Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 282371
Modificació puntual del Pacte regulador de les condicions de treball del personal funcionari al servei de l'Ajuntament de Marratxí
El Ple de la Corporació en sessió de data 27 d'abril de 2021 va aprovar la modificació puntual del Pacte regulador de les condicions de treball del personal funcionari al servei de l'Ajuntament de Marratxí. En compliment del que s'estableix a l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, es publica íntegrament l'esmentada modificació tota vegada que aquesta a esdevingut definitiva al no haver-se presentat al·legacions durant el període de 30 dies d'exposició pública habilitat a l'efecte.
Es modifiquen els articles 25, 39.7, 45, 47.1.f, 50.2, 56.3, 58 i Annex V del Pacte regulador de les condicions de treball del personal funcionari al servei de l'Ajuntament de Marratxí, que passen a tenir la següent redacció:
Article 25. Reconeixements per anys de servei.
Els funcionaris de l'Ajuntament de Marratxí, com a un element més de la seva carrera administrativa, rebran durant el transcurs de la seva relació de serveis amb l'Ajuntament els següents reconeixements i gratificacions:
Al complir 15 anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, s'efectuarà un obsequi al funcionari que es lliurarà en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.
Al complir 25 anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, s'efectuarà un obsequi al funcionari que es lliurarà en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.
Al complir 35 anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, s'efectuarà un obsequi al funcionari que es lliurarà en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.
L'Ajuntament de Marratxí, en el moment de la jubilació definitiva de qualsevol funcionari al seu servei, l'hi lliurarà un obsequi en el marc de la tradicional recepció que es realitza amb motiu de les festes de Nadal.
Als efectes de computar els anys de servei per reconeixements honorífics únicament es tindran en compte els anys d'efectiu servei actiu (o excedència voluntària per a cura de fills o persones majors durant el termini que comportin reserva del lloc de feina) com a empleat públic a l'Ajuntament de Marratxí.
Article 39.7. Per motius d'interès particular, sempre que les necessitats del servei ho permetin i prèvia autorització del departament d'adscripció, es podrà autoritzar una flexibilització horària suplementària a la prevista a l'apartat núm. 1 d'un màxim de 45 minuts en relació a la franja obligatòria d'entrada o de sortida de la jornada laboral.
Article 45. Formació voluntària.
La formació tindrà, en general, caràcter voluntari, establint-se les següents mesures de foment de la mateixa:
a. Els funcionaris de l'Ajuntament de Marratxí disposaran d'un crèdit anual de 40 hores no recuperables per assistir a accions formatives programades per altres institucions públiques dins de la seva jornada laboral, sempre que el calendari i horaris de les accions formatives esmentades coincideixin amb la jornada laboral dels interessats. L'Ajuntament exigirà els justificants de l'assistència a les activitats.
Els funcionaris de l'Ajuntament de Marratxí tindran dret a sol·licitar l'admissió a les accions formatives que es programin dins de la jornada laboral, sempre que les necessitats del servei ho permetin, si bé la concreta assignació dels cursos es realitzarà d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat i idoneïtat.
b. L'Ajuntament de Marratxí subvencionarà, total o parcialment, els estudis o accions formatives que, realitzats fora de la jornada laboral, cobreixin els mateixos objectius que els fixats per a la resta d'accions formatives incloses al present capítol.
S'estableixen els següents criteris per a la subvenció de les activitats formatives esmentades:
c. En el supòsit de no haver esgotat el crèdit d'hores de formació establert a l'apartat a) es podran compensar les hores restants corresponents a formació voluntària realitzades de forma presencial fora de la jornada ordinària amb la jornada laboral efectiva dins de l'any natural de la seva generació següent al que figuri a la data d'expedició del títol corresponent fins al límit total d'hores previst a l'apartat a).
Per gaudir de la compensació esmentada al paràgraf anterior serà necessari remetre al Negociat de recursos humans còpia del títol del curs realitzat per a la seva incorporació a l'expedient personal de l'empleat públic, certificació de les hores presencials efectives realitzades fora de la jornada de treball i l'autorització prèvia del Negociat de recursos humans.
Article 47.1.f. Matrimoni de pares, germans o fills: el dia de la celebració del matrimoni si es produeix a la mateix illa i un màxim de tres dies hàbils consecutius (un dels quals ha de ser obligatòriament el dia del matrimoni) si és necessari desplaçar-se fora de l'illa de Mallorca.
Article 50.2. Llicència especial per assumptes propis. Amb la finalitat de fomentar mesures per controlar o minorar la despesa del capítol I, els empleats públics podran sol·licitar sempre que les necessitats del servei ho permetin, una llicència especial per assumptes propis d'una duració màxima de 6 mesos anuals, sense dret a percebre retribucions, duran la qual tindran dret a la reserva del lloc de feina i al còmput a efectes de triennis i grau personal, amb l'obligació de cotitzar el que correspongui d'acord amb la normativa vigent. Aquesta mesura no suposarà en cap cas l'autorització per a la contractació o el nomenament de personal temporal substitut. Únicament es podrà gaudir d'una llicència d'aquest tipus a l'any, independentment de que la duració sol·licitada sigui inferior al màxim establert.
Únicament podran sol·licitar aquesta llicència el personal funcionari de carrera i el personal funcionari interí nomenat en aplicació de l'article 10.1.a de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (interins de plantilla).
Article 56.3. Es suprimeix el contingut d'aquest apartat per haver esdevingut contrari a dret a rel de les Sentències del Tribunal Suprem de dates 20 de març de 2018 i 14 de març de 2019.
Article 58. Ajudes assistencials.
S'estableixen a l'Annex I del Pacte les ajudes mèdiques que procedeixen per despeses de malaltia, pròtesis, aparells ortopèdics, ortodòncies, ... Aquests ajudes s'aplicaran als empleats públics i als seus beneficiaris.
Per poder accedir a aquestes ajudes assistencials els empleats públics necessitaran un període de carència de 12 mesos al servei de l'Ajuntament de Marratxí.
Les ajudes assistencials hauran de sol·licitar-se durant l'any de la seva realització, excepció feta de les ajudes assistencials corresponents als mesos de novembre i desembre de l'any en curs, que podran presentar-se durant el mes de gener de l'any següent.
Serà competència de la Comissió mixta de prestacions socials la participació i consulta en aquesta matèria.
Annex V. Condicions específiques del col·lectiu de la policia local.
S'afegeix a l'apartat primer de l'annex el següent paràgraf:
“En el supòsit de que els dies de lliure disposició no es gaudeixin mitjançant jornades laborals completes es requerirà pel seu gaudiment que es sol·liciti un mínim de 30 minuts per incidència”.
S'afegeix al punt segon de l'apartat cinquè de l'annex el següent paràgraf:
“En quant als torns de matí dels dies 24 i 31 de desembre, únicament es percebrà la indemnització per festivitat/diumenge sense coeficient corrector”.
Marratxí, 2 de juliol de 2021
El batle
Miquel Cabot Rodríguez