Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 290420
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 8 de juliol de 2021 per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a centres de creació artística establerts en el territori de les Illes Balears durant l’any 2021, en el context de l’actual pandèmia de COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El passat 11 de març de 2020, l'Organització Mundial de la Salut va declarar pandèmia internacional la situació d'emergència de salut pública provocada per la COVID-19.

Mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es va declarar l'estat d'alarma per a gestionar de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. L'article 10 preveu diverses mesures de contenció en l'àmbit d'equipaments culturals, que s'enumeren en l'annex d'aquesta disposició.

Més enllà de les actuals restriccions provocades per l'estat d'alarma, és molt probable que aquesta situació d'excepció modifiqui gran part dels hàbits socioculturals. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen gran part dels esdeveniments culturals i del conjunt de la indústria cultural.

El sector cultural, sotmès ara a una situació insostenible, era el que menys s'havia recuperat de la greu crisi de l'any 2008. De fet, d'acord amb les estadístiques recollides en l'Anuari 2019 del Ministeri de Cultura, en els darrers anys, de relativa bonança econòmica, el percentatge d'ocupació mitjana anual cultural de les Illes Balears va tenir un descens notable entre els anys 2017 i 2018, atès que va passar del 4,2 % al 3,4 %. El nombre d'empreses en el període esmentat va disminuir, de l'1,9 % a l'1,8 %, tot i que la nostra comunitat supera notablement la despesa mitjana del conjunt de l'Estat.

Diversos països europeus del nostre entorn s'han pronunciat clarament a favor d'una contundent defensa de la cultura per combatre els efectes econòmics de la COVID-19. La protecció del sector audiovisual, les arts escèniques, les arts visuals, la música, la literatura i el pensament, entre d'altres, és essencial per generar riquesa, innovació, creativitat i, per descomptat, afavorir la cohesió social. En el nostre àmbit, a més, és essencial per diversificar l'economia de les Illes Balears i ajudar a visibilitzar les nostres illes com un destí en creixement dins el mercat del turisme cultural.

Les solucions aportades fins ara són de caràcter transversal, dirigides a tots els sectors afectats pel cessament d'activitat, però és necessari abordar unes ajudes específiques al sector cultural, en consonància amb el pensament europeu i la convicció que la cultura és un bé identitari imprescindible que afavoreix la cohesió social.

2. D'acord amb l'article 44 de la Constitució espanyola, els poders públics han de promoure i tutelar l'accés a la cultura, a la qual tothom té dret.

Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió o les restriccions de les activitats amb presència de públic, aquesta convocatòria ha de servir per protegir l'interès general del sector cultural, que garanteix el dret a la cultura previst en la Constitució, atès que:

a) Aquesta crisi sanitària té un impacte directe en l'economia i en la societat i, molt especialment, en totes les activitats i indústries culturals.

b) Segons l'estudi «The Economy of Culture in Europe», elaborat el 2006 per la Comissió Europea, la justificació d'una intervenció pública dins el sector cultural es basa en el pensament europeu que la cultura és un bé indispensable d'interès general. Això motiva que les polítiques culturals i els mecanismes públics considerin les indústries culturals i creatives com un bé inherent i indispensable per fomentar la cohesió social i territorial.

3. L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'IEB s'adscriu a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, d'acord amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre, es varen aprovar els Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics. D'acord amb l'article 1 dels Estatuts, l'IEB és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 4, l'IEB té com a fins generals els relacionats amb l'ensenyament i la normalització lingüística de la llengua catalana, la promoció de la cultura de les Illes Balears i la seva projecció exterior, d'acord amb els seus Estatuts i respectant les competències pròpies dels consells insulars. En l'article 5 s'indiquen, entre d'altres, les funcions i competències següents:

a) El foment de la recerca, en totes les àrees de la cultura i la ciència, en temes relacionats amb les Illes Balears, d'acord amb els objectius generals que amb vista a la recerca proposin el Govern de les Illes Balears i el mateix IEB.

b) La formació lingüística en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears, fora de l'ensenyament reglat.

c) El foment dels usos socials de la llengua catalana en tots els àmbits de la vida diària, amb respecte i protecció de les modalitats insulars del català de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i sens perjudici de la unitat de la llengua.

d) La difusió, per mitjans propis o aliens, de qualsevol tipus d'activitat cultural que es dugui a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

e) La publicació en el camp dels estudis locals, mitjançant l'elaboració de monografies, col·leccions i revistes, i l'organització de jornades, congressos i conferències.

f) El foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.

g) La difusió de la informació relativa als ajuts i els serveis que els organismes d'àmbit insular i municipal destinen a la creació artística i cultural.

L'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, per la qual es crea l'entitat pública empresarial Institut d'Estudis Baleàrics, indica en l'apartat 3 que per dur a terme les funcions i activitats esmentades l'entitat pot exercir totes les potestats administratives que siguin necessàries, fins i tot la de foment.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents de cultura, activitats artístiques i culturals, i el foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, la vigència del qual s'ha prorrogat mitjançant Acord del Consell de Govern de dia 25 de gener de 2021, preveu les línies de subvenció IV.2.5 per donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals en què es fomenti la projecció exterior de la música, les arts escèniques, les arts visuals, l'audiovisual o la literatura de les Illes Balears, com també les trobades i jornades professionals del món de la cultura que es duguin a terme al territori balear per als anys 2018 a 2020 i 2021 a 2023.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

4. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 aprovat per decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 de abril de 2020, y SA.57019 (2020/N), de 24 de abril de 2020 i les seves modificacions. La data de concessió de les ajudes esmentades s'ha prorrogat fins el 31 de desembre de 2021.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 20.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a centres de creació artística establerts en el territori de les Illes Balears durant l'any 2021, en el context de l'actual pandèmia de COVID-19.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 100.000 € (cent mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 100.000 € (cent mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 de julio de 2021

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics

Miquel Company Pons

 

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a centres de creació artística establerts en el territori de les Illes Balears durant l'any 2021, en el context de l'actual pandèmia de COVID-19.

1.2. Els centres de creació tenen per objecte acompanyar els artistes en la recerca, creació i producció artística dins els àmbits d'arts escèniques, música, arts visuals, audiovisuals i literatura.

Els centres han de comptar amb un espai físic en condicions situat a les Illes Balears apte per a residències artístiques que ofereixi els recursos materials i tècnics necessaris per a la creació, i que comptin amb un programa d'activitats per fomentar la creació i la producció en les diverses etapes del procés, així com programes d'intercanvi i de projecció exterior.

Els centres de creació han de tenir les línies de treball següents:

‒ Recerca i creació

‒ Producció artística

‒ Formació de professionals, col·loquis

‒ Difusió i exhibició d'obres

‒ Suport als projectes d'internacionalització.

‒ Activitats a les Illes Balears.

1.3. No són objecte d'aquesta convocatòria i, per tant, en queden exclosos:

‒ Els centres de creació que comencin la seva activitat l'any 2021.

‒ Les galeries d'art.

2. Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectuïn en el termini establert en aquesta convocatòria. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.

Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

2.1. Les despeses subvencionables són les següents:

— Despeses de producció de les obres.

— Despeses d'arrendament del local del centre de creació.

— Despeses del subministrament elèctric, aigua i serveis de telefonia i internet del centre.

— Despeses de comunicació, promoció i publicitat del centre de creació.

— Transport dels artistes fins a les Illes Balears. El desplaçament inclou el viatge d'anada al centre de creació i el viatge de tornada d'aquest. Només s'accepten bitllets de classe turista amb uns màxims de 150 € per persona per desplaçament en vols nacionals, 350 € per vols a Europa i les Illes Canàries i 800€ per vols a fora d'Europa.

— Despeses ocasionades per la implementació d'aspectes virtuals: adaptació a plataformes i suports digitals; contractació de personal professional (tècnics de càmeres per a streaming, especialistes en seguretat sanitària, etc.)

— Compra de programari i maquinari informàtic.

— Les nòmines de treballadors, donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social i el cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa, fins a un import màxim equivalent al 20 % de les despeses subvencionables.

— Les despeses d'adaptació a la realitat COVID-19: adaptació a plataformes i suports digitals; contractació de personal professional (tècnics de càmeres per a streaming, especialistes en seguretat sanitària, etc.); formació específica per a adaptació COVID-19. També s'inclouen les despeses derivades de proves COVID imprescindibles per a la realització del viatge.

2.2 Les despeses no subvencionables són les següents:

— Totes les despeses que corrin a càrrec dels artistes que participen en el centre de creació.

— Les despeses d'activitats en esdeveniments de caràcter benèfic o fora de circuits professionals.

— Les despeses d'activitats en l'àmbit de la cultura popular i tradicional.

— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.

— La compra d'eines.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Els tiquets de combustible, aparcament i peatges.

— Els desplaçaments amb avió en primera classe.

— Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant o que no es corresponguin amb el període d'execució de l'activitat.

— Els honoraris del beneficiari de la subvenció i, en el cas de les persones jurídiques, els honoraris dels administradors.

— Les despeses de manutenció i dietes.

— Amb caràcter general, berenars, dinars, sopars o refrigeris.

— Les despeses de representació.

— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.

— Les adquisicions mitjançant arrendament financer.

— La dotació econòmica dels premis.

— Assegurances, assessors laborals i gestors.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 100.000 € (cent mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics del 2021.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt anterior.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Són beneficiaris de les subvencions:

a) Les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms, i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural o bé han de tenir com a objecte social el desenvolupament d'activitats de caràcter professional en el sector cultural.

b) Les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

Els beneficiaris de les subvencions han de dedicar-se professionalment a la gestió d'un espai que fomenti la creació, formació d'artistes, investigació o producció artística dins els àmbits de les arts escèniques, música, arts visuals, audiovisuals, literatura i projectes multidisciplinaris.

Els centres de creació han de complir les característiques següents:

— Les activitats que es desenvolupin als centres de creació han d'estar relacionades amb la recerca, l'experimentació, la formació, la creació, la producció, la difusió o l'exhibició artístiques.

— Els centres han de disposar d'un espai físic a les Illes Balears adequat pel correcte desenvolupament de projectes.

— Els centres han de procurar d'un espai adequat per a l'hospedatge dels artistes durant les residències de creació.

— El centre ha d'oferir acompanyament i assessorament professional als artistes durant l'estada.

— Les activitats del centre han de ser íntegrament de caràcter professional.

4.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Només es pot presentar una sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'haurà de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tendrà en compte la primera sol·licitud registrada.

f) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

g) Certificat, si escau, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.

En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a la segona sol·licitud.

4.3. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals, haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

4.4. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria podran concedir-se a empreses i autònoms que no estiguin en crisis i/o a empreses i autònoms que no estaven en crisis (a tenor del que es disposa en l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories) a 31 de desembre de 2019, però que sí que ho estaven o van començar a estar-ho amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.

Sense perjudici de l'establert amb caràcter general en el paràgraf anterior, es podran concedir ajudes sota les modalitats i condicions descrites a microempreses o petites empreses (en el sentit de l'annex I del Reglament General d'Exempció per categories) que ja estiguessin en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre i quan no es trobin immerses en un procediment concursal ni hagin rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.

5. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, dirigides a l'IEB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert durant 20 dies hàbils.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en els annexos, que es publicaran a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org.

6.3. No s'ha d'admetre cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.

6.4. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.5. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'han de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web

https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.

6.6. En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

6.7. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponibles a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

6.8. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

7. Nombre de sol·licituds, termini d'execució de les actuacions

7.1. Cada beneficiari pot presentar només una sol·licitud, en aquesta convocatòria.

7.2. L'activitat subvencionada s'ha de dur a terme entre el dia 1 de desembre de 2020 i el dia 15 de novembre de 2021, com a màxim. Les factures han de ser emeses i pagades en el període anterior.

8. Documentació

8.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— El document constitutiu de la persona jurídica.

— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.

— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.

b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:

— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.

— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.

— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.

c) Una memòria descriptiva i detallada del centre que inclogui els punts detallats a continuació. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria.

- Objectius del centre

- Programació del centre

- La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme

- Exhibició d'obres

- Potencial de projecció exterior

- Interès cultural i artístic del projecte. Cal especificar la contribució de les activitats del centre al panorama artístic actual, la trajectòria professional de l'equip artístic i tècnic del projecte, la trajectòria de l'ens sol·licitant, l'ambició, experimentació i presa de riscos, etc.

- Digitalització

- Antiguitat: Cal especificar quan es va crear el centre i fer una breu memòria descriptiva de les activitats desenvolupades els anys anteriors.

- Xarxes de col·laboració: Cal especificar si el centre pertany a una associació d'estructures anàlogues o s'integra dins una xarxa de centres similars.

- Igualtat de gènere: mínim 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i si la programació inclou aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere.

- Impacte del projecte en el sector artístic al qual va dirigit i impacte social

- Convocatòria de Creació de l'IEB: Cal esfecificar si el centre inclou algun dels artistes beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020.

d) El pressupost detallat del projecte.

e)Pla de patrocinis i de finançament del centre.

f) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat a l'annex 2.

g) En cas que el sol·licitant no sigui propietari de l'espai on es desenvolupen les activitats i allotjaments, una còpia del contracte d'arrendament.

h) Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:

— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

— La Tresoreria General de la Seguretat Social

— L'Agència Estatal d'Administració Tributària

Els dos primers certificats esmentats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

8.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.

8.4. Qualsevol dada no documentada no serà computada en la valoració del projecte.

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

La selecció dels beneficiaris s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs d'acord amb el procediment següent:

a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora farà una valoració dels projectes sol·licitats d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 27 i s'ordenaran per ordre de puntuació. En el supòsit que hi hagi alguna coincidència de puntuació, tendrà preferència la sol·licitud presentada abans amb tota la documentació completa.

b) A continuació, es calcularà l'import de la subvenció que correspondria a cada un dels projectes, d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 10.

c) Finalment, les ajudes s'atorgaran per l'ordre establert a l'apartat a) anterior amb l'import calculat en l'apartat b) fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

d) En cas que dins l'expedient no hi consti la documentació que es requereix com a requisit per a participar en la convocatòria; la data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a l'atorgament de la subvenció. No es podrà requerir ni aportar cap document susceptible de valoració.

e) Només tendran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts d'acord amb els criteris de valoració.

10. L'import de la subvenció

10.1. Els projectes es qualificaran en funció de les puntuacions que figuren al punt 27. Els punts generals que s'hi inclouen són:

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

b) Exhibició (de 0 a 10 punts)

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 20 punts)

d) Interès cultural i artístic del projecte (de 0 a 20 punts)

e) Digitalització (5 punts)

f) Antiguitat (de 0 a 10 a punts)

g) Xarxes de col·laboració (5 punts)

h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

i) Impacte del projecte en el sector artístic al qual va dirigit i impacte social (5 punts)

j) Convocatòria de Creació de l'IEB (5 punts addicionals)

k) Formentera (5 punts addicionals)

Puntuació màxima: 100 punts.

10.2. La puntuació mínima per obtenir subvenció és de 40 punts.

10.3. Una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.

10.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.

10.5. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és el president de l'IEB.

 

Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

​​​​​​​12. Composició de la comissió avaluadora

Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per a l'avaluació de les sol·licituds presentades es constitueix una comissió avaluadora, composta per les persones següents:

– President: el director de l'IEB (amb veu, però sense vot).

– Vocals: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot) i un mínim de dos professionals de prestigi nomenats per l'IEB (amb veu i vot).

– Secretari: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot).

13. Instrucció del procediment

13.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.

13.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

13.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, indicant la data de publicació i l'enllaç.

13.4. El president de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

13.5. Les resolucions del president de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

13.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

13.7. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació (annex 4) o la renúncia de la proposta de resolució.

13.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el web, no es fa constar el contrari.

13.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat a l'annex 5.

14. Reformulació i factors de correcció del projecte

14.1. Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

14.2. Si l'import que resulta de l'informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució és inferior a l'import sol·licitat, l'òrgan instructor ha de donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant i pot instar-la a modificar la sol·licitud a fi d'ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada.

L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.

15. Subcontractació

La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80% de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 38.7 de la llei esmentada, en relació amb l'article 29.7. d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció.

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.

Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

16. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'IEB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

17. Imports màxims de les ajudes

17.1. L'import màxim d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant és de 30.000 € (trenta mil euros).

17.2. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 20.

17.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 9.

18. Pagament

18.1. L'abonament de les ajudes es farà efectiu, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'efectuarà una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

18.2. Excepcionalment es podran fer bestretes per un import màxim del 75 % de l'import de la subvenció concedida quan s'acrediti que no es disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada i s'acredita. En tot cas s'haurà d'aportar una garantia en la forma i procediment prevists en el Decret 13/2019, de 7 de març, pel qual es regula el règim jurídic de les garanties i dels dipòsits custodiats per la Dipositaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La garantia aportada ha de ser per un import mínim del 125 % de les quantitats que es vol demanar anticipadament. Abans de formalitzar l'aval bancari o altre tipus de garanties és convenient trametre l'esborrany a la Dipositaria per a la seva revisió prèvia.

18.3. Es podrà fer un únic pagament parcial mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Es podran adjuntar les liquidacions i justificacions parcials de l'activitat parcialment feta a la documentació adjunta a la sol·licitud, tot i que només tindran efectes si es concedeix la subvenció. No obstant això, la sol·licitud del pagament parcial també es podrà formular posteriorment si s'atorga la subvenció.

 

18.4. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, tot i que només tendrà efecte si es concedeix la subvenció.

​​​​​​​​​​​​​​19. Justificació

19.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la finalització del període d'execució o des de l'endemà de la publicació resolució de concessió, si ja s'ha fet l'activitat subvencionada.

Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

19.2. No tenen consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets abans del dia 1 de desembre de 2020 ni després del 15 de novembre de 2021.

19.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 6), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

b) Una memòria econòmica justificativa (seguint el model descarregable a www.iebalearics.org) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, degudament signada pel beneficiari, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

La memòria econòmica justificativa, a més, es trametrà en format digital com a full de càlcul (.xls o .ots) que es podrà descarregar del web www.iebalearics.org i s'haurà d'enviar a justificacio@iebalearics.org

c) Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures aportades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és d'aplicació l'exempció d'acord amb l'article 6.1.j del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

Les factures expedides per artistes i altres professionals autònoms han d'estar signades i, a més, han d'incloure la corresponent retenció de l'IRPF. Al compte justificatiu també s'hi ha d'adjuntar una còpia de les cartes de pagament de l'ingrés a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació  de reserva corresponent, on constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

No s'admetran factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

No s'acceptaran tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

d) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els següents requisits:

– S'han d'aportar certificats o autenticats per l'entitat financera. En el cas que s'hagi de presentar la documentació en el REC s'haurà d'aportar una còpia autèntica digitalitzada expedida per un funcionari habilitat d'acord amb el que preveuen els articles 16 i 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

– La identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de l'ajut i ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.

– El concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon el pagament. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

— No s'acceptarà cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

— No s'acceptarà cap justificació de pagament per compensació.

S'han de lliurar les factures i els justificants de pagament en el mateix ordre que apareixen en el compte justificatiu.

e) Si escau, cinc (5) exemplars dels materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada.

19.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

19.5. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

19.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

19.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa d'aplicació, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.

19.8. La Intervenció de la Comunitat Autònoma en el marc d'un control financer pot sol·licitar còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, control material de les inversions i altres comprovacions.

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

20.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

20.2 Les mesures d'ajuda temporal previstes sotmesos al Marc Nacional Temporal (per un import màxim total de 800.000 euros per empresa o autònom), poden acumular-se amb les ajudes que entrin en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió relatiu a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24/12/2013).

20.3 Quan l'ajuda concedida conformement a aquest règim s'acumuli amb una altra ajuda compatible relativa a les mateixes despeses subvencionables, donada per la mateixa o una altra autoritat competent, conforme a aquest mateix règim o conforme a la Comunicació de la Comissió Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, es respectaran els imports d'ajuda màxima establerts en l'esmentada Comunicació de la Comissió.

20.4. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons europeus, Universitat i Cultura, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.

En els casos no prevists en el paràgraf anterior, aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, amb les condicions següents:

a) L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

b) Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat a altres convocatòries de subvencions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria. En aquest cas, les factures i els justificants de despesa esmentats s'han de presentar estampillats per l'altra administració i, a més, han d'indicar el percentatge imputat per aquesta a la seva convocatòria.

En el cas que no sigui possible presentar la documentació estampillada, s'ha de presentar una relació, degudament signada, de les factures i dels justificants de despesa. Aquestarelació ha d’incloure una descripció clara de l’altra convocatòria, el percentatge que s’hi ha imputat i l’autorització expressa perquè l’IEB, si escau, verifiqui les dades amb l’altra administració.

20.5. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​21. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la resolució l'acceptació o la renúncia de la subvenció, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 5), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Fer constar el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons europeus, Universitat i Cultura, disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa. Juntament amb el logotip, cal afegir la frase «Amb el suport de» sempre que aparegui el logotip esmentat. En el cas que el beneficiari faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, poden donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.

k) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat, poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

l) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

22. Interpretació i execució

El president de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

23. Revocació

23.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

23.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

24. Reintegrament

24.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Decret legislatiu 2 /2005.

A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

24.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

24.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

24.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'IEB perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.

25. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, essent d'aplicació el títol V d'aquesta norma.

26. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

27. Criteris de valoració

a) Programació general (de 0 a 20 punts)

—Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats de difusió i visibilització de la creació artística. (5 punts)

— El centre té convocatòria oberta de selecció dels creadors i artistes. (5 punts)

— El centre ofereix activitats formatives en l'àmbit artístic i tècnic. (5 punts)

— El centre compta amb la col·laboració de professionals internacionals. (5 punts)

b) Exhibició (de 0 a 10 punts)

— Ofereix la possibilitat als artistes de formar part de festivals o programacions del centre o externs. (5 punts)

— Ofereix la possibilitat d'exhibició de les obres al públic general. (5 punts)

c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 20 punts)

— El centre fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi. (5 punts)

— El centre fomenta el coneixement dels artistes locals fora de l'illa de residència. (5 punts)

— El centre compta amb la col·laboració de les associacions professionals del sector. (5 punts)

— El centre compta amb la col·laboració de socis estratègics de fora del territori. (5 punts)

d) Interès cultural i artístic del projecte (de 0 a 20 punts)

— Grau d'interès del projecte i del seu desenvolupament (5 punts)

— Contribució al panorama artístic actual (5 punts)

— Trajectòria professional de l'equip artístic i tècnic del projecte (2 punts)

— Trajectòria de l'ens sol·licitant (3 punts)

— Ambició, experimentació i presa de riscos (5 punts)

e) Digitalització (5 punts)

— El centre incorpora l'entorn digital per a la programació, difusió i visibilització de la creació artística balear.

f) Antiguitat (de 0 a 10 a punts)

— 1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual)

g) Xarxes de col·laboració (5 punts)

— El centre pertany a una associació d'estructures anàlogues o s'integra dins una xarxa de centres similars.

h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts)

— L'equip gestor del centre està format per més d'un 40 % de dones. (3 punts)

— La programació inclou aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. (2 punts)

i) Impacte del projecte en el sector artístic al qual va dirigit i impacte social (5 punts)

— Els projectes i les activitats del centre inclouen accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.

j) Creació (10 punts addicionals)

— L'esdeveniment inclou algun dels artistes beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020.

k) Formentera (5 punts addicionals)

 — Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.

Puntuació màxima: 100 punts.

Documents adjunts