Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 282393
Modificació puntual del Conveni regulador de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Marratxí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació en sessió de data 27 d'abril de 2021 va aprovar la modificació puntual del Conveni regulador de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Marratxí. En compliment del que s'estableix a l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, es publica íntegrament l'esmentada modificació tota vegada que aquesta a esdevingut definitiva al no haver-se presentat al·legacions durant el període de 30 dies d'exposició pública habilitat a l'efecte.

Es modifiquen els articles 25, 39.6, 45, 47.1.f, 50.2, 56.3, 56.4, 56.5 i 58 del Conveni regulador de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Marratxí, que passen a tenir la següent redacció:

Article 25. Reconeixements per anys de servei.

Els empleats públics de l'Ajuntament de Marratxí, com a un element més de la seva carrera administrativa, rebran durant el transcurs de la seva relació de serveis amb l'Ajuntament els següents reconeixements i gratificacions:

  1. Al complir 15 anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, s'efectuarà un obsequi a l'empleat públic que es lliurarà en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.

  2. Al complir 25 anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, s'efectuarà un obsequi a l'empleat públic que es lliurarà en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.

  3. Al complir 35 anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, s'efectuarà un obsequi a l'empleat públic que es lliurarà en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.

  4. L'Ajuntament de Marratxí, en el moment de la jubilació definitiva de qualsevol empleat públic al seu servei, l'hi lliurarà un obsequi en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.

Als efectes de computar els anys de servei per reconeixements honorífics únicament es tindran en compte els anys d'efectiu servei actiu (o excedència voluntària per a cura de fills o persones majors durant el termini que comportin reserva del lloc de feina) com a empleat públic a l'Ajuntament de Marratxí.

El valor de l'obsequi es mantindrà anualment com a mínim en un valor aproximat al de l'exercici anterior.

Article 39.6. Per motius d'interès particular, sempre que les necessitats del servei ho permetin i prèvia autorització del departament d'adscripció, es podrà autoritzar una flexibilització horària suplementària a la prevista a l'apartat núm. 1 d'un màxim de 45 minuts en relació a la franja obligatòria d'entrada o de sortida de la jornada laboral.

Article 45. Formació voluntària.

La formació tindrà, en general, caràcter voluntari, establint-se les següents mesures de foment de la mateixa:

  1. Els empleats públics de l'Ajuntament de Marratxí disposaran d'un crèdit anual de 40 hores no recuperables per assistir a accions formatives programades per altres institucions públiques dins de la seva jornada laboral, sempre que el calendari i horaris de les accions formatives esmentades coincideixin amb la jornada laboral dels interessats. L'Ajuntament exigirà els justificants de l'assistència a les activitats. Els empleats públics de l'Ajuntament de Marratxí tindran dret a sol·licitar l'admissió a les accions formatives que es programin dins de la jornada laboral, sempre que les necessitats del servei ho permetin, si bé la concreta assignació dels cursos es realitzarà d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat i idoneïtat.

  2. L'Ajuntament de Marratxí subvencionarà, total o parcialment, els estudis o accions formatives que, realitzats fora de la jornada laboral, cobreixin els mateixos objectius que els fixats per a la resta d'accions formatives incloses al present capítol. S'estableixen els següents criteris per a la subvenció de les activitats formatives esmentades:

  • Els estudis o accions formatives hauran de ser impartits en centres oficials i tenir algun tipus de relació amb l'administració pública.

  • No es fixa un límit màxim de cursos per empleat públic.

  • El límit d'import subvencionat per empleat públic i any es fixa en màxim de 673,68 €.

  • Per poder sol·licitar la subvenció corresponent s'haurà d'aportar la factura o matrícula original del curs i el justificant del seu pagament.

  • Per poder gaudir del dret a subvenció d'accions formatives s'exigirà a l'empleat públic un període de carència de 12 mesos al servei de l'Ajuntament de Marratxí.

  • Les mateixes accions formatives no relacionades directament amb el lloc de feina podran ser objecte de subvenció únicament per una sola vegada.

  • Per calcular l'import a percebre en el supòsit d'estudis universitaris s'aplicarà el següent barem:

  1. Crèdits universitaris en primera matrícula. Subvenció del 100% de les despeses de matrícula.

  2. Crèdits universitaris en segona matrícula. Subvenció del 75% de les despeses de matrícula.

  3. Crèdits universitaris en tercera matrícula. Subvenció del 50% de les despeses de matrícula.

  4. Crèdits universitaris a partir de quarta matrícula o matrícula extraordinària. No es percebrà cap tipus de subvenció per aquestes despeses.

c. En el supòsit de no haver esgotat el crèdit d'hores de formació establert a l'apartat a) es podran compensar les hores restants corresponents a formació voluntària realitzades de forma presencial fora de la jornada ordinària amb la jornada laboral efectiva dins de l'any natural de la seva generació següent al que figuri a la data d'expedició del títol corresponent fins al límit total d'hores previst a l'apartat a).

Per gaudir de la compensació esmentada al paràgraf anterior serà necessari remetre al Negociat de recursos humans còpia del títol del curs realitzat per a la seva incorporació a l'expedient personal de l'empleat públic, certificació de les hores presencials efectives realitzades fora de la jornada de treball i l'autorització prèvia del Negociat de recursos humans.

Article 47.1.f. Matrimoni de pares, germans o fills: el dia de la celebració del matrimoni si es produeix a la mateix illa i un màxim de tres dies hàbils consecutius (un dels quals ha de ser obligatòriament el dia del matrimoni) si és necessari desplaçar-se fora de l'illa de Mallorca.

Article 50.2. Llicència especial per assumptes propis. Amb la finalitat de fomentar mesures per controlar o minorar la despesa del capítol I, els empleats públics podran sol·licitar sempre que les necessitats del servei ho permetin, una llicència especial per assumptes propis d'una duració màxima de 6 mesos anuals, sense dret a percebre retribucions, duran la qual tindran dret a la reserva del lloc de feina i al còmput a efectes de triennis i grau personal, amb l'obligació de cotitzar el que correspongui d'acord amb la normativa vigent. Aquesta mesura no suposarà en cap cas l'autorització per a la contractació o el nomenament de personal temporal substitut. Únicament es podrà gaudir d'una llicència d'aquest tipus a l'any, independentment de que la duració sol·licitada sigui inferior al màxim establert.

Únicament podran sol·licitar aquesta llicència el personal laboral fix i el personal laboral interí de plantilla (per causa de lloc de feina vacant).

Article 56. Es suprimeix el contingut dels apartats 56.3, 56.4 i 56.5 per haver esdevinguts contraris a dret a rel de les Sentències del Tribunal Suprem de dates 20 de març de 2018 i 14 de març de 2019.

Article 58. Ajudes assistencials.

S'estableixen a l'Annex I del Pacte les ajudes mèdiques que procedeixen per despeses de malaltia, pròtesis, aparells ortopèdics, ortodòncies, ... Aquests ajudes s'aplicaran als empleats públics i als seus beneficiaris.

Per poder accedir a aquestes ajudes assistencials els empleats públics necessitaran un període de carència de 12 mesos al servei de l'Ajuntament de Marratxí.

Les ajudes assistencials hauran de sol·licitar-se durant l'any de la seva realització, excepció feta de les ajudes assistencials corresponents als mesos de novembre i desembre de l'any en curs, que podran presentar-se durant el mes de gener de l'any següent.

Serà competència de la Comissió mixta de prestacions socials la participació i consulta en aquesta matèria.

 

Marratxí, 2 de juliol de 2021

El balte Miquel Cabot Rodríguez.