Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 279577
Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI – Modificació del Pla Estratègic de Subvencions de l’Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI per als anys 2021, 2022 i 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern núm. JGL_20210630_01_016, de 30 de juny de 2021 s'ha disposat el següent:

1r.- Aprovar la modificació de les quanties de les línies de subvenció  del Pla Estratègic de Subvencions de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI per als anys 2021, 2022 i 2023, conforme amb el que disposa l'article 8.1, de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

Allà on diu:

“V. FINANÇAMENT I DOTACIÓ ECONÒMICA DE LES LÍNIES DE SUBVENCIÓ

Per a atendre les obligacions econòmiques que es derivin de les convocatòries, d'acord amb les possibilitats pressupostàries es reservarà anualment una quantitat amb càrrec a les partides del pressupost de l'Àrea. Aquestes quantitats es revisaran anualment, després de cada convocatòria, en funció de les necessitats de les entitats i de la disponibilitat pressupostària. També es podran nodrir d'aportacions finalistes extrapressupostàries.

Persones majors:

20.23128.483.00 FAMÍLIES, MIGRACIONS I GENT GRAN.- ASS. I FEDER. PERS. MAJORS 100.000,00

Joventut:

20.33710.483.00 JOVENTUT. SUBV. PROGRAMES, PROJECTES I ACTIVITATS 49.000,00

20.33710.483.01 JOVENTUT. SUBV. FEDERACIONS I AGRAPAMENTS 49.000,00

20.33710.481.00 JOVENTUT. PREMIS JOVES DE CONCURSOS 2.000,00

Igualtat:

20.23123.481.01 SUBVENCIONS PER A PROJECTES PEP 275.000,00

Feminisme:

20.23123.481.03 – SUBVENCIONS FEMINISME: 50.000,00

LGTBI:

20.23123.481.02 – SUBVENCIONS LGTBI: 30.000

Cooperació internacional:

20.23120.483.01 APORTACIÓ AL FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT 66.320,45

20.23120.482.01 CONVENI ASSOCIACIÓ AMICS DEL POBLE SAHARAUI 15.000,00

20.23120.483.00 COOPERACIÓ INTERNACIONAL. CONVOCATÒRIA SUBVENCIONS 75.000,00”

Ha de dir:

“V. FINANÇAMENT I DOTACIÓ ECONÒMICA DE LES LÍNIES DE SUBVENCIÓ

Per a atendre les obligacions econòmiques que es derivin de les convocatòries, d'acord amb les possibilitats pressupostàries es reservarà anualment una quantitat amb càrrec a les partides del pressupost de l'Àrea que en cap cas podrà superar els imports màxims expressats en aquest apartat. Aquestes quantitats es revisaran anualment, després de cada convocatòria, en funció de les necessitats de les entitats i de la disponibilitat pressupostària. També es podran nodrir d'aportacions finalistes extrapressupostàries.

Persones majors:

20.23128.483.00 FAMÍLIES, MIGRACIONS I GENT GRAN.- ASS. I FEDER. PERS. MAJORS 170.000,00€

Joventut:

20.33710.483.00 JOVENTUT. SUBV. PROGRAMES, PROJECTES I ACTIVITATS 70.000,00€

20.33710.483.01 JOVENTUT. SUBV. FEDERACIONS I AGRAPAMENTS 70.000,00€

20.33710.481.00 JOVENTUT. PREMIS JOVES DE CONCURSOS 10.000,00€

Igualtat:

20.23123.481.01 SUBVENCIONS PER A PROJECTES PEP 275.000,00€

Feminisme:

20.23123.481.03 – SUBVENCIONS FEMINISME: 100.000,00€

LGTBI:

20.23123.481.02 – SUBVENCIONS LGTBI: 100.000€

Cooperació internacional:

20.23120.483.01 APORTACIÓ AL FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT 100.000€

20.23120.482.01 CONVENI ASSOCIACIÓ AMICS DEL POBLE SAHARAUI 30.000,00€

20.23120.483.00 COOPERACIÓ INTERNACIONAL. CONVOCATÒRIA SUBVENCIONS 100.000,00€”

2n.- Publicar integrament amb les modificacions incorporades el Pla Estratègic de Subvencions de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI per als anys 2021, 2022, i 2023, al BOIB.

  

Palma, 5 de juliol de 2021

El cap de servei d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics

José Manuel Carrillo Martínez

  

PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS 2021 – 2023 ÀREA DE JUSTÍCIA SOCIAL, FEMINISME I LGTBI

I. FONAMENT, NATURALESA JURÍDICA, MARC NORMATIU, VIGÈNCIA, PUBLICITAT I PRINCIPIS ORIENTADORS

1. FONAMENT

Amb caràcter general el Pla estratègic de subvencions té el seu fonament en l'exposició de motius de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, de manera específica, en el mandat establert per l'art. de la dita norma, en els art. 10 i següents del Reglament de la dita Llei (RGLS), aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Segons l'exposició de motius esmentada, una part important de l'activitat financera del sector públic es canalitza a través de subvencions a fi de donar resposta, amb mesures de suport financer, a demandes socials i econòmiques de persones i entitats públiques o privades.

Des de la perspectiva econòmica, les subvencions són una modalitat important de despesa pública i, per tant, han d'ajustar-se a les directrius de la política pressupostària, actualment orientada pels criteris d'estabilitat pressupostària i creixement econòmic.

El Pla estratègic de subvencions de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI està estretament lligat a l'estratègia global de participació de l'Ajuntament de Palma, que té entre els seus principals objectius la millora de la participació i la implicació de la ciutadania en la presa de decisions i en les polítiques públiques.

Aquest Pla estratègic de subvencions respon també a l'objectiu d'enfortir el teixit associatiu, com a peça clau per a la participació, la qualitat democràtica i la cohesió social. Amb aquestes consideracions es pretén que aquest Pla estratègic de subvencions contribueixi a enfortir la participació social i cívica dels col·lectius als quals es dirigeix, més enllà de la dotació econòmica de les subvencions que s'hi preveuen.

Ateses les conseqüències del covid-19 i pel que fa a les matèries atribuïdes a l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, es fa necessari adaptar les condicions i els objectius de les subvencions als contexts canviants en què es desenvolupen les activitats de les entitats socials per a donar resposta a les noves necessitats de la ciutadania de Palma. Per aquest motiu, l'Àrea ha elaborat un nou Pla estratègic que substitueix i modifica l'anterior, tal com disposa l'art. 8.1, de la dita Llei 38/2003. Concretament, aquest art. estableix que els òrgans de les administracions públiques o qualsevol ens que proposi l'establiment de subvencions amb caràcter previ ha de concretar en un pla estratègic de subvencions els objectius i els efectes que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a assolir-los, els costs previsibles i les fonts de finançament, supeditant-se en tot cas al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària.

2. NATURALESA JURÍDICA

El Pla estratègic de subvencions és un instrument de gestió de caràcter programàtic, sense rang normatiu, i la seva aprovació no genera drets ni obligacions per a l'Ajuntament. Recull les línies de subvenció previstes d'acord amb uns determinats objectius estratègics relacionats amb les competències atribuïdes a l'Àra de Justícia Social, Feminisme i LGTBI.

Per a l'establiment efectiu de les subvencions previstes en aquest Pla és un requisit bàsic incloure les consignacions pressupostàries corresponents als pressuposts anuals, així com aprovar les bases reguladores de la seva concessió, en el marc de les d'execució del Pressupost.

3. MARC NORMATIU

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reglament orgànic de participació ciutadana (BOIB núm. 187, de 31 de desembre de 2004)
  • Ordenança de subvencions de l'Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària del 26 de febrer de 2015 (BOIB núm. 35, de 12 de març)
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques

4. VIGÈNCIA

D'acord amb l'art. 4.2. de l'Ordenança i l'11.4 de l'RGLS, els plans estratègics han de contenir una previsió per a un període de vigència de tres anys. Per això, es preveu la vigència d'aquest Per als anys 2021, 2022 i 2023.

5. PUBLICITAT

Atesos els art. 5.4 i 6.2 de la Llei 19/2013 de 9 de novembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el Pla s'ha de publicar a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat).

6. PRINCIPIS ORIENTADORS

Transparència

Aquest principi es materialitza en la convocatòria prèvia en la qual es garanteix l'objectivitat, la transparència, la publicitat, la concurrència i la igualtat en la distribució de fons públics. S'ha de garantir la transparència en totes les fases d'informació, execució, seguiment i avaluació. L'Ajuntament ha de retre comptes a la ciutadania sobre la implementació del Pla i els efectes que ha tingut.

Aquest principi també es materialitza en la publicitat de les subvencions concedides, en els termes prevists per l'art. 18 de la dita Llei 38/2003.

Lliure concurrència, igualtat i no discriminació

Aquest principi es materialitza en la determinació dels requisits que han de complir les entitats beneficiàries per a la plena satisfacció de l'interès general.

Objectivitat

Les subvencions es concedeixen seguint criteris objectius, prèviament establerts a la convocatòria a fi de garantir-ne el coneixement previ per part de les entitats potencialment beneficiàries.

Eficàcia i eficiència

Els objectius marcats s'han de complir amb eficàcia i l'assignació de recursos públics ha de ser eficient i s'ha de justificar quantitativament i qualitativa.

Participació i proximitat

S'ha de garantir que aquest Pla arriba a totes les entitats interessades per totes les vies de què disposa l'Ajuntament.

L'Ajuntament de Palma ha d'assegurar els canals de diàleg i comunicació amb el teixit associatiu i posar a l'abast els mitjans tècnics, tecnològics i humans necessaris per a garantir l'accessibilitat de tots els col·lectius a les actuacions previstes al Pla, d'acord amb la seva necessitat i realitat, prestant suport tècnic i tecnològic quan sigui necessari.

S'ha de tendir progressivament a una major implicació i participació de la ciutadania i de les entitats en el disseny, el seguiment i l'avaluació del Pla.

Accés a les TIC

S'ha de treure partit de les potencialitats que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació per a propiciar la participació. Aquest objectiu s'ha d'acompanyar amb accions que redueixin la fractura digital existent entre la ciutadania.

Perspectiva de gènere

La normativa i les accions que generi aquest Pla han d'incorporar la perspectiva de gènere. S'entén per perspectiva de gènere la presa en consideració de les diferències entre dones i homes en un àmbit o una activitat, tenint en compte la manera com les diverses actuacions, situacions i necessitats afecten les dones.

II. OBJECTIUS ESTRATÈGIC I CONVOCATORIES DE SUBVENCIÓ

1. OBJECTIUS ESTRATÈGICS

  • Visibilitzar, capacitar i apoderar les persones i els col·lectius que per raó de gènere, origen, orientació sexual, identitat o expressió de gènere ho requereixin.
  • Treballar amb el conjunt de la ciutadania per a millorar la convivència i promoure la corresponsabilitat en la prevenció i l'erradicació de situacions de discriminació per raó de gènere, origen, orientació sexual, identitat o expressió de gènere.
  • Potenciar la participació de la ciutadania, especialment el jovent, en la vida social i cultural de la comunitat.
  • Promoure i fomentar els objectius de desenvolupament sostenible marcats a l'Agenda 2030 aprovada per l'Assemblea de les Nacions Unides.
  • Pal·liar l'impacte econòmic i social com a conseqüència de la pandèmia provocada pel covid-19, especialment en els col·lectius vulnerables per raó de gènere, origen, edat, orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

2. CONVOCATORIES DE SUBVENCIÓ

CONVOCATORIA DE SUBVENCIÓ DE PERSONES MAJORS

Descripció

Afrontar l'envelliment de la població és un repte de les administracions públiques. Es calcula que l'any 2050 més del 25% de la població serà major de 65 anys.

Aquesta realitat requereix politiques locals adequades a un col·lectiu molt nombrós, divers i amb realitats i necessitats heterogènies. És un grup de població cronològicament envellit però funcionalment jove. La seva participació directa ha d'orientar les accions i complementar les iniciatives de les administracions.

Pel que fa al teixit associatiu de Palma, consten inscrites 61 associacions i 3 federacions de persones majors al Registre municipal d'entitats ciutadanes. Això no obstant, la seva participació als òrgans de participació municipal és, a dia d'avui, escassa.

Les pròximes convocatòries (2021, 2022 i 2023) s'adreçaran a les associacions de persones majors de la ciutat de Palma que realitzin programes, projectes i activitats dins la línia d'envelliment actiu i la promoció d'activitats intergeneracionals.

Objectius

  • Fomentar la relació directa amb les associacions de persones majors que desenvolupen projectes i activitats adreçades a incrementar la participació social de les persones majors de 50 anys.
  • Promoure accions dins la línia d'envelliment actiu: optimitzar les oportunitats de salut, participació i seguretat amb la finalitat de millorar la qualitat de vida a mesura que les persones envelleixen segons la definició de l'OMS (Ginebra, OMS, 2002).
  • Incrementar les activitats intergeneracionals com una forma de participació comunitària.
  • Promoure accions destinades a abordar la solitud de les persones majors mitjançant projectes adreçats a fomentar la convivència amb persones en situació de vulnerabilitat.
  • Promoure la inclusió de les persones grans en el món digital: accions i activitats que afrontin la bretxa digital.
  • Promoure actuacions per a prevenir i/o sensibilitzar sobre l'impacte del covid-19 en els col·lectius d'alt risc.
  • Adaptar els espais on es desenvolupa l'activitat associativa a la nova normalitat.

Línia de subvenció

Aquesta convocatòria de subvenció se centra en els següents programes, projectes i activitats:

  • Programes d'activitats habituals i les activitats puntuals dins d'àmbit de l'envelliment actiu i activitats intergeneracionals que duguin a terme les associacions de persones majors de Palma i que tenguin com objecte principal els següents temes:       

o millora de la salut des de les vessants física i social per a fomentar l'activitat física i relacional

o millora de la qualitat de vida des de les vessants cognitiva i emocional per a fomentar l'autonomia personal

o augment de la participació social en el seu entorn pròxim i a l'àmbit de ciutat.

o difusió d'informació que incrementi la seguretat i l'autonomia personal de les persones majors

  • Programes i projectes de col·laboració amb d'altres entitats i serveis dels diferents àmbits (social, sanitari, cultural...) que afavoreixin la integració i la participació social.
  • Projectes i accions intergeneracionals que afavoreixin la participació social i comunitària.
  • Projectes i accions que abordin la problemàtica de la solitud.
  • La inclusió de forma transversal als programes, als projectes, als tallers i a les accions de la perspectiva de gènere, la promoció de la igualtat i del voluntariat, i la utilització de noves tecnologies.
  • Programes, projectes, dotació de recursos, accions, mesures o qualsevol activitat dirigida a prevenir i/o sensibilitzar sobre l'impacte i/o els efectes del covid-19 en els col·lectius especialment vulnerables o d'alt risc.
  • Projectes per a adaptar els espais on es desenvolupa l'activitat associativa als requisits imposats per la normativa en matèria de covid-19.

Efectes

Es tracta de mantenir un contacte permanent i directe amb les associacions de persones majors de la ciutat de Palma, amb l'objectiu de donar suport a projectes i activitats d'interès públic que promocionin l'envelliment actiu i la participació social de les persones majors.

Cal que aquestes activitats complementin i ampliïn les ofertes de la iniciativa pública i siguin una via de participació de la ciutadania, d'enriquiment de la vida comunitària i de consolidació del teixit associatiu.

Es valora positivament la inclusió a les programacions de la perspectiva de gènere, d'accions per al foment de la igualtat, del treball en xarxa amb d'altres serveis i entitats territorials, de promoció del voluntariat i de participació cívica a les estructures participatives de la ciutat, així com la inclusió del treball amb noves tecnologies com a eix transversal que permeti millorar la participació i l'autonomia dins els domicilis i a l'entorn pròxim.

Òrgan gestor / responsable

D'acord amb l'art. 27.4 de l'Ordenança de subvencions, l'òrgan instructor és la persona titular dels serveis administratius del centre gestor que indica la convocatòria.

L'òrgan competent per a concedir subvencions en l'àmbit de l'Ajuntament de Palma és l'òrgan competent per a l'autorització de la despesa, segons el que disposen les Bases d'execució del Pressupost vigent.

Seguiment i avaluació de la convocatòria

Amb la valoració qualitativa i quantitativa de les memòries tècniques i les conclusions extretes es proposa, si escau, la continuació, la substitució o la modificació de determinats criteris i punts de les Bases de la convocatòria, així com dels diferents apartats que inclouen, amb l'objecte de millorar-ne l'eficàcia i l'eficiència en relació amb la consecució dels objectius plantejats.

Les conclusions del seguiment d'aquesta convocatòria poden quedar reflectides en la redacció del següent pla estratègic mitjançant les modificacions oportunes.

Valoració qualitativa

Es farà una valoració qualitativa a partir de l'avaluació de les memòries tècniques d'activitats presentades per les associacions en les justificacions de la subvenció, d'acord amb els requisits de justificació de la convocatòria.

Indicadors quantitatius dels programes, projectes i activitats

  • nombre de sol·licituds presentades/acceptades/denegades
  • nombre d'activitats habituals/puntuals
  • nombre de persones participants/sexe
  • nombre d'activitats coincidents amb les línies plantejades/per associació

Informe anual

Amb el resultat de la valoració quantitativa i qualitativa, el segon trimestre de cada any s'emetrà un informe que recollirà la relació d'activitats realitzades i l'eficàcia i l'eficiència dels recursos destinats en relació amb la consecució dels objectius prevists.

CONVOCATORIA DE SUBVENCIONS DE JOVENTUT

1. Descripció

De les dades de què es disposa, procedents de les memòries dels serveis de Joventut, es dedueix que les principals necessitats dels joves són les següents:

  • treball
  • formació, bàsicament orientada al treball
  • ajudes per la emancipació i l'accés a l'habitatge
  • ocupació del temps lliure

Ateses les competències de l'Ajuntament en aquestes temàtiques, la finalitat primordial de les convocatòries de subvencions en matèria de joventut es dirigirà a l'àmbit del temps lliure, amb la introducció de tots els elements que converteixen el lleure en un espai educatiu per al foment dels valors que enforteixen la democràcia, la convivència i la participació de la societat.

La ciutat de Palma té una àmplia tradició d'entitats, associacions i col·lectius de joves que fan feina per a la dinamització de l'oci. Poc a poc han donat pas a projectes i programes que dins el marc del temps lliure i d'oci han esdevingut espais per a l'educació no formal i l'educació informal quant als valors democràtics i participatius.

També es compta amb un ampli col·lectiu de músics i artistes dinàmics i innovadors que en molts de casos formen part de la proposta cultural de la ciutat i enriqueixen els espais dedicats a la l'oci de la ciutat amb diferents formes d'expressió artística.

L'oci i la cultura necessiten aquest procés dinamitzador que permet la seva actualització i s'han de cercar les fórmules per a aproximar-los a la població juvenil, ja que és mitjançant aquests dos elements que es pot facilitar la seva participació en la vida i el funcionament de la ciutat.

2.  Objectius

  • Facilitar l'accés als i les joves a unes activitats de lleure que afavoreixin el coneixement, l'aprenentatge i la pràctica d'un model educatiu de democràcia i participació, igualtat, diversitat, solidaritat i respecte cap als altres i cap a l'entorn.
  • Fomentar el coneixement de la cultura pròpia de la nostra comunitat en aspectes com la llengua, el patrimoni historicoartístic, les festes populars, la música, etc.
  • Fomentar i facilitar la participació de les persones usuàries en la gestió de la seva vida social i cultural.
  • Fomentar l'aprenentatge de l'educació ambiental, amb actituds de respecte cap a la conservació de la biodiversitat i per a la millora dels recursos naturals.
  • Fomentar aprenentatges per al desenvolupament sostenible en la vida quotidiana i en especial promoure accions per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes, i fomentar activitats d'oci respectuoses amb el medi ambient.
  • Fomentar la convivència entre els i les joves i/o altres grups generacionals, cercant espais i mecanismes d'interrelació.
  • Fomentar l'educació per a un model de vida saludable, incidint especialment en els aspectes relatius a la prevenció de conductes addictives, en la promoció del benestar emocional i de la salut afectivosexual i en el treball de processos que puguin derivar en situacions de exclusió social, i esdevenir un recurs d'aprenentatge i d'inclusió social.
  • Fomentar la creació i l'expressió culturals, musicals i artístiques dels i de les joves.
  • Educar per a l'equitat de gènere i la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i l'eliminació de la discriminació, directa o indirecta, per raó de sexe.
  • Prevenir la LGTBIfòbia als entorns educatius i espais d'oci.

Per a aquesta convocatòria es consideraran temes d'especial valor els següents:

- la preservació i millora del medi ambient, fent especialment esment a les inniciatives relacionades amb la sostenibilitat

- el desenvolupament d'uns hàbits de vida i un oci saludable, i especialment les iniciatives que prevenguin les adiccions al alcohol, a sunstancies i al joc, aixi com aquelles propostes que prevenguin la socialització a nivell sexual de la població juvenil mitjançant la pornografia. 

- la participació social

- la cultura de la nostra comunitat

- l'equitat de gènere en general, i el feminisme, en particular

- la diversitat sexual i de genere i l'eliminació de la discriminació o les conductes d'odi, especial per raó d'orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere

- la convivència intergeneracional, especialment els qui vagin dirigits a treballar l'envalliment actiu i pal·liar la solitud

- la difusió dels Drets de la Infància aprovats per l'Assemblea General de les Nacions Unides

3. Efectes

Aquestes subvencions es fonamenten en l'interès general de donar suport als i a les joves, a les entitats juvenils i a les federacions i agrupaments d'entitats juvenils sense ànim de lucre, perquè amb els seus projectes i les seves actuacions dinamitzin l'oci de la ciutat i promoguin la participació dels i de les joves, creant un marc idoni per a l'educació no formal alhora que complementen la tasca que l'Ajuntament du a terme per a oferir un temps d'oci saludable i educatiu.

Tots aquests projectes i/o activitats s'han de desenvolupar dins l'àmbit del lleure, han de tenir un caire educatiu i s'han de dirigir a joves de 14 a 30 anys.

4.  Línies de subvenció

4.1.  Programes, projectes i activitats en matèria de joventut

Aquesta convocatòria de subvenció consta de tres modalitats subvencionables:

Modalitat 1, que inclou les següents iniciatives:

  • les despeses generades pel procediment de constitució legal de l'associació i/o entitat juvenil com a tal
  • els programes d'activitats socioeducatives i de dinamització a l'àmbit del lleure que es realitzen de forma habitual
  • les activitats socioeducatives i de dinamització dins l'àmbit del lleure que es realitzen de forma puntual
  • les activitats específiques que a l'àmbit del lleure tenen com a objecte els temes d'especial valor
  • les activitats formatives, de reciclatge i de perfeccionament dirigides als monitors i les monitores, personal directiu i/o voluntariat de l'associació o entitat, en l'àmbit del temps lliure
  • ell lloguer de la seu social de l'associació o entitat, i el dels espais que són necessaris per a dur a terme les activitats del projecte, si s'acredita aquesta necessitat
  • la difusió, el marxandatge i el disseny i el manteniment de web o d'altres aplicacions de programari que tenen com a finalitat donar a conèixer les entitats i associacions i la tasca que duen a terme, amb especial esment a la legislació vigent i als objectius i als valors d'aquesta convocatòria

Modalitat 2, que inclou les següents iniciatives:

  • les activitats que es duen a terme durant els períodes de vacances, en les seves diferents variants (colònies, campaments, activitats d'aventura, camps de treball, colònies urbanes, etc.)
  • el lloguer dels espais necessaris per a la realització de les activitats
  • la difusió i el marxandatge que tenen com a finalitat donar a conèixer les activitats que es duen a terme, amb especial esment a la legislació vigent i als objectius i valors d'aquesta convocatoria

​​​​​​​​​​​​​​Modalitat 3, que inclou les següents iniciatives:

Els projectes, les activitats i les propostes promogudes per joves creadors o dirigides a la seva capacitació, la seva formació i la difusió de la seva obra dins l'àmbit artístic i/o de l'expressió cultural.

Els joves creadors poden sol·licitar ajudes per a les següents activitats i despeses:

  • participació a certàmens, exposicions o concursos
  • lloguer de sales i muntatge d'exposicions
  • realització de books fotogràfics o catàlegs
  • cursos de formació especialitzada complementària a l'oficial
  • material per a assajos, actuacions i funcions
  • disseny i edició de material publicitari

Els grups musicals i els solistes poden sol·licitar ajudes per a les següents activitats i despeses:

  • realització de concerts a Mallorca i fora de Mallorca
  • enregistrament de temes
  • autoedició de CD i videoclips
  • cursos de formació especialitzada complementària a l'oficial
  • disseny i edició de material de publicitat del grup o solista.

4.2.  Federacions i agrupaments d'entitats juvenils de Palma

Aquesta convocatòria de subvenció consta de dues modalitats subvencionables:

Modalitat 1 - Manteniment general de la federació, l'agrupament o el moviment

S'hi poden incloure les despeses de lloguer d'instal·lacions, llum, aigua, telèfon, altres subministraments o contractacions imprescindibles per al desenvolupament de l'entitat (assegurances, extintors, etc), personal d'administració, reparacions, i material fungible. Totes aquestes despeses o compres s'han de fer dins l'any de l'exercici de la convocatòria.

Modalitat 2 - Projectes i activitats

S'hi poden incloure les iniciatives de dinamització del lleure que duen a terme les federacions, els agrupaments o els moviments i es dirigeixen al col·lectiu de joves associats i també als no associats de Palma. També corresponen a aquesta modalitat les iniciatives relacionades amb la dinamització del lleure duites a terme per agrupaments, clubs o entitats menors.

4.3.  Premis

Amb la finalitat de promoure la creació cultural i/o artística entre els joves de Palma, i d'acord amb els objectius de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, es crearan concursos literaris o artístics amb atorgament de premis, així com també es podrà col·laborar mitjançant la dotació de “Premis Joves” a concursos d'altres àrees municipals, com Palma Fotogràfica dins les festes de Sant Sebastià.

5.  Seguiment i avaluació de les convocatòries

Amb la valoració qualitativa i quantitativa de les memòries tècniques i les conclusions extretes d'aquesta es proposarà, si escau, continuar, substituir o modificar determinats criteris i punts de les bases de cadascuna de les convocatòries, amb les seves modalitats de subvenció, així com dels diferents apartats que inclouen, per a millorar-ne l'eficàcia i l'eficiència en relació amb la consecució dels objectius plantejats.

Les conclusions del seguiment d'aquest pla poden quedar reflectides en la redacció del següent pla estratègic mitjançant les modificacions oportunes.

Valoració qualitativa

Es farà una valoració qualitativa a partir de l'avaluació de les memòries tècniques d'activitats presentades per les entitats en les justificacions de la subvencions, d'acord amb els requisits de justificació de cada una de les convocatòries.

Valoració quantitativa: indicadors per a cada convocatòria de subvenció

​​​​​​​​​​​​​​Programes, projectes i activitats

  • nombre de sol·licituds presentades a la convocatòria
  • nombre d'entitats, associacions i col·lectius que presenten sol·licitud
  • nombre de sol·licituds presentades per a cada modalitat
  • nombre de projectes presentats per a cada concepte subvencionable
  • nombre de joves participants
  • nombre de monitors i monitores participants
  • import total de les subvencions atorgades

Federacions i agrupaments d'entitats juvenils

  • nombre de sol·licituds presentades a la convocatòria
  • nombre de federacions, agrupaments o moviments
  • nombre d'entitats que s'han acollit a la subvenció de despeses de manteniment general
  • nombre de projectes i d'activitats
  • nombre de joves participants
  • import total de les subvencions atorgades

6. Informe anual

Amb el resultat de la valoració quantitativa i qualitativa, el segon trimestre de cada any s'emetrà un informe en el qual es recollirà la relació d'activitats realitzades, i l'eficàcia i l'eficiència dels recursos destinats en relació amb la consecució dels objectius previstos.

CONVOCATORIA DE SUBVENCIÓ DE PERSONES EN SITUACIÓ DE PROSTITUCIÓ (PEP)

Descripció

La prostitució, fortament arrelada en la societat, és un dels majors exemples de discriminació i abús cap a les dones. El seu exercici té un fort impacte econòmic, social i personal. Un elevat percentatge de persones que l'exerceixen es troben en una situació de vulnerabilitat que pot arribar a la submissió a xarxes de tràfic de persones amb finalitats d'explotació sexual. L'Ajuntament de Palma ha de contribuir a la prevenció i la detecció d'aquestes situacions per a preservar l'exercici dels drets humans.

Objectiu

Donar suport a les entitats per a atendre i contribuir a l'empoderament de les persones que exerceixen la prostitució (PEP).

Línies de subvenció

La convocatòria inclou projectes de suport i atenció a les persones que exerceixen la prostitució (PEP) que contribueixin al seu apoderament:

  • projectes que treballin a partir del primer contacte amb les PEP (vinculació, detecció de situacions de risc i derivació a serveis i programes)
  • projectes que ofereixin alternatives per a la promoció personal, l'apoderament individual o grupal o alternatives a l'exercici de la prostitució
  • projectes que incideixin en el treball en xarxa i el millorin
  • projectes de sensibilització, informació i formació
  • programes, projectes, dotació de recursos, accions, mesures o qualsevol actuació dirigida a prevenir, sensibilitzar i/o pal·liar l'impacte i/o els efectes que el covid-19 ha causat en aquest col·lectiu especialment vulnerable

Efectes

  • el suport a l'atenció i l'apoderament de les persones que exerceixen la prostitució (PEP)
  • la gestió en xarxa d'aquesta atenció a Palma
  • la gestió en xarxa del coneixement assolit a Palma

Mecanismes de participació

Consell de Dones: presentació del projecte de bases de la convocatòria pública de subvencions. Trameses electròniques: elaboració de bases de dades d'entitats, associacions, col·lectius... que coincideixin amb les finalitats de la convocatòria per a la tramesa electrònica de les bases i convocatòria.

Seguiment i avaluació de la convocatòria

El seguiment dels projectes consistirà a verificar que les subvencions s'ajusten a la finalitat prevista.

 Es farà una avaluació quantitativa i qualitativa:

  • nombre d'accions de difusió dutes a terme
  • nombre d'entitats que han rebut la difusió
  • nombre d'entitats que han participat a la convocatòria
  • nombre de projectes subvencionats
  • tipologia d'activitats subvencionades

CONVOCATORIA DE SUBVENCIONS DE FEMINISME

Descripció

L'avenç en polítiques d'igualtat de gènere planteja una ambivalència: s'avança en marcs normatius i en conquestes socials, mentre es produeix un estancament d'algunes d'aquestes polítiques com a conseqüència de fortes reaccions ideològiques d'un nou tipus de masclisme. Aquesta ambivalència en el discurs de la igualtat de gènere sembla estar socialment assumida mentre persisteixen les discriminacions.

Així, els avanços conviuen amb fortes desigualtats entre dones i homes en la vida social, econòmica, laboral, cultural... i això es mostra de forma més intensa en les diverses manifestacions de les violències masclistes i en el treball de cura. La violència cap a les dones s'ha d'entendre com una violència col·lectiva i estructural, conseqüència d'un model social patriarcal. D'altra banda, el sistema de cures es fonamenta en una forta i desigual distribució del treball, afegida a una desvalorització i precarització, que es trasllada a les dones migrants.

El feminisme és un conjunt heterogeni de moviments polítics, culturals, econòmics i socials que tenen per objectiu la igualtat entre dones i homes i l'eliminació de la violència dels homes cap a les dones. El feminisme qüestiona l'ordre patriarcal de la societat: un model cultural i social que atorga a l'home un rol predominant, i lluita en contra d'aquest ordre.

Cal incorporar una mirada feminista a les polítiques públiques de l'Ajuntament de Palma, i també a la vida social, associativa, cultural... per a assolir una ciutat feminista i justa.

Objectius

Ajudes a per a la realització de projectes i activitats de sensibilització i promoció per a la igualtat efectiva entre dones i homes, dirigits a:

a. Visibilitzar les dones a l'espai públic.

b. Fomentar el suport i l'acompanyament a les dones en situació de violència de gènere per a la reparació dels danys, la recuperació i promoció de l'autonomia personal.

c. Sensibilitzar, conscienciar i prevenir sobre altres formes de violències masclistes, recollides al Pacte d'estat contra la violència de gènere.

d. Prevenir les violències sexuals.

e. Dinamitzar, motivar i impulsar el moviment associatiu de les dones.

f. Promoure l'apoderament de les dones.

g. Difondre i promoure el feminisme.

h. Revalorar el treball de cura.

i. Promoure la participació social, cultural, política i tecnològica de les dones.

Línies de subvenció

Aquesta convocatòria de subvenció es fonamenta en:

  • projectes i /o actuacions de recuperació de la memòria de les dones a l'espai públic
  • programes, projectes i/o activitats de reparació, recuperació i promoció de l'autonomia personal de dones i les seves filles i fills en situació de violència de gènere perquè puguin refer el seu projecte de vida
  • programes, projectes i /o actuacions de sensibilització, conscienciació i prevenció sobre altres formes de violències masclistes recollides al Pacte d'estat contra la violència de gènere
  • programes, projectes i /o actuacions de prevenció de les violències sexuals i de promoció dels drets vinculats a la llibertat sexual
  • actuacions per a l'apoderament de les dones en qualsevol àmbit
  • projectes que generin i enforteixin les xarxes i entitats de dones i els espais de comunicació i de relació des d'una perspectiva feminista
  • programes, projectes i/o activitats per a la capacitació i l'exercici del lideratge de les dones en el moviment associatiu
  • programes, projectes i /o actuacions de difusió i sensibilització del moviment feminista
  • programes, projectes i /o actuacions de visibilització del treball desigual de cura, dels drets laborals de les dones cuidadores, de les bretxes salarials i d'apoderament dels col·lectius que s'hi dediquen.

Efectes

  • Eliminar la percepció social dels factors que mantenen la posició de subordinació de les dones als espais socials, econòmics, polítics, esportius i culturals mitjançant la sensibilització i la conscienciació.
  • Contrarestar la invisibilització a què la història ha sotmès les dones i les seves contribucions en tots els àmbits del saber, reparant aquest greuge històric i reconstruint una memòria col·lectiva que les col·loqui en el lloc que per justícia els pertoca.
  • Impulsar el protagonisme i els lideratges de les dones en la societat democràtica com a subjecte crític, actiu i participatiu.

Mecanismes de participació

Consell de Dones: presentació del projecte de bases de la convocatòria pública de subvencions. Trameses electròniques: elaboració de bases de dades d'entitats, associacions, col·lectius... que coincideixin amb les finalitats de la convocatòria per a la tramesa electrònica de les bases i convocatòria.

Seguiment i avaluació

El seguiment dels projectes consistirà a verificar que les subvencions s'ajusten a la finalitat prevista.

Es farà una avaluació quantitativa i qualitativa:

  • nombre d'accions de difusió duites a terme
  • nombre d'entitats que han rebut la difusió
  • nombre d'entitats que han participat a la convocatòria
  • nombre de projectes subvencionats
  • tipologia d'activitats subvencionades

CONVOCATORIA DE SUBVENCIÓ LGTBI

Descripció

Al seu darrer informe l'Observatori de Xarxes contra l'Odi de la FELGTB mostra que només es denuncia el 17% dels delictes d'odi. Alguns dels motius pels quals les víctimes no denuncien són la por a fer-se visibles com a persones LGTBI al seu entorn, la revictimització o la por que li facin recaure la culpa i, sobretot, la falta de percepció de l'agressió rebuda com a delicte.

Comptabilitzar només les agressions denunciades genera una falsa aparença d'assoliment de la igualtat de drets i tracte, però l'estudi sobre la igualtat del col·lectiu LGTBI elaborat l'any 2020 per l'Agència pels Drets Fonamentals de la Unió Europea reflecteix amb les següents dades, entre d'altres, que queda un llarg camí per a assolir la igualtat real: a Espanya 1 de cada 3 persones LGTBI no és visible a la seva feina, un 50% de les parelles no es donen la mà al carrer per por de rebre agressions i un 63% de les dones trans han rebut assetjament els darrers 12 mesos.

Per a donar resposta a la necessitat de garantir els drets de la població LGTBI de les Illes Balears comptam amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBIfòbia. Aquest Pla estratègic, en consonància amb la Llei esmentada, cerca establir eines que facin arrelar les condicions perquè les persones LGTBI puguin exercir els seus drets en llibertat i sense cap tipus de discriminació. És essencial garantir la igualtat d'oportunitats en la participació i la representació en tots els àmbits de la vida i contribuir a la superació dels estereotips que afecten negativament la percepció social del col·lectiu.

Objectius

  • Sensibilitzar, reconèixer i donar visibilitat a la diversitat sexual i de gènere a la ciutadania.
  • Fomentar i promoure la igualtat real de les persones LGTBI fent efectiu el dret de la no-discriminació.
  • Contribuir a la superació dels estereotips i prejudicis que afecten negativament a la percepció social de les persones LGTBI.
  • Prestar atenció integral psicosocial i jurídica.
  • Ampliar les oportunitats laborals i millorar el nivell competencial i formatiu de les dones trans.
  • Capacitar als i les professionals de qualsevol àmbit d'actuació mitjançant la formació en diversitat sexual i de gènere.
  • Promoure la inclusió de la perspectiva LGTBI en la memòria històrica.

Línies de subvenció

  • iniciatives de promoció i reconeixement de la diversitat de la identitat, l'orientació, l'expressió de gènere i els models familiars
  • projectes i programes d'informació, atenció psicosocial i jurídica al col·lectiu LGTBI
  • activitats i projectes que fomentin la formació i la capacitació de les dones trans a l'accés al mercat de treball, la seva participació i el seu apoderament.
  • accions de sensibilització, formació i acompanyament als agents educatius, socials, de salut i laborals per a fomentar els drets de les persones LGTBI
  • activitats que promoguin la visibilització de les aportacions realitzades, a través de la història per les persones LGTBI a tots els àmbits de la societat.

Efectes

Impulsar la cooperació entre la iniciativa social i l'Administració local per a optimitzar els recursos existents, coordinar i complementar les actuacions municipals que es desenvolupen des de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI i impulsar i donar suport a les actuacions del moviment associatiu que fomentin l'apoderament i la participació, així com la consecució dels drets i llibertats del col·lectiu LGTBI.

Mecanismes de participació

  • recollida de suggeriments i propostes
  • informació mitjançant llistes de distribució de correus electrònics a entitats i associacions i publicació al web i a les xarxes socials municipals de la convocatòria
  • informació mitjançant els mateixos mecanismes de la resolució i de l'avaluació
  • accions per a visibilitzar els projectes: informació als consells de districte, web i xarxes municipals

Seguiment i avaluació

El seguiment dels projectes consistirà a verificar que les subvencions s'ajusten a la finalitat prevista.

 Es farà una avaluació quantitativa i qualitativa:

  • nombre d'accions de difusió duites a terme
  • nombre d'entitats que han rebut la difusió
  • nombre d'entitats que han participat a la convocatòria
  • nombre de projectes subvencionats
  • tipologia de les activitats subvencionables

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIÓ DE COOPERACIÓ INTERNACIONAL

Descripció

A les dues darreres dècades, malgrat que el desenvolupament humà hagi avançat considerablement la realitat quotidiana per a centenars de milions de persones als països del sud continua marcada per la pobresa extrema, l'analfabetisme, la falta d'oportunitats i la violència.

El 19 d'octubre de 1993 es va constituir el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació amb l'objectiu de coordinar les ajudes de les administracions públiques de Mallorca als països empobrits. El 30 de setembre de 1993 l'Ajuntament de Palma va aprovar incorporar-s'hi com a soci i va adquirir el compromís de lliurar-li, amb càrrec als crèdits consignats per a aquesta finalitat, una aportació anual per a finançar l'execució de projectes de cooperació al desenvolupament humà integral als països empobrits.

La Llei 9/2005, de 21 de juny, de cooperació internacional de les Illes Balears és la principal font que inspira les polítiques de cooperació internacional i el seu desplegament normatiu en l'àmbit autonòmic. Unes de les seves finalitats són “impulsar i promoure la participació ciutadana en les accions de cooperació” i “fomentar l'educació i la sensibilització de la societat de les Illes Balears en la realitat dels països empobrits” (art. 4). Al Registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament consten 67 entitats de cooperació i humanitàries, i un total de 36 entitats que tenen com a eix d'intervenció la població migrant.

Objectius

  • Sensibilitzar i educar per al desenvolupament i el foment dels drets humans, les relacions nord-sud, la problemàtica general dels pobles i col·lectius empobrits, i la lluita contra el racisme i la xenofòbia.
  • Contribuir al desenvolupament de països empobrits.
  • Promoure i potenciar projectes de desenvolupament sostenible en el marc de l'agenda 2030.

Línies de subvenció

1. Ajudes per a dur a terme projectes i activitats de sensibilització i promoció dels drets humans i concretament dels que vagin dirigits a:

  • Defensar i promoure els Drets Humans.
  • Educar per al desenvolupament de la ciutadania universal, promoure el desenvolupament humà i sostenible i lluitar contra les desigualtats.
  • Sensibilitzar sobre la situació de les persones refugiades i/o desplaçades.
  • Combatre el racisme i la xenofòbia.
  • Sensibilitzar i formar la ciutadania sobre la realitat política, econòmica, social i cultural que envolta les relacions nord-sud i la problemàtica general dels pobles i dels col·lectius que pateixen desigualtats.

2. Subscripció d'un conveni amb el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació.

D'acord amb l'art. 12 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Palma sobre concessió directe de subvencions i atesa la seva previsió al Pressupost municipal.

3. Subscripció d'un conveni amb l'Associació d'Amics del poble sahrauí de les Illes Balears.

D'acord amb l'art. 12 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Palma sobre concessió directe de subvencions i atesa la seva previsió al Pressupost municipal.

Efectes

Contribuir al compliment dels compromisos de la ciutat en matèria de cooperació al desenvolupament i la defensa i promoció dels drets humans a Palma.

Objectius

  • Contribuir al desenvolupament de països empobrits.
  • Reduir els desequilibris nord-sud i la problemàtica general dels pobles i col·lectius empobrits.
  • Sensibilitzar i educar i la ciutadania en la defensa i la promoció dels drets humans, les llibertats fonamentals i la cultura de la pau, i fomentar-ne la participació.

Mecanismes de participació

A més de complir el procediment preceptiu i d'acord amb el Reglament orgànic de participació ciutadana es duran a terme les següents accions:

  • recollida de suggeriments i propostes
  • informació mitjançant llistes de distribució de correus electrònics a entitats i associacions i publicació al web i a les xarxes socials municipals de la convocatòria
  • informació mitjançant els mateixos mecanismes de la resolució i de l'avaluació
  • accions per a visibilitzar els projectes: informació als consells de districte, al web i a les xarxes municipals

Seguiment i avaluació de la convocatòria

El seguiment dels projectes consistirà a verificar que les subvencions s'ajusten a la finalitat prevista.

 Es farà una avaluació quantitativa i qualitativa:

  • nombre d'accions de difusió duites a terme
  • nombre d'entitats que han rebut la difusió
  • nombre d'entitats que han participat a la convocatòria
  • nombre de projectes subvencionats
  • tipologia de les activitats subvencionables

III. PUBLICACIÓ, EXECUCIÓ, JUSTIFICACIÓ, RESOLUCIÓ, INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ, SEGUIMENT I CONTROL

1. PUBLICACIÓ

Les Bases es publicaran en el primer trimestre de l'exercici en curs. Un cop aprovada la convocatòria, les entitats interessades que compleixin els requisits podran presentar les sol·licituds en el termini de 30 dies naturals comptats des de l'endemà que es publiquin al BOIB.

2. EXECUCIÓ

A cada una de les convocatòries recollides en el punt II.2 d'aquest Pla es determinarà el termini d'execució de les activitats i dels projectes, el qual en cap cas podrà excedir dels terminis de vigència prevists al punt I.4. del Pla.

3. RESOLUCIÓ

D'acord amb l'art. 25.4 de la dita Llei 38/2003 i l'art. 34.4 de l'Ordenança municipal de subvencions, el termini màxim de resolució i notificació és de sis mesos. Aquest termini es computa des que es publica la convocatòria, llevat que sigui convocatòria oberta. En aquest cas el termini màxim per a resoldre i presentar sol·licituds es compta des de la data que s'especifica a la convocatòria.

4. JUSTIFICACIÓ

Les adjudicatàries de subvencions hauran de justificar documentalment la seva destinació en els terminis prevists a la convocatòria o la resolució de concessió, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades. Els documents han de complir els requisits que segons la seva naturalesa siguin legalment exigibles.

En conseqüència, en el termini que es marqui haurà de quedar acreditat que l'activitat objecte de subvenció s'ha realitzat efectivament i que l'import de la subvenció s'ha d'aplicar a la finalitat concreta per a la qual s'ha concedida. Si no es justifica la inversió en la forma i el termini fixats es reclamarà la devolució de la quantitat lliurada en concepte de subvenció. Si no es reintegra voluntàriament s'exigirà la devolució mitjançant el procediment administratiu corresponent.

En el cas de subvencions amb pagament condicionat per la justificació, la falta d'aquesta suposarà que es revoqui automàticament la concessió, amb els tràmits legals prevists.

Els documents aportats s'han d'enviara a l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, la qual, amb informe previ, els enviarà a la Intervenció Municipal per a la seva fiscalització, a l'efecte de prestar conformitat o fer objeccions als justificants aportats.

Les despeses subvencionades hauran de respondre a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'hauran d'haver pagat abans que finalitzi el període de justificació, llevat que les bases reguladores disposin expressament una altra cosa.

5. SEGUIMENT I CONTROL

Els òrgans responsables de cada convocatòria seran els responsables del control i del seguiment de les convocatòries incloses en aquest Pla.

Per a cada convocatòria/àmbit d'actuació s'emetran informes, coincidint amb les diferents fases d'execució. Aquests informes es publicaran al web de l'Ajuntament de Palma i se'n donarà compte als òrgans de participació territorial i sectorial adients.

D'acord amb l'art. 27.4 de l'Ordenança de subvencions, l'òrgan instructor és la persona titular dels serveis administratius del centre gestor que indica la convocatòria.

L'òrgan competent per a concedir subvencions a l'àmbit de l'Ajuntament de Palma serà l'òrgan competent per autoritzar la despesa segons el que disposin les bases d'execució del Pressupost vigent.

6. AVALUACIÓ

L'avaluació anual del Pla ha de servir per a fer els ajusts necessaris a les convocatòries i els procediments, de forma que siguin coherents amb les situacions sobre les quals es pretén incidir. S'hauran d'analitzar els resultats obtinguts, la utilitat pública o social, el grau de compliment dels objectius i l'eficàcia de les actuacions.

El contingut de les conclusions es recollirà en un informe que, a la vista de l'avaluació realitzada, farà constar la procedència de mantenir o revisar el Pla.

L'avaluació es farà en finalitzar l'exercici pressupostari, a partir de l'avaluació dels indicadors de cada convocatòria.

7. INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ

L'Àrea Justícia Social, Feminisme i LGTBI facilitarà a les entitats que ho sol·licitin informació i orientació respecte de les seves convocatòries de subvencions i també en garantirà la difusió, l'impacte i la visibilitat.

La informació s'ajustarà a la disponibilitat de personal de l'Àrea. Si hi ha entitats interessades es podran fer sessions informatives grupals ad hoc.

IV. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ, PERSONES I ENTITATS BENEFICIARIES, CONDICIONS GENERALS

1. PROCEDIMENT DE CONCESIÓ

L'Ajuntament concedirà subvencions en els termes i amb l'abast previst per la dita Llei 38/2003 mitjançant convocatòria pública en règim de concurrència competitiva.

En tot cas, les bases per a la concessió en els procediments de concurrència hauran de contenir, com a mínim, el següent:

  • definició de l'objecte de la subvenció
  • requisits que han de complir les persones i les entitats beneficiàries per a obtenir la subvenció
  • requisits formals de la sol·licitud
  • procediment de concessió de la subvenció
  • partida pressupostària, quantia i límits de la subvenció
  • criteris de valoració
  • òrgans competents per a ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió de la subvenció i el termini en es notificarà la resolució
  • termini i forma de justificació per part de l'entitat beneficiària del compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
  • possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte
  • mesures de garantia que escaiguin
  • compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat
  • criteris d'avaluació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió

2. PERSONES I ENTITATS BENEFICIÀRIES

Tenen la consideració de beneficiàries de les subvencions les persones i les entitats que han de dur a terme l'activitat que en va fonamentar l' atorgament o que es trobin en la situació que legitima la seva concessió.

3. CONDICIONS GENERALS

  •  No es poden atorgar subvencions d'una quantia superior a la que determini la convocatòria.
  • Abans de la concessió s'ha d'acreditar que no s'és deutor de les administracions públiques ni tenir pendents de reintegrament subvencions pagades amb anterioritat i incorrectament justificades.
  • L'import de les subvencions o ajudes no pot superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, i ingressos directes de l'activitat, el cost de l'activitat a desenvolupar. Si s'esdevé, l'import inicialment concedit es podrà minorar en l'import del superàvit reflectit.
  •  La subvenció es pot revocar o reduir en qualsevol moment, sense que l'entitat beneficiària pugui al·legar-la com a precedent ni exigir-ne l'augment, la revisió o el canvi d'aplicació, ja que no crea cap dret subjectiu.
  • L'Ajuntament pot inspeccionar i demanar en qualsevol moment la informació o la documentació corresponents, tendents a assegurar-se que e compleix la fi a la qual es destina la subvenció.

V. FINANÇAMENT I DOTACIÓ ECONÒMICA DE LES LÍNIES DE SUBVENCIÓ

Per a atendre les obligacions econòmiques que es derivin de les convocatòries, d'acord amb les possibilitats pressupostàries es reservarà anualment una quantitat amb càrrec a les partides del pressupost de l'Àrea que en cap cas podrà superar els imports màxims expressats en aquest apartat. Aquestes quantitats es revisaran anualment, després de cada convocatòria, en funció de les necessitats de les entitats i de la disponibilitat pressupostària. També es podran nodrir d'aportacions finalistes extrapressupostàries.

Persones majors:

20.23128.483.00 FAMÍLIES, MIGRACIONS I GENT GRAN.- ASS. I FEDER. PERS. MAJORS 170.000,00€

Joventut:

20.33710.483.00 JOVENTUT. SUBV. PROGRAMES, PROJECTES I ACTIVITATS 70.000,00€

20.33710.483.01 JOVENTUT. SUBV. FEDERACIONS I AGRAPAMENTS 70.000,00€

20.33710.481.00 JOVENTUT. PREMIS JOVES DE CONCURSOS 10.000,00€

Igualtat:

20.23123.481.01 SUBVENCIONS PER A PROJECTES PEP 275.000,00€

Feminisme:

20.23123.481.03 – SUBVENCIONS FEMINISME: 100.000,00€

 

​​​​​​​LGTBI:

20.23123.481.02 – SUBVENCIONS LGTBI: 100.000,00€

Cooperació internacional:

20.23120.483.01 APORTACIÓ AL FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT 100.000,00€

20.23120.482.01 CONVENI ASSOCIACIÓ AMICS DEL POBLE SAHRAUI 30.000,00€

20.23120.483.00 COOPERACIÓ INTERNACIONAL. CONVOCATÒRIA SUBVENCIONS 100.000,00€