Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MOBILITAT I HABITATGE

Núm. 285048
Resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge per la qual es convoquen ajudes per adequar cambres de bany d’habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda, residents, per millorar-ne l’accessibilitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 47 de la Constitució espanyola estableix que tots els espanyols tenen dret a gaudir d'un habitatge digne i adequat. Que l'habitatge sigui digne comporta que pugui ser utilitzat plenament i aculli totes les situacions funcionals que pot afrontar una persona durant la seva vida, i que sigui adequat a les necessitats dels seus habitants.

Per a moltes persones, l'accessibilitat a l'habitatge és una vertadera necessitat. Per tant, no es pot concebre un habitatge com a digne i adequat si aquest no és accessible per a les persones que l'habiten.

L'article 30.3 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears recull com a competència exclusiva de la Comunitat Autònoma l'ordenació del territori, que inclou el litoral, l'urbanisme i l'habitatge.

Per la seva banda, l'article 5.1 de la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears, estableix que correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears exercir les competències per garantir les condicions d'accessibilitat adequades per fer efectiva la igualtat d'oportunitats, la no- discriminació, la integració i l'accessibilitat universal, que permetin l'autonomia personal, la inclusió i l'exercici dels drets de totes les persones, i particularment, de les persones amb discapacitat.

D'acord amb el que disposa el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura, adscrita a la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, té, entre d'altres, competència en les matèries següents: coordinació i gestió de les ajudes públiques en matèria d'habitatge i supressió de barreres arquitectòniques.

La Conselleria de Mobilitat i Habitatge, a fi de donar resposta a les necessitats reals de les persones de disposar d'un habitatge digne i adequat, estableix aquesta línia de subvencions per millorar la seva qualitat de vida.

Aquestes ajudes van destinades a l'adequació de cambres de bany dels habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda, residents, per millorar-ne l'accessibilitat i disminuir factors de risc de caigudes i lesions.

El dia 29 de juny de 2017 es va publicar en el BOIB núm. 79 l'Ordre del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 22 de juny de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions estatals o autonòmiques en matèria d'habitatge, les quals gestioni o estableixi l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquestes bases preveuen que les convocatòries que es dictin a l'empara s'han d'aprovar amb una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'habitatge i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El dia 9 de març de 2018, el Consell de Govern de les Illes Balears va adoptar, entre d'altres, l'Acord d'aprovació del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018), on es reflecteix que la Direcció General d'Arquitectura i Habitatge té una línia de subvencions per a la rehabilitació d'habitatges en matèria d'accessibilitat. L'annex d'aquest Acord s'ha modificat mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 20 de febrer de 2019 (BOIB núm. 27, de 2 de març de 2019), i l'Acord de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 28 d'abril de 2020 (BOIB núm. 77, de 9 de maig de 2020).

Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 (BOIB núm. 11, de 26 de gener de 2021) es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 fins que s'aprovi i desplegui efectes el nou Pla Estratègic de Subvencions. D'acord amb l'article 11.2 de l'Ordre del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 22 de juny de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions estatals o autonòmiques en matèria d'habitatge, les quals gestioni o estableixi l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les convocatòries de subvencions han de contenir, com a mínim, els extrems que indica l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajudes per adequar cambres de bany d'habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda, residents, per millorar-ne l'accessibilitat.

2. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria d'ajudes per adequar cambres de bany d'habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda, residents, per millorar-ne l'accessibilitat en els termes que estableix l'annex 1.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 30 de juny de 2021

El conseller de Mobilitat i Habitatge

Josep Marí i Ribas

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria per la qual es convoquen ajudes per adequar cambres de bany d'habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda, residents, per millorar-ne l'accessibilitat

 

Primer

Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria d'ajudes per adequar cambres de bany d'habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat  amb mobilitat reduïda, residents, per millorar-ne l'accessibilitat, per tal de disminuir factors de risc de caigudes i lesions.

Segon

Actuacions subvencionables

Es consideren actuacions subvencionables les actuacions que tenen per objecte adequar les cambres de bany d'habitatges amb persones majors o persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda, residents, on l'objectiu principal sigui disminuir el risc de caigudes i lesions.

Tercer

Normativa aplicable

La tramitació de les ajudes que preveu aquesta Resolució es regeix per aquesta mateixa Resolució; les disposicions que es dictin per desplegar-la o executar-la; l'Ordre del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 22 de juny de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions estatals o autonòmiques en matèria d'habitatge, les quals gestioni o estableixi l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 79, de 29 de juny de 2017); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i la resta de normativa aplicable.

Quart

Finançament de les actuacions

1. Les ajudes regulades en aquesta Resolució s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària i per la quantia màxima que s'indica a continuació:

Partida pressupostària                        Import                       Anualitat

25601 G 431B02 78000 00               110.000,00 €                        2021

2. La concessió de les ajudes regulades en aquesta Resolució queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries i està limitada pel crèdit pressupostari que s'hi inclou. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant una resolució.

Cinquè

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris d'aquesta ajuda els propietaris, copropietaris i arrendataris dels habitatges que compleixin els requisits següents:

a) Que l'habitatge sigui residència habitual i permanent d'alguna persona major de 65 anys o persona amb discapacitat amb mobilitat reduïda amb un grau de  discapacitat reconeguda, al manco del 33 %. En ambdós casos la residència habitual s'ha d'acreditar amb un certificat d'empadronament.

b) Que el beneficiari resident a les Illes Balears tengui la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa; o, en el cas d'estrangers no comunitaris, que el beneficiari tengui la residència legal a Espanya.

c) Que estigui al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

d) Que les obres estiguin sense començar en el moment de la sol·licitud o, en el cas que les obres estiguin començades, que el sol·licitant presenti una declaració responsable, amb fotografies de l'estat anterior a les obres, que en justifiqui la necessitat i on s'indiqui la data d'inici de les obres. En tot cas, l'inici de les obres ha de ser posterior a l'1 de gener de 2020.

e) Si el beneficiari té la condició d'arrendatari, ha de presentar l'autorització del propietari per poder fer les obres.

2. No pot ser beneficiari d'aquestes ajudes qui incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

Sisè

Compatibilitat amb altres subvencions

1. Les ajudes que regula aquesta Resolució són compatibles amb altres ajudes i subvencions per a la mateixa finalitat que puguin concedir qualsevol altra Administració, entitat o organisme públic, nacional o internacional. En cap cas l'import no pot excedir de la quantia que, aïlladament o conjuntament amb altres subvencions o ajudes, superi el cost total de l'actuació.

2. Les ajudes que regula aquesta Resolució són incompatibles amb les ajudes que estableix per a les mateixes actuacions la Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 5 d'octubre de 2018 per la qual es convoquen les ajudes de l'any 2018 per a la conservació i rehabilitació edificatòria d'edificis d'habitatges i habitatges, o per a la seva millora de la seguretat d'utilització i de l'accessibilitat, en el marc del Reial decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla Estatal d'Habitatge 2018-2021, i amb les ajudes destinades a àrees de regeneració i renovació urbanes.

Setè

Pressupost protegible

1. El pressupost protegible, a l'efecte del càlcul de la subvenció, està compost pel pressupost del cost de l'actuació subvencionable, que pot incloure els honoraris dels professionals intervinents, el cost de la redacció dels projectes, informes tècnics i certificats necessaris, i altres despeses generals similars, sempre que estiguin justificades degudament. Els tributs (taxes i imposts) no són subvencionables, a excepció de l'IVA que sí ho serà sempre que no sigui recuperable o compensable per al beneficiari.

2. El pressupost protegible s'ha de presentar desglossat degudament amb descripció de les partides, amb amidaments i preus unitaris. Si el pressupost inclou més obres per realitzar que les d'adequació de la cambra de bany s'haurà d'especificar clarament quines són les partides que conformen el pressupost protegible.

3. El cost subvencionable de l'actuació, incloses les despeses que preveu l'apartat 1, no pot superar els costs mitjans de mercat que corresponguin. Es consideren costs mitjans de mercat els preus que estableix el Col·legi Oficial d'Arquitectes de les Illes Balears multiplicats per dos.

4 .Quan el pressupost de l'actuació superi la quantia de 30.000,00 €, la persona interessada ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, prèviament a la contractació del servei, en la forma i amb els requisits que estableix l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

 

Vuitè

Quantia de l'ajuda

La quantia màxima de la subvenció que es pot concedir per habitatge és d'un 50 % del pressupost protegible, amb un límit de 3.000 €. El percentatge de l'ajuda podrà ser del 75% quan les rendes del membres que conformen la unitat familiar no superin tres vegades l'indicador públic de rendes a efectes múltiples (IPREM) de l'any 2020.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Sens perjudici de les obligacions generals que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

b) Justificar, dins el termini establert i en la forma que pertoqui, el compliment dels requisits i les condicions que determinaren la concessió de la subvenció.

c) Dur a terme l'activitat o la inversió que fonamenta la concessió de la subvenció i destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents i aportar tota la informació que se'ls requereixi.

e) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció.

f) Comunicar a l'òrgan competent que accepta la proposta de resolució o que hi renuncia en el termini de deu dies, des de la notificació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si no es fa constar el contrari dins el termini esmentat.

g) Comunicar a l'òrgan competent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens públic o privat, tant nacional com estranger o de la Unió Europea.

2. En el cas que es produeixi alguna modificació, el beneficiari ho ha de comunicar a l'òrgan que reconegué l'ajuda dins el termini màxim de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la modificació. No comunicar qualsevol modificació comporta l'inici d'un procediment de reintegrament de les quanties que s'hagin cobrat indegudament.

3. Els beneficiaris de la subvenció no poden transmetre entre vius ni cedir l'ús de l'habitatge objecte de subvenció fins que hagi transcorregut el termini de dos anys comptadors des de la data de la resolució d'abonament de la subvenció. En cas que la transmissió s'efectuï abans dels dos anys, s'han de retornar les ajudes, més els interessos que s'hagin meritat.

Desè

Procediment

Les sol·licituds s'han de resoldre individualment per ordre de registre d'entrada amb la documentació completa, en el termini de la convocatòria, mentre hi hagi crèdit pressupostari. En tot cas, tant si les obres es troben iniciades com si encara s'han d'iniciar, s'ha de respectar el rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds amb la documentació completa.

Si s'exhaureix el crèdit pressupostari abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'ha de dictar una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la qual ha de constar aquesta circumstància i la relació de les sol·licituds que es deneguen per manca de crèdit. La resolució publicada supleix les resolucions individualitzades per a cada sol·licitud denegada, que no s'han de dictar.

Onzè

Sol·licituds i lloc de presentació

1. Les sol·licituds d'ajuda per rehabilitar cambres de bany d'habitatges amb persones majors o amb discapacitat física, residents, per millorar-ne l'accessibilitat es poden presentar telemàticament a través del Registre electrònic comú (https://rec.redsara.es), o de forma presencial, segons model normalitzat, a la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura (c/ d'Alfons el Magnànim, 29, 07004, Palma) o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Amb la sol·licitud s'han d'adjuntar tots els documents que s'indiquen en el punt dotzè.

2. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions que estableixen aquesta Resolució, l'Ordre de bases i el Text refós de la Llei de subvencions.

 

Dotzè

Documentació necessària que s'ha de presentar per fer la sol·licitud

Juntament amb la sol·licitud d'ajuda per rehabilitar la cambra de bany, segons el model de l'annex 2, s'ha de presentar la documentació següent:

1. El document d'identitat del sol·licitant (DNI, NIE...).

2. En cas que faci la sol·licitud un representant, l'escriptura pública d'atorgament de poders o qualsevol altre mitjà que permeti deixar constància fidedigna de la representació.

3. La declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributaries estatals i autonòmiques i de les obligacions amb la seguretat social signada pel sol·licitant segons el model que figura a l'annex 8.

4. Un certificat d'empadronament en vigor en el domicili en què s'adeqüi la cambra de bany de la persona major de 65 anys o de la persona amb discapacitat.

5. Una declaració responsable signada del sol·licitant segons el model que figura en l'annex 4.

6. L'autorització expressa del propietari de l'habitatge, en cas que s'hagi acordat entre el propietari i el llogater que aquest darrer faci les obres de rehabilitació i sol·liciti la subvenció.

7. Una declaració responsable signada, segons el model que figura en l'annex 6, preferentment amb fotografies datades i signades on aparegui l'estat inicial de la cambra de bany per rehabilitar. Si les obres estan sense iniciar en el moment de sol·licitar l'ajuda, aquesta declaració responsable, juntament amb les fotografies d'estat previ a les obres, s'ha de presentar en el tràmit de sol·licitud de pagament de l'ajuda, així com amb la resta de documentació indicada en punt vint-i-dosè. En tot cas, l'inici de les obres ha de ser posterior a l'1 de gener de 2020.

8. El pressupost de les obres desglossat degudament, amb amidaments i preus unitaris i, en cas que el pressupost sigui superior a 30.000,00 €, la documentació acreditativa d'haver sol·licitat tres ofertes, d'acord amb el que estableix l'apartat 4 del punt setè.

9. El certificat de convivència domiciliària en vigor, als efectes de poder optar al percentatge del 75% de l'ajuda que estableix el punt vuitè.

 

10. En cas d'optar a l'ajuda per grau de discapacitat s'ha de presentar documentació oficial que acrediti la mobilitat reduïda amb un grau de discapacitat reconegut de al manco el 33 %.

 

Tretzè

Acreditació del compliment de les obligacions tributàries i de la seguretat social

La persona interessada ha d'acreditar, antes de que es dicti la proposta de resolució, que es troba al corrent de les obligacions tributaries estatals i autonòmiques i de les obligacions amb la seguretat social. En tot cas l'acreditació d'aquesta obligació podrà substituir-se per una declaració responsable de la persona sol·licitant, segons l'annex 8.

Catorzè

Termini

El termini per presentar les sol·licituds d'ajuda per rehabilitar cambres de bany d'habitatges amb persones majors residents o amb persones amb discapacitat amb mobilitat reduïda comença cinc dies hàbils després que s'hagi publicat aquesta Resolució i acaba trenta dies naturals des que s'inicià el termini de presentació de sol·licituds.

Per a les sol·licituds que es presentin fora de termini s'ha de dictar una resolució d'inadmissió que s'ha de notificar a la persona interessada, d'acord amb el que disposa l'article 21 de la Llei 39/2015.

Quinzè

Protecció de dades

La sol·licitud d'ajuda de rehabilitació implica que la persona interessada autoritza l'Administració per tractar les dades de caràcter personal per gestionar les ajudes, de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i les normes que la despleguen.

Setzè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura.

2. Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. A aquest efecte, sens perjudici del que disposa l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, pot:

a) Requerir la persona interessada que aporti la documentació complementària que permeti acreditar el compliment dels requisits.

b) Dur a terme les verificacions i els controls que siguin necessaris.

c) Dur a terme les visites d'inspecció a l'habitatge on es facin les obres per comprovar que es compleixen els requisits.

3. Una vegada que s'hagi presentat la sol·licitud i la documentació necessària, l'òrgan instructor ha de comprovar si es compleixen els requisits per accedir a la subvenció sol·licitada.

Dissetè

Esmena de la sol·licitud

1. Si la sol·licitud no compleix els requisits que estableix la normativa o hi manca documentació, s'ha de requerir la persona sol·licitant que, en el termini improrrogable de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, i se li ha d'indicar que en el cas que no ho faci s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'ha de dictar la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

2. Si la notificació es fa per via telemàtica, s'entén practicada a tots els efectes legals en el moment en què es produeix l'accés al contingut a l'adreça electrònica. Si es té constància de la recepció de la notificació a l'adreça electrònica, una vegada transcorreguts deu dies naturals sense que se n'hagi accedit al contingut es considerarà que la notificació s'ha rebutjat.

Divuitè

Taxa per obtenir la proposta de resolució provisional de concessió

1. Una vegada que s'ha comprovat que es compleixen tots els requisits, l'equip tècnic ha d'emetre un informe i calcular la quantia de la subvenció que s'ha d'abonar i el valor de la taxa corresponent per obtenir la proposta de resolució provisional de concessió.

La quantia de la taxa es calcula en funció del pressupost protegible i equival a un 0,07 % del cost de les obres protegides, d'acord amb el que estableix la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Aquesta informació s'ha de notificar a la persona interessada amb l'advertiment que si no abona la taxa i en presenta el justificant de pagament en el termini improrrogable de deu dies des de la notificació, a la seu de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'ha de dictar la resolució corresponent.

Denovè

Proposta de resolució provisional de concessió

Una vegada que s'ha comprovat que s'ha aportat la totalitat de la documentació sol·licitada i per ordre d'entrada de la documentació completa, el director general d'Habitatge i Arquitectura ha de dictar la proposta de resolució provisional de concessió, que s'ha de notificar a la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de deu dies, pugui presentar les al·legacions que consideri oportunes.

Vintè

Resolució definitiva de concessió

1. Una vegada que s'ha exhaurit el termini per presentar al·legacions i s'han examinat les al·legacions presentades, si n'hi ha, el director general d'Habitatge i Arquitectura, amb l'informe previ dels serveis tècnics del Departament d'Arquitectura, ha de dictar una proposta de resolució definitiva de concessió, que s'ha d'elevar al conseller de Mobilitat i Habitatge perquè en dicti la resolució definitiva.

2. La resolució definitiva de concessió s'ha de dictar i notificar a la persona interessada en el termini màxim d'un mes comptador des de la data en què acaba el temps per presentar al·legacions. Les sol·licituds s'han d'entendre desestimades per silenci administratiu si transcorre aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa.

3. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, ambdós comptadors des de l'endemà que es notifiqui la resolució.

Vint-i-unè

Termini d'execució de les obres

El termini màxim per executar l'obra de rehabilitació no pot excedir del 15 d'octubre de 2021.

 

Vint-i-dosè

Justificació de la subvenció

La persona interessada, per sol·licitar el pagament de l'ajuda una vegada que hagin finalitzat les obres, ha de presentar la documentació següent:

— Una declaració responsable signada de la comunicació de final d'obra, juntament amb fotografies datades i signades de l'estat final de la reforma de la cambra de bany, amb data igual o anterior al 15 d'octubre de 2021, segons el model de l'annex 7.

— Les factures de les obres i, si n'hi ha, dels tècnics intervinents i altres despeses, així com la justificació del pagament.

— Una declaració responsable signada de la veracitat de les dades bancàries, segons el model de l'annex 5.

Aquesta sol·licitud i la documentació s'han de presentar abans del dia 30 d'octubre de 2021.

En cas que es presentin fora del termini establert, s'entén que la persona interessada desisteix de la sol·licitud i s'ha de dictar la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

Vint-i-tresè

Comprovació

Una vegada que s'ha presentat la sol·licitud i la documentació requerida en l'article anterior, els tècnics de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura han de fer la comprovació de la documentació aportada, podran dur a terme la inspecció ocular a les obres realitzades, i han d'emetre l'informe tècnic que correspon, el qual ha de servir de base per dictar la resolució de pagament.

Vint-i-quatrè

Proposta i resolució d'abonament

1. Una vegada que s'ha emès l'informe de comprovació, el director general d'Habitatge i Arquitectura ha de dictar la proposta de resolució de pagament, que s'ha d'elevar al conseller de Mobilitat i Habitatge perquè dicti la resolució d'abonament.

Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, ambdós comptadors des de l'endemà que es notifiqui la resolució.

2. El termini màxim per dictar i notificar la resolució de pagament és de dos mesos, comptadors des de la data d'entrada de la documentació que justifica l'acabament de les obres. La sol·licitud d'abonament s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu si transcorre aquest termini sense que se s'hagi notificat la resolució expressa.

Vint-i-cinquè

Abonament de la subvenció

La subvenció s'ha d'abonar una vegada que s'hagi justificat l'acabament de les obres dins el termini previst, amb els requisits que exigeix la convocatòria, i s'hagi emès l'informe favorable dels serveis tècnics.

Vint-i-sisè

Revocació i reintegrament

L'incompliment de les obligacions que estableix aquesta Resolució o l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions dona lloc a la revocació de l'ajuda i al reintegrament de les quanties percebudes pel beneficiari.

Vint-i-setè

Règim d'infraccions i sancions

Les accions i les omissions que constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions estan tipificades en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions, i donen lloc a l'aplicació del règim de sancions que preveu el capítol II del títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

Documents adjunts