Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 287562
Bases de la convocatòria d’ajudes per a l’adquisició/electrificació de bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal (VMP) per l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases i convocatòria d'ajudes per a l'adquisició/electrificació de bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal (VMP) per l'any 2021.

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 2 de juliol de 2021, va aprovar per unanimitat l'acord següent:

“(...)

PRIMER. Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts per a l'adquisició/electrificació de bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal, que s'adjunten en annex.

SEGON. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2021, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior d'acord amb les condicions següents:

a) Aprovació de la despesa per l'import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb l'import màxim que s'indiquen més avall, sense perjudici de que l'import pugui ser ampliat d'acord amb les disponibilitats pressupostàries:

Partida

Quantia màxima

          4410. 78900

30.000,00 €

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptador a partir del dia següent a aquell en què es publiqui l'estracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L'import màxim de la subvenció per sol·licitud és:

  1. Per l'adquisició de bicicletes elèctriques: 300,00 €.

  2. Per a l'adquisició de bicicletes convencionals (no elèctriques): 100,00 €

  3. Equips d'electrificació de bicicleta: 200,00 €. El preu de l'equip d'electrificació no podrà ser superior a 600 €, instal·lació i IVA inclosos.

  4. VMP elèctrics: 100.00 €.

TERCER. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de l'estracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)”

“(...)

BASES D'AJUDES ECONÒMIQUES PER L'ADQUISICIÓ/ELECTRIFICACIÓ DE BICICLETES I VEHICLES ELÈCTRICS DE MOBILITAT PERSONAL DEL DEPARTAMENT D'INNOVACIÓ, TRANSPARÈNCIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPORTS

Article 1. Objecte

  1. L'objecte d'aquesta convocatòria es regular la concessió d'ajuts del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports del consell insular d'Eivissa per a l'adquisició/electrificació de bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal (VMP), a càrrec del pressupost del Consell de l'exercici 2021.

  2. Seran objecte d'ajuda els vehicles o equips d'electrificació adquirits per residents a l'illa d'Eivissa.

Article 2. Persones beneficiàries

  1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones físiques residents a l'illa d'Eivissa que adquireixin UN vehicle o equip d'electrificació que compleixi els requisits d'aquesta convocatòria (bicicleta convencional, familiar, elèctrica, VMP o equips d'electrificació homologats).

  2. La regla general és que cada persona física únicament podrà sol·licitar ajuda per a un vehicle i per un dels conceptes solament). En el cas que l'ajut el sol·liciti una mateixa persona física, però aportant documentació referida a diferents vehicles (o equips d'electrificació) per tractar-se de membres de la mateixa unitat familiar (o en tot cas amb relació de parentesc de primer grau), haurà d'aportar-se documentació acreditativa d'aquesta circumstància per poder rebre ajuts vinculats a més d'un vehicle.

  3. Els vehicles subvencionats no podran ser objecte de transmissió a tercers en un termini de 2 anys, i hauran d'estar durant aquest termini a plena disposició de la persona beneficiària.

  4. Donada la naturalesa de la subvenció, destinada a la promoció de la mobilitat sostenible, i en consideració, a més, les limitacions de l'ajuda atorgada, no hi seran aplicables els límits establits en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 3. Dotació pressupostària i l'import de l'ajuda

  1. Les ajudes convocades amb aquesta resolució es finançaran a càrrec dels pressupostos del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports per a l'exercici 2021, dins de la línia d'acció: ajudes per a l'adquisició/ electrificació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal davant la nova realitat creada per la COVID-19, aplicació pressupostària 4410.78900.

  2. La quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria és de 30.000 euros.

  3. En el cas de disponibilitat pressupostària addicional es podrà ampliar el crèdit destinat al finançament d'aquestes ajudes, per atendre les sol·licituds que presentades dins del termini hagin estat inadmeses per esgotament dels recursos inicialment dotats (bases d'execució 23).

  4. L'import de les ajudes serà el següent:

    1. Per l'adquisició de bicicletes elèctriques: 300 €.

    2. Per a l'adquisició de bicicletes convencionals (no elèctriques): 100 €

    3. Equips d'electrificació de bicicleta: 200 €. El preu de l'equip d'electrificació no podrà ser superior a 600 €, instal·lació i IVA inclosos.

    4. VMP elèctrics: 100 €.

  5. En cap cas l'import de les ajudes podrà excedir el preu del vehicle/equip adquirit. En el cas que així fos, es minoraria la subvenció aquest excés

Article 4. Requisits dels vehicles i equips d'electrificació objecte d'ajuda.

1. Podran ser objecte d'ajuda els vehicles o equips d'electrificació adquirits a partir del 29 de maig de 2020, que tenguin les condicions següents:

 a. Bicicletes convencionals -no electrificades. Es podran incloure en aquesta categoria les bicicletes dotades d'elements de càrrega per a transport infantil (bicicleta familiar).

 Bicicletes elèctriques

Les bicicletes elèctriques subvencionables seran amb assistència al pedaleig i equipament estàndard.

c. Equips d'electrificació de bicicletes. Els equips d'electrificació per a l'assistència al pedaleig compliran les limitacions assenyalades per a les bicicletes elèctriques.

d. Vehicles de mobilitat personal (VMP)

2. Els vehicles i equips d'electrificació seran identificables pel seu número de bastidor, número de sèrie de la bateria i, en el seu cas, del motor

3. La garantia mínima dels vehicles i dels equips d'electrificació serà de dos anys.

4. Els vehicles subvencionats portaran una etiqueta adhesiva amb el logo de la campanya del Consell Insular d'Eivissa que serà entregat en el Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports del Consell Insular.

5. Els vehicles hauran d'estar homologats i autoritzats per a la seua circulació en vies públiques d'Espanya.

6. Els vehicles hauran d'haver-se adquirit a partir del 29 de maig de 2020 (inclòs).

 

Article 5. Sol·licituds de subvenció

1. Les persones físiques que vulguin rebre aquestes ajudes hauran de sol·licitar-ho a través del model de sol·licitud d'ajudes que es trobarà disponible per descarregar a la pàgina web i a la seu electrònica del Consell d'Eivissa.

2. La sol·licitud recollirà les dades d'identitat del sol·licitant, el tipus de vehicle / equip d'electrificació adquirit i el seu preu de venda (IVA inclòs), sense deduir la subvenció, així com declaració relativa a:

  1. No haver rebut altres ajudes per a l'actuació subvencionada, i/o de les que hagi rebut amb el mateix objecte, amb indicació del seu import.

  2. Ser resident a l'illa d'Eivissa.

  3. Compromís de no transmetre el vehicle/equip adquirit en un termini de 2 anys des de la seua compra.

  4. Dades d'identificació financera (model d'acreditació del compte bancari)

  5. Factura oficial emesa a nom de la persona sol·licitant de l'ajut amb acreditació del seu pagament.

  6. Documentació acreditativa de la convivència amb altres persones en el cas de presentar una mateixa persona física factures per a més d'un vehicle.

3. La tramitació del procediment serà:

  1.  Telemàtica, la qual cosa requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions signats electrònicament a la seu electrònica del Consell d'Eivissa.
  2.  Presencial, mitjançant Registre general al Consell Insular d'Eivissa (av. d'Espanya, 49, 07800, Eivissa),
  3.  O en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En el cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre General del Consell Insular d'Eivissa.

4. Les sol·licituds de subvenció es resoldran per ordre d'entrada de la documentació completa en aquest Consell Insular, Departament d'Innovació,Transparència, Participació i Transports.

En el cas de subvencions no admeses, la resolució recollirà els motius per a la inadmissió. La concessió de les subvencions serà comunicada a les persones interessades de forma conjunta mitjançant la publicació dels corresponents llistats en el tauler d'edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

Article 6. Pagament de les ajudes

El pagament es realitzarà mitjançant un pagament únic per transferència bancària i al número de compte que consti a l'imprès presentat juntament amb la sol·licitud, una vegada sigui definitiu l'Acord del Consell Executiu que s'adoptarà a aquest efecte i es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les subvencions concedides seran comunicades a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

En els casos d'aquelles factures que hagin rebut altres subvencions, s'hauran d'identificar a l'instància de sol·licitud, amb indicació de l'import de la factura i quina és la part subvencionada per l'entitat que correspongui.

Per al pagament de la subvenció, es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d'Eivissa considerin adients.

Article 7. Terminis de presentació

El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils, a partir de l'endemà de la data de publicació al  BOIB de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases.

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria.

 

Article 8. Criteris de concessió

1. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria es concediran amb subjecció als principis de publicitat, concurrència i objectivitat.

2. La concessió d'aquestes ajudes es realitzarà en règim de concurrència competitiva, i s'atorgaran per ordre de presentació.

Article 9. Ordenació, instrucció i resolució

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà el Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports.

2. L'avaluació de les sol·licituds serà competència d'un instructor de l'expedient, funcionari del servei de transports del  Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports, que serà oportunament designat. En l'exercici de les seues competències l'instructor podrà disposar de l'assistència tècnica que estimi necessària.

3. Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor i després que aquest hagi emès el seu informe, el conseller executiu del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports n'elevarà la proposta al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

4. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds d'ajuda. Transcorregut el termini sense que s'hagués notificat resolució expressa, les persones sol·licitants hauran d'entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

5. La resolució motivada del procediment es notificarà mitjançant la publicació a la pàgina web i al tauler d'edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa ( https://seu.conselldeivissa.es).

Les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de l'ajuda.

6. La resolució de concessió i/o denegació de l'ajuda posarà fi a la via administrativa. Contra la resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern, en el termini d'un mes, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

7. Així mateix, les ajudes concedides seran objecte de publicació en la pàgina web d'aquest Consell.

Article 10 . Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

  1. Aferrar un adhesiu a la bicicleta amb el logo del Consell Insular i d'aquesta acció (que serà oportunament lliurat a cada beneficiari).

  2. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

  3. Comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent.

  4. No transmetre l'objecte de la subvenció a tercers en un termini de 2 anys. Durant aquest termini hauran de trobar-se subjectes a plena disposició de la persona beneficiària.

  5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 44 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de la Llei (estatal) 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi siguin d'aplicació.

Article 11. Compatibilitat amb altres ajudes

1. Aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra que amb el mateix objecte pogués rebre la persona sol·licitant, sense perjudici del que s'estableix en l'apartat següent.

2. L'import conjunt de les ajudes, subvencions o recursos públics que amb aquest objecte pogués rebre la persona sol·licitant no podrà superar el preu d'adquisició del bé objecte de l'ajuda. En el cas que així fos, es procediria a reintegrar la quantitat que n'excedeixi.

3. Les persones beneficiàries hauran de comunicar a aquesta Administració, en els termes que es reflecteixin en els models de sol·licitud, la percepció d'altres subvencions o ajudes que hagin pogut percebre amb el mateix objecte, quan siguin coneixedores de la seua concessió.

Article 12. Control i reintegrament de les subvencions.

1. El Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports vetllarà pel compliment del que s'estableix en aquesta convocatòria i l'assoliment dels objectius als quals es dirigeix aquest programa d'ajudes.

2. Les persones beneficiàries de la subvenció, queden obligades a facilitar el control de la subvenció durant un termini de dos anys.

3. En el cas que es detectassin incompliments en algun dels aspectes als quals es refereix aquesta convocatòria, s'iniciarà expedient de reintegrament de la subvenció, incrementada en els corresponents interessos legals.

4. L'incompliment per part de les persones beneficiàries dels requisits i obligacions que s'estableixen en aquesta convocatòria i en les seues bases reguladores, se sotmetrà al règim d'infraccions i sancions fixat en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. A aquest efecte s'establirà un pla de control en el desenvolupament del qual es realitzaran controls aleatoris, dirigits almenys al 10% de les ajudes concedides. Aquest mostreig es considera suficient  atesa l' absència de risc i frau  pel fet que la compra objecte de la subvenció ja s'ha efectuat amb caràcter previ i  es requereix tota la documentació per acreditar la mateixa.. Els controls seran administratius i sobre el terreny i s'hi comprovarà el respecte de totes les condicions fixades en aquestes bases i en la convocatòria d'ajudes.

Article 13. Publicitat

Els vehicles adquirits a l'empara d'aquesta convocatòria hauran de portar un adhesiu amb el logo del Consell Insular i d'aquesta acció.

Aquest adhesiu serà entregat en el Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports del Consell Insular.

Article 14. Protecció de dades

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible a l'apartat corresponent en la pàgina web www.conselldeivissa.es.

3. Exercici de drets: pot exercitar-se el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el previst a l'ordenament.

Article 15. Pàgines web amb la informació d'aquesta convocatòria

Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, tauler d'anuncis, procedència departament de Transports Terrestres:  https://seu.conselldeivissa.es/

Igualment es pot trobar informació a: https://ajudes.conselldeivissa.es

 

Eivissa, 6 de juliol de 2021

El cap de servei de Transports

Antonio Montero Guasch

 

ANNEX 1  MODEL DE SOL·LICITUD

Sol·licitud d'ajudes econòmiques per a l'adquisició/electrificació de bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal

El Sr./La Sra. ....................................................................................................................... amb DNI/NIE núm. ....................................... amb domicili a efectes de notificacions a ............................................................................., població......................................................, CP................., telèfon......................................., correu electrònic..............................................

​​​​​​​​​​​​​​EXPOSO:

Que vull acollir-me a la convocatòria d'ajudes econòmiques per a l'adquisició/electrificació de bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports

Per la qual cosa formul la declaració responsable de veracitat següent:

  1. No em trob en cap dels supòsits establerts en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

  2. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria, declar que totes les dades son certes i, a més, facilitaré totes les actuacions de control possibles que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

  3. Em compromet a no transmetre el vehicle/equip adquirit en un termini de 2 anys des de la seua compra.

  4. Estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa.

  5. Entenc que la presentació d'aquesta sol·licitud d'ajudes comporta l'autorització de la persona sol·licitant al Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa. En cas contrari, ho manifestaré expressament en aquesta sol·licitud i aportaré la documentació corresponent.

  6. L'actuació objecte de la subvenció es troba realitzada.

  7. Per a l'actuació esmentada, el beneficiari (marcau amb una X el vostre cas):

( ) Sí que ha sol·licitat o ha rebut un altre ajut pel mateix concepte

( ) No ha sol·licitat ni ha rebut cap altre ajut pel mateix concepte.

 

Organisme

Data de resolució

Quantia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(En el supòsit que se'n sol·licitin en el decurs de la tramitació de l'ajut, adjuntau l'escrit que detalli les subvencions sol·licitades o rebudes).

Per tot això, declar que son certes les dades anteriors i

( ) NO AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i la tresoreria del Consell Insular d'eivissa i per això aport la documentació acreditativa d'estar al corrent amb les obligacions tributàries, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, així com al propi Consell Insular.

ADJUNT:

La documentació establerta en l'article 5 de les bases de la convocatòria (marcar amb una X):

( ) DNI / NIE / Passaport

( ) Certificat d'empadronament a l'illa d'Eivissa en el cas de no constar la residència al document d'identitat

( ) Model de sol·licitud d'alta o modificació com a creditor a efectes econòmics.

https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_ CODE=CATALOGO&DETALLE=6269002705248021805043

( ) Factura oficial emesa a nom de la persona sol·licitant de l'ajut amb acreditació del seu pagament.

( ) Altra documentació acreditativa, si escau, de les característiques de l'objecte de la factura pel qual es demana la subvenció

( ) Documentació acreditativa de la relació de parentesc familiar amb altres persones en el cas de presentar una mateixa persona física factures per a més d'un vehicle.

Per tot això,

SOL·LICITO:

Acollir-me a la convocatòria d'ajudes econòmiques per a l'adquisició/electrificació de Bicicletes i vehicles elèctrics de mobilitat personal del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports.

Marcau amb una X segons correspongui.

(Nota: les sol·licituds de modalitats diferents no són excloents, sempre que s'hagi acreditat el previst en l'art.5.f en relació a l'existència de convivents)

  • Per l'adquisició de bicicletes elèctriques ( ) - Nombre d'unitats  (...)

  • Per a l'adquisició de bicicletes convencionals ( ) - Nombre d'unitats  (...)

  • Equips d'electrificació de bicicleta ( ) - Nombre d'unitats (...)

  • VMP elèctrics ( ) - Nombre d'unitats (...)

Eivissa,           d                                de 2021

​​​​​​​

 

POLÍTICA DE PRIVACITAT

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.