Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 291819
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 28 de juny de 2021, relatiu a l’aprovació de les Bases específiques i la convocatòria de les proves selectives de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca de tècnic lingüístic i TAE (assessor jurídic) de l’Oferta Pública d’Ocupació del 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu, en la sessió de 10 de desembre de 2018, va aprovar l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca per a l'any 2018 (BOIB núm. 20 de 14 de febrer de 2019) i correcció d'errades aprovades pel Consell Executiu de 17 de maig de 2021 (BOIB núm.70 de 29 de maig de 2021).

Les Bases generals del concurs oposició per a l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca van ser aprovades a la Mesa General de Negociació de dia 17 de juny de 2021.

L'accés a la funció pública es regeix pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, per la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i per la resta de normativa d'aplicació general.

Vist el que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic;

Atès l'informe que ha emès la cap en funcions del Servei de Gestió de Persones dia 21 de juny de 2021;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals;

El Consell Executiu, per unanimitat dels set membres assistents (senyora Mora Humbert, senyora Salord Ripoll, senyora Torrent Bagur, senyora Gomila Carretero, senyor Maria Ballester, senyora Gomis Luis i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases específiques que consten en l'annex i convocar el procés de selecció de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca de tècnic lingüístic i TAE (assessor jurídic), de conformitat amb el contingut de les Bases generals de l'oferta pública d'ocupació del Consell Insular de Menorca.

Segon. Ordenar la publicació de les esmentades bases.

 

ANNEX

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC LINGÜÍSTIC DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2018

1. Objecte de les bases específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de tècnic lingüístic del Consell Insular de Menorca de l'Oferta pública de 2018.

S'entén per places vacants, les no cobertes temporalment, com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, laborals temporals o laborals indefinits no fixos.

La plaça que ara es convoca correspon al torn lliure.

Els temaris específics que regeixen en aquesta convocatòria són els que s'estableixen en l'annex I d'aquest document.

 

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació del Consell Insular de Menorca.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la web de les oposicions del Consell Insular de Menorca www.oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés. A aquesta web, l'aspirant també hi pot accedir des del web oficial del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx.

A través d'aquest portal es pot accedir al formulari d'inscripció i a les instruccions corresponents, així com a la sol·licitud per presentar en paper.

Les persones que per motiu de violència de gènere necessitin protegir la seva identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud l'anonimització de les dades, per a la qual cosa han de presentar en el moment de la inscripció la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desenvolupament del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.

4. Drets d'examen

L'aspirant pot abonar els drets d'examen a través de banca electrònica, físicament a qualsevol entitat en el compte bancari 20383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.

Si el pagament no es fa a través de banca electrònica, l'aspirant ha d'adjuntar el resguard del pagament a la inscripció del procés selectiu. Per a això, l'ha d'escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En referència a l'apartat cinquè de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb la suma de fins a 1 punt com a màxim, no s'estableixen mèrits específics, per la qual cosa aquest punt s'acumularà als de formació, en què es distribuiran 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al mes de novembre de 2021.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places es fonamenta en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa temporalment les places de forma interina, temporal o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l'article 18 de l'Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en la plaça objecte de l'OPO. Cal dir que s'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

La plaça vacant de tècnic lingüístic, objecte d'aquest concurs oposició, és de tipus Funcionari, del Grup A, Subgrup A1, d'acord amb l'article 76 de la Llei de l'Estatut bàsic del treballador públic, independentment de la tipologia originària de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places a les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

9. Nombre de preguntes i disponibilitat temporal

La distribució de les preguntes de caràcter general i de caràcter específic ha de ser proporcional al nombre de temes que inclogui cadascun dels temaris general i específic. El nombre total de preguntes i el temps per resoldre-les, segons cada subgrup professional, són els següents:

Grup A. Subgrup A1: 100 preguntes, amb un temps de 150 minuts

Grup A. Subgrup A2: 90 preguntes, amb un temps de 135 minuts

Grup B. Subgrup B: 80 preguntes, amb un temps de 120 minuts

Grup C. Subgrup C1: 70 preguntes, amb un temps de 105 minuts

Grup C. Subgrup C2: 50 preguntes, amb un temps de 75 minuts

Grup AP: 30 preguntes, amb un temps de 60 minuts

10. Prova pràctica

Consisteix a realitzar una prova pràctica relativa a les funcions de la plaça que es vol cobrir i que proposarà el tribunal de la plaça convocada.

La prova pràctica consistirà en la resolució per escrit, en un termini de 120 minuts, de dos casos pràctics proposats pel tribunal i referits a dos temes del temari específic. El primer cas s'ha resoldre en un màxim d'una pàgina, i el segon en un màxim de tres fulls.

El tribunal ha d'informar els aspirants, abans de l'inici de la prova, dels criteris de valoració del cas pràctic.

Cadascuna de les proves es valorarà amb un màxim de 9 punts.

Aquest exercici es valorarà de 0 a 18 punts. Per superar aquesta fase d'oposició fa falta una puntuació mínima de 9 punts.

11. Disposició de material de consulta

El tribunal podrà establir la possibilitat de disposar de material de consulta. Aquest extrem l'haurà d'establir en l'edicte de la convocatòria de la prova pràctica.

 

ANNEX 1. Convocatòria i temari específic.

CONVOCATÒRIA. TÈCNIC LINGÜÍSTIC

- Denominació: Tècnic lingüístic

- Nombre de places que es convoquen: 1

- Torn lliure: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Tècnica

- Grup: A, Subgrup: A1

- Nivell: 22

- Oferta pública: 2018

- Titulació: Grau en Filologia catalana o Traducció al català, o titulació equiparable

- Nivell de català requerit: C2 + LA + CCT

TEMARI ESPECÍFIC

1. Definició de lingüística general. Línies generals de la lingüística en el segle XX. Definició de lingüística aplicada. Disciplines que engloba i àmbits de desenvolupament.

2. El sistema vocàlic del català.

3. El sistema consonàntic del català.

4. El substantiu i l'adjectiu. Flexió de gènere i nombre.

5. Els especificadors. L'article. Els demostratius, els possessius i els numerals. Els quantitatius i els indefinits.

6. El verb. La conjugació verbal. El paradigma verbal de les Illes Balears.

7. Els pronoms forts i els pronoms febles.

8. L'adverbi. Els enllaços: preposicions i conjuncions.

9. L'oració: oracions simples i oracions compostes.

10. La semàntica. Camps semàntics. Connotació i denotació. Polisèmia. Homonímia i homografia. Sinonímia. Locucions i frases fetes.

11. La lexicologia. Formació del lèxic. Derivació i composició. Lèxic científic i tècnic. Castellanismes i anglicismes, etc.

12. La dialectologia. Concepte i classes de dialecte.

13. Domini lingüístic del català: català oriental i català occidental. Teories sobre la divisió dialectal del català.

14. Elements constitutius de la llengua catalana: el substrat preromà, el llatí, els superstrats i els adstrats.

15. Les llengües a les Illes Balears abans del segle XIII. Influència d'aquestes llengües en la llengua actual.

16. La llengua catalana a l'edat mitjana. L'aportació lingüística de Ramon Llull. El paper unificador de la Cancelleria.

17. La llengua catalana dels segles XVI a XVIII.

18. La llengua catalana dels segles XIX i XX (fins al 1975).

19. La llengua catalana des de 1975 fins a l'actualitat.

20. Conceptes sociolingüístics fonamentals (1): comunitat lingüística, usos lingüístics i àmbits d'ús.

21. Conceptes sociolingüístics fonamentals (2): varietats dialectals, registres, la varietat comuna o estàndard.

22. Conceptes sociolingüístics fonamentals (3): el plurilingüisme en la societat: diglòssia, substitució i normalització lingüística.

23. Conceptes sociolingüístics fonamentals (4): dret lingüístic, llengües nacionals i llengües oficials. Territorialitat i personalitat, llengües internacionals auxiliars.

24. Conceptes sociolingüístics fonamentals (5): la competència comunicativa individual, idiolecte i repertori, codi restringit o elaborat, llengua primera, segona o estrangera.

25. Conceptes sociolingüístics fonamentals (6): la llengua pròpia.

26. Conceptes sociolingüístics fonamentals (7): bilingüisme, multilingüisme i alternança de codis.

27. La planificació lingüística. Evolució històrica. Fases del procés de planificació lingüística.

28. El procés d'estandardització. Fases. Normes socials i codificació normativa.

29. La normalització lingüística. Origen del terme normalització, evolució i valor actual.

30. Plans de normalització i dinamització lingüística a les Illes Balears.

31. La situació de la llengua catalana en l'Administració pública.

32. La situació de la llengua catalana en l'ensenyament.

33. La situació de la llengua catalana en els mitjans de comunicació.

34. Normalització lingüística i globalització.

35. L'ús de la llengua catalana en les noves tecnologies de la comunicació i en les xarxes socials.

36. Diversitat lingüística i legislació a la Unió Europea.

37. El plurilingüisme en l'Estat espanyol: marc legal, demografia, usos i actituds en relació amb les llengües de l'Estat.

38. La situació lingüística en l'actualitat: marc legal, demografia, usos i actituds en els territoris de parla catalana.

39. Processos de normalització lingüística a l'Europa contemporània. Models lingüístics en altres estats plurilingües.

40. Normativa lingüística a les Illes Balears (1): marc legal.

41. Normativa lingüística a les Illes Balears (2): interpretació de la doble oficialitat.

42. Normativa lingüística a les Illes Balears (3): la Llei 3/1986, de 29 d'abril, de normalització lingüística a les Illes Balears i les seves reformes.

43. Normativa lingüística a les Illes Balears (4): desplegament reglamentari del marc legal lingüístic a partir de 1986.

44. Normativa lingüística a les Illes Balears (5): el Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

45. Normativa lingüística a les Illes Balears (6): el Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca.

46. Els drets lingüístics a les Illes Balears. L'Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics a les Illes Balears.

47. L'extensió del coneixement del català (1): l'oferta de cursos de català als territoris de parla catalana. Sistemes d'autoaprenentatge.

48. L'extensió del coneixement del català (2): l'avaluació i acreditació dels coneixements de llengua catalana.

49. Els serveis lingüístics. Definició i estructura. Competències i funcions. El Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.

50. La revisió de textos orals i escrits. Criteris de correcció o d'adequació segons la situació d'ús.

51. Criteris de pronunciació en els registres formals.

52. Llengua general i llenguatges d'especialitat.

53. Definició i establiment del llenguatge administratiu i jurídic. Història i situació actual del llenguatge administratiu català.

54. El llenguatge administratiu català: característiques i estil.

55. El llenguatge administratiu català: el llenguatge inclusiu i no sexista.

56. El llenguatge administratiu català: les propietats textuals.

57. Els documents administratius (1): estructura i criteris generals de redacció.

58. Els documents administratius (2): l'acta i la convocatòria de reunió.

59. Els documents administratius (3): la carta, l'ofici i el correu electrònic.

60. Els documents administratius (4): la sol·licitud, el certificat, la citació, i la diligència.

61. Els documents administratius (5): l'informe.

62. Els documents administratius (6): el conveni i el contracte.

63. Els documents administratius (7): la proposta.

64. Els documents administratius (8): la redacció de textos normatius.

65. Els documents protocol·laris. Els tractaments i criteris generals de redacció: carta protocol·lària, saluda i invitació.

66. Les convencions gràfiques: signes de puntuació, tipus de lletra i cometes.

67. Les abreviacions.

68. Els usos de majúscules i minúscules.

69. La Gramàtica de la llengua catalana de 2016 de l'Institut d'Estudis Catalans de 2106: novetats principals.

70. L'Ortografia catalana de 2017 de l'Institut d'Estudis Catalans: novetats principals.

71. Toponímia (1): normativa oficial i criteris d'escriptura dels topònims en llengua catalana.

72. Toponímia (2): els nomenclàtors i reculls de toponímia de les Illes Balears.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES PER A L'INGRÉS PER TORN LLIURE I PER PROMOCIÓ INTERNA PER PROVEIR DUES PLACES DE TAE (ASSESSOR JURÍDIC) DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2018

1. Objecte de les bases específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir dues plaçes vacants de TAE (assessor jurídic) del Consell Insular de Menorca de l'Oferta pública de 2018.

S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment, com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, laborals temporals o laborals indefinits no fixos.

De les dues places que ara es convoquen, una ho és per torn lliure i l'altra per promoció interna.

Els temaris específics que regeixen en aquesta convocatòria són els que s'estableixen en l'annex I d'aquest document.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació del Consell Insular de Menorca.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la web de les oposicions del Consell Insular de Menorca www.oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés. A aquesta web, l'aspirant també hi pot accedir des del web oficial del Consell Insular de Menorca: www.cime.es/portal.aspx.

A través d'aquest portal es pot accedir al formulari d'inscripció i a les instruccions corresponents, així com a la sol·licitud per presentar en paper.

Les persones que per motiu de violència de gènere necessitin protegir la seva identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud l'anonimització de les dades, per a la qual cosa han de presentar en el moment de la inscripció la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desenvolupament del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.

4. Drets d'examen

L'aspirant pot abonar els drets d'examen a través de banca electrònica, físicament a qualsevol entitat en el compte bancari 20383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.

Si el pagament no es fa a través de banca electrònica, l'aspirant ha d'adjuntar el resguard del pagament a la inscripció del procés selectiu. Per a això, l'ha d'escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En referència a l'apartat cinquè de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb la suma de fins a 1 punt com a màxim, no s'estableixen mèrits específics, per la qual cosa aquest punt s'acumularà als de formació, en què es distribuiran 8 punts.

6. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al mes de novembre de 2021.

 

7. Nomenament del personal de nou ingrés

Els nomenaments del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places es fonamenta en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans.

El cessament del personal que ocupa temporalment les places de forma interina, temporal o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l'article 18 de l'Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en la plaça objecte de l'OPO. Cal dir que s'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Les places vacants de TAE (assessor jurídic), objecte d'aquest concurs oposició, són de tipus Funcionari, del Grup A, subgrup A1, d'acord l'article 76 de la Llei de l'Estatut bàsic del treballador públic, independentment de la tipologia originÀria de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places a les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

9. Nombre de preguntes i disponibilitat temporal

La distribució de les preguntes de caràcter general i de caràcter específic ha de ser proporcional al nombre de temes que inclogui cadascun dels temaris general i específic. El nombre total de preguntes i el temps per resoldre-les, segons cada subgrup professional, són els següents:

Grup A. Subgrup A1: 100 preguntes, amb un temps de 150 minuts

Grup A. Subgrup A2: 90 preguntes, amb un temps de 135 minuts

Grup B. Subgrup B: 80 preguntes, amb un temps de 120 minuts

Grup C. Subgrup C1: 70 preguntes, amb un temps de 105 minuts

Grup C. Subgrup C2: 50 preguntes, amb un temps de 75 minuts

Grup AP: 30 preguntes, amb un temps de 60 minuts

10. Prova pràctica

Consisteix a realitzar una prova pràctica relativa a les funcions de la plaça que es vol cobrir i que proposarà el tribunal de la plaça convocada.

La prova pràctica consistirà en la resolució per escrit, en un termini de 120 minuts, de dos casos pràctics proposats pel tribunal i referits a dos temes del temari específic. El primer cas s'ha resoldre en un màxim d'una pàgina, i el segon en un màxim de tres fulls.

El tribunal ha d'informar els aspirants, abans de l'inici de la prova, dels criteris de valoració del cas pràctic.

Cadascuna de les proves es valorarà amb un màxim de 9 punts.

Aquest exercici es valorarà de 0 a 18 punts. Per superar aquesta fase d'oposició fa falta una puntuació mínima de 9 punts.

11. Disposició de material de consulta

El tribunal podrà establir la possibilitat de disposar de material de consulta. Aquest extrem l'haurà d'establir en l'edicte de la convocatòria de la prova pràctica.​​​​​​​

 

ANNEX 1. Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. TAE (ASSESSOR JURÍDIC)

- Denominació: TAE (assessor jurídic)

- Nombre de places que es convoquen: 2

- Torn lliure: 1

- Promoció interna: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: tècnica

- Grup: A, Subgrup: A1

- Nivell: 22

- Oferta pública: 2018

- Titulació: Grau en Dret o titulació equiparable

- Nivell de català requerit: C1

TEMARI ESPECÍFIC

I. Els consells insulars i les seves competències

Tema 1. Els consells insulars. Naturalesa jurídica. La composició dels consells insulars. L'organització. Les competències dels consells insulars: classes i règim jurídic. La potestat reglamentària dels consells insulars. El funcionament dels consells insulars.

Tema 2. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de règim local. Legislació sectorial estatal i autonòmica (Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, mitjançant el qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears). La Llei 8/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de règim local.

Tema 3. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'urbanisme i habitabilitat. La Llei 9/1990, de 27 de juny, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'urbanisme i habitabilitat. Les competències dels consells insulars segons la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.

Tema 4. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'informació, ordenació i promoció turística. Les competències dels consells insulars segons la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears. La Llei 9/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'informació turística. La Llei 3/1996, de 29 de novembre, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'ordenació turística. El Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als consells insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquests consells insulars que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística. El Decret 12/2015, de 20 de març, sobre el traspàs al Consell Insular de Menorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística corresponents al Centre de Formació del Llatzeret de Maó.

Tema 5. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de serveis socials i assistència social. Les competències dels consells insulars segons la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears; la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, i la Llei 4/2005 de 29 d'abril, sobre drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. La Llei 12/1993, de 20 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social. La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.

Tema 6. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'inspecció tècnica de vehicles. Legislació sectorial estatal i autonòmica. La Llei 13/1993, de 20 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'inspecció tècnica de vehicles.

Tema 7. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de patrimoni monumental, cultural, històric, artístic, arquitectònic, arqueològic i paisatgístic en el seu àmbit territorial, i dipòsit legal de llibres. Les competències dels consells insulars segons la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears; la Llei 15/2006, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears, i la Llei 4/2003, de 26 de març, de museus de les Illes Balears. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports.

Tema 8. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'activitats classificades i parcs aquàtics. Les competències dels consells insulars segons la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. La Llei 8/1995, de 30 de març, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'activitats classificades i parcs aquàtics, reguladora del procediment i de les infraccions i sancions.

Tema 9. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de tutela, acolliment i adopció de menors. Les competències dels consells insulars segons la Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. La Llei 8/1997, de 18 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de tutela, acolliment i adopció de menors.

Tema 10. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'esport i lleure. Les competències dels consells insulars segons la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports. La Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

Tema 11. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de transports terrestres. Les competències dels consells insulars segons la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears. La Llei 13/1998, de 23 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de transport per carretera.

Tema 12. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'espectacles públics i activitats recreatives. Les competències dels consells insulars segons la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. La Llei 7/1999, de 8 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'espectacles públics i activitats recreatives.

Tema 13. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca. Les competències dels consells insulars segons la Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears, i la Llei 6/2013, de 7 de novembre, de pesca marítima, marisqueig i aqüicultura a les Illes Balears. La Llei 8/1999, de 12 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania. El Decret 2/2011, de 14 de gener, d'ampliació dels mitjans econòmics i patrimonials adscrits a les funcions ja traspassades al Consell Insular de Menorca mitjançant la Llei 8/1999, de 12 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania (finançament dels costs vinculats al traspàs al Consell Insular de Menorca de determinats mitjans personals i materials de Serveis de Millora Agrària, SA, ubicats a l'illa de Menorca, per a la realització de tasques de vigilància pesquera, de promoció de la qualitat dels productes agroalimentaris, com també de seguiment de les produccions agràries i pesqueres).

Tema 14. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'ordenació del territori, incloent-hi el litoral. Les competències dels consells insulars segons la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 2/2001, de 7 de març, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'ordenació del territori.

Tema 15. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria d'artesania. Les competències dels consells insulars segons el Decret 41/2014, de 5 de setembre, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per obtenir la carta d'artesà, la carta de mestre artesà, el document de qualificació artesanal i la carta de mestre artesà honorífic. La Llei 8/1999, de 12 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania.

Tema 16. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de carreteres i camins. Les competències dels consells insulars segons la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de carreteres i camins.

Tema 17. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de joventut. Les competències dels consells insulars segons la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. La Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

Tema 18. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de caça. Les competències dels consells insulars segons la Llei 6/2006, de 12 d'abril, balear de caça i pesca fluvial. El Decret 106/2010, de 24 de setembre, sobre el traspàs als consells insulars de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquestes institucions insulars que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de caça i de regulació, vigilància i aprofitament dels recursos cinegètics, com també de pesca fluvial.

Tema 19. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de cultura; activitats artístiques i culturals; foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades i promoció i animació sociocultural. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports.

Tema 20. Les competències del Consell Insular de Menorca en matèria de polítiques de gènere i dona. Les competències dels consells insulars segons la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Tema 21. La Llei 3/2011, de 25 de març, de delegació de competències al Consell Insular de Menorca de les facultats que, com a administració gestora, exerceix ara l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb el Museu de Menorca i la Biblioteca Pública i l'Arxiu Històric de Maó, institucions culturals de titularitat estatal.

II. Dret administratiu

Tema 22. Administració pública i activitat administrativa. El dret administratiu: concepte, característiques i límits d'aplicació. El règim administratiu: sistema espanyol.

Tema 23. Fonts del dret administratiu. La Constitució. Els estatuts d'autonomia. La llei: classes. Lleis orgàniques i ordinàries. Lleis de les comunitats autònomes. Decrets legislatius. Decrets llei. Lleis bàsiques. Lleis marc. Lleis de transferència i delegació. Lleis d'harmonització.

Tema 24. El reglament. Concepte. Fonament de la potestat reglamentària. Òrgans amb potestat reglamentària. Requisits de validesa dels reglaments: aspectes formals i substantius. La impugnació dels reglaments en la doctrina i en el dret positiu.

Tema 25. Els principis de reserva de llei, de jerarquia normativa i de competència. Nul·litat de ple dret de les disposicions administratives per infracció d'aquests principis. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. Els actes administratius generals i les circulars i instruccions. Altres fonts del dret administratiu.

Tema 26. Els subjectes en el dret administratiu. L'Estat i l'Administració. La personalitat jurídica de les administracions públiques. La capacitat d'obrar de les administracions públiques i dels organismes públics que en depenen. Altres persones jurídiques públiques: les seves relacions amb l'Estat. L'articulació del principi de col·laboració entre les diferents administracions públiques: les conferències sectorials, els convenis interadministratius i els consorcis.

Tema 27. Les potestats administratives. El principi de legalitat i les seves manifestacions. L'activitat administrativa discrecional i els seus límits. Control de la discrecionalitat; en especial, la desviació de poder. Els conceptes jurídics indeterminats.

Tema 28. L'organització administrativa. Concepte, principis i sistemes d'organització. L'organització administrativa i el dret. La potestat organitzadora. Els òrgans administratius: concepte i elements. Naturalesa jurídica de la relació entre el titular de l'òrgan i l'Administració. Classes d'òrgans administratius. Règim jurídic. La creació d'òrgans administratius i els òrgans col·legiats.

Tema 29. La competència administrativa. Concepte i naturalesa jurídica. Classes de competència. Les tècniques d'alteració de l'exercici de la competència. Delegació, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència. La desconcentració. Les relacions interorgàniques: classes. La jerarquia administrativa. La coordinació administrativa. Els conflictes d'atribucions. Les relacions entre administracions públiques. La descentralització administrativa. L'autonomia. La coordinació i la tutela.

Tema 30. L'Administració i els tribunals de justícia. El principi d'autotutela. L'autotutela declarativa i l'autotutela executiva. Els interdictes i l'Administració. Concurrència d'embargaments administratius i judicials. Els privilegis processals de les administracions públiques.

Tema 31. L'administrat: capacitat jurídica i d'obrar. Drets públics subjectius i interessos legítims: concepte i diferències. Situacions jurídiques passives. Les prestacions de l'administrat. La col·laboració de l'administrat amb les administracions públiques.

Tema 32. La Llei de procediment administratiu comú: concepte, àmbit d'aplicació i principis generals. La Llei de règim jurídic del sector públic: concepte, àmbit d'aplicació i principis generals.

Tema 33. El règim de cooficialitat de les llengües: referència a la Llei de normalització lingüística. L'ús de les llengües oficials a l'Administració. Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca.

Tema 34. El procediment administratiu (I). Regulació legal i àmbit d'aplicació. Principis generals en matèria de procediment. Abstenció i recusació. Les persones interessades en el procediment administratiu comú. Drets dels ciutadans: en particular, l'ús de mitjans electrònics i l'accés als registres i arxius.

Tema 35. El procediment administratiu (II). Mitjans de prova. Els informes en el procediment administratiu. Termes i terminis. Acabament: la resolució. Acabament convencional. Altres formes d'acabament: renúncia, desistiment i caducitat. Procediments especials.

Tema 36. El recurs d'alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. La reformatio in peius.

Tema 37. Les administracions públiques i la societat de la informació. La gestió del coneixement a les organitzacions. L'Administració electrònica: pilars i principis. Els serveis públics electrònics i el dret de la ciutadania a accedir-hi. Els serveis de col·laboració interadministrativa. La interoperabilitat.

Tema 38. Els actes administratius en particular. La llicència, l'autorització o el permís. Denegació, caducitat i revocació d'aquests actes. El règim d'autoritzacions per a l'accés a les activitats de serveis i el seu exercici. La declaració responsable i la comunicació prèvia.

Tema 39. Les formes de l'acció administrativa. El foment: concepte i evolució històrica. Manifestacions de l'activitat administrativa de foment. La subvenció. La policia: concepte i evolució històrica. Principis de l'activitat administrativa de limitació. Manifestacions. L'activitat administrativa de servei públic: evolució històrica. Concepte i classes de serveis públics.

Tema 40. Els convenis. Concepte i classificació. Requisits de validesa i eficàcia. Contingut. Tràmits. Extinció. Efectes. Remissió dels convenis al Tribunal de Comptes. La seva exclusió del marc de la Llei de contractes del sector públic.

Tema 41. Les sancions administratives: concepte i classes. Els principis de la potestat sancionadora i del procediment administratiu sancionador. Els procediments en matèria sancionadora. Les mesures sancionadores administratives.

Tema 42. Contractació administrativa (I). Legislació de contractes de les administracions públiques: l'àmbit d'aplicació. Àmbit subjectiu d'aplicació: administració pública, poders adjudicadors i sector públic.

Tema 43. Contractació administrativa (II). Tipus de contractes, amb referència als contractes i negocis exclosos. Contractes subjectes i no subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats. Règim jurídic i jurisdicció competent. Òrgans competents per subscriure'n, amb referència especial als òrgans de l'Administració insular. Juntes consultives de contractació.

Tema 44. Contractació administrativa (III). Capacitat i solvència dels contractistes, amb referència especial a la classificació. Prohibicions de contractar. Registre dels empresaris i dels contractes. Garanties exigibles en els contractes administratius. Actuacions preparatòries. Procediment i formes d'adjudicació. Recurs especial en matèria de contractació i qüestió de nul·litat.

Tema 45. Contractació administrativa (IV). Efectes dels contractes administratius. Prerrogatives de dret públic en la contractació administrativa. Execució i modificació dels contractes. Extinció. La cessió dels contractes i la subcontractació. Règim jurídic del contracte d'obres.

Tema 46. Contractació administrativa (V). Règim dels contractes de concessió de serveis públics. Contractes de concessió d'obra pública. El contracte de subministrament. Els contractes de serveis. La contractació en els denominats sectors exclosos.

Tema 47. Contractació administrativa (VI). La contractació socialment i mediambientalment responsable. Les instruccions per a la contractació socialment responsable i sostenible del Consell Insular de Menorca.

Tema 48. La responsabilitat de les administracions públiques: antecedents i règim vigent. Procediments en matèria de responsabilitat patrimonial. La responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de l'Administració pública. Responsabilitat de l'Administració per actes dels concessionaris i dels contractistes. La responsabilitat de l'Estat legislador.

Tema 49. L'expropiació forçosa: justificació i naturalesa. Subjectes i objecte de l'expropiació. Procediment general. El preu just. La reversió de béns expropiats. Referència als procediments especials: en particular, el procediment d'expropiació per raons d'urgència. Garanties jurisdiccionals.

Tema 50. Patrimoni de les administracions públiques: concepte i classificació. El domini públic: concepte, naturalesa i classes. Elements: subjectes, objecte i destinació. Afectació i desafectació. Règim jurídic del domini públic: la inalienabilitat, la inembargabilitat, la imprescriptibilitat, la delimitació administrativa i la recuperació d'ofici dels béns. La utilització del domini públic: usos comuns i privatius, autoritzacions i concessions, reserves demanials.

III. La jurisdicció contenciosa administrativa

Tema 51. La jurisdicció contenciosa administrativa. L'ordre jurisdiccional contenciós administratiu a Espanya. La Llei que regula la jurisdicció contenciosa administrativa: principis que la informen, estructura i contingut. Naturalesa, extensió i límits de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Tema 52. Concepte d'Administració pública a l'efecte del recurs contenciós administratiu. Qüestions a les quals s'estén el coneixement d'aquest ordre jurisdiccional i qüestions que en queden excloses. Els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa. Regles determinants de la competència que els correspon; en particular, la competència territorial.

Tema 53. Les parts: capacitat i legitimació. La representació i defensa. Objecte del recurs contenciós administratiu. Activitat administrativa impugnable. Pretensions de les parts. Acumulació. Quantia del recurs.

Tema 54. Procediment contenciós administratiu (I). Terminis. Procediment en primera o única instància. Diligències preliminars. Interposició del recurs contenciós administratiu. Referència al recurs de lesivitat. L'anunci del recurs i reclamació de l'expedient. Citació i compareixença dels demandats i de l'Administració. L'admissió del recurs. Tràmit per completar l'expedient administratiu. Demanda i contestació: requisits, contingut i efectes. Aportació de documents. Al·legacions prèvies.

Tema 55. Procediment contenciós administratiu (II). Prova. Vista i conclusions. El plantejament de qüestions noves. La sentència: contingut. Altres formes d'acabament del procediment. La qüestió d'il·legalitat. Costes processals. Recursos contra providències i interlocutòries. Recurs d'apel·lació: resolucions contra les quals és procedent i motius del recurs. Procediment. Contingut i efectes de la sentència.

Tema 56. Procediment contenciós administratiu (III). Les mesures cautelars. Execució de sentències: disposicions generals. Modalitats específiques d'execució. Extensió dels efectes. Incidents i invalidesa dels actes processals. Procediment abreujat. Procediment per a la protecció dels drets i les llibertats fonamentals de la persona.

IV. Funció pública

Tema 57. La regulació constitucional de la funció pública. Principis. L'Estatut bàsic de l'empleat públic. La funció pública de l'Estat, de les comunitats autònomes i de l'Administració local. La Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Prelació normativa de funció pública al Consell Insular de Menorca (Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears).

Tema 58. La funció pública al Consell Insular de Menorca (I). Estructura i organització actual de la funció pública. Elements. La relació de llocs de treball. Els plans d'ordenació dels recursos humans. L'oferta pública d'ocupació. Escales i especialitats i grups de classificació dels funcionaris. El grau personal. El Registre General de Personal.

Tema 59. La funció pública al Consell Insular de Menorca (II). Les situacions administratives dels funcionaris de carrera. Servei actiu, serveis especials, servei a altres administracions públiques, excedència i les seves classes, suspensió de funcions, expectativa de destinació i jubilació parcial.

Tema 60. La funció pública al Consell Insular de Menorca (III). La responsabilitat dels funcionaris. Classes. La responsabilitat disciplinària. Concepte, infraccions i sancions disciplinàries. El procediment disciplinari. L'extinció de la responsabilitat disciplinària. L'extinció de la relació funcionarial.

Tema 61. La prevenció de riscs laborals. Concepte, justificació i característiques. La Llei de prevenció de riscs laborals. Objecte i àmbit d'aplicació. Òrgans competents. Drets i obligacions. Responsabilitats i sancions. La prevenció de riscs laborals a l'Administració.

V. Urbanisme i ordenació del territori

Tema 62. Ordenació del territori i urbanisme (I). L'organització administrativa de l'urbanisme. Competències estatals. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel què s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.

Tema 63. Ordenació del territori i urbanisme (II). Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dels consells insulars i dels municipis. Legislació balear en matèria d'ordenació del territori i urbanisme. Principis generals. La Llei d'ordenació territorial (Llei 14/2000). Els instruments d'ordenació territorial: les directrius d'ordenació territorial, els plans territorials insulars i els plans directors sectorials. Referència a les Directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i a l'estructura del Pla Territorial Insular de l'illa de Menorca.

Tema 64. Ordenació del territori i urbanisme (III). Classificació i règim del sòl. Planejament urbanístic: el pla general i els plans d'ordenació detallada, plans parcials, plans especials, estudis de detall, catàlegs d'elements i espais protegits i ordenances municipals d'edificació, urbanització i publicitat. Altres instruments de planejament.

Tema 65. Ordenació del territori i urbanisme (IV). L'execució del planejament. Sistemes d'actuació i les seves modalitats.

Tema 66. Ordenació del territori i urbanisme (V). Edificació i ús del sòl: normes d'aplicació directa, l'obligació d'edificar, la llicència, les parcel·lacions i el deure de conservació. Disciplina urbanística: protecció de la legalitat i règim sancionador.

V. La hisenda pública

Tema 67. El dret tributari. Els principis constitucionals del tribut. La Llei general tributària. Principis generals. El tribut. Concepte i classes. Les taxes. Concepte, elements i classes. Les contribucions especials. Concepte, elements i classes. Els imposts. Concepte, elements i classes. Els preus públics.

Tema 68. Les hisendes públiques locals. Ingressos públics i privats. Els tributs locals. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d'impugnació dels actes d'imposició i ordenació de tributs. L'establiment de recursos no tributaris.

Tema 69. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: especial referència a les bases d'execució del pressupost. La pròrroga del pressupost. L'execució i liquidació del pressupost.

VI. La Unió Europea

Tema 70. La Unió Europea. Concepte. Antecedents històrics. Objectius i naturalesa jurídica. Tractats originaris i de modificació. Els membres de la Unió Europea. L'adhesió d'Espanya. El Tractat de la Unió Europea o de Maastricht.

Tema 71. L'estructura orgànica de la Unió Europea. El sistema institucional de les comunitats europees. El Consell. La Comissió. El Parlament Europeu. Concepte. Naturalesa, composició, funcionament i competències. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. Concepte. Naturalesa, composició, funcionament, organització i competències.

Tema 72. L'ordenament jurídic comunitari: dret originari i dret derivat. Les seves relacions amb els ordenaments jurídics interns: l'efecte directe i la primacia del dret comunitari. L'aplicació del dret comunitari a Espanya. Idea general sobre les polítiques comunitàries. Les subvencions en el marc de la normativa comunitària.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

Maó, 9 de juliol de 2021.

Per delegació de la presidenta,

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)