
Si es presenta la sol·licitud presencialment, se requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
8.7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.
NOVENA.
CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
9.1. Línia 1 de subvenció per a activitats
Poden ser-ne beneficiàries totes les entitats sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació exigida.
Les activitats en relació amb les quals es demani la subvenció, necessàriament han de ser adequades als objectius d'interès general prevists en la base 2.1 i als requisits i condicions prevists en la base 4.1, i la memòria econòmica adequada a les activitats en l'import total i en el detall dels conceptes que el conformen.
Les ajudes es calcularan en base a les despeses subvencionables necessàries per dur a terme l'activitat juvenil i respectant les previsions de la base 5a.
9.2. Línia 2 de subvenció per a manteniment i funcionament de les entitats
La puntuació màxima per al manteniment i el funcionament ordinari de les entitats juvenils és de 20 punts, que s'atorgaran d'acord amb els criteris i les puntuacions següents:
9.2.1. L'entitat està conformada i/o dirigida per gent jove (fins a 7 punts)
Es valorarà el nombre de socis d'entre 14 i 30 anys i el nombre de membres de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys: 0,75 punts per cada 5 socis i 0,75 punts per cada membre de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys.
9.2.2. Altres fonts de finançament (fins a 1 punt).
Es valorarà que l'entitat tengui d'altres fons de finançament públic o privat per a tasques de manteniment i de funcionament: 0,10 punts per cada 10 % de finançament d'altres fons en relació amb el volum de despesa.
9.2.3. La política de comunicació de l'entitat preveu l'ús de les xarxes socials i les tecnologies de la informació i la comunicació (fins a 3 punts).
Es valorarà l'ús de les xarxes socials i les tecnologies de la informació i la comunicació per a difondre les activitats entre el jovent: 0,5 punts per cada element de difusió específic de les activitats com ara: adreça electrònica, pàgina web, blog, facebook, twitter, instagram, sms...
9.2.4. Hores de dedicació a les tasques de manteniment i funcionament de l'entitat, de personal contractat, fins a 2 punts (1 punt per cada 4 h de dedicació/persona/mes).
9.2.5. Hores de dedicació de personal voluntari acreditat, assegurat i amb unes funcions clarament definides (d'acord amb el previst a la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat), fins a 2 punts (1 punt per cada 4 h de dedicació/persona/mes) relacionades amb el manteniment i funcionament de l'entitat o amb les activitats per als joves. Els programes de voluntariat als quals estiguin adscrites les persones voluntàries han d'ajustar-se al que preveuen la Llei estatal 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat, i la Llei 11/2019 del voluntariat de les Illes Balears, de 8 de març, sens perjudici del que estableix la seva disposició transitòria primera, d'acord amb la qual les entitats de voluntariat han d'adaptar-se al que preveu aquesta llei en el termini d'un any des de la seva entrada en vigor.
9.2.6. Grau d'adequació de la memòria econòmica presentada a les característiques i les activitats per a les quals es demana subvenció (fins a 5 punts).
9.3. Línia 3 de subvencions per a la constitució d'associacions juvenils
Poden ser-ne beneficiàries totes les entitats legalment constituïdes o que hagin presentat sol·licitud d'inscripció al Registre d'Associacions de les Illes Balears, dins l'any 2021 i abans de la presentació de la sol·licitud de l'ajut i que hagin dinamitzat el seu funcionament durant els 3 mesos posteriors a la seva constitució.
DESENA.
DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
10.1 Línia 1 de subvenció per a activitats
Les ajudes es calcularan d'acord amb les despeses subvencionables necessàries per dur a terme l'activitat juvenil i respectant les previsions de la base 5a.
Quan la suma de les despeses subvencionables de totes les sol·licituds d'ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria per a aquesta línia, l'import global màxim es repartirà entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris, proporcionalment a l'import de les seves despeses subvencionables.
En cap cas l'ajut podrà superar l'import individual previst en la convocatòria. Si açò passa, es distribuirà entre la resta de sol·licituds de forma proporcional a l'ajut que pertoqui a cada sol·licitud.
10.2. Línia 2 de subvenció per a manteniment i funcionament de les entitats juvenils
El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds és el següent:
a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l'apartat 9.2 d'aquestes bases.
b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.
c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d'obtenir el valor econòmic del punt.
d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s'hi hagin adjudicat pel valor del punt, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada ni superi l'import màxim per entitat.
e) El romanent que hi pugui quedar en aquesta línia com a conseqüència de l'anterior correcció es podrà repartir de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licituds de la convocatòria per aquesta línia, sempre que no es superi l'import màxim per entitat i l'import de l'ajuda sol·licitada.
10.3 En el cas que, com a resultat del procés de concessió dels ajuts, per a una de les línies no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant revertirà en l'altra línia.
10.4. Línia 3 de subvencions per a la constitució d'associacions juvenils
Es concedirà un ajut de 1.000 € a cada associació juvenil constituïda i inscrita o que hagi sol·licitat la inscripció durant l'any 2021 (abans de la data de presentació de la sol·licitud d'ajut) en el Registre d'Associacions de les Illes Balears.
Si la quantitat global de la convocatòria destinada a aquesta línia no és suficient per satisfer totes les peticions, es prorratejarà proporcionalment entre les associacions sol·licitants que acreditin els requisits.
10.5. Romanents
En el cas que per a les línies 1, 2 i 3 no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant revertirà en una altra línia d'acord amb l'ordre de prelació següent:
1r. Línia 1
2n. Línia 3
3r. Línia 2
ONZENA.
PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
11.1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
11.2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.
11.3. La instrucció correspondrà a un/a tècnic/a del Departament que gestiona l'àrea de Joventut, que haurà de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
11.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de l'instructor/a de l'expedient, o de la comissió avaluadora si n'és obligatòria la constitució.
11.5. Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor/a, i després que aquest o aquesta formuli la seva proposta de resolució, el/la conseller/a executiu/va cap del departament l'elevarà a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
11.6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
11.7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
11.8. Si la subvenció implica una despesa pluriannual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s'ha d'aplicar a cada exercici.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1b de la LPACAP).
11.9. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
DOTZENA.
COMISSIÓ AVALUADORA
12.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent, quan la seva constitució sigui obligatòria o es prevegi expressament la seva constitució en la resolució que aprovi la convocatòria
12.2 La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.
12.3. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
TRETZENA.
ABONAMENT DELS AJUTS
13.1. Pel que fa a les línies 1, 2 i 3, els ajuts s'abonaran quan el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada i les despeses subvencionables de conformitat amb l'establert en la base catorzena
13.2. Pel que fa a les línies 2 i 3, els ajuts es podran abonar a la bestreta si així ho indiquen a l'imprès de sol·licitud d'acord amb l'article 37 de la TRLS. En qualsevol cas, quedaran exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 euros, d'acord amb l'art. 42 b de l'RLGS.
13.3. En els supòsits de concessió de bestreta, d'acord amb l'article 37 TRLSIB, els beneficiaris estan exempts de constituir garantia quan, d'acord amb la legislació vigent, gaudeixin del privilegi d'exempció de constitució de garanties davant els òrgans jurisdiccionals i en la resta de supòsits prevists en l'article 42 de l'RLGS. S'entén que les entitats sense ànim de lucre de l'àmbit juvenil no han de constituir garantia a causa de les seves característiques especials i per la manca de disponibilitat de tresoreria. La petició d'exoneració de la constitució de garantia i el motiu s'han d'indicar en l'imprès de sol·licitud de l'ajut.
13.4. L'ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats a partir de la data d'acceptació de la subvenció, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.
CATORZENA.
JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
14.1 Pel que fa a la Línia 1, d'activitats juvenils, la justificació de l'aplicació del fons a percebre, del compliment de la resta de condicions imposades i de la finalitat que fonamenta la concessió de la subvenció, s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, de forma que aquesta ha d'anar acompanyada de la documentació exigida en la base 8a.
14.2. Pel que fa a les línies 1, 2 i 3, les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o ajut econòmic concedit abans del 31 de gener de l'any següent al de la convocatòria.
La justificació de la subvenció de la línia 2 serà mitjançant un compte justificatiu simplificat segons l'apartat 3 de l'article 75 de l'RGLS. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:
a) Memòria d'actuació, signada per la persona representant de l'entitat, justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les actuacions realitzades de manteniment i funcionament de la entitat, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats (annex VI).
b) Relació de les despeses i detall d'altres ingressos o subvencions que l'hagin finançat (annex VII).
c) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el cas de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'aquest.
14.3. La justificació de la subvenció de la línia 3 serà mitjançant un compte justificatiu simplificat segons l'apartat 3 de l'article 75 de l'RGLS. La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:
a) Certificat d'inscripció de l'associació juvenil en el Registre d'associacions de les Illes Balears o documentació acreditativa de la sol·licitud d'inscripció.
b) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant
c) Memòria de les actuacions per a la constitució de l'associació juvenil així com les activitats de dinamització realitzades (annex V).
d) Relació de les despeses i detall d'altres ingressos o subvencions que l'hagin finançat (annex VII).
14.4. Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, en requerirà la rectificació o el complement necessaris, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
El Consell Insular podrà comprovar els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada justificació de la subvenció, i a tal efecte es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats. Amb la mateixa finalitat, podrà requerir la presentació de llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil.
14.5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
14.6. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular que no es realitzi a la bestreta, s'abonarà en un termini de 60 dies, a partir de la data de justificació i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
En qualsevol cas, l'ajut no podrà ser abonat fins que l'entitat no hagi acceptat, expressa o tàcitament la subvenció concedida d'acord amb allò previst a la lletra b) de la clàusula catorzena.
QUINZENA.
OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:
a) Haver duit a terme les activitats subvencionades en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions no substancials prèviament comunicades, justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
b) Comunicar al Consell Insular l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi (annex IX). La subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les illes Balears.
c) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos per al mateix projecte.
d) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.
e) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
i) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades, el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO i el logotip de Menorca Illa Jove. (annex X)
j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
k) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total.
l) Es considerarà que no han destinat l'ajut a la finalitat per a la qual s'ha concedit, i hauran de reintegrar l'import de l'ajut concedit, les persones beneficiàries de la línia 3 que hagin incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:
- Haver-se-li denegat la inscripció en el Registre d'Associacions per no reunir els requisits establerts en l'article 24 de la Llei orgànica 1/2002.
- Haver donat de baixa l'associació o no dinamitzar-ne el funcionament durant els 3 mesos posteriors a la data de creació.
SETZENA.
REVOCACIÓ DELS AJUTS I REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.
L'entitat beneficiària d'una ajuda pública ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si escau, l'interès de demora en els casos següents:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu aquesta normativa.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat o del projecte, o la no-adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en la normativa aplicable i en les normes reguladores de la subvenció.
d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió a què es refereix aquesta normativa. Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa en els elements de difusió de l'activitat subvencionada, el suport del CIM, el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO i el logotip de Menorca Illa Jove, es minorarà en un 3% l'import de la subvenció correctament justificada.
e) Incompliment del requisit de participació majoritària de la gent jove a l'activitat subvencionada. Si la participació de gent jove d'entre 14 i 30 anys a les activitats subvencionades és inferior al 50 % dels participants es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
f) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquesta normativa, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això es derivi la impossibilitat de verificar-ne l'ús que se n'ha fet dels fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o de la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
g) Incompliment de les obligacions imposades per l'Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com han de aconseguir-se els objectius, realitzar l'activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
h) Incompliment de les obligacions imposades per l'Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits por aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d'això derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s'ha fet dels fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
i) No-acreditació d'haver obtingut, si escau, l'autorització administrativa corresponent abans dels terminis fixats en les bases reguladores.
j) Altres casos previstos en la normativa reguladora de la subvenció.
Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els hi és aplicable la via de constrenyiment.
L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin en el seu cas ser exigibles.
DISSETENA.
INFRACCIONS I SANCIONS
17.1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
17.2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.
DIVUITENA.
ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l'art. 22.2 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre de consells insulars.
Transcorregut el termini màxim de sis mesos, o l'establert en la convocatòria, comptador des de la data d'acabament de presentació de sol·licituds, per tal de dictar acte final exprés sobre la concessió o denegació dels ajuts, l'acte presumpte tindrà sentit desestimatori, d'acord amb l'art. 25.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, ja citada. Així mateix, en tractar-se d'un procediment iniciat d'ofici mitjançant convocatòria, en cas d'haver-se formulat el recurs administratiu d'alçada mencionat a l'apartat anterior i produir-se de nou una situació presumpta el sentit del silenci seguirà sent negatiu, d'acord amb l'art. 24.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, ja citada.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears
- Reial decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refòs de la Llei de subvencions de les Illes Balears ( BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005) (TRLS)
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176 de 21 de juliol de 2006), pel que fa als preceptes de caràcter bàsic (RLGS)
- Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribucions de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure
- Bases d'execució del Pressupost general del Consell Insular en vigor (BEP)
ANNEX I: Dol·licitud d'ajuts per a la realització d'activitats juvenils, la promoció del voluntariat i el manteniment, funcionament i creació de les entitats juvenils de Menorca (consta en l'expedient)
ANNEX II: Declaració responsable de compliment de les condicions de beneficiari de subvencions públiques (consta en l'expedient)
ANNEX III: Document de designació de compte bancari (consta en l'expedient)
ANNEX IV: Memòria de les activitats juvenils (consta en l'expedient)
ANNEX V: Memòria d'actuació constitució associació juvenil (consta en l'expedient)
ANNEX VI: Descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat (consta en l'expedient)
ANNEX VII: Relació de les despeses i detall d'altres ingressos o subvencions (consta en l'expedient)
ANNEX VIII: Acceptació/renúncia de la subvenció (consta en l'expedient)
ANNEX IX: Logotips (consta en l'expedient)
Maó, 8 de juliol de 2021
Per delegació de la presidenta La secretària
Rosa Salord Olèo
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)